Kat in laten slapen

14-09-2026 20:30 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag mijn kat van 6 jaar moeten loslaten. Werd binnen paar dagen doodziek, vanmorgen opgenomen. Uit onderzoek bleek acuut nierfalen. Uiteindelijk besloten het beestje te laten inslapen. Vandaag voelde als en rollercoaster. Ik ben zo verdrietig, het was echt mijn maatje. Wat ik hier wil? Even hart luchten en misschien wat herkenningsverhalen? Het is mijn allereerste huisdier dus niet echt gewend aan dit soort dingen. In mijn hoofd wordt een kat 17 jaar dus had hier echt geen rekening mee gehouden.
Wat verdrietig! Je hoopt inderdaad dat je kat minstens 18 jaar bij je blijft. Dit voelt veel te vroeg. Veel sterkte met je verlies!
Wat ontzettend verdrietig. Vooral omdat het zo snel is gegaan en je kat nog jong was.
Ik heb helaas al van wat katten in mijn leven afscheid moeten nemen, van wat jonger tot stokoud. Wennen doet het nooit en dat het je eerste huisdier is maakt het nog extra zwaar. Heel veel sterkte met je verlies :hug: de verwerking van zo'n afscheid heeft tijd nodig.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Wat verdrietig 😿
Onze eerste kat, vroeger thuis, stierf hier ook aan.
Hij heeft nog een paar weken geleefd, maar kwijnde echt weg. Van de stoere buitenkat met altijd honger en veel energie, bleef niets meer over. Hij werd 7 jaar.
Het is een rotkwaal, en er is niets wat ze kunnen doen.
Veel sterkte ❤️
Och jeetje, wat erg. 6 jaar is inderdaad veel te kort. Maar 16 jaar is dat ook voor je allerliefste maatje. Intens verdrietig. Ik ben nu 3 jaar verder en denk nog bijna dagelijks aan mijn allerliefste poezenvriendin. Ik wens je heel veel sterkte.
He bah wat verdrietig en zo jong!

Hier ook gehad met een kat die we hadden overgenomen via verhuisdieren, die bleek op haar oude adresje niet over te geven door stress maar door nierfalen. Beestje is 5 geworden. Verwacht je idd niet!

Ik heb het hier wel eens vaker verteld. Dierenarts gaf toen aan: bij katten die alleen brokjes krijgen en geen natvoer is de kans op nierfalen op jonge leeftijd fors verhoogd. Vanwege structureel te weinig vocht. Katten hebben weinig dorstgevoel.

Heb jij natuurlijk niks aan TO (en ik weet ook niet of dit speelde bij jullie, bij onze kat wel) maar een ander is zo misschien nog tijdig gewaarschuwd.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
Wat verdrietig toch..... ik snap enigszins hoe je je voelt.

Vorig jaar onze 6 jarige lieverd moeten laten gaan. Hij werd ziek, er was veel onderzoek nodig om er achter te komen wat er scheelde. Hij takelde zo snel af, dat we nog voor we wisten wat er echt scheelde, hem hebben laten gaan. Drie dagen daarna kregen we de laatste uitslagen waaruit bleek dat we een verstandige keuze hadden gemaakt. Maar oh wat een verdriet en wat een zorgen heb ik om hem gehad. Ik kan er nog verdrietig om zijn.

Dus ik wens je heel veel sterkte! :rose:
Ach wat verdrietig! Zo jong en plotseling. Heel veel sterkte met het verlies van je trouwe lieve vriendje.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Heel verdrietig en herkenbaar. Ik heb vorig jaar een kat van 1,5 jaar in moeten laten slapen omdat hij nierlymfoom had. Ik mis hem nog altijd, zijn broertje loopt hier nog rond.
Wat verdrietig! Heel veel sterkte met dit verlies. Nooit leuk om je maatje te moeten laten gaan.
Agos wat rot. Heel veel sterkte.
Ach zo jong nog,gecondoleerd met je maatje. :hug:
Wat erg voor je! Ik heb al mijn leven lang katten en dus ook al vaak afscheid moeten nemen, maar bij katten die echt oud waren en zeg maar 'een voltooid leven' hadden, was ik wel heel verdrietig maar kon ik er er wel vrede mee hebben - dan zie je het ook al een tijdje aankomen. Maar bij zo'n jong dier is het gewoon extra rot. Heel veel sterkte :rose:
Nothing happens for a reason
Dankjulliewel. De tranen stromen flink. Net een foto uitgezocht en die ga ik morgen printen. Een mooi lijstje voor haar kopen en dan is ze toch nog een beetje bij ons.
Ach sterkte!
Mijn eerste (eigen) kat heb ik met 10 moeten laten inslapen ivm hart problemen. Was ook zo'n rollcoaster van ineens heel ziek, onderzoeken, opname en uiteindelijk toch in laten slapen.
Mijn 2e kat werd doodgereden toen hij net 1 was.
.
Wij hebben helaas ook een aantal katten jong verloren. Eén van net 1, aan HCM. Eén werd met 1,5 dood gereden en de kat die we daarna kregen, hebben we maar vier maanden gehad. Was een kat van 10 uit het asiel, die kanker bleek te hebben.
Onze huidige kattenbeesten zijn 14 en 12. Die van 14 heeft ook HCM en heeft ooit een levensverwachting gekregen van 2,5. Daar zat de dierenarts gelukkig flink naast.
Ach wat ontzettend verdrietig, gecondoleerd! Hier is het bijna een jaar geleden dat we binnen twee maanden twee van onze poezels verloren. Beide kregen nierfalen. De jongste was pas 7, de oudste was 14 en ze zijn in korte tijd enorm achteruitgegaan. Vooral de jongste kwijnde voor onze ogen weg. Ik hoopte elke keer dat ze toch nog zou opknappen, de dierenarts gaf aan dat er geen sprake was van pijn/lijden, maar achteraf gezien had ik haar eerder laten inslapen. Maar ze ging zo snel achteruit, de dierenarts stond voor een raadsel en zei later dat hij vermoedde dat er sprake was van iets onderliggends aangezien ze ook altijd al een wat "brozer" katje was. Hoe dan ook, nierfalen is een rotziekte, het kan heel erg snel gaan maar ook in etappes. Bij jouw en mijn katten waren het blijkbaar de snelle varianten. Heel erg veel sterkte gewenst en het zal ontzettend wennen zijn dat je maatje er niet meer is, schaam je niet voor je tranen want het is gewoon ongelooflijk rot om je diertje te verliezen :'(
Ik ben een oud-gediende die haar wachtwoord kwijt is... en aangezien m'n e-mailadres niet meer bestaat heb ik nu een nieuwe nick.
Wat verdrietig dat je afscheid hebt moeten nemen van je kat. Heel veel sterkte gewenst, inderdaad erg naar.
Wat verdrietig... Wij hebben vorige week ook onze 6 jarige kat moeten laten inslapen omdat ie ziek werd in een korte tijd. Mijn 2 kinderen waren ontroostbaar.

Hij is gecremeerd en we hebben hem gisteren opgehaald. Hebben een mooie pootafdruk laten maken en hebben wat haar gehad. Die hebben mijn dochters in een fotolijstje gedaan met de foto van onze kat.

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je maatje :hug: . Het went nooit ...
Framboos35 schreef: ↑
14-09-2026 22:47
Dankjulliewel. De tranen stromen flink. Net een foto uitgezocht en die ga ik morgen printen. Een mooi lijstje voor haar kopen en dan is ze toch nog een beetje bij ons.
Dat is een goed idee TO! Ik heb zelf een hele mooie foto van mijn (in juli overleden kat) als achtergrondfoto op mijn telefoon. Zo zie ik 'm toch nog de hele dag door :heart:
Nothing happens for a reason
Wat verdrietig, en nog zo'n jong beestje.
En of het nou de eerste keer of de 6e keer, en jong of ouder, het went nooit en blijft heel naar. Het is echt een rouwproces.
Heel veel sterkte!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven