Durf te vragen.

04-06-2026 21:21 2797 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een nieuw topic, deel 25!
We komen van overig/durf-te-vragen-deel-24/list_messages/514381/121

vorige post:

Topic is vol!
Open jij de nieuwe?

Ja, ik dus. (hoop dat het goed is gegaan)

Heb jij iets in je leven waar je heel zuinig op bent? (behalve dierbare mensen)
majadeb wijzigde dit bericht op 04-06-2026 21:33
29.62% gewijzigd
Kleurrijk en niet helemaal gangbaar.
Hoe draag jij je haar
Los, op de schouder

Heb jij heel kort haar?
Niet echt, ik denk gemiddelde lengte ongeveer.

Wat is jouw haarverzorgingsritueel?
2 x per week wassen incl 1x maskertje en 1x conditioner. Daarna goeie treatment en hittebescherming erin. Eerst drogen aan de lucht en daarna even kort droogföhnen. Bij gelegenheden pak ik uit en ga ik het keurig stylen of in de krul zetten. Ik heb lang, geblondeerd en erg droog haar, dus moet het echt goed verzorgen. ‘s Nachts slaap ik met een bonnet of strakke vlecht.

Vraag uit eigen belang: ik heb een buikje en wat rugrolletjes. Ik vind maar geen betaalbare fijne/ mooie bh’s (liefst longline)

Waar koop jij je lingerie? En waarom?

(En stiekem: heb je tips voor mij?)
Ik heb geen tips ( dubbele borstamputatie ondergaan helaas) dus ik draag redelijk lompe prothese bh's

Draag jij hempjes?
Nee, niet als ondergoed in ieder geval. We in de zomer soms boven een rok of onder een gewaad.
Hou jij van kleurige kleding
Nee. Ik draag letterlijk alleen maar zwart. Tot op mijn ondergoed aan toe. Niet gothic zwart overigens.
Kleurige kleding vind ik vaak een gevalletje "het lijkt net alsof je in een verfpot bent gevallen".

Wat doe jij als je niet kunt slapen?
Op mijn telefoon, boek lezen

Drink je snachts water?
Ja.
Ik moet twee of drie keer per nacht plassen (overgang) en dan drink ik steeds een paar slokjes.

Hoe vaak moet jij eruit ‘s nachts?
Zucht, de afgelopen 2 weken zo ongeveer continu. Ik vang momenteel een nestje pasgeboren kittens (zonder hun mama) bij mij thuis op en moet er tussendoor steeds uit om ze te voeden. Ze zijn echt superschattig en lief, maar die 24/7 hands-on is best een hele klus.

Heb jij ooit een kitten/ kittens opgevoed?
Ahhh schattig Nieuweling, die kleintjes!! Lijkt me ook heel intensief hoor!
Zelf nooit kittens opgevoed, vroeger wel een kat gehad toen ik nog thuis woonde.

Houd jij van klussen in huis?
Nee helemaal niet

Plak jij zelf je fietsband?
Van mijn racefiets en mountainbike wel. Mijn gewone fiets vind ik te ingewikkeld en breng ik heel lui naar de fietsenmaker.

Heb jij een elektrische fiets?
Nee, wel een elektrische scooter :)

Heb jij ook één plafondventilator? Ik slaap hier ook mee, white noise idee :P
Voor iedereen een groene tuin
Nee dat vind ik enge dingen. Heb dan altijd visioenen van op het bed springende kinderen met lange haren en zo … 😬

Heb jij vloerverwarming?
Nee

Moet je je energiecontract binnenkort verlengen?
Ik geloof in maart volgend jaar

Hoe ver woon jij van je geboortegrond?
"As around the sun, the earth knows she's revolving..."
50 km. Perfecte afstand

Welke stad vind jij mooier? Zutphen of Deventer en waarom?
Deventer. Omdat ik nog nooit in Zutphen ben geweest :-)

Hoevaak per maand/jaar reis jij met de trein?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Vraag uit eigen belang: ik heb een buikje en wat rugrolletjes. Ik vind maar geen betaalbare fijne/ mooie bh’s (liefst longline)

Waar koop jij je lingerie? En waarom?

(En stiekem: heb je tips voor mij?)
[/quote]

Ik koop lingerie in een speciaalzaak en laat me daar adviseren. Goedkoop is het helaas niet.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Ik reis langere afstanden van stad naar stad graag met de trein. Zodra er meerdere aansluitingen of overstappen mee gemoeid zijn, haak ik af.

Was dit topic altijd al huis- tuin- en keuken? Of is het ooit gestart als een topic voor vragen met diepgang. Dit vroeg ik me af omdat het ‘Durf’ te vragen heet. Dus dat is mijn vraag voor vandaag :)
Goede vraag, VR26. Het antwoord weet ik niet, hopelijk is er iemand die het wel weet. Een vraag met diepgang vergt moed (durf), omdat het vaak ook iets over jezelf zegt. De vraag stellen is de vraag beantwoorden, toch? Voelt een HTK vraag veiliger? En wacht je daarmee tot de vraag langskomt die je eigenlijk zelf had willen stellen (oftewel beantwoorden, of je een antwoord zal geven)?

Mijn durf vraag is meer retorisch (ik hoef geen antwoord omdat ik die wel weet. Toch blijf ik het me afvragen, omdat het antwoord me niet bevalt): wat ben ik eigenlijk. Ik leef volgens een moreel kompas met een mening over wat iemand goed of fout doet (niet of iemand goed of slecht is). Tegelijkertijd ben ik duidelijk hypocriet. Ik ga vaak vreemd en heb zelfs jarenlang een dubbelleven geleid. Iets dat je niet kunt doen zonder veel te liegen of te kwetsen.

(Diep genoeg, VR26?)
Ik laat de vraag van vr26 staan.
vlinderkracht wijzigde dit bericht op 13-09-2026 13:37
43.62% gewijzigd
- ik ben zacht, maar ik breek niet -
Wauw wat een vragen. Ik weet ni niet zo goed welke vraag ik moet beantwoorden merk ik. Op dit forum vind ik juist dit draadje met HTK vragen wel fijn omdat ik vaak verkeerd begrepen wordt elders.

Mijn vraag is: wat is een dubbelleven?

Ik bedoel: vreemdgaan doen mensen nooit, soms, regelmatig of structureel.
Bedoel je met een dubbelleven bijvoorbeeld twee gezinnen tegelijkertijd hebt en dat die partners/kinderen dat niet van elkaar weten?

Mijn vraag is alleen bedoel voor mensen die regelmatig of structureel vreemdgaan: wat bescherm of vermijd je daarmee?
Ik ben sinds de start van dit topic lang geleden op dit topic.
Er worden net iets te vaak gesloten dus ja/nee/ik laat de vraag staan vragen gesteld dus die antwoorden zijn dan ook aan de orde van de dag.
Op vragen die een dieper antwoord vragen, wordt heel vaak gewoon geen antwoord of een nietszeggend antwoord gegeven. Ik denk omdat men dan niet durft te antwoorden.
Dus het durf te vragen is er over het algemeen wel af.

En nee, ik leid geen dubbelleven, heb dat nooit gedaan maar ben met m'n stomme kop in een ver verleden wel eens vreemdgegaan.

Welke ontmoeting met (een) forummer(s) staat je nog het meeste bij?
"As around the sun, the earth knows she's revolving..."
Ik weet niet helemaal zeker of je daarmee of daarbij bedoeld hebt, Smorre.
In mijn geval geloof ik niet dat ik er iets mee beschermd heb. Hooguit dat ik mijzelf bescherm tegen het uitkomen. Vreemdgaan is enorm egoïstisch, een verlangen naar aandacht en seks (toegeven aan een oerdrift).
Het woord vermijden is treffend bij mijn vreemdgaan. Ik vermijd het maken van een keuze. En probeer daarmee het kwetsen van de ander vermijden. Wat ik uiteindelijk ongewild toch doe. Ik vermoed dat vreemdgangers ook notoire uitstellers zijn.

@Smorre. Onbegrepen. Een van de wreedste gevoelens, met een randje faalgevoel. Je wilt graag begrepen worden maar het lukt je niet.
@Hela, heb je dat ooit aan iemand durven vertellen (buiten anoniem op dit forum)?

Vind je dat er genoeg van jou gehouden wordt?
(Ik was weer eens te laat. Kies gewoon uit die van mij of Hela, of beide)
- ik ben zacht, maar ik breek niet -

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven