Gezondheid alle pijlers

Mysimba en oorsuizen

21-07-2026 19:05 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi hoi!

Ik gebruik nu 6 weken mysimba en zit op 2x 2 pillen per dag. Eigenlijk gaat dit wel echt goed, alleen heb ik ontzettend last van oorsuizen. Ik had dit al, maar is erger geworden.

Wordt dit met de tijd minder? Of als ik 1 pil in de avond minder pak, zal dit helpen?
Staat bij de bijwerkingen. Even met je arts overleggen dus.
Limits only exist in your mind. And in your bank account.
Week 30 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
21-07-2026 19:28
Staat bij de bijwerkingen. Even met je arts overleggen dus.
Jaa ben ik al geweest. Die gaf aan dat inderdaad een bijwerking is maar dat ze geen idee heeft of dit minder wordt of weg gaat. Vandaar mijn vraag hier naar ervaringen.
Mevrouw1990 schreef:
21-07-2026 20:13
Jaa ben ik al geweest. Die gaf aan dat inderdaad een bijwerking is maar dat ze geen idee heeft of dit minder wordt of weg gaat. Vandaar mijn vraag hier naar ervaringen.
Je vraagt niet om ervaringen, je vraagt om (medisch) advies.
Je arts moet bepalen of een lagere dosis kan helpen.
Solomio schreef:
21-07-2026 20:46
Je vraagt niet om ervaringen, je vraagt om (medisch) advies.
Je arts moet bepalen of een lagere dosis kan helpen.
Nee , dat mag ik nu zelf bepalen. Ik weet alleen niet wat werkt of niet... en dat weet de huisarts ook niet.

Ik ga echt niet zelfstandig zonder overleg mijn dosering van medicatie aanpassen, van geen een..
Mevrouw1990 schreef:
21-07-2026 20:52
Nee , dat mag ik nu zelf bepalen. Ik weet alleen niet wat werkt of niet... en dat weet de huisarts ook niet.

Ik ga echt niet zelfstandig zonder overleg mijn dosering van medicatie aanpassen, van geen een..
Maar dat overleg kan ook op een (niet medisch) forum? Bijzonder...
Helpt het ook al om af te vallen? Ik zou gezien de vergoedingsvoorwaarden ook in aanmerking komen (voor saxenda ben ik te licht), maar ik ken echt niemand die het daadwerkelijk slikt.
Irma_3110 schreef:
21-07-2026 21:01
Maar dat overleg kan ook op een (niet medisch) forum? Bijzonder...

Nee, TO zegt dat uit het overleg met de HA gekomen is dat ze zelf mag bepalen of ze zo door wil gaan of wil minderen.
OgenvanTijgers schreef:
21-07-2026 22:01
Helpt het ook al om af te vallen? Ik zou gezien de vergoedingsvoorwaarden ook in aanmerking komen (voor saxenda ben ik te licht), maar ik ken echt niemand die het daadwerkelijk slikt.
Ik ben ook benieuwd. Na een gli traject, zou dit een optie zijn voor mij zei mijn huisarts.
S-Groot schreef:
21-07-2026 22:05
Nee, TO zegt dat uit het overleg met de HA gekomen is dat ze zelf mag bepalen of ze zo door wil gaan of wil minderen.
Was alleen wel handig als ze dat in de OP had vermeld.
OgenvanTijgers schreef:
Ik kreeg het ook voorgeschreven maar ben na 2 dagen gestopt. Ik ben nog nooit zo ziek geweest als na die pillen.

Het zou helpen om af te vallen maar de bijwerkingen bij mij waren niet oké.
Ik heb deze 5 dagen geslikt, en daarna gestopt, wat ben ik ziek geweest hiervan, ik was zo duizelig en raar alsof ik teveel gedronken had, en dan in het extreme, oorsuizen niet.
Ik ken iemand die het maand of 2 heeft gebruikt en had giga tinitus ervan (en meer pittige bijwerkingen). Afbouwen hielp niet genoeg. Stoppen wel.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
OgenvanTijgers schreef:
Ja het helpt met afvallen. Ik ben 9 kilo kwijt in 6 weken, maar je moet natuurlijk ook je levensstijl aanpassen. Naast de oorsuizen heb ik geen bijwerkingen zoals andere hier beschrijven.
Ik slik het sinds februari. Ik zit nu ook op 2x2, maar het opbouwen heeft lang geduurd ben er zo ziek van geweest. Nu gaat het goed, maar de bijwerkingen zijn ruk. Constant een hele droge mond en vieze smaak. Ik vind dat eten ook heel anders smaakt. Zelfs water smaakt ineens goor zoetig. En inderdaad de oorsuizen. Het is misschien ietsje minder dan in het begin, maar het blijft wel helaas.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven