Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025

13-09-2024 16:18 3066 berichten
Kan je de wereld aan in de zomer en is het leven kommer en kwel in de winter?

Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Tel samen af naar de lente!

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
MajadeB schreef:
14-08-2026 22:37
Vind ik ook raar. Blijf lekker schrijven Paradise.
Veel dank. Waardeer ik.
Paradise schreef:
14-08-2026 22:28
En nog even dit: in de topicomschrijving staat dit:

“Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen.”

Maar er zijn nu geen donkere maanden, grauwe luchten of kou.

Waarom moet ik me houden aan jullie zelf bedachte ongeschreven regels?

Wat ik te horen kreeg geldt ook voor jullie: richt dan een ander topic op.

Iedereen is hier off-topic. Maar ik krijg een staf aan mij broek. Vreemd.
Over een paar maanden is het wel koud, donker en grauw hier.

Omdat jij off topic door blijft gaan, daarom.
mutsje78 wijzigde dit bericht op 14-08-2026 22:50
5.31% gewijzigd
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Paradise schreef:
14-08-2026 22:07
Op een forum wordt nu eenmaal gediscussieerd.

Ik kaap geen topic. Ik reageer op berichten.

Ongepast? Sorry, wat overdreven allemaal.

En het staat op psyche om je ergens doorheen te slepen? Waar moeten mensen die de hitte top vinden zich precies doorheen slepen?
Wat dacht je van de herfst en winter? Ik hou niet van kou, sneeuw, gladheid, storm, vroeg donker?

Zo en nu laat ik je maar uitrazen, ik ga verder on topic.
Mutsje78 schreef:
14-08-2026 22:46
Over een paar maanden is het wel koud, donker en grauw hier.

Omdat jij off topic door blijft gaan, daarom.
Ja, maar nu niet.

En nee, ik ben niet off topic.
Mutsje78 schreef:
14-08-2026 22:48
Wat dacht je van de herfst en winter? Ik hou niet van kou, sneeuw, gladheid, storm, vroeg donker?

Zo en nu laat ik je maar uitrazen, ik ga verder on topic.
Ja, dan heropen je dit topic toch in de winter?

Mijn god, wat een flauwekul allemaal.
En ik altijd maar denken dat 'zomervreugd voor de zonliefhebbers' en 'herfst/winterliefde voor de zomerhaters' redelijk duidelijk en vanzelfsprekend was, maar het zal. Inderdaad, mijn god wat een flauwekul zeg.

Er was al kritisch gereageerd, er was al genuanceerd, het punt was gemaakt en het punt wordt (h)erkend. Nou mooi toch, en door.... Dan kunnen ze hier weer gewoon verder kletsen over die zomervreugd toch en dan hoop ik dat ik ook gauw weer wat vreugde ervaar.
Liv8 schreef:
14-08-2026 23:42
En ik altijd maar denken dat 'zomervreugd voor de zonliefhebbers' en 'herfst/winterliefde voor de zomerhaters' redelijk duidelijk en vanzelfsprekend was, maar het zal. Inderdaad, mijn god wat een flauwekul zeg.

Er was al kritisch gereageerd, er was al genuanceerd, het punt was gemaakt en het punt wordt (h)erkend. Nou mooi toch, en door.... Dan kunnen ze hier weer gewoon verder kletsen over die zomervreugd toch en dan hoop ik dat ik ook gauw weer wat vreugde ervaar.
Geen idee wat je allemaal uitkraamt, maar ik heb zo'n vermoeden dat het nergens op slaat.
Paradise schreef:
14-08-2026 23:22
Mijn god, wat een flauwekul allemaal.
Afbeelding

Was lekker rustig bij het tuincentrum. :biggrin: En morgen wederom lekker!
ugli wijzigde dit bericht op 15-08-2026 00:10
26.13% gewijzigd
Ugli schreef:
14-08-2026 23:59
Afbeelding

Was lekker rustig bij het tuincentrum. :biggrin: En morgen wederom lekker!
Geen idee wat je zegt. Maar ik vind je wel een leuke forummer.
Mijn iPad vond het gifje rocket science.

En thanks. :shame:
Ugli schreef:
15-08-2026 00:11
Mijn iPad vond het gifje rocket science.

En thanks. :shame:
Ja, ik vind je leuk. Maar ik vind Mutsje78 ook erg leuk. En Yasmijn.

Het is maar een domme discussie. Ik begrijp jullie prima.
Elizabethie schreef:
03-08-2026 09:55
Ik ook. Ik zou graag de zomertijd weer afgeschaft zien.
Maar dat is weer een hele andere discussie.
Oprechte vraag: waarom? Ik zie die wens, met name bij de winterliefhebbers, vaker voorbijkomen. Maar het is niet alsof je een uur daglicht van de dag knipt hè, je verschuift het alleen. Dat betekent ook dat de ochtendschemer al tegen 3.30 uur in de ochtend begint rondom de langste dag. Dat is toch juist verstorender voor je (nacht)rust dan dat het rond (weliswaar voor de meeste mensen mensen wel pas na, maar ook weer niet uren na) bedtijd donker is? Of zie ik iets over het hoofd?

Overigens zou ik zelf liever jaarrond zomertijd hebben. Dat uur later licht 's ochtends in de winter zou ik er zielsgraag voor over hebben om in de middag niet in het donker thuis te moeten komen.

Maar goed, dat is echt wishful thinking, als het al over afschaffen van klok verzetten gaat dan wordt altijd alleen het afschaffen van de zomertijd overwogen helaas.
heavydrizzle schreef:
15-08-2026 09:06
Oprechte vraag: waarom? Ik zie die wens, met name bij de winterliefhebbers, vaker voorbijkomen. Maar het is niet alsof je een uur daglicht van de dag knipt hè, je verschuift het alleen. Dat betekent ook dat de ochtendschemer al tegen 3.30 uur in de ochtend begint rondom de langste dag. Dat is toch juist verstorender voor je (nacht)rust dan dat het rond (weliswaar voor de meeste mensen mensen wel pas na, maar ook weer niet uren na) bedtijd donker is? Of zie ik iets over het hoofd?

Overigens zou ik zelf liever jaarrond zomertijd hebben. Dat uur later licht 's ochtends in de winter zou ik er zielsgraag voor over hebben om in de middag niet in het donker thuis te moeten komen.

Maar goed, dat is echt wishful thinking, als het al over afschaffen van klok verzetten gaat dan wordt altijd alleen het afschaffen van de zomertijd overwogen helaas.
Ik wil hier nog wel even kort op reageren zonder die discussie over wel of geen zomertijd te willen voeren, maar om jouw vraag even vanuit mijn kant uit te leggen. Ja het klopt dat het dan vroeg licht wordt maar dan ben ik al in mijn slaap. Ik word dus niet van ochtendlicht wakker. Maar ik heb 's avonds wel die duisternis nodig om mijn hoofd af te schakelen. Zonder dat, slaap ik vele malen slechter en simpelweg de gordijnen dichtdoen werkt niet. Voor mij is het rond of na bedtijd donker worden, dus echt killing voor mijn nachtrust. Bovendien start het een uur eerder met afkoelen. Maar dit is dus echt puur mijn eigen persoonlijke voorkeur.
Ik wilde ook geen discussie uitlokken, was gewoon oprecht benieuwd. Ik zou zelf denken dat het vroege daglicht, of de vogels, je wakker maakt. Maar dat is misschien vooral omdat ikzelf aan het begin van de nacht dieper slaap en als het licht wordt ik ook wakker word. Misschien is dat iets dat per persoon verschilt?

Dank voor de uitleg!
heavydrizzle schreef:
15-08-2026 10:11
Ik wilde ook geen discussie uitlokken, was gewoon oprecht benieuwd. Ik zou zelf denken dat het vroege daglicht, of de vogels, je wakker maakt. Maar dat is misschien vooral omdat ikzelf aan het begin van de nacht dieper slaap en als het licht wordt ik ook wakker word. Misschien is dat iets dat per persoon verschilt?

Dank voor de uitleg!
Voor de zekerheid: ik heb het ook niet ervaren alsof jij een discussie wilde uitlokken maar dat je gewoon oprecht benieuwd was. Maar ik wilde juist zelf niet die discussie starten maar wel antwoord geven op je vraag.

Ik denk inderdaad dat het heel persoonlijk is. Ik slaap met slaapmasker en oordopjes dus over het algemeen kan ik wel wat verstoring hebben tijdens de nacht, het zit bij echt in de momenten vóór het in slaap vallen.
Ik ben nachtblind en zie slecht in het donker en ik voel mij daardoor ook niet prettig. Ik vind de tijd dat het vroeg donker is, zo rond een uur of vijf in de avond een moeilijke tijd. Ik ben zelf toch wel blij als het langer licht word. Dat voor ieder weer anders.

Hier is het gaan regenen, geen miezer maar harde regen. Ik moet er weer even aan wennen, maar het is wel nodig.

De komende dagen maar weer wat meer aan mijn huis doen wat enigzins versloft is: stoffen. En maar weer eens naar de sportschool gaan.
heavydrizzle schreef:
15-08-2026 09:06
Ik ben een zomerliefhebber maar de wintertijd past beter bij mijn bioritme. Ik lig in de avond veel langer wakker en ik kan 's morgens slechter wakker worden. De maanden zomertijd ben ik vaker vermoeid en als het dan weer wintertijd is voelt het alsof het allemaal weer klopt ofzo. Ik kan het niet beter uitleggen, dat is mijn gevoel. :) Landen waar het heel warm is maar vroeg donker vind ik ook vaak heel gezellig om de een of andere reden. :D
Grief is just love with nowhere to go
Schakelen naar wintertijd is geen probleem hier met slapen. Andersom wel. Ook altijd gedoe met aanpassen wandelingen met de honden en eten voor mezelf. Het is hier warm met een briesje dus goed te doen. Gisteren met de zeemist benauwd en vervelend. Najaar wordt er hier veel regen verwacht. We gaan het zien..
Hier is het benauwd, bah. Echt niet lekker.
Maleficent schreef:
15-08-2026 11:05
Ik ben een zomerliefhebber maar de wintertijd past beter bij mijn bioritme. Ik lig in de avond veel langer wakker en ik kan 's morgens slechter wakker worden. De maanden zomertijd ben ik vaker vermoeid en als het dan weer wintertijd is voelt het alsof het allemaal weer klopt ofzo. Ik kan het niet beter uitleggen, dat is mijn gevoel. :) Landen waar het heel warm is maar vroeg donker vind ik ook vaak heel gezellig om de een of andere reden. :D
Precies dit.
Ben nu op vakantie s avonds nog 25gr en om 21u al helemaal donker heerlijk. Alleen is het een uur later dan in nl en dat uur vooruit gaat er bij mij dus niet in.

Ik ben pas weer in mijn ritme als de wintertijd in gaat. Helaas gaat dan ook het minder lekker weer in.
.
https://www.instagram.com/reel/DYyyJNZB ... pmaThvdA==

Dut wil ik ook
.
majadeb wijzigde dit bericht op 17-08-2026 21:59
0.00% gewijzigd
MajadeB schreef:
15-08-2026 22:51
https://www.instagram.com/reel/DYyyJNZB ... pmaThvdA==

Dut wil ik ook
Wat heeft dit te maken met het weer ?
Jankerd
Yasmijn schreef:
16-08-2026 05:08
Wat heeft dit te maken met het weer ?
Beetje irriteren in dit topic. Sommige mensen zijn jaloers dat wij wel genieten van mooi weer.
Gelukkig is er een negeer knop.
.
Ik heb het gevoel dat de herfst vroeg begint dit jaar als ik de voorspellingen voor de komende twee weken zie.

Ik word er wat weemoedig van, een gevoel wat ik meestal pas in september heb. Ik ben nou eenmaal geen herfst/wintermens en moet echt even omschakelen. Half augustus voelt nog wat te vroeg. Maar goed, de natuur kan dat water wel gebruiken. Maar die 20 graden vind ik als koukleum wat te koud.

Vandaag deze laatste zomerse dag nog maar even uitgeknepen als een citroen en de hele dag buiten geweest en buiten gegeten. Ik zit nu nog even buiten, maar het is echt fris nu 🥶

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven