Scheiden

13-06-2026 10:37 67 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man heeft mij gisteren verteld dat hij van mij wilt scheiden. Wij zijn sinds okt 2023 samen. Hebbeb een zoontje van net 1 en zijn getrouwd in maart 2025. Sinds afgelopen donderdag gaf hij aan minder gevoel te hebben, twee dagen later vertrok hij naar zijn moeder. Nu hebben we gisteren gepraat, want dat vond ik tijd. Hij zegt dat hij dus wil scheiden, want hij voelt nu helemaal niets meer. Ook zegt hij dat voor zijn gevoel er iets aan doen nog bijv therapie geen zin heeft, want zijn gevoel verandert toch niet. Ook zegt hij geen spijt gevoelens te krijgen, want die ervaart hij niet. We hebben een koopwoning en dat moeten we allemaal zien te regelen.
Mijn man is 25 en ik 33. Hij was altijd enthousiast en liefdevol, van minder gevoel voor mij heb ik niets van meegekregen. Het komt dan ook als een bom inslag bij mij in. Ik slaap niet, ik eet niet. Ik ben kapot en hij gaat gewoon door met zijn leven. Ik begrijp er zo niets van. Ik probeer met hem te praten zodat hij het alsnog een kans geeft, maar hij word boos en zegt dat hij niet wil praten.
Voor de duidelijkheid hij heeft ADHD, zijn ouders zijn 6 jaar geleden gescheiden en heeft een pest verleden. Kijk ik weet natuurlijk niet of het hier mee te maken heeft.
Ook zegt hij absoluut geen ander te hebben en daar geloof ik hem in.
Maar goed, dan nog is dit voor mij niet te verklaren. Het enige wat hij zegt gevoel is weg en niet wil vechten want zijn gevoel komt toch niet terug.
Wat moet ik? Ik ben echt kapot. Moe. En het enige waar ik aan denk is dat ik hem moet missen. Mijn leven zonder hem.. ik voel zoveel pijn. Hoe kan iemand dit zo maar doen en zeggen ook nog geen spijt te krijgen terwijl we zo liefdevol waren.
Flandrien schreef:
16-06-2026 06:48
Stop met hem te bespioneren. Voor jezelf.
Het is niet omdat hij zei dat hij jong kinderen wou dat hij dan nu al wou. Dit kind was een 'ongelukje' zei je zelf al vraag ik me toch wel af hoe dat de dag van vandaag nog kan.
Ze was al getrouwd toen ze zwanger werd en ze wilde beide graag kinderen. Gezien haar leeftijd had hij toch ook kunnen bedenken dat hij daar met haar geen 10 jaar meer mee kon wachten.

Ik vind een getrouwd stel dat elkaar lief en leuk vindt met een goede basis voor een kindje om heel eerlijk te zijn.

Waarom hij nu zo omzwaait kan alleen hij beantwoorden. Er zal vast meer meespelen dan: mn gevoel is weg.
Wel heb ik de indruk dat er een hele generatie is die een bepaalde mate van geluk en gevoel nastreeft die niet heel realistisch is.
Trien31 schreef:
16-06-2026 07:26
Ze was al getrouwd toen ze zwanger werd en ze wilde beide graag kinderen. Gezien haar leeftijd had hij toch ook kunnen bedenken dat hij daar met haar geen 10 jaar meer mee kon wachten.

Nee, ze zijn getrouwd toen ze al ver in de zwangerschap was en ze was zwanger toen ze nog geen jaar bij elkaar waren. Dus ze kenden elkaar amper op dat moment.
helemaal niet gek hoor dat ze zijn laatst gezien in de gaten houd.

Overigens slecht teken dat hij zo laat dus steeds online is
lijkt er steeds meer op alsof er een ander in het spel is

of zie je er voor aan dat hij tot diep in de nacht bij vrienden zijn hart misschien uitstort?
weet overigens niet of dat we het over app hebben of over facebook online status oid
S-Groot schreef:
16-06-2026 10:06
Nee, ze zijn getrouwd toen ze al ver in de zwangerschap was en ze was zwanger toen ze nog geen jaar bij elkaar waren. Dus ze kenden elkaar amper op dat moment.
Precies!

Alles is nogal in een stroomversnelling gegaan en dat moet men helemaal zelf weten, behalve als er een nieuw leven mee gemoeid gaat!
Live Life to the fullest
S-Groot schreef:
16-06-2026 10:06
Oh wacht ik zat weer lekker wazig te rekenen het is pas 2026 ;)

Maar goed nu 2,5-3 jaar samen was ongeveer een jaar samen toen ze zwanger werd. Ik weet niet zo goed wat ervoor staat of zou moeten staan qua tijd maar dit klinkt niet heel extreem.

Heel sneu voor dit kindje dat zn ouders nu al uit elkaar gaan. Omdat 1 van de twee niet meet verliefd is… wat een dooddoener.
Veronica98 schreef:
16-06-2026 11:37
helemaal niet gek hoor dat ze zijn laatst gezien in de gaten houd.

Overigens slecht teken dat hij zo laat dus steeds online is
lijkt er steeds meer op alsof er een ander in het spel is

of zie je er voor aan dat hij tot diep in de nacht bij vrienden zijn hart misschien uitstort?
weet overigens niet of dat we het over app hebben of over facebook online status oid
Natuurlijk is er een ander in het spel. Klassiek geval.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Wat is dat toch, die neiging om volwassen mannen nog zo lang als kinderen te beschouwen. Hij was er zelf bij, iedere beslissing heeft hij zelf gemaakt, hij heeft zelf zijn zaad verspreid, heeft ja gezegd op zijn bruiloft, heeft zijn handtekening onder het koopcontract van het huis gezet.
LiviaMae schreef:
16-06-2026 19:35
Wat is dat toch, die neiging om volwassen mannen nog zo lang als kinderen te beschouwen. Hij was er zelf bij, iedere beslissing heeft hij zelf gemaakt, hij heeft zelf zijn zaad verspreid, heeft ja gezegd op zijn bruiloft, heeft zijn handtekening onder het koopcontract van het huis gezet.
Dan hoeft hij toch niet in een huwelijk te blijven waar hij geen zin meer in heeft.
Everything is possible for the one who believes.
Moiren schreef:
16-06-2026 20:48
Dan hoeft hij toch niet in een huwelijk te blijven waar hij geen zin meer in heeft.
Blijkbaar is dat inderdaad de moraal. Lekker doen waar je zin in hebt.
Trien31 schreef:
16-06-2026 23:17
Blijkbaar is dat inderdaad de moraal. Lekker doen waar je zin in hebt.
Beter dan 2 mensen die elkaar de komende 60 jaar de tent uit vechten.
Everything is possible for the one who believes.
Veronica98 schreef:
15-06-2026 13:00
Mogelijk is er een ander in het spel.
Of dat nou wel zo is of niet zo is , je kan er niks aan veranderen.

Probeer je houding te veranderen, naar hem.
Word koeler, zakelijker. Voor zo ver je kan, laat ook geen emoties meer zien.
Mogelijk doet hem dat schrikken en verandert er nog wat.
Huil maar als ie weg is en praat met ons, hopelijk kunnen wij je er een beetje door heen slepen.
Maar laat hem je niet langer zwak zien.

Ik heb me een keer door en expartner laten vertellen dat zodra er kinderen in het spel zijn, ze hun vriendin opeens niet meer als vriendin zien... maar als een soort moeder of moeke. Je begrijpt wat ik bedoel.
Hoe fout en onethisch ik dit ook vind, (want dat is het!),
geld dit voor sommige mannen ook echt.
Moet zeggen dat die ex vooral een sportschoolgastje was die heel erg veel om zijn/ haar uiterlijk gaf.
Ik kende daar destijds zat van. Het gezinsleven viel hen zwaar en ze vonden het belangrijk dat de vrouw er altijd tip top uitzag,
iets wat voor een jongemoeder natuurlijk heel onrealistisch is.
Mogelijk geld dit ook voor die jongeman van jou, het hoeft niet te liggen aan jou, zeker niet! Maar het gezinsleven is hem mogelijk vies tegen gevallen. Heb het zovaak gezien

Daarnaast nog een zeer onethisch advies van mijn kant:
Laat hem zien wat hij mist. Dof je weer een beetje op , geen huilende moeke meer.

Ik zeg dit alleen omdat ik stiekem voor jou hoop dat hij toch nog terugkrabbelt, want ook dat zie je vaak genoeg.
Laat hem maar lekker even bij die moeder van hem bivakkeren.
Hou je sterk en toon geen zwakte meer voor nu. Hij weet wel dat jij het nog een kans wil geven.
Zorg goed voor jezelf!
Probeer een rol aan te nemen en probeer daar enigszins plezier in te hebben.
Weet dat , zoals je ook eerder mee hebt gemaakt, er ook weer een nieuwe deur opent wanneer deze straks is gesloten.
Je bent nog jong. Hou jezelf bij. Verwerk het en ga straks verder, mocht het niet meer goedkomen.

Sterkte meisje en hou ons up to date.
Aha, dus als een man zo oppervlakkig en bovendien onbetrouwbaar is, moet de vrouw nog wat beter haar best doen.

Blijkbaar viel/val jii op van die oppervlakkige "sportschoolgastjes" en heb je ook veel van dat soort onvolwassen volk om je heen, maar dit is niet de norm. Echt niet. Genoeg leuke mannen die gewoon begrijpen dat je er niet altijd op je paasbest uitziet. Die respect hebben voor een vrouw die een kind heeft gedragen en niet meteen wegrennen.
laiskuri schreef:
16-06-2026 07:05
Een kind kan omstaan zijn door onvoorzichtigheid, maar de zwangerschap is bewust voortgezet. Een kind een “ongelukje” noemen doet niet alleen af aan ouders, maar vooral ook aan het kind. Ook al kwam het kind misschien wat onverwacht, zijn beide ouders houden van hem.

En verdiep je eens in de statistieken. Er worden nog steeds heel veel kinderen geboren nadat er iets misging met anticonceptie (of bij gebrek daaraan). Mensen nemen nu eenmaal weleens een risico of zijn onvoorzichtig.
Amen!

@TO: rot voor je. Vraag nu niet om duidelijkheid of beslissingen, neem even de tijd om dit door te laten dringen en te bedenken hoe jij nu verder wil in deze omstandigheden.
En laat je ex niet door omgeving als incapabele kleuter wegzetten hoor. Het is een volwassen man met verantwoordelijkheden voor zijn kind.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
TO is alweer afgehaakt zo te zien, dus alle projecties van eigen ervaringen zijn niet helpend, voor zover ze dat al konden zijn.
aanschouwer schreef:
18-06-2026 08:09
TO is alweer afgehaakt zo te zien, dus alle projecties van eigen ervaringen zijn niet helpend, voor zover ze dat al konden zijn.
Wat fijn dat jij ons even wijst op wat wel en niet helpend is. Wat moesten we toch zonder jou?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
aanschouwer schreef:
18-06-2026 08:09
De nuttige tips zijn denk ik al gegeven:
- TO moet de schok verwerken
- daarna moet ze zich op de praktische dingen richten: woonruimte, ouderschapsplan, alimentatie
- en hij is geen kind, dus ze mag van hem ook verwachten dat hij zijn aandeel in de zorg op zich neemt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Hexopbezemsteel schreef:
18-06-2026 10:33
Wat fijn dat jij ons even wijst op wat wel en niet helpend is. Wat moesten we toch zonder jou?
:hihi:
Live Life to the fullest
Hexopbezemsteel schreef:
18-06-2026 10:33
Heel graag gedaan :proud:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven