Vinted topic - 4
zaterdag 2 mei 2026 om 09:12
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
vrijdag 4 september 2026 om 15:20
Hai, ik heb 5 dagen geleden een item besteld bij een Duutse verkoper. Het is 4 dagen geleden verzonden via GLS Send. Er staat dat het item 2 dagen geleden aangekomen is in het sorteercentrum. Nu gebeurt er blijkbaar niets en ik kan ook niet inloggen bij dit bedrijf, het herkent mijn postcode kennelijk niet.
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
Of is het een kwestie van geduld?
vrijdag 4 september 2026 om 15:34
vrijdag 4 september 2026 om 15:44
Ja inderdaad, gelukt, dank je wel! Is inderdaad zoals ik het begrijp nu ergens bij Vinted Go.happyapple schreef: ↑04-09-2026 15:34Ja je kunt de status bij.gls.checken met postcode 05500. Waarschijnlijk is het daar in het sorteercentrum aangekomen en is de volgende update via vinted go in het sorteercentrum in Breda met de nieuwe tracking code. Daar kan wel een aantal dagen overheen gaan voor je dat kunt zien..
vrijdag 4 september 2026 om 19:56
Oob vind dit zo irritant met die ontbrekende verzendopties. Vinted laat enkel nog DHL en Budbee zien (in straal van 10 km zitten sowieso nog 10tallen andere opties) en ik wil graag een trui kopen alleen de verzendkosten zijn nu meer dan de trui zelf omdat ik bij deze verkoopster alleen DHL kan kiezen terwijl ze alle opties heeft aanstaan behalve BudBee. Echt kak. En snap nu ook waarom veel items bij mij wel geliked worden maar niet verkocht
Hopelijk is deze bug snel voorboj
Hopelijk is deze bug snel voorboj
vrijdag 4 september 2026 om 20:49
Ja frustrerend he. Al had ik gisterenavond wel een Franse koper die vanochtend gelukkig wel weer via mondial relay kon kopen ipv alleen chronopost gisteren (geen idee wat dat bij ons is of wordt)
Al las ik ergens dat het geen storing is, maar bewust uitgezet om de achterstanden in de sorteercentra in te kunnen lopen. Geen idee of dat waar is, maar er zijn idd ook wel weer flink wat vertragingen met vinted go de laatste 2 weken. Dus t zou zomaar kunnen.
Al las ik ergens dat het geen storing is, maar bewust uitgezet om de achterstanden in de sorteercentra in te kunnen lopen. Geen idee of dat waar is, maar er zijn idd ook wel weer flink wat vertragingen met vinted go de laatste 2 weken. Dus t zou zomaar kunnen.
vrijdag 4 september 2026 om 20:58
Ik had laatst precies hetzelfde. Heeft wekenlang zo vastgehangen en terwijl zowel koper als verkoper er inmiddels vanuitgingen dat het verloren was, werd het alsnog geleverd. Dat was 2 dagen voordat Vinted het geld zou terugbetalen.Elizabethie schreef: ↑04-09-2026 15:20Hai, ik heb 5 dagen geleden een item besteld bij een Duutse verkoper. Het is 4 dagen geleden verzonden via GLS Send. Er staat dat het item 2 dagen geleden aangekomen is in het sorteercentrum. Nu gebeurt er blijkbaar niets en ik kan ook niet inloggen bij dit bedrijf, het herkent mijn postcode kennelijk niet.
Wel heel irritant, want het was een echt zomer/vakantieitem en dat was inmiddels ruumschoots voorbij
GLS is de duitse partner van VintedGo. Dat heb jij waarsxhijnlijk gekozen als verzendoptie? Verkoper brengt het dan naar GLS en in NL wordt het omgelabeld en overgedragen aan VintedGo
vrijdag 4 september 2026 om 21:06
Ja hoorde ook zoiets van mijn lokale vintedgo punt. Die zouden vandaag 200 pakjes krijgen in 8 zakken en uiteindelijk waren er 30 geleverd in 1 zak. Waar die andere zakken/pakketjes gebleven zijn is onduidelijk.happyapple schreef: ↑04-09-2026 20:49Al las ik ergens dat het geen storing is, maar bewust uitgezet om de achterstanden in de sorteercentra in te kunnen lopen. Geen idee of dat waar is, maar er zijn idd ook wel weer flink wat vertragingen met vinted go de laatste 2 weken. Dus t zou zomaar kunnen.
Hopelijk snel.opgelost
vrijdag 4 september 2026 om 21:14
Hier pakketpunt met wanden van vintedgo en Mondial Relay. Blijkbaar zit die vintedgo wand vaak vol. Er hangt dus briefje met aub snel ophalen en liefst via Mondial Relay bestellen (dat is een dubbele wand).
Ander vintedgo punt in winkel, geen wand. Heeft altijd veel zakken. Er wordt toch veel verzonden lijkt het.
Ander vintedgo punt in winkel, geen wand. Heeft altijd veel zakken. Er wordt toch veel verzonden lijkt het.
vrijdag 4 september 2026 om 21:39
vrijdag 4 september 2026 om 22:09
Hier ook een aantal pakjes die al een tijdje stil staan. Eentje is ingeleverd bij een Mondial punt en daar vervolgens opgehaald (door de chauffeur neem ik aan?) en staat sindsdien, ruim een week geleden, stil.
Dan vraag je je toch af hoe dat kan, is de chauffeur verdwaald onderweg naar het depot?
En ook VintedGo heeft (uiteraard) geen haast. Gelukkig heb ik straks wel 2 dagen na het verstrijken van de termijn om door te geven dat mijn pakketje kwijt is. 2 hele dagen.. nadat je ik weet niet hoe lang gewacht hebt.
Dan vraag je je toch af hoe dat kan, is de chauffeur verdwaald onderweg naar het depot?
En ook VintedGo heeft (uiteraard) geen haast. Gelukkig heb ik straks wel 2 dagen na het verstrijken van de termijn om door te geven dat mijn pakketje kwijt is. 2 hele dagen.. nadat je ik weet niet hoe lang gewacht hebt.
vrijdag 4 september 2026 om 22:39
Ik heb precies dit ook met een Mondial pakje alleen dan al vanaf 12-8. Opgehaald door chauffeur en daarna hangt ie stil. Ik verwacht niet dat deze nog komt.Lemon_Pledge schreef: ↑04-09-2026 22:09Hier ook een aantal pakjes die al een tijdje stil staan. Eentje is ingeleverd bij een Mondial punt en daar vervolgens opgehaald (door de chauffeur neem ik aan?) en staat sindsdien, ruim een week geleden, stil.
Dan vraag je je toch af hoe dat kan, is de chauffeur verdwaald onderweg naar het depot?![]()
zaterdag 5 september 2026 om 22:45
Hm nee als er niks meer gebeurt qua status na het inleveren is het pakketje vaak echt kwijt helaas. Zolang het elke dag opnieuw gescand wordt bij het sorteercentrum komt het meestal nog wel tevoorschijn. Maar op het moment zit er bij alle vervoerders behalve budbee vertraging op de lijn. Zelfs dhl sorteert deze week al mijn pakketjes eerst verkeerd zodat alles minstens een dag vertraging op liep.
zaterdag 5 september 2026 om 22:51
Ik vermoed dat de chauffeur het pakketje dan kwijt is geraakt bij het in- of uitaden. In mijn ervaring van mijn echt kwijtgeraakte pakketjes zijn dit vaak kleine dingen die waarschijnlijk klein verpakt waren en dus makkelijk ergens verdwijnen. Ik heb eens een keer vol verbazing naar het gooi en smijtwerk bij een dhl lockerwand staan kijken en daar viel bijvoorbeeld al een pakketje van de kar dat eigenlijk in de locker moest maar op de stapel mee te nemen pakketjes belandde. Dat zorgt dus alweer minstens voor vertraging.Lemon_Pledge schreef: ↑04-09-2026 22:09Hier ook een aantal pakjes die al een tijdje stil staan. Eentje is ingeleverd bij een Mondial punt en daar vervolgens opgehaald (door de chauffeur neem ik aan?) en staat sindsdien, ruim een week geleden, stil.
Dan vraag je je toch af hoe dat kan, is de chauffeur verdwaald onderweg naar het depot?![]()
zaterdag 5 september 2026 om 23:00
Zomaar1987 schreef: ↑04-09-2026 19:56Oob vind dit zo irritant met die ontbrekende verzendopties. Vinted laat enkel nog DHL en Budbee zien (in straal van 10 km zitten sowieso nog 10tallen andere opties) en ik wil graag een trui kopen alleen de verzendkosten zijn nu meer dan de trui zelf omdat ik bij deze verkoopster alleen DHL kan kiezen terwijl ze alle opties heeft aanstaan behalve BudBee. Echt kak. En snap nu ook waarom veel items bij mij wel geliked worden maar niet verkocht
Hopelijk is deze bug snel voorboj![]()
Sja, maar als dit een bug is, dan gebeurt dat toch zo vaak? Soms zie ik alleen Mondial, soms alleen DHL, andere keer weer DPD.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
zondag 6 september 2026 om 17:16
happyapple schreef: ↑04-09-2026 20:49Ja frustrerend he. Al had ik gisterenavond wel een Franse koper die vanochtend gelukkig wel weer via mondial relay kon kopen ipv alleen chronopost gisteren (geen idee wat dat bij ons is of wordt)
Chronopost is bij ons DPD.
Ik zie regelmatig ook maar een beperkte keus qua verzendopties, vrij irritant als alleen de dure opties mogelijk zijn.
zondag 6 september 2026 om 18:39
zondag 6 september 2026 om 18:54
Helemaal terecht. VintedGo is echt ruk. Laatst had ik geen andere keuze en je raadt het al, hij is naar een ander pakketpunt gebracht, afgelopen woensdag, en daar is hij nog steeds niet.
Net weer iets verkocht met budbee, echt zo handig. Is er denk ik morgen of dinsdag al.
Net weer iets verkocht met budbee, echt zo handig. Is er denk ik morgen of dinsdag al.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
zondag 6 september 2026 om 19:22
zondag 6 september 2026 om 19:45
Vintedgo bij de oprit naar de snelweg werkt goed voor mij. Ze houden de pakjes vaak een paar dagen langer vast en hebben ruime openingstijden. Mijn enige puntje van kritiek is dat ze weleens minder secuur zijn met inscannen (maar bij het ophalen checken ze een foto van het pakketje en daarmee is het juiste pakje snel gevonden).
zondag 6 september 2026 om 20:21
Aaaah is dat het! Ik dacht dat mijn pakketpunt het tijdelijk niet accepteerde ofzo. Zat al steeds te checken.Lemon_Pledge schreef: ↑06-09-2026 18:39Ik heb het idee dat VintedGo nu even veel minder pakketten accepteert. Ik heb 5 dingen verkocht en geen enkele is met VintedGo als verzender, en ik lees op facebook ook dat veel mensen geen VintedGo kunnen kiezen èn dat bijna alle VintedGo pakketten stil staan qua verzending.
zondag 6 september 2026 om 20:52
Ik kan vanavond bij meerdere verkopers alleen dhl kiezen. In Nederland. Geen enkele andere. Ik wil eigenlijk Budbee of Mondial. 1 bundel 2 items gekocht net omdat ik bang was dat het anders weg was. Stond er net op en heel goede deal (nieuw €210 was €19,80 ex verzenden/kosten).
Nog 1 jurkje in mijn favorieten maar daarvoor wil ik liever wachten op een goedkopere verzending dan DHL
Nog 1 jurkje in mijn favorieten maar daarvoor wil ik liever wachten op een goedkopere verzending dan DHL
zondag 6 september 2026 om 22:27
Ja dan zou ik morgenochtend even kijken of budbee of mondial weer beschikbaar is.Nina-tje schreef: ↑06-09-2026 20:52Ik kan vanavond bij meerdere verkopers alleen dhl kiezen. In Nederland. Geen enkele andere. Ik wil eigenlijk Budbee of Mondial. 1 bundel 2 items gekocht net omdat ik bang was dat het anders weg was. Stond er net op en heel goede deal (nieuw €210 was €19,80 ex verzenden/kosten).
Hier had ik om 20.15 uur iets gekocht via vinted go en de verkoper bood me via de chat nog iets anders aan maar na annulering van de 1e koop en het aanmaken van de nieuwe advertentie was er om 21u alleen nog maar dpd mogelijk. Nou ja voor die euro verschil (Duitsland) is het dan hopelijk in elk geval wel sneller
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in