Verliefd en nu

05-09-2026 17:27 80 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik ben verliefd op de vriend van een goede kennis van mij en nu weet ik niet wat ik moet doen. We zien elkaar elke week via een hobby waar haar vriend ook komt en dan praten we wel maar wat ze niet weet is dat ik ook contact heb met haar vriend via facebook. We zijn beiden verliefd op elkaar denk ik hoe ga ik hiermee om?
♥
moizer schreef: ↑
06-09-2026 10:46
Het is vrij eenvoudig hoe je van deze verliefdheid (en je kennis en je hobby(-maatjes)) afkomt:
Begin een relatie met hem! Dit zal uiteraard uitkomen. Jouw kennis wil jou dan dus niet meer zien. Op de hobbyclub zijn ze vast en zeker ook niet zo dol op mensen die op deze manier relaties kapot maken (geldt zowel voor hem als voor jou). Dus daar ben je geen graag geziene gast meer (lekker rustig, meer tijd voor hem!).
Maar hij is van het type dat trouw blijkbaar niet zo hoog in het vaandel heeft staan. Dus over een paar maanden/een jaar heeft hij er een ander schatje naast.
Aangezien je aangeeft dat je hem niet wil delen stopt het dan voor jou.
Hoezée! Je bent van je verliefdheid (en kennis en hobby) af! 💪
Hij is niet zo een type voor telkens een ander schatje. We zijn gewoon verliefd geraakt op elkaar en zij hebben al heel lang problemen in de relatie.
♥
Sisi schreef: ↑
07-09-2026 19:18
Hij is niet zo een type voor telkens een ander schatje. We zijn gewoon verliefd geraakt op elkaar en zij hebben al heel lang problemen in de relatie.
En waarom blijft hij dan in die relatie? Als de relatie stom is en jij hem wil?

Als je ergens rommel hebt moet je die opruimen. Niet ergens anders ook rommel gaan maken. Laat je toch niet zo vanalles op de mouw spelden omdat het je matige ego streelt. Straks zit jij met een vent op de bank die te kinderachtig is om zijn troep op te ruimen.
Lila-Linda schreef: ↑
07-09-2026 19:20
En waarom blijft hij dan in die relatie? Als de relatie stom is en jij hem wil?
Daar wilde hij het met mij over hebben, maar ik heb gezegd dat ik niet wil afspreken. Ik ben bang dat er iets gebeurt wat het nog ingewikkelder maakt. Hij moet eerst maar zonder mijn inmenging uitzoeken wat hij wil.
♥
07-09-2026 19:25
Daar wilde hij het met mij over hebben, maar ik heb gezegd dat ik niet wil afspreken. Ik ben bang dat er iets gebeurt wat het nog ingewikkelder maakt. Hij moet eerst maar zonder mijn inmenging uitzoeken wat hij wil.
En hoe was zijn reactie hierop?
Bethemanineed2026 schreef: ↑
07-09-2026 19:30
En hoe was zijn reactie hierop?
Hij zei dat hij het respecteert en mij niet in een moeilijke positie wil brengen. Hij stuurt sindsdien wel veel meer berichten, maar eigenlijk erger ik mij nu daaraan. Ik weet niet waarom??
♥
Als hij het respecteerde zou hij je niet zoveel berichten sturen. Dit is zo’n bekend verhaal.
07-09-2026 19:36
Hij stuurt sindsdien wel veel meer berichten, maar eigenlijk erger ik mij nu daaraan. Ik weet niet waarom??
Omdat je zo verstandig bent geweest om hier een topic te openen. Prima koude douche. Stel je voor hoe hij al die berichten stuurt: vanaf de wc, snel snel terwijl zijn partner in de keuken staat, tijdens een verzonnen nood aan een frisse neus en een blokje om. En na ieder verstuurd bericht wist hij snel ieder spoor van jou en jullie communicatie. Je ergernis is heel gezond, dat is je eigenwaarde die roept dat je beter verdient
Probeer je voor te stellen dat hij heel smerig eet en smakt. Dan is het waarschijnlijk zo over dat gevoel van verliefdheid.
Hij zei dat hij het respecteert en mij niet in een moeilijke positie wil brengen. Hij stuurt sindsdien wel veel meer berichten, maar eigenlijk erger ik mij nu daaraan. Ik weet niet waarom??
tja, hij had gehoopt op neuken en dat gaat nu niet door.
Ja, natuurlijk! Hij had het gevoel dat hij zijn buit zo goed als binnen had. Nu merkt hij dat er toch een kleine hobbel ontstaan is. Hij moet dus nog nét iets harder aan je trekken!
Als hij dan echt een goeie vent was, dan had hij zijn verliefdheid niet aan jou laten merken. Dan had hij eerst óf zijn relatie verbeterd, óf die relatie verbroken. Als die problemen er al heel lang zijn dan lijkt me dat een aannemelijke stap.
En als alles dan rond was (in geval van verbreken van de relatie) dan pas zou hij jou iets laten merken.

Maar goed, het is me (gezien je reacties) al lang duidelijk dat je dit soort dingen niet wil horen. Veel plezier hier met hem. Kom ons nog even laten weten hoe het afliep op korte én lange termijn. Ben benieuwd wie het hier goed voorspeld heeft.
moizer schreef: ↑
08-09-2026 14:12
Ja, natuurlijk! Hij had het gevoel dat hij zijn buit zo goed als binnen had. Nu merkt hij dat er toch een kleine hobbel ontstaan is. Hij moet dus nog nét iets harder aan je trekken!
en hij nou juist zo klaar met trekken!
Hij stuurde me gisteravond dat hij fikse ruzie heeft gehad met zijn vriendin en nu bij een vriend op de bank slaapt. Ik weet niet wat hij van mij verwacht met zo een bericht? Ik wil eigenlijk geen contact meer totdat hij zijn eigen situatie heeft uitgezocht.
♥
12-09-2026 11:36
Hij stuurde me gisteravond dat hij fikse ruzie heeft gehad met zijn vriendin en nu bij een vriend op de bank slaapt. Ik weet niet wat hij van mij verwacht met zo een bericht? Ik wil eigenlijk geen contact meer totdat hij zijn eigen situatie heeft uitgezocht.
Dat hij nu een hobosexual is.
Wat houdt je tegen om tegen hem te zeggen wat je hier nu post?
SinPermiso schreef: ↑
12-09-2026 13:00
Misschien denkt hij dat hij nu bij mij kan komen hokken? Dat vind ik een ergerlijke gedachte. Ik wil hem niet het gevoel geven dat ik hem laat vallen, maar ik wil ook niet meegesleept worden in zijn drama. Ik snap niet dat hij niet aanvoelt dat hij dit stuk eerst zelf moet uitzoeken.
♥
12-09-2026 13:00
Een wat ???
creativeguy schreef: ↑
12-09-2026 13:32
Een wat ???

Geen dak boven zijn hoofd en op zoek naar een warm gespreid bed.
Hij kon het altijd proberen.

Ook weten we hierdoor meteen dat hij dus schijt heeft aan jouw grenzen.
12-09-2026 13:32
Misschien denkt hij dat hij nu bij mij kan komen hokken? Dat vind ik een ergerlijke gedachte. Ik wil hem niet het gevoel geven dat ik hem laat vallen, maar ik wil ook niet meegesleept worden in zijn drama. Ik snap niet dat hij niet aanvoelt dat hij dit stuk eerst zelf moet uitzoeken.

Waarom zou je hem niet laten vallen? Wat is er om vast te houden? Deze man is bereid om degene waar hij tegen zegt dat hij van haar houdt recht in haar gezicht te belazeren. En te infantiel om zijn rug recht te houden. Als je hem niet loslaat blijft hij straks met zijn vieze plakkerige vingers nog aan jou vastzitten. Mag jij je iedere keer als hij iets gezelligs zegt afvragen of hij niet achter je rug tegen een andere vrouw zegt hoe vervelend/saai/onaantrekkelijk je bent.
12-09-2026 13:40
Waarom zou je hem niet laten vallen? Wat is er om vast te houden? Deze man is bereid om degene waar hij tegen zegt dat hij van haar houdt recht in haar gezicht te belazeren. En te infantiel om zijn rug recht te houden. Als je hem niet loslaat blijft hij straks met zijn vieze plakkerige vingers nog aan jou vastzitten. Mag jij je iedere keer als hij iets gezelligs zegt afvragen of hij niet achter je rug tegen een andere vrouw zegt hoe vervelend/saai/onaantrekkelijk je bent.
Ik denk dat je gelijk hebt daarin, want hij wilde eerder ook al afspreken. Als volwassen persoon weet je wat daarvan kan komen als er gevoelens aanwezig zijn. Ik weet ook niet waar de ruzie over ging en of ze nog samen zijn.
♥
Nieuweling93 schreef: ↑
12-09-2026 13:40
Hij kon het altijd proberen.

Ook weten we hierdoor meteen dat hij dus schijt heeft aan jouw grenzen.
Hmm. Ik moet hem duidelijk maken dat ik niet zit te wachten op een ordinaire affaire.
♥
Mijn 5 cent: ook al is de relatie uit, ik zou ervoor passen om te spelen voor opvang/ uithuiladres.

Eerst zaakjes op orde: eigen woning, financiën uit elkaar, spullen verdeeld etc. Van daaruit lekker gaan daten, elkaar leren kennen. Dan pas ontdek je of dit over liefde gaat of dat hij gewoon een sidechick zoekt om zijn huidige leventje en ego een beetje op te leuken.
Nieuweling93 schreef: ↑
12-09-2026 14:15
Mijn 5 cent: ook al is de relatie uit, ik zou ervoor passen om te spelen voor opvang/ uithuiladres.

Eerst zaakjes op orde: eigen woning, financiën uit elkaar, spullen verdeeld etc. Van daaruit lekker gaan daten, elkaar leren kennen. Dan pas ontdek je of dit over liefde gaat of dat hij gewoon een sidechick zoekt om zijn huidige leventje en ego een beetje op te leuken.
Zo had ik het ook in gedachten. Hij doet veel moeite om dichterbij te komen maar dat voelt voor mij nog niet veilig. Ik doe ook niet aan casual seks. Dus als hij daarop uit is, wordt het een koude douche voor hem.
♥
Wat super gezond dat je grenzen aangeeft en ergernis voelt als hij hierover heen gaat!
Aantrekkingskracht en leuke (online) gesprekken wakkeren wel de fantasie en verliefdheid aan maar zeggen eigenlijk zo weinig. Het is meestal vooral projectie. Vooral een behoefte aan aandacht en gezien worden. Als hij in een slechte relatie zit is de behoefte aan aandacht ( en spanning) extra groot. Ga je nu een affaire aan dan hou je zijn relatie juist in stand ( omdat hij een uitlaatklep heeft)
Voor jou zal een affaire alleen maar nadelig uitpakken aan the end. Niet doen.
Laat hem zijn proces zelf aangaan en zijn relatie beëindigen met alle ellende zonder jouw inmenging daarna is er evt weer ruimte om te daten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven