Raamrobot

02-07-2026 11:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
iemand ervaring met een raamrobot?
Lijkt me erg handig maar geen ervaring mee..
Ik lees mee.
Ik ook, heb ramen waar ik niet bij kan. Die zijn uitermate smerig.
"Boring conversation anyway"
Collega van mij heeft er eentje en vindt het ideaal. Zeker voor als er weer eens een vogel de ruimten heeft bevuild, aangezien dit altijd net is, als alles recent gezweemd is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Toevallig afgelopen week ook naar gekeken. (Nog) niet besteld, want ik had zoiets van en mijn kozijnen dan? Die worden net zo smerig aan de buitenkant en die doet de robot niet.
O! Dit ga ik volgen. Ik háát ramen schoonmaken, het lukt nooit goed!
dianaf schreef:
02-07-2026 12:03
Collega van mij heeft er eentje en vindt het ideaal. Zeker voor als er weer eens een vogel de ruimten heeft bevuild, aangezien dit altijd net is, als alles recent gezweemd is.
Weet je toevallig welke ze heeft?
Ik heb er een, maar streeploos wordt het niet. Ben terug overgestapt op een Karcher
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Carola_456 schreef:
02-07-2026 12:35
Weet je toevallig welke ze heeft?
Ik wilde het navragen, maar ik zie dat ze vakantie heeft. :-|
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ben je zo wanhopig op zoek dat je hetzelfde topic bent gestart op twee verschillende fora?
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Wát is in hemelsnaam een raamrobot?!? :flag:
Joepie40 schreef:
02-07-2026 23:19
Wát is in hemelsnaam een raamrobot?!? :flag:
Dat vraag ik me al sinds 11:32 vandaag ook af.
.
Een robot die over je raam rijdt en hem schoon maakt. Letterlijk een raam Roomba.
Ja ik heb er een! Een Ecovacs winbot.
Overgenomen van de vorige bewoners, dus geen bewuste keuze, maar ik vind het een fijn ding en hij maakt goed en streeploos schoon. Ik gebruik wel altijd het speciale reinigingsmiddel.

Ik woon in een appartement met rondom veel grote ramen, daarvoor is het ideaal. Ben vaak wel ff bezig om de robot goed te plaatsen, dus voor kleine ramen loont her niet echt, in die tijd had je zelf al kunnen zemen. Ik heb ook buitenramen waar ik niet helemaal.bijkan, ook daarvoor natuurlijk erg handig - al ben ik altijd bang dat hij een keer midden op zo'n raam.strandt en niet meer terugkomt 😆 Tot nu toe is dat nooit gebeurd.

Het is wel een apparaat wat je niet vaak gebruikt, en eigenlijk ideaal is om te delen met anderen. Een keer per 1-2 maanden een dagdeel in gebruik en dan is het weer klaar. Ik leen hem dus ook vaak uit aan familie en vrienden. Ik zou dus ff rondvragen, misschien kun je hem zo ook een keertje uitproberen.
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/samako-robo ... 181368657/

Heb erkers waarvan ik niet overal bij kan, en ik vind dit de ideale oplossing. Alleen ik zelf maak het beter schoon, dus ik ben een kritische klant ;) Maar heb ook een keer een glazenwasser laten komen en die liet het veel slechter achter dan de robot.

Ik snap nooit waarom dit niet net zo bekend en geliefd is als een robotstofzuiger.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik heb wat filmpjes zitten kijken, maakt dat ding niet ontzettend veel herrie?

Het ziet er heel handig uit, maar ik zie ook dat het de randen niet heel goed schoon lijkt te maken. Klopt dat?

En die heb ik nadat jij me vorig jaar deze tip gaf, ook gekocht. Ik ben er enorm tevreden over: hij maakt misschien niet 100% streeploos schoon maar ik vind het (bijna) perfect. Weinig herrie, weinig gedoe - ik zet de robot op het raam en blijf wel in de buurt maar kan gewoon in de tussentijd iets anders doen. Morgen ga ik 'm weer aan het werk zetten :-).
Ik had geen idee dat dit bestaat! Wij hebben een schuifpui van 3 meter hoog en iets van 6 meter breed in 2 delen en wij zijn waardeloze ramenwassers. Dit ziet er echt ideaal uit, ik ga me er eens even in verdiepen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Wij hebben een winbot 950. Handig voor ons hele hoge raam in de woonkamer. Hij maakt niet perfect schoon en is vrij lawaaierig, maar het werkt wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven