Advies nodig!

28-06-2026 08:47 85 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Lang getwijfeld of ik dit zou plaatsen maar ik heb echt onafhankelijk advies nodig hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Mijn relatie loopt al langere tijd niet lekker, we zijn al 20 plus jaar samen en hebben twee kids.
Iedere keer heeft het te maken met cadeaus krijgen en de verwachtingen hierbij. We hadden daarom afgesproken niks meer voor elkaar te halen, echter eindigde dat afgelopen kerst in 2 maanden te worden genegeerd en dat ik van alles aan mezdlf moet doen.
Ik ben naar de poh geweest die zegt je probleem zit op de bank en je zult samen iets moeten doen anders werkt het niet. Hij staat hier niet voor open.
Nu was het vaderdag, en je raad het al. Boos, ik had wel wat gehaald maar niet goed genoeg, niet wat hij wilde en hij heeft de hele dag niks gezegd en niks gedaan. Cadeaus terug gebracht ook.
Nu zit ik dus voor in de zoveelste negeer cyclus en im fed up. Dit kan mn leven niet zijn, ongezond ook voor de kids een slecht voorbeeld. Straks staat de vakantie gepland en wat moet ik. Knopen moeten worden doorgehakt hoe pak ik het aan, voor de vakamtie of er na. Vervolgens zal ik ergens heen moeten hij heeft hier geen netwerk ondanks dat t mijn huis is. Uhg
Dit is overigens niet het enige waar ik tegen aanloop in de relatie, alcohol gebruik, thuis niks doen terwijl ik werk en hij niet, niks met de kids doen. Alles ligt bij mij
Kan je een voorbeeld geven wat voor cadeau je geeft en wat zijn verwachting dan is.

Als je geen tuin hebt en je komt aan met een heggenschaar dan zou ik de teleurstelling wel kunnen begrijpen.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Dus je hebt een klagende, drinkende, luie, dominante zak hooi op de bank zitten. Deze kan je de deur uit zetten.

Zal een verademing zijn.
Voor ruzie over cadeaus heb je de poh bezocht? Zit het probleem niet veel meer in zijn alcohol misbruik en zonder werk zitten?
margreetder wijzigde dit bericht op 28-06-2026 09:27
0.79% gewijzigd
Deur open, man eruit, deur dicht?

Nee even serieus. Hij wil niks, maar klaagt alleen? Profiteert van alles wat jij doet en is niet blij als hij een cadeau krijgt en gaat daar boos over zijn? En dat maandenlang?

Wat is de basis van jullie relatie? Is er iets wel goed/fijn? Voegt hij iets toe in je leven?

Zo klinkt het helaas niet.
Wacht... Je partner is een alcoholist, werkt niet, doet thuis niets en dan start jij een topic om advies te vragen over kadootjes?

Ik heb zo'n vermoeden dat hij in een uitzichtloze situatie zit waar hij zelf niet kan uit raken en dat op jou af reageert?
Waarom werkt hij niet? Zou het probleem daar zijn oorsprong niet hebben?
flandrien wijzigde dit bericht op 28-06-2026 09:03
0.15% gewijzigd
MEFunny schreef:
28-06-2026 08:58
Dus je hebt een klagende, drinkende, luie, dominante zak hooi op de bank zitten. Deze kan je de deur uit zetten.

Zal een verademing zijn.
Dit. En niet, zoals je lijkt te overwegen, zelf vertrekken terwijl het jouw huis is. Hem eruit zetten, sloten direct vervangen, dat werk.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Ik denk dat het leven alleen maar lichter wordt zonder deze man.
Si abra la puerta hay lobos.
Waarom vindt hij cadeaus krijgen zo belangrijk? Zorgt dat ervoor dat hij zich geliefd en/of gezien voelt? Is voor hem het krijgen van cadeautjes een synoniem voor verbinding? Of wat zegt hij daarover?
Drinken en niks doen met de kinderen en het huishouden lijken me veel grotere problemen. Is hij altijd zo geweest? Wat gebeurde er dat hij veranderde?
Ik zou therapie voorstellen. Zowel relatietherapie voor jullie twee als therapie wat zijn drinken betreft. Doet hij dat niet, dan kun je je afvragen wat de toekomst nog brengt.
Wil je dit als voorbeeld voor je kinderen? Zou deze relatie een relatie zijn die je voor ogen hebt voor je eigen kinderen later? Zo niet: waarom blijf je er zelf wel mee doorgaan?
Het is jouw huis, waarom moet jij 'ergens heen'?

Deze man staat in het woordenboek als voorbeeldplaatje bij het woord 'klaploper'

Hij kan niet normaal doen tegen jou, drinkt en zorgt niet voor de kinderen, dus jij gaat met de kinderen op vakantie en hij gaat een ander huis zoeken.
Het is jouw huis en hij heeft vast nog wel ergens familie bij wie hij onderdak kan krijgen.
Doe jezelf en je kinderen een groot cadeau door deze man de deur uit te zetten.
Quinnepin schreef:
28-06-2026 08:51
Kan je een voorbeeld geven wat voor cadeau je geeft en wat zijn verwachting dan is.

Als je geen tuin hebt en je komt aan met een heggenschaar dan zou ik de teleurstelling wel kunnen begrijpen.
Serieus, dat is wat je uit deze post haalt?

Teleurstelling vanwege een stom cadeau, prima. Maar iemand wekenlang negeren? Dat is gewoon emotionele mishandeling, hoor.
Muggle22 schreef:
28-06-2026 09:30
Serieus, dat is wat je uit deze post haalt?

Teleurstelling vanwege een stom cadeau, prima. Maar iemand wekenlang negeren? Dat is gewoon emotionele mishandeling, hoor.
Dit klinkt inderdaad niet best.
En TO zeker niet zelf je eigen huis uitgaan hoor!
apiejapie schreef:
28-06-2026 09:08
Waarom vindt hij cadeaus krijgen zo belangrijk? Zorgt dat ervoor dat hij zich geliefd en/of gezien voelt? Is voor hem het krijgen van cadeautjes een synoniem voor verbinding? Of wat zegt hij daarover?
Drinken en niks doen met de kinderen en het huishouden lijken me veel grotere problemen. Is hij altijd zo geweest? Wat gebeurde er dat hij veranderde?
Ik zou therapie voorstellen. Zowel relatietherapie voor jullie twee als therapie wat zijn drinken betreft. Doet hij dat niet, dan kun je je afvragen wat de toekomst nog brengt.
Wil je dit als voorbeeld voor je kinderen? Zou deze relatie een relatie zijn die je voor ogen hebt voor je eigen kinderen later? Zo niet: waarom blijf je er zelf wel mee doorgaan?
Hij wil niet in therapie
apiejapie schreef:
28-06-2026 09:08
Hij wil niet in therapie
margreetder schreef:
28-06-2026 08:59
Voor ruzie over cadeaus heb je de poh bezocht? Zit het probleem niet veel meer in zijn alcohol misbruik en zonder werk zitten?
Nee hoor, dat was over het negeren en hoe heir uit te komen. We hebben beide ongezonde cooping stijlen dus daar moet je dan samen wat mee en niet apart. De cadeaus ed zijnn altijd de aanleiding tot het gedrag..
Motherof2 schreef:
28-06-2026 10:06
Nee hoor, dat was over het negeren en hoe heir uit te komen. We hebben beide ongezonde cooping stijlen dus daar moet je dan samen wat mee en niet apart. De cadeaus ed zijnn altijd de aanleiding tot het gedrag..
Motherof2 schreef:
28-06-2026 10:03
Hij wil niet in therapie

Kortom, man eruit.
lalaloepsie wijzigde dit bericht op 28-06-2026 10:10
0.37% gewijzigd
Quinnepin schreef:
28-06-2026 08:51

Ik had een t shirt gekocht omdat hij nieuwe kleding wilde en een parfum die hij al heel lang wilde proberen maar nooit kocht.
Hij had iets voor vissen gewild.
Cadeaus bij hem zijn altijd over de top een bbq van 1600 een drone van 1200. En mijn verjaardagscadeaus houdrn bij 500 wel op en dan zijn het geen eens dingen die ik wil/nodig heb.
Motherof2 schreef:
Hij wil niet in therapie
En wil jij met deze persoon verder? Andere kijk: zou jij hem vandaag opnieuw uitkiezen als je partner? Zo niet, waarom ga je er dan nu mee door?
Motherof2 schreef:
Hij wil niet in therapie
Dat mag natuurlijk, maar jij bent ongelukkig (terecht ook), dus als hij niet met een ander (realistisch) plan komt om de relatie te verbeteren, dan houdt het op.

Wat je nu hebt is geen leven. Alles in jouw leven wordt makkelijker als hij weg is. Een relatie zou je leven lichter moeten maken, niet zwaarder
Motherof2 schreef:
28-06-2026 10:09
En mijn verjaardagscadeaus houdrn bij 500 wel op en dan zijn het geen eens dingen die ik wil/nodig heb.
Hoe komt hij aan geld voor jouw cadeau dan?
Maar het gedrag is voor jou onacceptabel, toch? En hij wil er niets aan doen om dat te veranderen, toch? Dan zie ik maar 1 oplossing: hij de deur uit, nieuwe sloten en jij met de kids doorleven.
Dat hij geen netwerk heeft, is niet jouw probleem, hard gezegd. Jij bent in de eerste plaats verantwoordelijk voor jouw emotionele welzijn en dat van je kinderen, niet voor dat van hem.
Motherof2 schreef:
28-06-2026 10:06
Maar als hij niet samen in therapie wil, en niet in z'n eentje, dan kom er dus niet uit.

En ik weet niet welke copingstijl jij hebt die je kunt veranderen zonder jouw man?

Of is het coping-gedrag in reactie op jouw man? dan kun je de oorzaak makkelijk verwijderen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Je kunt jouw man misschien niet het huis uit zetten, als hij mede-eigneaar is of mede-huurder.

Je kunt wel een echtscheiding aanvragen, en dan afspreken wie in de woning blijft.
En dan blijkt waarschijnlijk dat hij de woning niet kan betalen.

Voordat je een scheiding aanvraagt, kun je natuurlijk ook jouw man duidelijk vertellen dat je zjin gedrag zat bent, en dat als hij niet verbetert, je een scheiding aanvraagt.

(waarschijnlijk gaat hij dan voor de vorm in therapie, en ontdek je over 2 jaar dat hij niet veranderd is).
dreuvel wijzigde dit bericht op 28-06-2026 10:57
Reden: slecht gelezen: het is haar woning, dus ze kan hem eruit zetten.
0.66% gewijzigd
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven