Gezichtscrème ouder wordende huid
zondag 28 juni 2026 om 19:54
Ik ben op zoek naar een gezichtscrème voor de ouder wordende huid die niet ‘op’ de huid blijft liggen. Ik gebruikte altijd Eucerin en normaal is dit prima. Maar nu met dit warme weer vind ik het niet prettig. Het voelt wat zwaar aan. Er blijft een soort van laagje op mijn gezicht liggen. Hoor graag alle tips! Oja, heb wel een wat gevoelige huid.
zondag 28 juni 2026 om 20:15
Voor in de ochtend of de avond? Moet de crème een spf hebben? Wat voor huidtype heb je, behalve gevoelig? Het feit dat je benoemt dat andere crèmes zo op de huid blijven liggen, suggereert dat ze te vet zijn. Crèmes voor de oudere huid zijn dat vaak, omdat verondersteld wordt dat elke oudere huid een droge huid is. Waarschijnlijk is je huid niet (erg) droog dan, klopt dat?
zondag 28 juni 2026 om 20:50
Ik heb van iemand gehoord dat Biodermal couperosecrème erg goed voor een ouder wordende huid met couperose schijnt te werken. Deze is ook niet vet en heeft een kalmerende werking. Hij vormt ook een beschermende laag tegen externe invloeden. Sommigen hoor ik ook over Weleda al zijn daar de meningen over verdeeld. Mijn vriendin kan daar niet zo goed tegen en gebruikt alleen de handcrème van dit merk. Misschien zijn dit opties voor je. En anders een keer informeren en je laten adviseren bij de drogist voor een goede dag-en nachtcrème voor een gevoelige huid.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
zondag 28 juni 2026 om 21:35
https://www.bol.com/nl/nl/p/biodermal-s ... androidapp
Ik vind deze heel fijn.
Ik vind deze heel fijn.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
zondag 28 juni 2026 om 21:35
Maar in de avond heb je geen spf nodig. Ik zou gaan voor twee verschillende producten: één voor de ochtend met een spf 50 en bij voorkeur ongeparfumeerd (beter voor je gevoelige huid) en één voor de avond zonder spf die eventueel wat vettiger mag zijn als je dat prettig vindt.
Voor beide vind ik dat Cerave heel goede crèmes heeft. Ook Geek en Gorgeous heeft een fijne moisturizer zonder spf voor de avond; de Hydration Station
Voor in de ochtend vind ik o.a. deze heel fijn
https://www.deloox.nl/product/1371094/s ... ETEALw_wcB
Of deze
https://www.notino.nl/neutrogena/ultra- ... KQEALw_wcB
Of deze
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-solait ... R9EALw_wcB
zondag 28 juni 2026 om 22:47
Ik heb bij de HEMA de nacht, dagcrème, serum en ogen crème gekocht passend bij mijn leeftijd. Er is volgens mij 45 plus en 60 plus versie. Niet duur, zeker als er een twee-voor-een-prijs-actie is.
Ik ben tevreden omdat het lekker smeert, goed intrekt en neutraal ruikt. Dat is voor mij het belangrijkste. Alleen jammer dat het een potje is. Ik heb liever een tube.
Ik vind het altijd moeilijk om te zeggen of ‘het werkt’. Diep in mijn hart denk ik namelijk dat dat helemaal niet kan en dat het gewoon gaat om vet houden van de huid.
Ik ben tevreden omdat het lekker smeert, goed intrekt en neutraal ruikt. Dat is voor mij het belangrijkste. Alleen jammer dat het een potje is. Ik heb liever een tube.
Ik vind het altijd moeilijk om te zeggen of ‘het werkt’. Diep in mijn hart denk ik namelijk dat dat helemaal niet kan en dat het gewoon gaat om vet houden van de huid.
maandag 29 juni 2026 om 08:59
Het is inderdaad geen tovermiddel maar als de huid minder droog wordt of je deze voldoende vet (niet te vet uiteraard) kunt houden is het zeker de moeite waard. Wat ik altijd ontspannend vind is het inmasseren van de crème.Miro45 schreef: ↑28-06-2026 22:47Ik heb bij de HEMA de nacht, dagcrème, serum en ogen crème gekocht passend bij mijn leeftijd. Er is volgens mij 45 plus en 60 plus versie. Niet duur, zeker als er een twee-voor-een-prijs-actie is.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
maandag 29 juni 2026 om 10:59
Er zijn veel ingredienten die zeer uitgebreid en op grote schaal onderzocht zijn op werkzaamheid, en dus wel degelijk echt iets goeds kunnen doen voor de huid. Denk aan vitamine C en derivaten ervan, retinol en derivaten, niacinamide, antioxidanten. Allemaal bewezen werkzaam. Nog steeds geen wondermiddelen, maar wel werkzaam.
Ook spf heeft bewezen zin.
dinsdag 30 juni 2026 om 10:37
Hier 60+, de illusie dat ik rimpeltjes weg kan smeren heb ik opgegeven. Ik ben tevreden over de dagcreme van de Trekpleister. "Glow vitamine C" met spf 30. Is al niet duur maar ik koop m meestal in de 1+1. Smeert fijn uit en laat geen glans achter. Ik heb geen allergien oid dus daar kan ik niets over zeggen.
We are in a bit of a pickle here . . .
dinsdag 30 juni 2026 om 10:40
Die van de Trekpleister zit ook in een potje. Ik gebruik elke dag een schoon wattenstaafje en haal daarmee de creme uit het potje. Niet met mijn vingers dus.Miro45 schreef: ↑28-06-2026 22:47Ik heb bij de HEMA de nacht, dagcrème, serum en ogen crème gekocht passend bij mijn leeftijd. Er is volgens mij 45 plus en 60 plus versie. Niet duur, zeker als er een twee-voor-een-prijs-actie is.
dinsdag 30 juni 2026 om 10:40
1x is genoegMiro45 schreef: ↑28-06-2026 22:47Ik heb bij de HEMA de nacht, dagcrème, serum en ogen crème gekocht passend bij mijn leeftijd. Er is volgens mij 45 plus en 60 plus versie. Niet duur, zeker als er een twee-voor-een-prijs-actie is.
vrijdag 3 juli 2026 om 21:26
Ik zeg ook niet dat dat niet zo is hoor. Anders zou ik wel een pot Nivea gebruiken. SPF geloof ik uiteraard in.Itsnojoke schreef: ↑29-06-2026 10:59Er zijn veel ingredienten die zeer uitgebreid en op grote schaal onderzocht zijn op werkzaamheid, en dus wel degelijk echt iets goeds kunnen doen voor de huid. Denk aan vitamine C en derivaten ervan, retinol en derivaten, niacinamide, antioxidanten. Allemaal bewezen werkzaam. Nog steeds geen wondermiddelen, maar wel werkzaam.
Ook spf heeft bewezen zin.
Maar ik heb denk ik geen moeilijke huid. Heb me wel eens gestort op duurdere crèmes, maar ik merkte geen verschil. Dus als t maar goed intrekt, niet te geparfumeerd ruikt en niet te duur is, ben ik al tevreden. Ik geloof wel in veel smeren en goed reinigen.
vrijdag 3 juli 2026 om 21:28
Oh dat is een goede tip. Zal deze crème eens proberen ook. Even opgezocht, dat is wel een hele goede prijs.
vrijdag 3 juli 2026 om 21:35
Een vraag omdat hier veel experts zitten. Ik heb vaak dat crème, vooral nachtcrème als ik er overheen wrijf voelt als kleine velletjes die loslaten. . Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Het voelt i.i.g. niet lekker. Het rare is dat er geen patroon is. Het is niet altijd dezelfde crème waarbij ik het heb (dan zou ik deze gewoon niet meer gebruiken) of bijvoorbeeld altijd als ik een ander product heb gebruik (voor zover ik weet).
Klinkt dit bekend? Weet iemand de oorzaak ?
vrijdag 3 juli 2026 om 21:38
Ik ben 44 en mijn huid vind eigenlijk de spf50 wintersport zonnebrandcrème van niveau t fijnst.
Met dat warme weer afgelopen week dagelijks gesmeerd en mn huidige is super zacht en rustig.
Als maken up er over gebruik ik maybelline new york instant concealer pink tegen blauw kringen onder mn ogen (dunne huid) en max factor miracle touch.
Met dat warme weer afgelopen week dagelijks gesmeerd en mn huidige is super zacht en rustig.
Als maken up er over gebruik ik maybelline new york instant concealer pink tegen blauw kringen onder mn ogen (dunne huid) en max factor miracle touch.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
vrijdag 3 juli 2026 om 21:44
Ik noem het rullen. Ik heb het soms ook en ik denk dat ik dan teveel crème op heb gedaan.Miro45 schreef: ↑03-07-2026 21:35Een vraag omdat hier veel experts zitten. Ik heb vaak dat crème, vooral nachtcrème als ik er overheen wrijf voelt als kleine velletjes die loslaten. . Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Het voelt i.i.g. niet lekker. Het rare is dat er geen patroon is. Het is niet altijd dezelfde crème waarbij ik het heb (dan zou ik deze gewoon niet meer gebruiken) of bijvoorbeeld altijd als ik een ander product heb gebruik (voor zover ik weet).
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
zaterdag 4 juli 2026 om 00:44
Ik herken het wel, maar ik heb er met de dagcrème die ik gebruik geen last van.Miro45 schreef: ↑03-07-2026 21:35Een vraag omdat hier veel experts zitten. Ik heb vaak dat crème, vooral nachtcrème als ik er overheen wrijf voelt als kleine velletjes die loslaten. . Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Het voelt i.i.g. niet lekker. Het rare is dat er geen patroon is. Het is niet altijd dezelfde crème waarbij ik het heb (dan zou ik deze gewoon niet meer gebruiken) of bijvoorbeeld altijd als ik een ander product heb gebruik (voor zover ik weet).
Ook niet als ik wat dikker smeer. Vroeger had ik er ook regelmatig last van. Geen idee of het dan aan mijn huid of aan de crème lag.
zaterdag 4 juli 2026 om 00:47
Hier een artikel over de velletjes/rulletjes. https://www.vivadonna.nl/blogs/blog/ho ... -skincare/
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in