Twijfel relatie help
donderdag 25 juni 2026 om 15:39
Ik heb een relatie van 2 jaar maar ik twijfel laatste tijd enorm aan mijn relatie. Kort gezegd hij is lief, geeft me af en toe affectie, ik kom materialistisch niks tekort, hij werkt veel. We doen vaak dingen in het weekend terrasjes of weg met de kids. Maar aan de andere kant dan: hij doet minimaal in het huishouden, het gezin regelen, de kids, de kalender, afspraken. Al die dingen liggen allemaal bij mij. We werken beide fulltime maar thuis ben ik nog bezig tot laat in de avond en hij wil zo snel mogelijk op zijn gemak zijn in de zetel op zen gsm of op Playstation.
Hij vindt van zichzelf dat hij genoeg doet thuis maar het meeste komt op mijn nek terecht. Opruimen en taken ik moet altijd dingen vragen, initiatief nemen staat ni in zijn woordenboek. Maar ms hetgeen me het meest raakt ik mis humor en gesprekken. Daarom geen serieuze diepgaande gesprekken alleen maar gwn als ik vertel over alledaagse dingen of een gesprek over de kids of over mijn zus of random gesprekken he , iets dat op mijn werk gebeurd is of iets over vroeger whatever, eender welk gesprek ik begin na 2 zinnen haakt hij af en scrolt op zijn gsm, ik krijg maar nog een halve korte reactie en het gesprek is voor hem klaar. Of hij begint direct over zijn werk te praten of iets dat hém bezighoudt. Of als ik een grapje maak of sarcastische opmerking of iets grappig vertel dat ik meegemaakt heb, dan lacht hij droog of amper of niet en ik mis zo het af en toe eens plagen of grappen of vertellen. Ik mis wat connectie. In het algemeen geeft mij dit een eenzaam gevoel. Heb dit al aangekaart en hij zegt maja das mijn adhd ik ben rap afgeleid kan daar ni aan doen. En ik wil ook ni moeten vragen/smeken om aandachtig te luisteren. En ja als dat af en toe es gebeurd cva maar dit is de standaard precies... en het is zo moeilijk want hij is lief ziet mij graag bedriegt me niet, is trouw, werkt hard. Ma ik mis soms die connectie. En als ik twijfel om de relatie te verbreken dan denk ik maar ale dat is toch geen reden om heel je relatie te stoppen en weer alleen te vallen en alles weg te gooien maar ik weet ook ni of dit me op lange termijn ni leegmaakt. Het is toch je partner, de persoon waar je een leven mee opbouwt. Als je samen al geen plezier kan maken of eens een leuk gesprek kan voeren. Ik heb zo vaak het gevoel dat ik de relatie trek, initiatief neem in alles en ja. Soms voel ik mij echt zijn mama. Zijn er nog die gelijkaardige situatie hebben gehad en beslist hebben om toch te blijven of toch net om te breken en waarom. En ms bijkomend wat is net de reden dat jouw partner jou gelukkig maakt of dat je van hem houdt? Ik weet er is aan iedereen wel iets, niemand is perfect maar wat zijn dan dealbreakers? Enorme twijfels hier sorry voor de lange tekst..
Hij vindt van zichzelf dat hij genoeg doet thuis maar het meeste komt op mijn nek terecht. Opruimen en taken ik moet altijd dingen vragen, initiatief nemen staat ni in zijn woordenboek. Maar ms hetgeen me het meest raakt ik mis humor en gesprekken. Daarom geen serieuze diepgaande gesprekken alleen maar gwn als ik vertel over alledaagse dingen of een gesprek over de kids of over mijn zus of random gesprekken he , iets dat op mijn werk gebeurd is of iets over vroeger whatever, eender welk gesprek ik begin na 2 zinnen haakt hij af en scrolt op zijn gsm, ik krijg maar nog een halve korte reactie en het gesprek is voor hem klaar. Of hij begint direct over zijn werk te praten of iets dat hém bezighoudt. Of als ik een grapje maak of sarcastische opmerking of iets grappig vertel dat ik meegemaakt heb, dan lacht hij droog of amper of niet en ik mis zo het af en toe eens plagen of grappen of vertellen. Ik mis wat connectie. In het algemeen geeft mij dit een eenzaam gevoel. Heb dit al aangekaart en hij zegt maja das mijn adhd ik ben rap afgeleid kan daar ni aan doen. En ik wil ook ni moeten vragen/smeken om aandachtig te luisteren. En ja als dat af en toe es gebeurd cva maar dit is de standaard precies... en het is zo moeilijk want hij is lief ziet mij graag bedriegt me niet, is trouw, werkt hard. Ma ik mis soms die connectie. En als ik twijfel om de relatie te verbreken dan denk ik maar ale dat is toch geen reden om heel je relatie te stoppen en weer alleen te vallen en alles weg te gooien maar ik weet ook ni of dit me op lange termijn ni leegmaakt. Het is toch je partner, de persoon waar je een leven mee opbouwt. Als je samen al geen plezier kan maken of eens een leuk gesprek kan voeren. Ik heb zo vaak het gevoel dat ik de relatie trek, initiatief neem in alles en ja. Soms voel ik mij echt zijn mama. Zijn er nog die gelijkaardige situatie hebben gehad en beslist hebben om toch te blijven of toch net om te breken en waarom. En ms bijkomend wat is net de reden dat jouw partner jou gelukkig maakt of dat je van hem houdt? Ik weet er is aan iedereen wel iets, niemand is perfect maar wat zijn dan dealbreakers? Enorme twijfels hier sorry voor de lange tekst..
zaterdag 27 juni 2026 om 21:37
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Dat hij misschien ook wel minpunten in haar ziet, is alleen relevant als ze voor de relatie wil gaan. Ze twijfelt daar nu over, en dat hij ook wel wat over haar weet aan te merken, doet niets af aan de redenen van haar twijfel.
Uitleggen hoe hij tot bepaald gedrag komt....tja....in theorie snap ik je punt. In de praktijk leert de ervaring toch wel dat veel mensen het erg moeilijk vinden om dusdanig diep op zichzelf te reflecteren dat ze een dergelijke verklaring kunnen vinden danwel verwoorden. De kans is dus gewoon behoorlijk groot dat hij dat niet zal kunnen.
Of praten heel veel gaat oplossen als je na twee jaar al zulke fundamentele geschillen in de relatie hebt...ik betwijfel het. Kwaad kan dat natuurlijk niet, dus het is de moeite waard, maar het gaat om flinke gedragsaanpassingen die to graag ziet. Ik denk niet dat dat met praten gaat lukken.
zondag 28 juni 2026 om 21:02
Nee we hebben elk 1 kind uit vorige relatie we zijn dus een samengesteld gezinSweetFirefly schreef: ↑25-06-2026 22:40Jullie hebben 2 jaar een relatie en al minimaal 2 kinderen? Is het hem misschien te snel gegaan?
zondag 28 juni 2026 om 21:04
Ja oke, dat maakt het echt heel veel erger in mijn ogen. Hij laat dus zo'n beetje alles met betrekking tot ZIJN kind over aan zijn relatief nieuwe vriendin. Lekker dan.Flowergirl5188872 schreef: ↑28-06-2026 21:02Nee we hebben elk 1 kind uit vorige relatie we zijn dus een samengesteld gezin
zondag 28 juni 2026 om 21:08
zondag 28 juni 2026 om 22:38
Hij zadelt jou dus met de zorg voor zijn kind op? Zoekt hij een oppas of een relatie?Flowergirl5188872 schreef: ↑28-06-2026 21:02Nee we hebben elk 1 kind uit vorige relatie we zijn dus een samengesteld gezin
zondag 28 juni 2026 om 22:55
Sowieso beginnen met hem alles voor zijn eigen kind zelf te laten regelen. En dan maatregelen treffen om uit elkaar te gaan. Het is een nieuwe relatie, ze werkt niet, geen kinderen samen, geen enkele reden om hiermee door te gaan. Een relatie moet je leven leuker en gemakkelijker maken. Dat doet deze niet.Flowergirl5188872 schreef: ↑28-06-2026 21:08Hoi we hebben elk een kind uit vorige relatie. Hij een zoontje van 6 ik een dochter van 6.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in