Zitbad: opblaasbaar, opvouwbaar of een 'emmer'?
dinsdag 7 juli 2026 om 10:54
Hoi!
Ik overweeg de aanschaf van een zitbad, bijvoorbeeld een Tubble, Hello Bath of Hendy.
https://tubble.com/
https://myhellobath.nl/
Wat is handig? Zo'n basket ziet er knus uit, maar staat sneller in de weg. Is opvouwbaar handig of toch liever opblaasbaar?
Wie heeft er een en wat is jouw ervaring?
Ik overweeg de aanschaf van een zitbad, bijvoorbeeld een Tubble, Hello Bath of Hendy.
https://tubble.com/
https://myhellobath.nl/
Wat is handig? Zo'n basket ziet er knus uit, maar staat sneller in de weg. Is opvouwbaar handig of toch liever opblaasbaar?
Wie heeft er een en wat is jouw ervaring?
dinsdag 7 juli 2026 om 11:06
Geen van beide. Als je ze in de tuin wil zetten om wat af te koelen voldoet het misschien wel. Maar om lekker te badderen is het veel te klein en zit een groot deel van je lijf boven water.
Ook vraag ik me af hoe comfortabel je zit in zo’n flubberig badje.
Ook vraag ik me af hoe comfortabel je zit in zo’n flubberig badje.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 7 juli 2026 om 11:25
dinsdag 7 juli 2026 om 12:03
Nee hoor. Daar trekt geen schimmel in. Ik hang ‘m vaak ondersteboven, boven het trapgat. Dan is ie zo droog.
dinsdag 7 juli 2026 om 12:46
Dank voor jullie reacties!
De maat is inderdaad een ding. Op internet vind je van die AI-plaatjes, waardoor ik me afvraag hoe groot het werkelijk is en of je er echt lekker in kunt badderen.
Of ik het echt ga gebruiken: goede vraag! Vandaar ook dit topic. Het gaat niet om honderden euro's, maar iets kopen wat alleen maar in de weg staat is een slecht idee.
Momenteel nogal last van gevoelige huid, dus wilde het soort van therapeutisch gebruiken. Eigenlijk zoek ik een ouderwets zitbad, waarbij alleen je heupen in het water zitten. De ene kant is hoger, daar leun je met je rug tegenaan. De andere kant is laag, daar zet je je benen overheen. Bij mijn zoektocht naar zo'n bad kwam ik dit tegen.
De maat is inderdaad een ding. Op internet vind je van die AI-plaatjes, waardoor ik me afvraag hoe groot het werkelijk is en of je er echt lekker in kunt badderen.
Of ik het echt ga gebruiken: goede vraag! Vandaar ook dit topic. Het gaat niet om honderden euro's, maar iets kopen wat alleen maar in de weg staat is een slecht idee.
Momenteel nogal last van gevoelige huid, dus wilde het soort van therapeutisch gebruiken. Eigenlijk zoek ik een ouderwets zitbad, waarbij alleen je heupen in het water zitten. De ene kant is hoger, daar leun je met je rug tegenaan. De andere kant is laag, daar zet je je benen overheen. Bij mijn zoektocht naar zo'n bad kwam ik dit tegen.
dinsdag 7 juli 2026 om 12:52
Mijn Tubble is ongeveer net zo groot als een normaal bad. Ik kan er in ieder geval volledig in liggen en heel comfortabel in badderen. Omdat het eigenlijk een soort luchtbed is, vind ik het veel lekkerder liggen dan een normaal bad. De afbeeldingen op de website zijn wel representatief voor het formaat.
dinsdag 7 juli 2026 om 13:06
Ik zie een binnenmaat van 132x56 cm staan. Dat is niet het formaat van een normale badkuip. Ons bad is 180x80 cm. Scheelt nogal qua lengte en breedte.dweedledee schreef: ↑07-07-2026 12:52Mijn Tubble is ongeveer net zo groot als een normaal bad. Ik kan er in ieder geval volledig in liggen en heel comfortabel in badderen. Omdat het eigenlijk een soort luchtbed is, vind ik het veel lekkerder liggen dan een normaal bad. De afbeeldingen op de website zijn wel representatief voor het formaat.
dinsdag 7 juli 2026 om 13:14
Irregular_Choice schreef: ↑07-07-2026 13:06Ik zie een binnenmaat van 132x56 cm staan. Dat is niet het formaat van een normale badkuip. Ons bad is 180x80 cm. Scheelt nogal qua lengte en breedte.
Misschien hebben ze het formaat gewijzigd. Die van mij is in ieder geval net zo groot als een gewoon bad. Maar die van mij is ook al jaren oud.
dinsdag 7 juli 2026 om 13:19
Om 12.52 was het nog ongeveer zo groot als een gewoon bad.dweedledee schreef: ↑07-07-2026 13:14Misschien hebben ze het formaat gewijzigd. Die van mij is in ieder geval net zo groot als een gewoon bad. Maar die van mij is ook al jaren oud.
dinsdag 7 juli 2026 om 13:23
Ga eens even iemand anders vervelen, joh
dinsdag 7 juli 2026 om 18:34
En je punt is?
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
dinsdag 7 juli 2026 om 18:35
Pffff, vermoeiend dit.
dinsdag 7 juli 2026 om 21:10
Ik heb een niet inklapbaar bad en ben er heel blij mee. Toen de badkamer verbouwd moest worden twijfelde ik enorm tussen een douche en een bad. Ik heb toen gekozen voor een douche en wanneer mij zoon in bad wil zet ik dat hard plastic bad erin. Je kan er helemaal in zitten (het model wat ik heb). Mijn zoon is 1.80m en dat gaat prima. De rest van de week dient dat ding als wasmand. Niet helemaal ideaal omdat een echte wasmand ventileert. Dan staat die dus niet in de badkamer maar bij de wasmachine.
Hierboven wordt gevraagd hoe vaak je zo een ding gebruikt. Dat was voor mij juist de reden om er één te kopen. Het is immer niet zo duur (100 euro). Een vast bad in de badkamer die je niet gebruikt is een veel grotere kostenpost. Mijn zoon kan niet praten dus ik had geen idee of hij erin wil. Hij gaat er nu elk weekend in en de andere dagen onder de douche. Gewoonweg perfect.
Deze heb ik. Het is wel meer een zitbad dan een ligbad: https://myhellobath.nl/bath-buckets/
Hierboven wordt gevraagd hoe vaak je zo een ding gebruikt. Dat was voor mij juist de reden om er één te kopen. Het is immer niet zo duur (100 euro). Een vast bad in de badkamer die je niet gebruikt is een veel grotere kostenpost. Mijn zoon kan niet praten dus ik had geen idee of hij erin wil. Hij gaat er nu elk weekend in en de andere dagen onder de douche. Gewoonweg perfect.
Deze heb ik. Het is wel meer een zitbad dan een ligbad: https://myhellobath.nl/bath-buckets/
dinsdag 7 juli 2026 om 22:37
Krijg helemaal zin om er 1 te kopen!dweedledee schreef: ↑07-07-2026 12:52Mijn Tubble is ongeveer net zo groot als een normaal bad. Ik kan er in ieder geval volledig in liggen en heel comfortabel in badderen. Omdat het eigenlijk een soort luchtbed is, vind ik het veel lekkerder liggen dan een normaal bad. De afbeeldingen op de website zijn wel representatief voor het formaat.
woensdag 8 juli 2026 om 07:37
Ik heb een Tubble sinds een paar maanden en vind het echt de beste aankoop van het jaar. Ik heb de kleine variant (1.40) omdat de grote niet in mijn badkamer past. Zelf ben ik maar 1.60 dus zelfs in dit bad kan ik languit liggen. Het enige wat ik van te voren niet bedacht had is dat de breedte nogal uitzet met water erin, daarmee past hij bij mij niet meer in mijn douche-nis maar staat nu midden in de badkamer. Maar het maakt niks uit want dat ding is geweldig en gebruik 'm echt meerdere keren per week.
woensdag 8 juli 2026 om 10:57
De standaard buitenmaat van een normaal bad is 180x80. Daar hoort meestal een binnenmaat van 120-140 x 50-60 bij. Dat komt aardig overeen toch?Irregular_Choice schreef: ↑07-07-2026 13:06Ik zie een binnenmaat van 132x56 cm staan. Dat is niet het formaat van een normale badkuip. Ons bad is 180x80 cm. Scheelt nogal qua lengte en breedte.
woensdag 8 juli 2026 om 19:15
Bij ons is de binnenmaat 180x80, dus dan is 120 echt heel klein. Daar kan je niet fatsoenlijk in liggen.dawncutler schreef: ↑08-07-2026 10:57De standaard buitenmaat van een normaal bad is 180x80. Daar hoort meestal een binnenmaat van 120-140 x 50-60 bij. Dat komt aardig overeen toch?
woensdag 8 juli 2026 om 23:24
Dan hebben jullie een extra groot bad. Dat kun je natuurlijk niet met elkaar vergelijken.Irregular_Choice schreef: ↑08-07-2026 19:15Bij ons is de binnenmaat 180x80, dus dan is 120 echt heel klein. Daar kan je niet fatsoenlijk in liggen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in