Tegenstrijdig gedrag: heeft iemand dit ook meegemaakt?

20-07-2026 14:05 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand was in het begin heel intens, werd jaloers, wilde me vaak zien, reageerde emotioneel, maar later werd hij wisselend: soms warm, soms afstandelijk. Als ik duidelijkheid vroeg, escaleerde het vaak. Tegelijk bleef hij reageren, nam hij een videogesprek aan terwijl hij zei dat het niet kon .Als ik wil afsluiten draait hij eromheen .Herkent iemand dit patroon en hoe liep dat bij jullie af
Vind je dit leuk? Geeft het je een fijn gevoel? Het is misschien wel spannend, dat kan op zich leuk zijn, maar het klinkt alsof hij je manipuleert. Naar wat voor soort relatie ben je op zoek?

Je hoeft niet te wachten tot hij de knoop doorhakt (iemand anders tegenkomt), jij mag ook zelf een beslissing nemen.
Herkenbaar patroon. Enige remedie is om het zelf te beëindigen en daarna alle (digitale) banden te verbreken. Werkte bij mij het allerbeste.
Je zit toch niet te wachten op zo’n instabiel persoon om een relatie mee op te bouwen?
Alleen jaloers is al exit.
Slecht. Run!
Ik zou ook wegrennen
Hij laat al zien hoe het zal zijn om een relatie met hem te hebben: jaloezie, spanning, onvoorspelbare reacties, niet open kunnen zijn over zijn gevoel en escalatie als dingen niet gaan zoals hij wil.

Voor een deel past dat misschien bij jouw beeld van een goede relatie omdat je jaloezie en spanning ziet als liefde... Als je op zoek bent naar iemand die stabiel is, waar je op kunt bouwen en die zich niet op je afreageert en je steeds onzeker maakt, dan moet je wegrennen van deze man.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Klinkt als lovebombing. Dat is niet gezond, niet fijn en niet veilig.
En deze persoon is aantrekkelijk en je aandacht waard omdat?
Wat is er precies tegenstrijdig? Ik lees eigenlijk alleen maar ellende, tenzij je "intens" als positief ervaart.
Het liep slecht af.

He's just not that into you.
We leefden nog lang en gelukkig :flirting: . Ik vind het altijd supergeil als mijn vent weer eens jaloers is. En de verslaving van intens versus afstandelijk, daar kan echt niets tegenop. Ik kan het je enorm aanraden.
S-Groot schreef:
21-07-2026 18:56
We leefden nog lang en gelukkig :flirting: . Ik vind het altijd supergeil als mijn vent weer eens jaloers is. En de verslaving van intens versus afstandelijk, daar kan echt niets tegenop. Ik kan het je enorm aanraden.
Ik ben jaloers!
Moiren schreef:
21-07-2026 21:47
Ik ben jaloers!

Snap ik. Het is natuurlijk niet iedere vrouw gegeven om zo belangrijk gevonden te worden door een man dat ie je als zijn bezit ziet.
S-Groot schreef:
21-07-2026 21:50
Snap ik. Het is natuurlijk niet iedere vrouw gegeven om zo belangrijk gevonden te worden door een man dat ie je als zijn bezit ziet.
Dat had ik wel ooit, zo’n man, het werd alleen wat levensbedreigend om hem in de buurt te houden.
Dat loopt nooit goed af, dat lijkt me duidelijk.
Moiren schreef:
21-07-2026 21:51
Dat had ik wel ooit, zo’n man, het werd alleen wat levensbedreigend om hem in de buurt te houden.

Zoiets meende ik me te herinneren inderdaad. Gelukkig ben je daarvan weggekomen.
S-Groot schreef:
21-07-2026 22:01
Zoiets meende ik me te herinneren inderdaad. Gelukkig ben je daarvan weggekomen.
Zeg dat.
Hi!

goh.. ik herken dit erg in mijn ex. hij was ziekelijk jaloers maar dan ook echt ziekelijk. het tegenstrijdige was dat hij dus wel heel lief kon zijn en veel leuke dingen wilde doen met mij. ik kende hem in het begin dat ik hem leerde kennen nog niet zo goed en ik zag deze rode vlaggen wel maar vervolgens zijn we echt te snel gegaan ook gaan samen wonen enz het was 2 ,5 jaar drama. uitiendelijk ben ik gevlucht naar mijn moeder en heb 8 maanden bij haar ingewoond.
Snel
Niet geschoten is altijd mis
Een partner moet een toevoeging zijn. je hebt elkaar niet nodig maar diegene is zo leuk/fijn dat het een positieve aanvulling is op je leven.

als deze persoon dat voor het overgrote deel voor je doet dan is het goed. als dat niet zo is dan is dit niet jouw partner.

het feit dat je dit topic opent is wel al een rode vlag.
Stoppen!
jojojo schreef:
21-07-2026 14:35
Klinkt als lovebombing. Dat is niet gezond, niet fijn en niet veilig.
Met love bombing had ze ook veeeel kadootjes gehad en leukere tijden waarin hij haar overdadig verwende enzo.
Dit klinkt voor mij niet als lovebombing, wel als een enorm enegieslurpend emotioneel onvolwassen en totaal niet stabiel persoon. Op zo één hoef je niet te rekenen als je het moeilijk hebt. Je kunt er dan wel weer op rekenen dat hij het jou erg moeilijk gaat maken zo. Als je met hem doorgaat dan TO!
Klinkt erg vermoeiend en totaal niet leuk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven