Lob kapsel (a lijn/inverted)
dinsdag 14 juli 2026 om 18:48
Ik heb momenteel lang haar, maar ik zou een lob willen laten knippen, omdat ik het bij andere personen echt knap vind. Het straalt vrouwelijkheid en klasse uit. Nu ben ik bang dat ik voller/breder ga ogen door het korte haar. Van nature heb ik namelijk brede schouders en wat vollere armen. Mijn gezicht is ook wat ronder/vierkanter en heb dik/veel haar. Ik las op andere pagina’s dat een a lijn lob dan beter zou staan (achteraan korter dan vooraan).
Mensen die hun mening willen delen of dit zelf ook hebben laten knippen?
Bedankt!
Mensen die hun mening willen delen of dit zelf ook hebben laten knippen?
Bedankt!
dinsdag 14 juli 2026 om 20:59
Misschien is dit artikel iets?
https://www.journee-mondiale.com/nl/de- ... -aanraden/
Zelf ben ik niet van de haarmode volgen. Zie ook de uitleg bij elke lob-variant.
(vind het een beetje lolita-achtig.)
Zelf ben ik niet van de haarmode volgen. Zie ook de uitleg bij elke lob-variant.
dinsdag 14 juli 2026 om 21:59
Een lob is een bob met een lok?
Ik ga zelf volgende keer voor een bixie, dat is ook kort maar oogt langer. Mijn gezicht lijkt bol ongeacht het kapsel dat ik draag en mijn haar is niet geschikt voor lang haar. Ik wil echter uit alle macht voorkomen dat het een kapsel wordt dat mensen pittig kort noemen
Ik ga zelf volgende keer voor een bixie, dat is ook kort maar oogt langer. Mijn gezicht lijkt bol ongeacht het kapsel dat ik draag en mijn haar is niet geschikt voor lang haar. Ik wil echter uit alle macht voorkomen dat het een kapsel wordt dat mensen pittig kort noemen
dinsdag 14 juli 2026 om 22:04
To, op papier heb je gelijk, en zijn er 'regels' over het leiden van het oog naar een smal versus breed punt, dat bepaalde lijnen die op bepaald punt eindigen, iets optisch kunnen verbreden.
Maar het is allemaal heel theoretisch en als je volle armen hebt, gaan die niet smaller lijken van welk kapsel dan ook. Of breder, for that matter. Of je schouders breder gaan lijken, hangt van de mate van volume af (een beetje volume in je haar is beter in balans met brede schouders dan heel sluik haar) en van waar de lengte valt.
Brede schouders vind ik zelf overigens eerder iets om te accentueren dan om te camoufleren.
Maar het is allemaal heel theoretisch en als je volle armen hebt, gaan die niet smaller lijken van welk kapsel dan ook. Of breder, for that matter. Of je schouders breder gaan lijken, hangt van de mate van volume af (een beetje volume in je haar is beter in balans met brede schouders dan heel sluik haar) en van waar de lengte valt.
Brede schouders vind ik zelf overigens eerder iets om te accentueren dan om te camoufleren.
dinsdag 14 juli 2026 om 22:05
Heel jammer van dit artikel dat er geen ondersteunende afbeeldingen gebruikt worden, zodat je kunt zien wat ze omschrijven. En dat de enige foto die ze wel gebruiken én geen lob is én geen echte persoon.Rozebottel schreef: ↑14-07-2026 20:59Misschien is dit artikel iets?
woensdag 15 juli 2026 om 00:52
Nee, Een lange bob.KamilleT schreef: ↑14-07-2026 21:59Een lob is een bob met een lok?
Ik ga zelf volgende keer voor een bixie, dat is ook kort maar oogt langer. Mijn gezicht lijkt bol ongeacht het kapsel dat ik draag en mijn haar is niet geschikt voor lang haar. Ik wil echter uit alle macht voorkomen dat het een kapsel wordt dat mensen pittig kort noemen![]()
woensdag 15 juli 2026 om 02:26
Ik heb het toevallig vorige maand in een lob laten knippen. Ik heb heel veel haar met slag. Ik vind het ideaal, voorheen had ik altijd een knot bovenop maar nu kan ik het bijvoorbeeld half naar achteren doen met een leuke klem. Ook kan ik het stijlen voor een wat geliktere uitstraling. Ik heb ook brede schouders en een bol hoofd. Ik heb niet het idee dat het mijn hoofd dikker doet lijken, integendeel, ik heb minder bolle wang in het zicht nu.
woensdag 15 juli 2026 om 10:23
Ik heb dik stijl haar en ooit een bob laten knippen. De kapper vond het prachtig maar ik was er heel ongelukkig mee, het voelde als een soort helm van haar die strak om mijn gezicht heen hing.
Het voordeel van een lange bob is dat je er nog een ander kapsel van kunt knippen als het niet bevalt. Ik zou het gewoon proberen.
Het voordeel van een lange bob is dat je er nog een ander kapsel van kunt knippen als het niet bevalt. Ik zou het gewoon proberen.
woensdag 15 juli 2026 om 14:23
Ja dat klopt. Ik heb het ook moeten googelen om te weten dat het staat voor long bob. Ik heb al jaren een lob blijkt nu. Maar het is dus gewoon halflang haar. Varieert van net boven de schouder, van op de schouder tot aan sleutelbeen. Het kan stijl, het kan golvend/krullend. Het kan op 1 lengte, het kan met lagen.
woensdag 15 juli 2026 om 14:47
ah laagjes dus ook? cool, dan heb ik ook een Lob!Pelle schreef: ↑15-07-2026 14:23Ja dat klopt. Ik heb het ook moeten googelen om te weten dat het staat voor long bob. Ik heb al jaren een lob blijkt nu. Maar het is dus gewoon halflang haar. Varieert van net boven de schouder, van op de schouder tot aan sleutelbeen. Het kan stijl, het kan golvend/krullend. Het kan op 1 lengte, het kan met lagen.
ik blijf me verbazen over al die spannende termen voor dingen die al bestaan.
woensdag 15 juli 2026 om 17:55
Lob is dus een lange bob, maar dus wel achter korter en voor langer qua lengte.
Laagjes erin is een optie, heet het nog steeds een lob.
Het is handig met je kapper te overleggen, die weet ook of het bij de textuur van je haar en bij je hoofd past, maar als je steil haar en een breder hoofd hebt, is het vast leuk.
Het is handig met je kapper te overleggen, die weet ook of het bij de textuur van je haar en bij je hoofd past, maar als je steil haar en een breder hoofd hebt, is het vast leuk.
woensdag 15 juli 2026 om 18:06
Nee hoor, een lob is gewoon een lange bob.It-is-joysjuhhh schreef: ↑15-07-2026 17:55Lob is dus een lange bob, maar dus wel achter korter en voor langer qua lengte.
Een lob (lange bob) is een halflang kapsel dat tussen de kin en het sleutelbeen valt. Deze populaire stijl biedt de structuur van een korte bob maar is lang genoeg om in een staart te dragen. De lob staat bekend om haar veelzijdigheid en is geschikt voor ieder haartype en gezicht.
Wat jij bedoelt is de inverted bob of Al-lijn lob. Dat benoemt TO ook.
Een 'lob' (lange bob) die aan de achterkant korter is dan aan de voorkant, heet een A-lijn lob of een inverted bob. Het is een kapsel dat achter in de nek kort is en naar voren toe geleidelijk langer wordt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in