Lijf & Lijn alle pijlers

Cryolipolyse, werkt het?

21-06-2026 10:55 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid:

Vriendin van mij kwam via social deals uit bij deze behandeling en vroeg zich af of dit ook daadwerkelijk iets doet.
Ik heb echt geen idee dus dan kom je uiteraard uit bij Viva om dit te onderzoeken :proud:

Wie maakt ons wijzer?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Nee je verliest geen vet, wel geld. Wat een onzin. Als dat zou werken dan zou niemand aan de afvalmedicatie, gbp zitten of langdurig aan het afvallen zijn. Geldklopperij!
https://elyseelife.com/cryolipolyse-neg ... F0QAvD_BwE

Misschien is dit een goed stuk om even te lezen….had er nog nooit over gehoord dus was het even op gaan zoeken
wolkie schreef:
21-06-2026 11:49
Nee je verliest geen vet, wel geld. Wat een onzin. Als dat zou werken dan zou niemand aan de afvalmedicatie, gbp zitten of langdurig aan het afvallen zijn. Geldklopperij!
Het is nadrukkelijk geen methode om af te vallen!
love2dance schreef:
21-06-2026 12:15
https://elyseelife.com/cryolipolyse-neg ... F0QAvD_BwE

Misschien is dit een goed stuk om even te lezen….had er nog nooit over gehoord dus was het even op gaan zoeken
het is alleen een beetje jammer dat ze het vervolgens gebruiken om reclame te maken voor afvallen met medicatie.
Wat denk je zelf?
Hier staat een meta-analyse (analyse van 30 eerdere onderzoeken) uit 2024: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/ful ... /obr.13925
Uit de conclusie:
The present study is the first systematic review and meta-analysis on the association between cryolipolysis and health outcomes, AEs, and patient satisfaction. A total of 30 studies were evaluated, including 3158 participants. The findings suggest that cryolipolysis is associated with significant reductions in BMI, WHR, mean abdominal circumference, and mean suprailiac fat, at 3 months of follow-up. Such results indeed suggest that cryolipolysis is an effective nonsurgical treatment for reduction in some adiposity parameters. The study found a relatively high level of minor AEs with numbness, erythema, edema, and pain being the most frequent. Importantly, the present analysis found a high level of patient satisfaction in relation to the cryolipolysis procedure.
(AE = adverse effect, dus bijwerkingen).
Met 'significant reduction' bedoelen ze hier statistisch significant, niet dat de daling van het bmi erg hoog is.
.
Owing to the findings from this meta-analysis cryolipolysis could be recommended for targeted adiposity reduction within the adult population. Importantly CoolSculpting states that the procedure is not a weight loss procedure; however, the meta-analysis shows a significant reduction in BMI with cryolipolysis (MD = −1.80, p = 0.003). This challenges some of the current aesthetic community beliefs. While the present work shows that cryolipolysis as an independent treatment for adiposity reduction may be effective, a greater reduction in adiposity could be achieved with the combination of cryolipolysis with nutrition and targeted exercise intervention. However, to date there is a scarcity of research in this area.
De hoofdauteur is een arts die zelf cryolipolyse aanbiedt. Dat kun je een extra aanbeveling of een dubieus belang vinden.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik heb dit ooit gedaan. Is wel meer dan twintig jaar geleden, ook met zo'n deal. Ik was toen een stuk naïever dan nu, uiteraard, anders had ik dat nooit gedaan.
Het heeft precies helemaal niets gedaan. Maar goed, daar prijs ik me achteraf gelukkig mee: het heeft in ieder geval ook niets negatiefs gedaan.
Is dit ook niet de behandeling waar Helena Christensen naar eigen zeggen verminkt door is geraakt?
Sowieso een no-brainer, to, niet doen.
Het werkt echt niet , geloof me.
Ik was een paar honderd euro lichter
Ik heb al maatje xs / 34 , maar wou dat kleine buikvetje weghebben.
Paar sessies ; niks
Eerdere ervaringen.

lijf-lijn/cryolipolyse/list_messages/43 ... yolipolyse
gezondheid/cryolipolyse/list_messages/5 ... yolipolyse
lijf-lijn/coolsculpting/list_messages/3 ... yolipolise

Geen onverdeeld enthousiasme.
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Het kan ook verkeerd uitpakken. Linda Evangelista (ooit een supermodel) heeft dit laten doen en bij haar heeft het voor echt impactvolle problemen gezorgd juist. Grootste kans is dat je alleen een dikke zak geld kwijt bent voor geen resultaat, als je dit gaat doen, maar er hangt dus wel altijd ook een kans op nare bijwerkingen aan.

Ik denk dat het beste wat je kan doen is: gezond eten, sporten en voor de rest blij zijn met hoe je eruit ziet.
rosanna08 schreef:
21-06-2026 12:30
het is alleen een beetje jammer dat ze het vervolgens gebruiken om reclame te maken voor afvallen met medicatie.
Oh dat heb ik niet gezien :facepalm:
Ah fijn, ook mensen die het hebben uitgeprobeerd!
Voor de duidelijkheid, ik heb echt geen moment enige intentie gehad om dit te gaan doen en ik ben blij dat mijn gevoel en gedachten hierover gewoon kloppen.
Online zijn er weinig echte reacties te vinden behalve dat het fantastisch zou zijn en we waren benieuwd of er ook mensen het echt geprobeerd hebben zonder een connectie te hebben met de bedrijven.
Daarvoor dank!
Itsnojoke schreef:
21-06-2026 13:54
Ik heb dit ooit gedaan. Is wel meer dan twintig jaar geleden, ook met zo'n deal. Ik was toen een stuk naïever dan nu, uiteraard, anders had ik dat nooit gedaan.
Het heeft precies helemaal niets gedaan. Maar goed, daar prijs ik me achteraf gelukkig mee: het heeft in ieder geval ook niets negatiefs gedaan.
Is dit ook niet de behandeling waar Helena Christensen naar eigen zeggen verminkt door is geraakt?
Sowieso een no-brainer, to, niet doen.
Linda Evangelista dus wel/ook:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/21 ... angelista/
Pieremachochel

Dank je wel voor deze linkjes! Ik heb het eind vorig jaar serieus zitten te overwegen, maar toen besloten om het op de lange baan te schuiven.
Nu ik dit zo lees denk ik wel van: gelukkig dat het toen niet gedaan heb, waarschijnlijk was het dus zonde geweest van het geld.
Als mede-chocofan heb ik in Coolsculpting/cryopolyse ook overwogen, maar dankzij het VIVA-forum het geld in eigen zak gehouden.
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Nou, toevallig zat ik me net in te lezen over deze methode. Ik hoef niet af te vallen maar ik vind de 'vetjes' aan de binnenkant van mijn knie zo lelijk. Dacht dat dit nog wel eens een mooie oplossing zou kunnen zijn maar ken niemand die dit ooit gedaan heeft. En nu blijkt het dikke onzin te zijn. Scheelt weer een paar honderd euro!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven