Lijf & Lijn alle pijlers

Starters ozempic/afvalprikken/-pillen enz. voor afvallen

29-06-2026 02:18 117 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik heb gekeken naar de al aanwezige topics hierover en ik mis eerlijk gezegd een treat die de eerste weken of wat langer behandelt, alleen voor de afvallers, dus zonder diabetes maar dus wel met bmi <30.
En met de mensen die er serieus mee bezig zijn, en die medicatie via serieuze wegen krijgen. (Ja, die zijn er steeds meer!)
Dus hier geen praat over vreemde wegen om het te verkrijgen maar ook niet over klikjes plussen en minnen, afbouwen en dat soort dingen maar over: hoe ging je traject tot eerste prik, hoe vond je dat, hoe gaat het nu, etc.
Hoi allemaal,

Mijn hele leven al te dik en dan weer genoeg afgevallen dat ik weer mooi voor de dag kwam, en dan weer zwaar, zwaarder zwaar..

Nu lekker in de overgang, dus als ik het woord wijn ( of chips) uitspreek, kom ik een kilo aan..

Lange tijd ietwat sceptisch to dit middel, maar de hele week op yoghurt en dan nog geen gram afvallen, ik ben er klaar mee..

Heb mij zojuist ' ingeschreven' bij wellis en heb as woensdag mijn telefonische intake-gesprek.
Lees&praat graag mee hier, ben heel benieuwd.
En de week zit er weer op.
Deze week 300 gram afgevallen.

Niet veel, maar genoeg. Vorige week was gewoon extreem.

Gisteren ook ongesteld geworden.

Vandaag tweede keer 0,50 prikken.

5 weken bezig, 5,8 kilo kwijt
Gaat lekker DarkNemesis! Geen bijwerkingen met de verhoogde dosis?

Ik krijg de 0.5 wegovy ook binnen vandaag of morgen. Ik heb de eerste maand afgesloten met 5,3kg eraf, superblij mee. Ik voel me niet echt anders dus voelt soms een beetje als placebo, maar gelukkig ben ik heel erg gemotiveerd (ook door het mooie resultaat) dus lukt het sowieso best goed van de ongezonde dingen en grote porties af te blijven. Foodnoise was alleen de eerste week weg dus ben benieuwd met de hogere dosis.

Succes BMWoman! Top die overgang.. hier denk ik pre-menopauze met 43, merk ik ook al flink.
Grawp2024 schreef:
10-08-2026 10:21
Gaat lekker DarkNemesis! Geen bijwerkingen met de verhoogde dosis?

Ik krijg de 0.5 wegovy ook binnen vandaag of morgen. Ik heb de eerste maand afgesloten met 5,3kg eraf, superblij mee. Ik voel me niet echt anders dus voelt soms een beetje als placebo, maar gelukkig ben ik heel erg gemotiveerd (ook door het mooie resultaat) dus lukt het sowieso best goed van de ongezonde dingen en grote porties af te blijven. Foodnoise was alleen de eerste week weg dus ben benieuwd met de hogere dosis.

Succes BMWoman! Top die overgang.. hier denk ik pre-menopauze met 43, merk ik ook al flink.
Lekker is dat he, de eerste 4 weken zoveel.kwijt zijn.

En ik had ook zoiets naar mijn omgeving van, lekker puh. Want iedereen zei, de eerste 4 weken met wegovy val je niet af.

Ik heb geen bijwerkingen gehad met 0,50 mg. En had zelfs het idee dat ik zaterdag en zondag meer kon eten. Raar met een verhoogde dosis?

Dese week 4 keer sporten, krachttraining en probeer elke dag weer minimaal 5000 stappen te doen.

Succes weer iedereen!
Dat is echt de eerste keer. Hoe dan? Nog nooit gehad in die 5 weken.

Heb wel mijn collageen gedronken, maar thee heb ik laten staan. En ik heb nog niet gegeten.

Ook geen idee waar het aan ligt.

Zo weer poging gember thee drinken doen
Hey DarkNemesis, mist er een onderdeel in je bericht? Ik snap het niet echt.

Hoe is het met de rest, topicstarter Cosmopolitan bijvoorbeeld? Inmiddels al een tijdje bezig?

Ik gisteren de eerste keer opgehoogd met Wegovy, 0,5 nu. Benieuwd hoe deze maand zal verlopen.
Ik zal even mijn update geven: ik gebruik wegovy.
Ben nu 5 weken bezig en 7.3 kilo afgevallen.
Omdat ik voldoende effect ervaar en het verder goed gaat, blijf ik nog op 0.25.
Ik ga niet ophopen als het niet nodig is. Dat kan altijd nog als de effecten minder worden.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Ahhh ik word ongeduldig als ik jullie berichten lees. Ik heb de slow route genomen via mijn huisarts. Hier willen ze het niet voorschrijven maar ben ik doorverwezen naar een organisatie die het wel voorschrijft en begeleiding biedt. Kost me wel mijn eigen risico en ik moet de medicatie ook zelf bekostigen. (Ik hoop eigenlijk gewoon tegen apotheek tarief). Maar de overige zorg is dan wel vergoed. Ik heb bloed moeten prikken en daarbij was alles goed, dus dat is fijn. Maar helaas kan de afspraak om medicatie te starten pas half september plaatsvinden. Wat me nog niet helemaal helder is, is of ze een gli gaan verplichten, maar goed als dat zo is dan is dat zo. Ik lees ondertussen met interesse jullie ervaringen:).
Hoi, ik heb besloten met wegovy te starten via wellis. Toen zag ik dit topic en ik dacht: ik maak een account aan. Wellicht leuk om hier mee te kunnen praten.

Vandaag kwam mijn pakketje binnen, het was allemaal zorgvuldig verpakt en gekoeld. Net de eerste injectie gedaan.

Ik ben van plan om vooral gezond te eten, ik verwacht niet dat medicatie mijn gedrag gaat veranderen. Maar als ik wat minder ‘foodnoise’ zal ervaren, dan verwacht ik ook dat het makkelijker zal worden. Die hoop heb ik.
Interessant om hier te lezen dat de pen soms meer medicatie kan geven dan slechts 4 x, ik ben van plan m echt op te maken. Want t is best n duur plannetje.. hopelijk hoor ik bij de groep waarbij een lage dosering zin heeft.

Ik merk dat ik er niet over wil praten met anderen, alleen mijn man weet ervan. Om me heen heb ik gemerkt dat als mensen hier open over zijn, sommigen te pas en te onpas ernaar vragen. Daar heb ik weinig zin in. Ook zijn er veel oordelen over waar ik geen behoefte aan heb. Ik wil me niet verdedigen. Ik besef me dat het controversieel is en dat begrijp ik ook.

Ik ben zeer benieuwd en wens jullie ook veel succes!
inhetdorp wijzigde dit bericht op 15-08-2026 19:02
19.62% gewijzigd
Ik heb afgelopen donderdag mijn intake-gesprek bij Wellis gehad, inderdaad precies negen minuten, goedkeuring van de arts zag zij als geen probleem.

Hoelang duurt het voordat de arts dit goedkeurt?
Ik heb al iets van tweehonderd euro overgemaakt en zie de volgende bestelling op 5 september weer staan.. Het is nu half augustus...
Ik had woensdag het gesprek en de goedkeuring was donderdag einde middag, verzending was vrijdag. Het ging snel, hopelijk voor jou ook!
Grawp2024 schreef:
13-08-2026 10:13
Hey DarkNemesis, mist er een onderdeel in je bericht? Ik snap het niet echt.

Hoe is het met de rest, topicstarter Cosmopolitan bijvoorbeeld? Inmiddels al een tijdje bezig?

Ik gisteren de eerste keer opgehoogd met Wegovy, 0,5 nu. Benieuwd hoe deze maand zal verlopen.
Huh hahaha ja misselijk bedoelde ik.

Deze week overigens 400 gram afgevallen. Totaal nu 6,2 kilo.

Had verwacht 1 kilo per week. Maar goed. Er is weer wat af, beter dan niks.
Ik ben in bijna 4 weken nu 3 kilo kwijt, dat is prima zo. Woensdag ga ik naar de 0,5, al heb ik de laatste week wel veel last van mijn stoelgang. Soms verstopt, 2 dagen niet naar de wc en dan een hele ochtend op het toilet. Dat is dus vanmorgen, mijn eerste werkdag na de vakantie, ik begin iets later.
Hoop dat dit weer voorbij gaat, niet handig zo.
cowandchicken schreef:
13-08-2026 11:33
Ik zal even mijn update geven: ik gebruik wegovy.
Ben nu 5 weken bezig en 7.3 kilo afgevallen.
Omdat ik voldoende effect ervaar en het verder goed gaat, blijf ik nog op 0.25.
Ik ga niet ophopen als het niet nodig is. Dat kan altijd nog als de effecten minder worden.
Goed zeg! Heb je het idee dat je ook echt effecten merkt? Waardoor je dus zoveel afvalt? Wat merk je dan?

Ik merk dus echt niks heb ik het idee :-D , ook met de verhoging naar 0.5 niet. Zou gewoon nog ongezond of veel kunnen eten voelt het.

Ik doe dat gelukkig niet, maar het voelt vooral alsof ik nu de discipline kan opbrengen omdat het zoveel geld kost. Een soort dure placebo dus haha.

In die zin gewoon goed resultaat dus, nu 6.5 kg in 6 weken, dus ik ga wel lekker door.
Oef @Spring89, je geduld wordt dus op de proef gesteld! Als je eenmaal besloten hebt, wil je gewoon beginnen he.. hopelijk schiet het op, en kun je na half september snel van start.
Grawp2024 schreef:
19-08-2026 13:37
Goed zeg! Heb je het idee dat je ook echt effecten merkt? Waardoor je dus zoveel afvalt? Wat merk je dan?

Ik merk dus echt niks heb ik het idee :-D , ook met de verhoging naar 0.5 niet. Zou gewoon nog ongezond of veel kunnen eten voelt het.

Ik doe dat gelukkig niet, maar het voelt vooral alsof ik nu de discipline kan opbrengen omdat het zoveel geld kost. Een soort dure placebo dus haha.

In die zin gewoon goed resultaat dus, nu 6.5 kg in 6 weken, dus ik ga wel lekker door.
Ik merk dat ik minder trek heb en ook minder kan eten. Ook verandert mijn smaak, wel bijzonder om te merken.
Veel minder behoefte aan zoet.
En aangezien ik voldoende afval, blijf ik nog steeds op 0.25.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
BMWoman schreef:
15-08-2026 20:02
Ik heb afgelopen donderdag mijn intake-gesprek bij Wellis gehad, inderdaad precies negen minuten, goedkeuring van de arts zag zij als geen probleem.

Hoelang duurt het voordat de arts dit goedkeurt?
Ik heb al iets van tweehonderd euro overgemaakt en zie de volgende bestelling op 5 september weer staan.. Het is nu half augustus...
Contact gehad met Wellis, mea culpa, vakantieperiode etc, enfin, gister alles binnen, en mijn eerste spuit gezet, klinkt heel erg heroïne-verslaafd :-D . Nu dik 28 uur verder en de rust in mijn hoofd is bizar.. Totaal geen trek, ga zo wel wat eten, maar ik wist niet dat het bezigen met eten zo'n wissel in mijn hoofd trok.
Verder, nog, geen last van bijwerkingen, misselijkheid.
Ik ben de eerste week 2,3 kilo afgevallen. Het is makkelijker keuzes maken, het lijkt alsof ik daar nu ruimte voor heb, in plaats van eten pakken zonder nadenken.
Trek in zoet is ook niet meer op de voorgrond geweest.
M’n buik voelt de ene dag fijner dan de andere, maar ik heb er geen zorgen over. Ik hoop dat dit nog een poosje zo doorgaat, de rust die het me geeft voelt geweldig!
Ik ga ervanuit dat het afvallen nu langzamer gaat, de eerste kilo krijg ik altijd kado, is mijn ervaring.

Gisteren tweede prik in mn buik gezet, dat voelde beter dan in mn arm. Ik had t gevoel toen in mn spier gespoten erbij, in het vet voelt prettiger aan.

Ik lees dat het jullie ook helpt. Jullie ervaringen zijn herkenbaar, zoals andere smaak in mn mond en rust..

Ik geniet er enorm van!
Denk dat ik op een plateau zit? Al 2 weken nauwelijks afgevallen.

Deze week 100 gram afgevallen, en niks anders gedaan dan de voorgaande weken?

7 weken Wegovy - 6,3 kilo kwijt - nog 21 kilo te gaan.

Om 10:10 uur telefonisch gesprek met Wellis.
Goedemorgen, mag ik mee praten hier?

Mijn hele leven al te zwaar, kilo of 20.
Wilde eerst zelf afvallen, dat lukte redelijk makkelijk een kilo of 6. Toen ben ik 6 weken op hetzelfe gewicht gebleven ondanks alles wegen en elke calorie tellen en elke dag minstens 500 kcal meer verbranden dan wat ik at.

Toen was ik het zat. Gisteren m'n tweede prik Wegovy gezet en in de eerste week 0,9 kg afgevallen. Super tevreden dus.

Wat een rust in m'n hoofd qua eten.. Bizar! Niet meer gelijk een heel pakje koekjes leeg eten bij honger maar 1 en de rest van het pak gewoon simpelweg vergeten.

Normaal altijd honger als ik 's avonds na het avondeten nog flink actief ben geweest, nu niks, noppes, nada.

Geweldig!! Zo blij mee! Ik ga proberen zo lang mogelijk op 0,25 te blijven. De eerste paar dagen had ik wat bijwerkingen qua een soort opvliegers oid, maar nu geen last meer. Mijn partner weet het en een vriendin, verder niet.
Ik heb na het avondeten altijd opvliegers.
Coda, wat fijn dat je zo positief gestart bent!

En darknemesis, een plateau is vervelend hè, herkenbaar. Hier was het duidelijk rond m’n eisprong dat het stilstond en ook aankwam. Daarna zakte het weer.

Ik heb een vraag aan jullie: ik wil ook op 0,25 mg blijven; maar het lijkt me goedkoper om dan een 0,5 mg spuit te kopen. En dat ik daar dan minimaal 8 keer mee ga prikken. Extra naaldjes heb ik al gekocht. Het staat mij bij dat iemand een klikschema noemde. Zijn er hier mensen die weten hoe dit werkt?
Ik kan me voorstellen dat ik dan risico loop op onderdoseren of overdoseren, maar t zal nooit teveel worden is mijn verwachting, want 0,5 mg mag ook. Ik wil het graag lang blijven doen, ik voel me blijer dan in lange tijd hierdoor. En ik wil laag doseren, het helpt zo al genoeg.

Ik ben nu in 3 weken 3,5 kilo afgevallen. Om dat te vieren heb ik net 2 crackers met hagelslag gegeten, lekker! De bijwerkingen die ik had (vooral opgeblazen gevoel), zijn nu minder en ik voel me top.

Ik ben benieuwd wie dat klikschema kent.

Fijn weekend allemaal!
Inhetdorp en coda, wat een goeie berichten! Fijn dat het zo goed voelt, én resultaat geeft! Nemesis, stilstaan is wel echt stom, het ging zo goed. Hopelijk is dit weer een betere week! Ga jij naar 1.0 of blijf je op 0.5?

Ik twijfel een beetje of ik het door ga zetten. Vind het zo enorm duur... en heb echt het idee dat ik er niks van voel. Had 2 dagen geleden een rotdag, en heb een pak koekjes achter elkaar op (10 stuks). Ik zit dan dus echt niet vol, word niet misselijk of stop ermee, haha. Dat had ik wel gehoopt met de Wegovy. Zou over 1 week naar 1.0 gaan volgens het opbouwschema, dus het kan zijn dat ik het vanaf dan echt begin te merken.

Aan de andere kant, ik ben in de afgelopen 8 weken wel al 8,8kg kwijt, en op koekjesgate na verder geen grote uitspattingen gehad. Alleen volgens mij is dat dus alleen op wilskracht en foodprepping (ontbijt en lunch heel netjes en lekker met veel eiwit en weinig koolhydraten, waardoor de rest ook makkelijker lukt). Deze week ook voor het eerst gaan hardlopen en heb zowaar geen last van mijn knieeen, dus daar heel erg blij mee! Door artrose zijn mijn gewrichten gevoelig en was sporten snel pijnlijk.

Ik wil in totaal een kilo of 16 kwijt. Zet hem denk ik na mijn laatste spuit een week of 2 op pauze, en als het dan niet lukt om af te vallen bestel ik toch nog een 1.0.

Oh @inhetdorp ik heb klikschema gegoogled, dan is het volgens mij wel duidelijk! Check even goed welke spuit je dan hebt en welk aantal klikjes daarbij horen. Is per spuit volgens mij verschillend (mijn 0.5 spuit heeft bijvoorbeeld 60 klokjes per dosis, heb het vorige keer geteld).
grawp2024 wijzigde dit bericht op 28-08-2026 11:28
Reden: Extra toevoeging
17.11% gewijzigd
Wegovy klik tabel.

https://vevil.nl/wegovy-klikschema/

Ik ga op advies van wellis 2 dagen eerder prikken en naar de 1 mg.

Ik prikte op maandag, maar di best last van vermoeidheid en hoofdpijn. Niet handig op een werkdag.

Ben wel van plateau af, iets meer dan een kilo eraf sinds maandag
Ik ga morgen m'n eerste prik Mounjaro zetten. Zijn er meer mensen hier die dat gebruiken? Ik sta open voor tips!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven