Wakker maken?

16-07-2026 23:15 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik stap in de trein en naast mij ligt een man diep te slapen, telefoon ligt op tafel. Waar ik instap is een groot station en de trein gaat nog 1,5 uur verder rijden (komt ook van 1,5 uur hier vandaan maar gaat dus nog veel verder). Zouden jullie hem wakker maken of laten slapen?

Geen diep dilemma, gewoon nieuwsgierig

Wat zou je doen?

Totaal aantal stemmen: 79

Wakker maken (30%)
Laten slapen (66%)
Zijn telefoon jatten (4%)
Ik ben erg terughoudend in het "uitkijken" voor mannen onder de 60 jaar.

Uit ervaring geleerd dat goedbedoelde hulp gezien wordt als ongewenste bemoeienis, wat me in het beste geval een chagrijnige reactie en in het ergste geval een stortvloed aan scheldwoorden oplevert.
Eenbeetjevanditendat schreef:
17-07-2026 00:11
Hmmmm nu ik het tijdstip van je topic zie zou ik denk ik toch wakker hebben gemaakt. Omdat hij, als hij er wel uit had gemoeten, waarschijnlijk geen trein meer kan pakken en de nacht op het station doorbrengt. En het op dit tijdstip misschien ook wel logisch is dat hij per ongeluk in een diepe slaap is beland (of een paar drankjes op de do-mi-Bo heeft gehad ;))
Dat is inderdaad de enige mogelijke optie.
Graze schreef:
17-07-2026 00:36
Ik neem aan dat hij een wekker gezet heeft voor wanneer hij er ongeveer uit moet, heb ik zelf ook eens gedaan bij een lange treinreis. Toen ik met de trein naar huis ging vanuit Berlijn lag iemand schuin tegenover mij ook te slapen en heb hem gewoon laten liggen.
maar ook met een telefoon voor het grijpen? Vanwege de telefoon zou ik hem wakker maken.
Zonder de telefoon zou ik iemand ook laten slapen.
Nutella schreef:
17-07-2026 08:51
Niet wakker maken. Evt telefoon op jouw tafeltje leggen als je in het zitje ernaast kunt zitten. Maar ook dat zou ik niet doen. Telefoons worden toch niet meer zoveel gejat?
Hoe kom je erbij dat telefoons niet zoveel meer gejat worden?
Coniglio schreef:
17-07-2026 07:01
Ik moet denken aan toen ik echt extreem slaaptekort had door een half jaar niet langer dan 2 uur aaneengesloten kunnen slapen door een baby en toen ik op vakantie een middagdutje deed. EINDELIJK sliep ik lekker.

En toen kwam iemand me wakker maken om iets onzinnigs te vragen, wat achteraf ook nog eens nier nodig was. Ik was zoooooo wanhopig toen, ik had die man echt bijna wat aangedaan. Zo extreem kwaad.

Natuurlijk echt helemaal niet relevant voor dit verhaal en deze situatie. Maar ik ga echt nooit in mn leven meer iemand zomaar wakker maken. De wanhoop die ik toen voelde kan ik me nog zo voor de geest halen
Je zegt het zelf al, niet relevant voor dit verhaal. Die man wordt ook chagrijnig als zijn telefoon weg is of als hij een uur terug moet reizen.
Pelle schreef:
17-07-2026 15:01
Je zegt het zelf al, niet relevant voor dit verhaal. Die man wordt ook chagrijnig als zijn telefoon weg is of als hij een uur terug moet reizen.
Nou ja, in die zin relevant dat IK dus niemand ooit zou wekken.
Als ik me zorgen zo maken om zijn telefoon, dan zou ik in het stoeltje aan de andere kant vh gangpad gaan zitten. Maar ik zou altijd iemand laten slapen

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven