Tips Spanje!

16-06-2026 15:19 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Ik ben op zoek naar een leuk hotel in Spanje voor de herfstvakantie maar zie door de bomen het bos niet meer.

Heeft iemand tips?

Mallorca en Ibiza heb ik al gezien en daarom willen we nu graag niet naar 1 van die eilanden maar wel naar Spanje.

Wensen:

- Maximaal 45/60 minuten rijden vanaf de luchthaven.
- Strand en boulevard op loopafstand.
- Half pension, all inclusive mag eventueel ook.
- Mooie stranden of baaitjes in de omgeving
- Mooie dorpjes met winkeltjes in de buurt zodat we er met de huurauto op uit kunnen.
- Geschikt voor volwassenen en 1 kind van 12. Mag een familiehotel zijn en leuk als er andere Nederlanders zijn.
- Grote steden zijn we niet zo van, meer van pittoreske dorpjes.
Eigenlijk zoek ik gewoon wel de Mallorca/Ibiza sfeer met mooie stranden maar dan niet op Mallorca/Ibiza. :-D
Ik vond Nerja een leuk plaatsje, wij zaten in Torremolinos toen en dat is juist niet wat je zoekt, dus geen hotel tips daar. Genoeg leuke plaatsjes in Andalusië om te bezoeken als je van de kust wegrijdt.

Ander leuk plaatsje is Callella de Palafrugel, zaten daar vlakbij op de camping dus ook geen hotel tips. Wel mooie omgeving ook met hoop kleine baaitjes. Vlogen toen op Girona, weet niet meer hoe lang dat rijden was vanaf het vliegveld.

Ik zou denk ik op Google Maps kijken naar de wat kleinere onbekendere badplaatsen. En dan kijken hoever het van het vliegveld is.
Malaga of Valencia of Girona bijvoorbeeld.
Ik zou naar de Canarische eilanden gaan. Meer zonzeker. Fuerteventura heeft mooie stranden.
L,estartit Costa Brava. Hele mooie stranden daar en hebt er de medes eilanden. Is ong 40 min rijden vanaf Girona
Menorca :)
Costa blanca vind je genoeg hotels en prettige sfeer buiten de grote steden. Dagje tabarca met de boot. Montesinos, bezoek aan het roze meer, grotwoningen in rojales en meer.
Bedankt voor alle tips, ik ga eens rondneuzen!
Wij zijn vrij vaak in de meivakantie en de herfstvakantie met de kinderen in Noord Oost Spanje geweest. In het gebied van de Franse grens tot aan Valencia is het weer in oktober onzeker en in de meeste gezellige, pittoreske plaatsjes is het vrij rustig. Ook zijn de meeste hotels minstens halfleeg. Ik denk dat er weinig gezellige resorts met Nederlanders te vinden zijn. Wij hielden van een klein appartement en een rustige omgeving maar ik denk niet dat dat is wat jullie zoeken. Nu onze kinderen ouder zijn gaan wij daar niet meer in het laagseizoen heen.
In zuid Spanje, als je vliegt op Malaga, heb je op afstand van een uur rijden wel een aantal leuke plaatsen maar ik denk eigenlijk dat het daar (op de populaire badplaatsen na, die niet bepaald pitoresk zijn na) ook heel rustig is.
Ik zou toch voor een eiland gaan, Tenerife of Gran Canaria bijv.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven