vriendschap over

27-07-2009 21:56 17 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt na dat weekend dus geen contact meer met haar gehad? Misschien, als je er nog energie in wilt steken of voor je eigen gemoedsrust, kun je je gedachten in een mail zetten.

Of je kunt haar bellen om het uit te praten. Misschien heeft ze niet goed door wat voor effect haar gedrag heeft en is het goed dat ze het eens te horen krijgt. Dit kan jullie band ook versterken. Als je denkt dat de vriendschap niet (meer) kan blijven voortbestaan, zet het dan van je af. Gebeurd is gebeurd.

Stop je energie dan liever in andere vriendschappen.
quote:dance_girl schreef op 27 juli 2009 @ 21:56:

Ik heb anderhalf jaar al een ' goede" vriendin. Er is weleens ruzie geweest maar vooral om het feit dat ze ineens heel erg kan uitflippen tegen mij en alleen maar aan zichzelf denkt. Dit kwam vaak voor tijdens het stappen. De laatste maanden ging dit gelukkig beter.

Vorig weekend zou een andere vriendin van mij en ik bij haar een weekendje op bezoek komen (zij werkt bij een camping)

We zouden zaterdags aankomen en maandag weer naar huis gaan. Zaterdagavond zouden we samen met haar opstap gaan en zondag zouden we vanalles met zijn 3e gaan doen (strand, winkelen)

Zaterdagavond begon ze al met vervelende opmerkingen over die andere vriendin(met wie ik samen was gekomen) we waren met z'n vieren samen naar de discotheek gefiets (halfuur fietsen) en zouden tuurlijk ook samen terugfietsen. Op een gegeven moment wilde vriendin en ik langer blijven bij een cafetje maar daar had zij geen zin in (waar zij naatoe wou was tegenover het cafe) Zij gaf aan dat we dan maar zelf moesten uitzoeken hoe we thuis kwamen en toen ik zei dat ze maar moest smse wanneer ze naar huis wou gaan gaf ze aan dat wij maar naar haar toe moesten komen. (op een hele botte en kleinerende manier)

Na een kwartiertje kwam ik haar toch weer tegen in de dischotheek waar ik met mijn vriendin daar was en wou tegen haar zeggen dat ik het niet netjes vond hoe ze tegen mij had gedaan. ze lachte en zei dat ze het niet zo bedoelde en liet me niet eens uitpraten en draaide zich om.

Die vriendin van mij was het zo zat van haar houding dat ze de waarheid tegen haar heeft verteld(zij is een vriendin van mij en heeft haar via mij leren kennen) . Ze schrok daarvan want ik durf dat nooit tegen haar (en veel mensen niet omdat ze zo dominant kan zijn)

Toen weigerde ze om met ons naar huis te fietsen.

De dag erna heeft ze niks meer van zich laten horen en toen ik s ochtends smste of ze zin had om mee te gaan naar het strand, kreeg ik rond 5uur pas een smsje dat ze haar elefoon was vergeten en dat na die stapavond toch geen goed idee was om die zondag iets te gaan doen samen. (ze wou het laten bezinken)Toen belde ik haar op en zei dat ik het ook van haar kant moest bekijken en niet haar de schuld moest geven. Na dit telefoongesprek heb ik verder de hele dag niks meer gehoord en de dag erna vertrokken wij van de camping en ze heeft niks meer van zich laten horen. Terwijl wij in eerste instantie voor haar daar naartoe zijn gekomen!!

Ik ken haar al zo lang maar dat ze dit heeft gedaan kan ik niet vergeten. Ze heeft niet eens meer uit zichzelf gebeld of savonds even langsgekomen. Gewoon helemaal niks.anderhalf jaar is toch niet zo lang? Hoe oud zijn jullie?
Wil je nu nog wel contact met haar, of niet meer?

Als je nog wel contact met haar wil, zou het goed zijn ook over je eigen aandeel in dit geheel na te denken.
Jij hebt ook werkelijk elke 2 maanden wel een nieuw probleem met iemand he. Jij en relaties zijn niet zo'n goede combinatie. Wanneer ga je daar nou iets aan doen? En de schuld ook bij jezelf zoeken?
Dance_girl heeft wat relaties en vriendschappen betreft een enorme plaat beton voor haar kop.

Ik verwacht niet dat ze in de nabije toekomst ook maar iets aan haar onzekerheden enz gaat doen..
quote:superstar_2 schreef op 28 juli 2009 @ 10:10:

Dance_girl heeft wat relaties en vriendschappen betreft een enorme plaat beton voor haar kop.

Ik verwacht niet dat ze in de nabije toekomst ook maar iets aan haar onzekerheden enz gaat doen..

Daarom vraag ik het haar nog een keer. Misschien moet ze het 100.000 keer horen voordat ze doorheeft dat het wel eens aan haar zou kunnen liggen ipv aan al die anderen? Maar dat is ijdele hoop.

Verder heb ik mijn mooie oranje pakje aan, dus vandaar dat het er vriendelijk uitkomt vandaag. Beter dan de reactie die ik eigenlijk wilde geven, namelijk;

Gáát ze weer. En wie is de volgende?
.
Ik heb mijn leuke oranje tuniekje vandaag ook aan en ik zou tegen dance_girl willen zeggen: Meisje waarom open je geen centraal dance_girl problemen topic,dat is lekker overzichtelijk en zo kunnen wij je nog beter van goede adviezen voorzien.
quote:dance_girl schreef op 28 juli 2009 @ 10:19:

schuld bij mezelf? sorry? In dit geval is zij diegene die andere behandelt als honden. Ik ben bang om haar kwijt te raken dus geef ik iedere keer haar zin. Dus in dit geval heb ik hier niks verkeerds gedaan.

Bij al die andere topics was het toch ook nooit jou schuld maar was je alleen maar bang om iemand te verliezen?

Je hebt gelijk hoor meid het ligt nooit aan jou en het is ook zeker onzin om eindelijk eens iets aan je onzekerheden en angsten te doen..
.
Iemand die anderen zoals je zelf zegt 'als honden behandelt' die zou ik liever kwijt dan rijk zijn, dus zeker niet bang zijn om kwijt te raken. Dus wat is nu het probleem?
Dans-meisje, mijn ervaring is dat mensen je niet zo maar op deze manier behandelen. Er zal dus wel degelijk een eigen aandeel in zitten.

Zoals je haar omschrijft, vraag ik me af waarom je met haar om wil gaan. Zou er niet ook iets van jouw houding naar haar toe bij haar overkomen? Als mijn 'goede' vrienden zo over mij zouden denken, haak ik af.

schuld bij mezelf? sorry? In dit geval is zij diegene die andere behandelt als honden. Ik ben bang om haar kwijt te raken dus geef ik iedere keer haar zin. Dus in dit geval heb ik hier niks verkeerds gedaan.Waarom? Als ze mensen behandeld als honden, zoals je zegt. Wat is er dan zo geweldig aan om elke keer afgeblaft te worden?

schuld bij mezelf? sorry? In dit geval is zij diegene die andere behandelt als honden. Ik ben bang om haar kwijt te raken dus geef ik iedere keer haar zin. Dus in dit geval heb ik hier niks verkeerds gedaan.

Jamaar jamaar, dat zeg jij altijd

*zet ook een pruillip op*

En zelfs al heb jij niets fout gedaan (wat ik hier niet direct kan teruglezen, maar goed) dan nog blijft het staan dat jij en relaties (met wie dan ook) niet zo goed werken. Héb je daar ondertussen al iets aan gedaan? En hoe gaat het met je date?
quote:dance_girl schreef op 28 juli 2009 @ 10:23:

jah ik ben zeker onzeker en bang. maar daardoor laat ik over mij heenlopen. Dat is wel een deel mijn schuld. En ik word er al door behandeld alleen het effect is er nog niet echt.

Ik heb gewoon erg veel meegemaakt waardoor ik zo ben geworden en ik wil dit ook veranderen. Daar ben ik zelf ook erg mee bezig.

Het is nooit jou schuld. Jij doet nooit iets!! En nu wordt je behandeld en heeft het geen effect.

Weet je waarom??? Omdat je ook nu niets doet!
quote:dance_girl schreef op 28 juli 2009 @ 10:23:

jah ik ben zeker onzeker en bang. maar daardoor laat ik over mij heenlopen. Dat is wel een deel mijn schuld. En ik word er al door behandeld alleen het effect is er nog niet echt.

Ik heb gewoon erg veel meegemaakt waardoor ik zo ben geworden en ik wil dit ook veranderen. Daar ben ik zelf ook erg mee bezig.

Hoe ben je er mee bezig dan? Wat ik weet is dat onzekere types heel erg aan dominante personen blijven hangen, zodat de dominante persoon voorop kan lopen en onzekere lekker kan volgen.

Ik denk dat je met de verkeerde mensen om blijft gaan omdat je dan in ieder geval nog iemand hebt. Ga eens op zoek naar wie jij bent en wat jij wilt en zoek daar de mensen bij.

Soms moet er een deur dichtgaan voor de volgende open kan gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven