Zwanger worden | zomer/najaar 2026

24-06-2026 22:36 154 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik zag dat er nog geen topic was, dus ik dacht ik maak er een aan.

Wij denken erover om na de zomer (eind augustus/sept/oktober) van 2026 voor derde kindje te gaan. We hebben al twee kinderen en het begint langzaam weer te kriebelen.

Spannend, want het voelt toch weer als een nieuwe fase. Zijn er hier meer dames die rond de zomer/najaar van 2026 willen gaan proberen zwanger te worden?

Hoe oud zijn jullie kinderen nu, en zijn jullie al actief bezig of nog in de voorbereidingsfase?

Lijkt me leuk om ervaringen, twijfels, wachtweken, testen en hopelijk straks positieve berichten met elkaar te delen!

Wie sluit er aan? 😊

Wil je op de lijst? Laat dan weten:
• Nickname
• Leeftijd
• Hoeveelste kindje
• NOD (indien bekend)

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
🌱 Deelnemers
Nickname Leeftijd Kindje NOD
Kenij 32 jaar 3e kindje 21 september
Leinie123 28 jaar 1e kindje Nog niet bekend
Zonnestraaltje95 30 jaar 1e kindje 30 september
Knoop96 30 jaar 1e kindje 28 september
Boek94 31 jaar 2e kindje 5 september
Pilea 27 jaar 1e kindje Uiterlijk 15 oktober
Aeiou 30 jaar 1e kindje 28 september
Daisy_White 34 jaar 1e kindje 19 september
Vivark 38 jaar 1e kindje 24 september
Spazzolino 33 jaar 1e kindje Nog niet bekend
Hopjesvla 37 jaar 2e kindje 5 oktober
Xpaulavu 29 jaar 1e kindje 23 september

Wil je ook op de lijst?
Laat dan je nickname, leeftijd, hoeveelste kindje en NOD achter. Dan voeg ik je toe.

🍀 Heel veel succes allemaal!

♡ Zwanger ♡
Nickname Leeftijd Kindje Uitgerekende datum
ZoeteAardappel Onbekend 1e kindje 11 april
Dierenvriend97 Onbekend 2e kindje Onbekend

Zodra iemand een positieve test heeft, kan zij naar het lijstje ‘Zwanger’ worden verplaatst. Zo blijft de deelnemerslijst overzichtelijk, terwijl iedereen natuurlijk gewoon gezellig kan blijven meeschrijven. 🍀

Hopelijk mogen we de komende maanden veel positieve testen, mooie echo's en fijne updates met elkaar delen. Tot die tijd kunnen we elkaar steunen tijdens de wachtweken, ovulatietesten ontleden, meeleven bij teleurstellingen en natuurlijk samen juichen als er weer iemand naar het 'Zwanger'-lijstje mag verhuizen. ❤️
kenij wijzigde dit bericht op 08-09-2026 21:04
66.45% gewijzigd
Mijn partner en ik zijn ruim 5 jaar samen en sinds wij in ons koophuis wonen (sinds november 2024) is onze kinderwens alleen maar groter geworden. Wij gaan echter begin oktober trouwen, dus hebben afgesproken om tot na de bruiloft te wachten. Ik heb een spiraal dus die wil ik na de bruiloft laten verwijderen. We denken daarna snel te willen beginnen met 'proberen'. Het gaat dus nog wel eventjes duren bij ons, maar ik vind het stiekem al heel erg leuk om mee te lezen en een beetje te schrijven!
Mijn man (37) en ik (30) zijn nu ruim 4 jaar samen en willen vanaf augustus voor ons eerste kindje gaan. We vinden het erg spannend omdat er een aantal vriendinnen van mij een pittige zwangerschap achter de rug hebben (HG, vroeggeboorte). Ik hou mijn menstruatie bij in een app maar ben niet super regelmatig ongesteld. Het werk van mijn man is heel erg druk de komende twee maanden, vandaar dan we in augustus willen starten 🙂
Hoi wat leuk, ik sluit graag aan!
Wij hadden ook in ons hoofd om na de zomer te beginnen maar het kriebelt nu zó erg dat we gewoon deze maand al starten!

Mijn partner (31) en ik (29) zijn 9 jaar samen, waarvan 4 jaar getrouwd.
We hebben een zoontje van 2 jaar (maart 2024) en 2 katten :cat:

Ik heb momenteel m'n menstruatie en hierna gaan we gewoon de condooms achterwege laten en zien we wel wat er gebeurd :)
Leuk dat er inmiddels al wat reacties zijn! Ik had even een tijdje niet gekeken, dus vandaar mijn late reactie. Zal het vanaf nu wat beter in de gaten houden nu er wat mensen aangesloten zijn.

@Leinie123 wat leuk een eerste kindje! Mooi dat jullie eerst nog gaan trouwen. Zeker druk met alle voorbereidingen?

@Zonnestraaltje95 Leuk dat jullie in augustus willen gaan proberen. Hopelijk kun je je ovulatie goed benutten ondanks je onregelmatige cyclus. Gebruik je ovulatietesten of wil je het een beetje loslaten en kijken wat h t gaat doen? Snap dat het extra spannend is als je wat negatieve verhalen uit je omgeving kent. Hopelijk bij jullie niet het geval. Hier 2 hele mooie en fijne bevallingen gehad en beide zwangerschappen ook goed verlopen zonder noemenswaardige problemen.

@Dierenvriend97 Leuk zeg! Volgens mij ken ik jou nog uit het maart 2024 topic? Mooi om te lezen dat het zo kriebelt dat jullie toch al eerder een poging gaan wagen. Heb je al enig idee wanneer je ovulatie en NOD is? Heel veel succes alvast!🥰
@leinie123 succes met de voorbereidingen! Lukt dat allemaal een beetje?

@dierenvriend97, leuk dat jullie nu al gaan beginnen. Hoe lang heeft het bij jullie eerst geduurd?

@Kenij, hoe gaat het met jou?

Hier ben ik afgelopen week naar de gynaecoloog geweest. Ik liep al 9 maanden rond met een cyclus die steeds meer raar ging doen. Omdat in zovaak aan het bloeden was wilde ze mij toch zien. Ik heb een interne echo gehad en een kolposcopie. Gelukkig zag alles er goed uit maar moet ik 10 dagen orgametril slikken. Nu heb ik alleen geen idee meer waar ik in mijn cyclus zit. Vanmorgen had ik voor het eerst een ovulatietest met een licht streepje (hiervoor alleen maar geen streep). Maar volgens het internet zijn die testen niet meer betrouwbaar tijdens zo'n hormoonkeur. We hebben deze maand het ook maar 1 keer zonder condoom gedaan dus ik verwacht er niet te veel van. Maken jullie gebruik van ovulatietesten? En zo ja, hoe laat op de dag?
@Kenji, dat klopt! Ik schreef hier toen ook mee, heb er een leuk app groepje met maart 2024 mama's aan overgehouden! :)

Ik houd mijn menstruatie bij in een app en ben eigenlijk super regelmatig. Volgens de app was mijn ovulatie gister dus we hebben het de afgelopen dagen 2x extra gezellig gemaakt :lol:

@Zonnestraaltje95, de vorige keer was het bij ons in 1 keer raak. Had ik toen totaal niet verwacht!
Gelukkig was bij jou alles goed bij de gynaecoloog, wel irritant dat je nu niet meer weet waar je in je cyclus zit! Ik gebruik geen ovulatie testen maar merk vaak wel aan mijn afscheiding wanneer ik ongeveer vruchtbaar zou moeten zijn.
@Zonnestraaltje95 vervelend dat je cyclus ineens zo gek gaat doen, fijn dat je het even hebt kunnen laten checken. Hopelijk gaat de medicatie bijdragen aan een regelmatigere cyclus. Anders is het indd lastig plannen of je moet gewoon altijd om de dag seks hebben maargoed dat is ook weer veel gevraagd haha.

Ik meet zelf mijn temperatuur icm ovulatietesten omdat ik sinds de zwangerschap van onze oudste geen andere anticonceptie meer gebruik wil ik wel zeker weten wanneer ik wel/niet vruchtbaar ben. Bij de vorige 2 zwangerschappen waren we de eerste keer meteen (ongepland) zwanger en bij de 2e in de tweede ronde raak, maar ik gaf nog borstvoeding dus had een onregelmatige cyclus en dacht dat het wel even zou gaan duren, niet dus... ik durf daarom nu echt niet meer losjes mee om te gaan, dus vandaar iedere maand ovulatietesten icm temperaturen en heb zo goed zicht op mijn cyclus. Tussen onze 2 kids zit ook maar 15 maanden.🤭

@Dierenvriend97 haha ja ik zit ook nog in die app toevallig als we nu weer tegelijkertijd zwanger zouden zijn! Spannend zeg, jij zit nu dus op het 'wachtbankje' ik vind dat toch wel hele spannende weken. Ik duim voor jullie dat het raak is!🤗
Wij gaan trouwens nu nog niet van start, omdat ik vorige keren snel zwanger raakte ga ik er vanuit dat het ook deze keer niet lang zal duren, vandaar dat ik niet te ongeduldig wil worden. Onze jongste is net 1 geworden en wil ook nog even genieten van de vrijheid, goede nachten en ben net gestopt met borstvoeding dus even rust aan mijn lijf ook wel fijn. Heb ik augustus ook nog wat leuke festivals en feestjes gepland staan, die wil ik ook graag nog even meepakken haha. Dus wij gaan in september een eerste poging doen. Spannend!!
@Kenji, ohja nu weet ik weer wie je ''echt'' bent! :-D
Die wachtweken zijn echt niks voor mij, als ik iets wil dan wil ik het nu haha! Ik ben mega ongeduldig.
Heb ook meerdere collega's die net oma zijn of bijna oma worden. En een collega waar ik close mee ben die nu 13 weken zwanger is, dus veel baby praat om me heen.

Goed dat je je lichaam even rust gunt, even genieten van de zomer!
Kenij schreef:
16-07-2026 16:07

@Leinie123 wat leuk een eerste kindje! Mooi dat jullie eerst nog gaan trouwen. Zeker druk met alle voorbereidingen?
Ja zeker druk! Komt nu steeds dichterbij en word steeds echter. Voel me dan zo volwassen haha. Ook nu met onze kinderwens, voelt zo onwennig om hier zo mee bezig te zijn maar ook zo leuk!
Oeps foutje
leinie123 wijzigde dit bericht op 22-07-2026 14:03
Reden: Per ongeluk dubbel geplaatst
97.94% gewijzigd
Dierenvriend97 schreef:
20-07-2026 13:27
@Kenji, ohja nu weet ik weer wie je ''echt'' bent! :-D
Die wachtweken zijn echt niks voor mij, als ik iets wil dan wil ik het nu haha! Ik ben mega ongeduldig.
Heb ook meerdere collega's die net oma zijn of bijna oma worden. En een collega waar ik close mee ben die nu 13 weken zwanger is, dus veel baby praat om me heen.

Goed dat je je lichaam even rust gunt, even genieten van de zomer!
Dat kan ik me zoo goed voorstellen! Ik ben ook altijd zo ongeduldig, kan aan niks anders meer denken.

Wel leuk alle babypraat! Bij mij op mijn werk zijn afgelopen jaar 3 babys geboren in een team van 12 dus hier op werk ook veel babypraat haha. In onze families zijn wij (verwachten we) de eerste en in onze vriendengroepen ook dus daar dan weer helemaal niet eigenlijk!
Leinie123 schreef:
22-07-2026 14:06
Dat kan ik me zoo goed voorstellen! Ik ben ook altijd zo ongeduldig, kan aan niks anders meer denken.

Wel leuk alle babypraat! Bij mij op mijn werk zijn afgelopen jaar 3 babys geboren in een team van 12 dus hier op werk ook veel babypraat haha. In onze families zijn wij (verwachten we) de eerste en in onze vriendengroepen ook dus daar dan weer helemaal niet eigenlijk!
Hoe oud ben jij en je aanstaande man?
Ik ben 30 en in mijn omgeving heeft ongeveer de helft nu 1 of meerdere kindjes. Bij mij man is het juist dat eigenlijk niemand (op 1 stel na) kinderen heeft of getrouwd is. Terwijl hij 37 is.
Leinie123 schreef:
22-07-2026 14:06

Dubbel
Zonnestraaltje95 schreef:
22-07-2026 16:30
Hoe oud ben jij en je aanstaande man?
Ik ben 30 en in mijn omgeving heeft ongeveer de helft nu 1 of meerdere kindjes. Bij mij man is het juist dat eigenlijk niemand (op 1 stel na) kinderen heeft of getrouwd is. Terwijl hij 37 is.
Wij zijn allebei 28, tegen de tijd van de bruiloft bijna 29.

Wat grappig dat verschil bij jou en jouw man! Leuk om die verschillen zo te zien.
Omdat ik niet teveel los wil laten in mn omgeving, een account aangemaakt. Bij mij is 13 juni het spiraaltje verwijderd. Ben sinds die tijd heel erg moe (maar echt bekaf). Dus ik hoop dat mijn hormonen snel een beetje herstellen. Heb ook tot gisteren gebloed, dus dat was alvast een vliegende start.

We gaan wel meteen proberen, het zou onze (ik 30 & hij 34 jaar oud) eerste zijn. Ik had met de mirena een hele normale “cyclus” van 28 dagen, dus ben benieuwd of dat ook door gaat zetten.

In onze omgeving is ook een gigantische babyboom, bijna al onze vrienden (met wens) hebben al de eerste (of onderweg) en sommigen al een tweede of een derde.
Ik ben het ''wachtbankje'' nu al weer zat :rolling:
Mijn NOD is komende zondag, spannend!
Ben wel weer op het punt dat ik alles wat ik voel ga over-analyseren haha.

Was gister bij een kinderkleding winkeltje en ik zag in de sale zo'n schattig babypakje hangen, kon het echt niet laten :-$
Spannend inderdaad, dierenvriend!

Ik ben ongesteld geworden, had dat ook wel verwacht/gehoopt. Sindsdien voel ik me gelukkig een heel stuk beter. Alsof de mist is opgetrokken. Naast dat deze menstruatie wel ehm heftig is in vergelijking met die van de afgelopen jaren.

Cyclus is nog steeds 28 dagen (bloeding na verwijdering niet meegeteld) dus mijn NOD zou dan 24 augustus zijn.

Ik heb sinds we ervoor willen gaan ook alleen maar het gevoel dat ik leuke kindjes en babyspullen zie overal. Het zal wel een veranderde blik naar de wereld zijn :-D
@dierenvriend97 zo spannend!! Viel je nu ook vanalles in je lijf? Ben zo benieuwd of het raak gaat zijn. Ga je een (early) test doen of gewoon afwachten?

@Knoop96 Welkom! Leuk dat je ook mee gaat schrijven en spannende tijd voor jullie. Ook een eerste kindje dus? In onze vrienden groep ook een enorme babyboom geweest. In 2024 12 baby's en in 2025 6 baby's dus flinke uitbreiding haha. We lopen trouwens synchroon. Mijn NOD is ook 24 augustus, maar wij slaan deze nog even over dus ik word wel ongesteld dan hopelijk haha.

Ik ben trouwens 32, mn vriend is iets ouder.

Vinden jullie het trouwens handig als ik een tabel maak? Moet wel even kijken hoor hoe dat werkt, maar als jullie dat handig vinden ga ik mn best doen, laat maar even weten :-D
@kenij Jaa een tabel lijkt mij erg handig!

@dierenvriend97, ga je tot zondag wachten of ga je eerder een vroege test doen?

@knoop96 fijn dat je cyclus nog steeds zo regelmatig is!!

Hier is mijn cyclus toch nog aan het rommelen na de hormoonkuur. Volgens mij heb ik ook helemaal geen eisprong gehad. Vandaag weer last van spotting. Hopelijk zet het morgen door in een echte menstruatie en daarna weer in een normale cyclus met een eisprong 🤞
@kenij, jaa het is voor ons beiden echt de eerste keer voor alles. Ik ben ook nooit eerder zwanger geweest.

Ik was altijd en ben nog steeds erg bang voor het hele zwangerschapstraject (incl een bevalling), maar de wens is nu toch sterker. Het helpt mij om te denken dat elke vrouw in de bloedlijn vóór mij het heeft gedaan.

@zonnestraaltje, heeft het doorgezet?? Ik hoop met je mee!
@dierenvriend97, heb je al getest? Jouw nod was gisteren toch?

@knoop96, heel herkenbaar. Ik heb nog steeds totaal geen zin in de zwangerschap zelf en bevalling. Maar ja, zonder kom je moeilijk aan een kind.

Hier heeft de menstruatie een soort van doorgezet. Ik ga vanaf vandaag ovulatietesten doen. Ik hoop voor deze cyclus vooral een eisprong te hebben en deze dan ook te vinden.
Ik heb zaterdag een early test gedaan en gister een gewone en beide waren negatief, ik ben alleen ook nog niet ongesteld geworden.... Irritant!

@Kenji een tabel lijkt me handig!
Het is inmiddels gelukt met de tabel! Laat me weten als er iets niet klopt of veranderd moet worden, zal proberen het iedere week even te updaten. Ik heb geprobeerd alles even terug te zoeken en hoop dat het zo compleet is.

@Dierenvriend97 ben je ondertussen al ongesteld of hopelijk heb je toch nog een positieve test in handen gehad? :-D

Hoe is het met de rest?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven