Mensen die pluisjes en haartjes van mij afhalen
maandag 27 juli 2026 om 16:49
Ik doe een soort vrijwilligerswerk op een plek waar ik een donkerblauw jasje met een naamplaatje aan moet. Nu ben ik zonder meer een slordige vrouw maar ik ben niet schmutzig.
Vrijwel iedere dag als ik binnenkom is er wel iemand die zegt. ‘Eeeuuuuh.. Miro. Je naamplaatje zit scheef. Het naamplaatje klemt aan een magneetje en zit niet altijd kaarsrecht. Okay, ik zou het zelf niet zeggen, maar geen probleem.
Maar dan. Een van de dames (dat zijn het daar wel) tuurt naar mijn revers, strekt haar vingers uit en plukt. Even een pluisje weghalen hoor. Of ‘er zit een haar op je kraag. Ik haal m even weg hoor’. Soms gebeurt dit meerdere keren per dag. Ik heb blond krulhaar, maar het valt niet uit. Het is echt niet zo dat ik onder de pluis zit.
Behalve dat ik het een beetje raar en soms irritant vind vraag ik me af. Wat bezielt die mensen? Ik zie pluisjes en haten op andermans kleding nooit, maar zou er niets van zeggen zolang iemand niet ontzettend voor lul loopt met bijvoorbeeld een grote vlek op een kraag. En dan nog zou ik niet zelf mijn hand uitsteken om schoon te maken of wegvegen.
Ik vraag hier dus: wie doet dat ook? Kleding van mensen scannen op vuiltjes en zo en dan direct ook ingrijpen.
Vrijwel iedere dag als ik binnenkom is er wel iemand die zegt. ‘Eeeuuuuh.. Miro. Je naamplaatje zit scheef. Het naamplaatje klemt aan een magneetje en zit niet altijd kaarsrecht. Okay, ik zou het zelf niet zeggen, maar geen probleem.
Maar dan. Een van de dames (dat zijn het daar wel) tuurt naar mijn revers, strekt haar vingers uit en plukt. Even een pluisje weghalen hoor. Of ‘er zit een haar op je kraag. Ik haal m even weg hoor’. Soms gebeurt dit meerdere keren per dag. Ik heb blond krulhaar, maar het valt niet uit. Het is echt niet zo dat ik onder de pluis zit.
Behalve dat ik het een beetje raar en soms irritant vind vraag ik me af. Wat bezielt die mensen? Ik zie pluisjes en haten op andermans kleding nooit, maar zou er niets van zeggen zolang iemand niet ontzettend voor lul loopt met bijvoorbeeld een grote vlek op een kraag. En dan nog zou ik niet zelf mijn hand uitsteken om schoon te maken of wegvegen.
Ik vraag hier dus: wie doet dat ook? Kleding van mensen scannen op vuiltjes en zo en dan direct ook ingrijpen.
maandag 27 juli 2026 om 17:03
Jawel. Maar iemand dat een paar keer per week doet?Lila-Linda schreef: ↑27-07-2026 16:51Ik benoem wel tandpastavlekken, gaatjes etc hoor. En vind het prima als iemand van mij een losse haar plukt
Bij tandpastavlekken of spinazie tussen de tanden behoed je iemand voor ‘voor gek staan’. Maar een blinde krulhaar op een kraag?
maandag 27 juli 2026 om 17:05
Mijn zoon doet dat ook. Maar hij ziet elke onregelmatigheid. Nagelriemen die niet perfect zijn, haartjes. Alles moet weggehaald worden. Hij is wel netjes opgevoed dus het kleinste pluisje wordt netjes in de vuilnisbak gegooid
maandag 27 juli 2026 om 17:11
Ik zou volgende keer vragen of het wel helemaal goed met hem / haar gaat.
Als ze dit stelselmatig doen zonder veel vragen hebben ze volgens mij één of andere dwang- of controle-stoornis.
Echt niet dat iemand stelselmatig aan mijn kleding moet staan pulken. Al hangt er desnoods een halve bos haar op. Je kan het eventueel melden en dan zie ik zelf wel wat ik doe of niet doe.
En jep, ik zie soms ook pietluttige details. Maar echt niet dat ik daarvoor een collega week in week uit ga bepotelen. Dat ik 2 haren zie hangen is toch echt mijn eigen probleem.
Als ze dit stelselmatig doen zonder veel vragen hebben ze volgens mij één of andere dwang- of controle-stoornis.
Echt niet dat iemand stelselmatig aan mijn kleding moet staan pulken. Al hangt er desnoods een halve bos haar op. Je kan het eventueel melden en dan zie ik zelf wel wat ik doe of niet doe.
En jep, ik zie soms ook pietluttige details. Maar echt niet dat ik daarvoor een collega week in week uit ga bepotelen. Dat ik 2 haren zie hangen is toch echt mijn eigen probleem.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 27 juli 2026 om 17:13
maandag 27 juli 2026 om 17:14
Zeggen ligt er een beetje aan of ik de persoon aardig vind en of het makkelijk kan worden opgelost.
Plukken alleen bij mijn kinderen, misschien bij een vriendin als ze binnen grijpafstand zit of staat.
Maar als je een blauw jasje met een badge moet dragen dan gok ik dat je een representatieve functie hebt. Dat zet voor mij het op elkaars voorkomen letten wel in een beetje ander daglicht. En er is een super makkelijke manier om er vanaf te komen.
Plukken alleen bij mijn kinderen, misschien bij een vriendin als ze binnen grijpafstand zit of staat.
Maar als je een blauw jasje met een badge moet dragen dan gok ik dat je een representatieve functie hebt. Dat zet voor mij het op elkaars voorkomen letten wel in een beetje ander daglicht. En er is een super makkelijke manier om er vanaf te komen.
sinpermiso wijzigde dit bericht op 27-07-2026 17:16
0.78% gewijzigd
maandag 27 juli 2026 om 17:19
Precies het gevoel dat ik kreeg. Ben ik niet netjes genoeg voor hier? De stof van het jasje is niet het soort stof dat haren aantrekt. Die roller die ik wel bezit is daar echt niet voor nodig. Verder ben ik wellicht niet de meest representatieve van de gidsen (wij geven rondleidingen ) maar zeker ook niet de slordigste. Ik strijk alles netjes, ik draag leuke en steeds andere schoenen (schoenentic) en let erop dat bv mijn oorbellen en andere sieraden kleuren bij alles. Dus ik denk dat ik zeker niet erg uit de toon val. Denk ….
maandag 27 juli 2026 om 17:19
Precies het gevoel dat ik kreeg. Ben ik niet netjes genoeg voor hier? De stof van het jasje is niet het soort stof dat haren aantrekt. Die roller die ik wel bezit is daar echt niet voor nodig. Verder ben ik wellicht niet de meest representatieve van de gidsen (wij geven rondleidingen ) maar zeker ook niet de slordigste. Ik strijk alles netjes, ik draag leuke en steeds andere schoenen (schoenentic) en let erop dat bv mijn oorbellen en andere sieraden kleuren bij alles. Dus ik denk dat ik zeker niet erg uit de toon val. Denk ….
maandag 27 juli 2026 om 17:56
Bwah, als ze écht keurig waren hielden ze hun handen wel thuis.
Als je ongevraagd aan mijn lijf gaat zitten moet je niet schrikken dat ik ongevraagd iets terugdoe.
Is dit nu later?
maandag 27 juli 2026 om 17:57
Ik zou niet aan iemand frutten. Een haar zou ik niet zeggen. Zie niet wat het uitmaakt of wat voor last iemand ervan heeft. Tas open zeg ik wel maar die ga ik niet dichtdoen tenzij iemand het vraagt. Die open tas gebeurt vrij vaak.
Lijkt me waardeloos als iemand het van me af zou halen. Ik kan er zelf wel bij.
Lijkt me waardeloos als iemand het van me af zou halen. Ik kan er zelf wel bij.
maandag 27 juli 2026 om 18:03
Er is er een (ik vind haar trouwens wel heel aardig). Dan sta ik tegenover haar en ik vertel iets of zo. En opeens zie ik die blik zakken, ze knijpt haar ogen samen en midden in een zin van mij komen er op eens twee vingers richting mijn jasje waar inderdaad een klein pluisje zit. ‘Zo, dat moest even’.
Volgende keer krijgt ze een beuk van me.
Volgende keer krijgt ze een beuk van me.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in