Opruimchallenge
donderdag 3 september 2026 om 18:14
Ik heb jaren geleden al eens een zelfde topic geopend en dat was toen heel leuk maar ik heb nog steeds teveel troep. En nu het september is en niet meer zo blafheet, krijg ik weer zin om op te ruimen.
Het idee: vijf dingen per dag wegdoen (meer mag natuurlijk ook). Verkopen, weggooien, weggeven, alles telt. Kleine moeite, maar uiteindelijk toch een groot resultaat.
Ik ben vandaag begonnen. Ik heb 14 kookboeken opgeruimd. Of nou ja, ik heb er drie verkocht (dat ging heel snel via Vinted) en de rest ligt nog op een stapel te wachten tot ze weg gaan. Volgende week is man jarig en dan ga ik proberen er nog wat te slijten.
Wie doet er mee?
Het idee: vijf dingen per dag wegdoen (meer mag natuurlijk ook). Verkopen, weggooien, weggeven, alles telt. Kleine moeite, maar uiteindelijk toch een groot resultaat.
Ik ben vandaag begonnen. Ik heb 14 kookboeken opgeruimd. Of nou ja, ik heb er drie verkocht (dat ging heel snel via Vinted) en de rest ligt nog op een stapel te wachten tot ze weg gaan. Volgende week is man jarig en dan ga ik proberen er nog wat te slijten.
Wie doet er mee?
zondag 13 september 2026 om 17:55
SinPermisimo ja hier is af en toe een dana ofwel gota fria. Ik woon halverwege een heuvel, in Nederland noemen ze dat waarschijnlijk een berg. Dus weinig last. Traditionele huizen, zoals dat van ons, zijn er ook op gebouwd. 3 treden naar binnen. Verder woon ik tussen 2 meren dus meestal weinig last. Alleen als hier onweer of regen komt gaat het heel hard. Internet en stroom is dan tijdelijk foetsie.
zondag 13 september 2026 om 19:10
Oh lekker, altijd droge voeten! En als het er al lang staat weet je ook waar je aan toe bent gelukkig. Als ik je hier en daar lees dan klinkt het altijd heel fijn hoe je woont
Mijn beauty trutten begon met een douche met al de dingen die ik bewaar voor "speciale" momenten/gelegenheden. Onzin eigenlijk, iedere dag mag gewoon gevierd worden. Dus nu heb ik minder flessen/flacons en tik ik alsnog de vijf aan. En er kwam net een kind binnen en weer buiten flitsen en nu is er ook een fles 43 "opgeruimd". Maar die vervang ik pas in december ofzo, dus ik reken hem voor nu goed
Mijn beauty trutten begon met een douche met al de dingen die ik bewaar voor "speciale" momenten/gelegenheden. Onzin eigenlijk, iedere dag mag gewoon gevierd worden. Dus nu heb ik minder flessen/flacons en tik ik alsnog de vijf aan. En er kwam net een kind binnen en weer buiten flitsen en nu is er ook een fles 43 "opgeruimd". Maar die vervang ik pas in december ofzo, dus ik reken hem voor nu goed
zondag 13 september 2026 om 19:43
SinPermisio we wonen inderdaad top. Het viel ineens allemaal samen toen we op huizenjacht waren. We hebben echt geluk gehad. En heel snel beslist.
Ik ben goed in de opruim modus nu. Morgen begin ik in mijn atelier. In ieder geval met opruimen. Wegdoen moet ik dan echt weer even over nadenken qua spullen.
Man heb ik aangestoken, die is begonnen met de schuur.
Ik ben goed in de opruim modus nu. Morgen begin ik in mijn atelier. In ieder geval met opruimen. Wegdoen moet ik dan echt weer even over nadenken qua spullen.
Man heb ik aangestoken, die is begonnen met de schuur.
zondag 13 september 2026 om 23:07
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in