Rode vlag: liegen en sexting
maandag 21 september 2026 om 13:06
Ik heb sinds 2 jaar een lat relatie. Beiden 50plus, gescheiden en wonen niet heel dicht bij elkaar. We zijn begonnen als seksrelatie en hebben van daaruit gevoelens gekregen. Hij vertelde me dat hij verliefd geworden was en bij mij is het wat langzamer gegroeid vooral omdat hij heel erg lief is. Ik kan alles met hem bespreken, hij is heel empathisch, we hebben het heel fijn samen en de seks is geweldig. Hij vertelt me elke dag hoe mooi, lief, sexy en fantastisch ik ben en hoe verliefd hij is. Ik dacht een lot uit de loterij te hebben gevonden.
We komen net terug van een gezamenlijke vakantie en ik werd getriggerd door een appje dat hij kreeg en dan met name zijn reactie daarop. Ik weet dat het niet netjes is maar heb gekeken wie dat was en hun app historie teruggelezen. We zijn heel open met onze telefoons. De laatste keer dat hij intensief app contact had met de dame stuurde zij foto's van haarzelf in lingerie of naakt (foto's waren verwijderd) en hij reageerde daarop dat ze zo mooi en sexy was en dat hij haar moeilijk kon weerstaan en hij misschien nog weleens langs zou komen. Dat was een half jaar geleden. Daarna niet meer tot nu. Daarvoor kon ik zien dat hij ook met haar een seksrelatie had en dat hij het heeft laten doodbloeden toen hij mij leerde kennen.
Die appjes van een half jaar geleden waren over mijn grens. Ik heb dat ook aangegeven bij hem en hij heeft daarvoor zijn excuses aangeboden, geeft me gelijk en zegt niks meer met haar te willen en te hebben gedaan sinds hij mij kent en zegt niet te weten waarom hij dat soort verwachtingen bij haar creëert. Maar vervolgens liegt hij 3x over hun contact. Eerst dat het alleen vriendschappelijk was, vervolgens dat ze wel erotische berichten naar elkaar stuurden maar dat er verder niets gebeurt is, vervolgens dat ze wel geflikflooid hebben maar nooit geneukt en dat was allemaal niet waar. Hij heeft het allemaal wel gedaan. Voordat wij wat kregen. Bovendien heeft hij in het begin van onze relatie ook gelogen blijkt nu over de hoeveelheid bedpartners (niet 1 maar 2), dat er nooit een vrouw bij hem thuis is geweest en dat er flink wat tijd tussen die ene en mij zat en dat hij al een tijd droog stond. Allemaal niet waar blijkt nu.
Ik snap het gelieg niet. Behalve dat hij mij niet kwijt wil raken krijg ik er geen betere verklaring uit. Ik geloof wel dat hij sinds mij niet meer met een ander is geweest. Misschien naïef maar dat zegt mij gevoel. Maar ik kan geen logica maken van dat gelieg. Ik ben namelijk veel minder braaf geweest dan hij sinds mijn scheiding en dat weet hij allemaal. Ik heb veel meer dan 2 sekspartners gehad en echt wel even geëxperimenteerd. Vind mezelf daar ook heel ruimdenkend in. Dus als hij tegen mij had gezegd dat hij tussen mij en zijn ex vrouw 20 neukertjes had gehad en ze allemaal bij hem thuis waren geweest en daarmee pas gestopt was toen hij verliefd werd op mij was dat helemaal prima geweest. En hij had ook niks kunnen zeggen. Het is niet zo dat ik dat soort dingen allemaal perse wil weten. Dus ik snap het gewoon echt niet.
Wat denken jullie? Hoe rood is deze vlag?
We komen net terug van een gezamenlijke vakantie en ik werd getriggerd door een appje dat hij kreeg en dan met name zijn reactie daarop. Ik weet dat het niet netjes is maar heb gekeken wie dat was en hun app historie teruggelezen. We zijn heel open met onze telefoons. De laatste keer dat hij intensief app contact had met de dame stuurde zij foto's van haarzelf in lingerie of naakt (foto's waren verwijderd) en hij reageerde daarop dat ze zo mooi en sexy was en dat hij haar moeilijk kon weerstaan en hij misschien nog weleens langs zou komen. Dat was een half jaar geleden. Daarna niet meer tot nu. Daarvoor kon ik zien dat hij ook met haar een seksrelatie had en dat hij het heeft laten doodbloeden toen hij mij leerde kennen.
Die appjes van een half jaar geleden waren over mijn grens. Ik heb dat ook aangegeven bij hem en hij heeft daarvoor zijn excuses aangeboden, geeft me gelijk en zegt niks meer met haar te willen en te hebben gedaan sinds hij mij kent en zegt niet te weten waarom hij dat soort verwachtingen bij haar creëert. Maar vervolgens liegt hij 3x over hun contact. Eerst dat het alleen vriendschappelijk was, vervolgens dat ze wel erotische berichten naar elkaar stuurden maar dat er verder niets gebeurt is, vervolgens dat ze wel geflikflooid hebben maar nooit geneukt en dat was allemaal niet waar. Hij heeft het allemaal wel gedaan. Voordat wij wat kregen. Bovendien heeft hij in het begin van onze relatie ook gelogen blijkt nu over de hoeveelheid bedpartners (niet 1 maar 2), dat er nooit een vrouw bij hem thuis is geweest en dat er flink wat tijd tussen die ene en mij zat en dat hij al een tijd droog stond. Allemaal niet waar blijkt nu.
Ik snap het gelieg niet. Behalve dat hij mij niet kwijt wil raken krijg ik er geen betere verklaring uit. Ik geloof wel dat hij sinds mij niet meer met een ander is geweest. Misschien naïef maar dat zegt mij gevoel. Maar ik kan geen logica maken van dat gelieg. Ik ben namelijk veel minder braaf geweest dan hij sinds mijn scheiding en dat weet hij allemaal. Ik heb veel meer dan 2 sekspartners gehad en echt wel even geëxperimenteerd. Vind mezelf daar ook heel ruimdenkend in. Dus als hij tegen mij had gezegd dat hij tussen mij en zijn ex vrouw 20 neukertjes had gehad en ze allemaal bij hem thuis waren geweest en daarmee pas gestopt was toen hij verliefd werd op mij was dat helemaal prima geweest. En hij had ook niks kunnen zeggen. Het is niet zo dat ik dat soort dingen allemaal perse wil weten. Dus ik snap het gewoon echt niet.
Wat denken jullie? Hoe rood is deze vlag?
maandag 21 september 2026 om 13:27
Ik herken je verhaal deels, ook met mijn ooitminnaar nu vriend begon het woelig en er moesten heel wat lijken uit de kast voor we met een schone lei konden beginnen en ook hij was in de maanden daarvoor niet helemaal eerlijk geweest. Dat was een lastige tijd en als hij in die periode niet pijnlijk eerlijk alles had "opgebiecht" wat opgebiecht moest worden hadden we het beslist niet gered.
En daar zit m het verschil, mijn vriend is toen wel 100% transparant geweest. Ik heb hem nadat hij voor me koos nooit meer op een leugen kunnen betrappen. Als je erachter komt dat je partner liegt ga je er als vanzelf vanuit dat hij over meer dingen liegt, dat is logisch en meestal ook gewoon heel erg waar.
En nu zoekt zij weer contact en sta jij weer in standje alert, dat moet je toch niet willen?
En daar zit m het verschil, mijn vriend is toen wel 100% transparant geweest. Ik heb hem nadat hij voor me koos nooit meer op een leugen kunnen betrappen. Als je erachter komt dat je partner liegt ga je er als vanzelf vanuit dat hij over meer dingen liegt, dat is logisch en meestal ook gewoon heel erg waar.
En nu zoekt zij weer contact en sta jij weer in standje alert, dat moet je toch niet willen?
maandag 21 september 2026 om 13:30
Ik ga een aanvulling doen gebaseerd op mijn eigen gefaalde huwelijk.
In het begin van de relatie is al cruciaal gelogen, de vorige relatie zou uit zijn al drie maanden. In werkelijkheid bleek hij nog met haar samen te wonen en deed zij vrijwilligerswerk in het buitenland toen hij met mij aanpapte. Hij had al haar spulletjes veilig opgeborgen voor ik daar langskwam. Ik kwam daar pas maanden later achter.
Toen had ik het eigenlijk al moeten weten, maar ik was nog maar net 18 en hij was een stuk ouder en manipulatief en zeer charmant.
Binnen 6 maanden kwam ik erachter dat een ‘goede vriendin’ wel iets meer was. Flirterige werkmails, heel veel stiekem appen. Dat was allemaal zeer geheim gehouden en toen ik hem confronteerde, ontkende hij tot ik de fotos liet zien die ik had gemaakt.
Daarnaast zat hij op dating apps op zakenreisjes wat hij jaren heeft volgehouden niet gedaan te hebben ondanks mijn screenshots. Ik zag spoken en daarnaast was ik een zeurpiet.
Het oneindige gelieg heeft een enorme deuk achtergelaten op mij. Ik koos voor hem en om verder te gaan in vertrouwen, maar ik kon nooit meer 100% vertrouwen en het maakte me helemaal gek en onzeker.
Het was een kwelling om te proberen niet jaloers en wantrouwig te zijn die mij heel veel zelfhaat heeft opgeleverd. Ook hij was mijn gezeik helemaal zat, ik was er inmiddels na 5 jaar toch wel overheen? Dit veranderde in een zeer toxische relatie met veel controledwang van mijn kant. Ik haatte mijzelf en hoe ik was geworden.
Achteraf had ik hem direct moeten verlaten en heb ik vele jaren verspild met alle rode vlaggen die er vanaf het beging waren. Maar ik wilde niet falen, was financieel geïsoleerd door hem en schaamde me dat ik zo’n vaatdoek was geweest in het begin.
Bespaar jezelf dit. Altijd achterom kijken of wantrouwen hebben kan je kapot maken.
In het begin van de relatie is al cruciaal gelogen, de vorige relatie zou uit zijn al drie maanden. In werkelijkheid bleek hij nog met haar samen te wonen en deed zij vrijwilligerswerk in het buitenland toen hij met mij aanpapte. Hij had al haar spulletjes veilig opgeborgen voor ik daar langskwam. Ik kwam daar pas maanden later achter.
Toen had ik het eigenlijk al moeten weten, maar ik was nog maar net 18 en hij was een stuk ouder en manipulatief en zeer charmant.
Binnen 6 maanden kwam ik erachter dat een ‘goede vriendin’ wel iets meer was. Flirterige werkmails, heel veel stiekem appen. Dat was allemaal zeer geheim gehouden en toen ik hem confronteerde, ontkende hij tot ik de fotos liet zien die ik had gemaakt.
Daarnaast zat hij op dating apps op zakenreisjes wat hij jaren heeft volgehouden niet gedaan te hebben ondanks mijn screenshots. Ik zag spoken en daarnaast was ik een zeurpiet.
Het oneindige gelieg heeft een enorme deuk achtergelaten op mij. Ik koos voor hem en om verder te gaan in vertrouwen, maar ik kon nooit meer 100% vertrouwen en het maakte me helemaal gek en onzeker.
Het was een kwelling om te proberen niet jaloers en wantrouwig te zijn die mij heel veel zelfhaat heeft opgeleverd. Ook hij was mijn gezeik helemaal zat, ik was er inmiddels na 5 jaar toch wel overheen? Dit veranderde in een zeer toxische relatie met veel controledwang van mijn kant. Ik haatte mijzelf en hoe ik was geworden.
Achteraf had ik hem direct moeten verlaten en heb ik vele jaren verspild met alle rode vlaggen die er vanaf het beging waren. Maar ik wilde niet falen, was financieel geïsoleerd door hem en schaamde me dat ik zo’n vaatdoek was geweest in het begin.
Bespaar jezelf dit. Altijd achterom kijken of wantrouwen hebben kan je kapot maken.
maandag 21 september 2026 om 13:31
Ik snap het niet helemaal. Een half jaar geleden ging het om naaktfoto's en dat hij misschien nog weleens langs zou komen. Dat was over je grens (ver erover lijkt me), maar wat was het dan nu? Je keek in zijn telefoon en zag dat ze weer met elkaar geappt hadden en dat appen was recent? Of ontdek je nu pas die appjes van een half jaar geleden? En waren die dus niet de aanleiding dat je in zijn telefoon ging kijken?
maandag 21 september 2026 om 13:34
maandag 21 september 2026 om 13:39
Ik zag het nu pas. Ze stuurde hem een uitnodiging en die zag ik binnenkomen en iets in zijn reactie triggerde me. En toen heb ik dus zo'n beetje hun hele app historie teruggelezen. Hij bedankte overigens voor de uitnodiging en ik kon lezen dat ze elkaar in de afgelopen 2 jaar niet meer hebben gezien. Hij heeft het een paar maanden nadat we wat kregen wel afgekapt maar een half jaar geleden nam zij dus weer contact op en toen reageerde hij dus zo. Hij hield het vaag en is nooit bij haar langs geweest. Daarna verwaterde het contact weer tot ze hem dus nu een uitnodiging stuurde. Ik wist niet van haar bestaan af tot nu.S-Groot schreef: ↑21-09-2026 13:31Ik snap het niet helemaal. Een half jaar geleden ging het om naaktfoto's en dat hij misschien nog weleens langs zou komen. Dat was over je grens (ver erover lijkt me), maar wat was het dan nu? Je keek in zijn telefoon en zag dat ze weer met elkaar geappt hadden en dat appen was recent? Of ontdek je nu pas die appjes van een half jaar geleden? En waren die dus niet de aanleiding dat je in zijn telefoon ging kijken?
maandag 21 september 2026 om 13:47
Evadewit1974 schreef: ↑21-09-2026 13:39Ik zag het nu pas. Ze stuurde hem een uitnodiging en die zag ik binnenkomen en iets in zijn reactie triggerde me. En toen heb ik dus zo'n beetje hun hele app historie teruggelezen. Hij bedankte overigens voor de uitnodiging en ik kon lezen dat ze elkaar in de afgelopen 2 jaar niet meer hebben gezien. Hij heeft het een paar maanden nadat we wat kregen wel afgekapt maar een half jaar geleden nam zij dus weer contact op en toen reageerde hij dus zo. Hij hield het vaag en is nooit bij haar langs geweest. Daarna verwaterde het contact weer tot ze hem dus nu een uitnodiging stuurde. Ik wist niet van haar bestaan af tot nu.
Okee, duidelijk. Maar je schrijft ook: "Hij heeft het allemaal wel gedaan. Voordat wij wat kregen.". Maar dat klopt dus ook niet, want in dat lijstje staat ook het appen met erotische berichten en dat heeft ie wel degelijk gedaan, 1,5 jaar in jullie relatie. Inclusief het openhouden van zijn lijntje met haar trouwens.
maandag 21 september 2026 om 13:48
Nee ik kom er nu achter dat zij een half jaar geleden contact met hem heeft opgenomen om te vragen hoe het gaat, ze vervolgens omdat ze veel is afgevallen een foto heeft gestuurd van zichzelf in lingerie (of naakt) en hij haar daar complimenten over heeft gegeven en heeft gezegd dat hij misschien nog weleens langs komt omdat hij haar zo mooi en sexy vind en haar moeilijk kan weerstaan. Voor zover ik kan zien is dat nooit gebeurd en is het daarbij gebleven totdat zij dus nu weer een uitnodiging stuurde waar hij voor bedankt heeft.
maandag 21 september 2026 om 13:50
Nee dat klopt idd. Daar zit hem ook een flinke rode vlag. Ik noemde het ook precies zo als jij dat hij het lijntje openhoudt. Volgens hem was dat niet de bedoeling.S-Groot schreef: ↑21-09-2026 13:47Okee, duidelijk. Maar je schrijft ook: "Hij heeft het allemaal wel gedaan. Voordat wij wat kregen.". Maar dat klopt dus ook niet, want in dat lijstje staat ook het appen met erotische berichten en dat heeft ie wel degelijk gedaan, 1,5 jaar in jullie relatie. Inclusief het openhouden van zijn lijntje met haar trouwens.
maandag 21 september 2026 om 13:52
Dat snapte ik, ik noem zijn opwerpen van "misschien kom ik nog wel eens langs want ik kan je niet weerstaan" seksueel contact.Evadewit1974 schreef: ↑21-09-2026 13:48Nee ik kom er nu achter dat zij een half jaar geleden contact met hem heeft opgenomen om te vragen hoe het gaat, ze vervolgens omdat ze veel is afgevallen een foto heeft gestuurd van zichzelf in lingerie (of naakt) en hij haar daar complimenten over heeft gegeven en heeft gezegd dat hij misschien nog weleens langs komt omdat hij haar zo mooi en sexy vind en haar moeilijk kan weerstaan. Voor zover ik kan zien is dat nooit gebeurd en is het daarbij gebleven totdat zij dus nu weer een uitnodiging stuurde waar hij voor bedankt heeft.
Blijft de vraag waarom je hem er niet onmiddellijk uitgegooid hebt.
maandag 21 september 2026 om 13:55
Evadewit1974 schreef: ↑21-09-2026 13:50Nee dat klopt idd. Daar zit hem ook een flinke rode vlag. Ik noemde het ook precies zo als jij dat hij het lijntje openhoudt. Volgens hem was dat niet de bedoeling.
En nu? Wat doet het ertoe dat hij niet toegeeft dat hij wel degelijk het lijntje openhield? Terwijl jij dondersgoed weet dat dat exact is wat hij deed?
Nogmaals: je weet nu 100% zeker dat als het hem zo uitkomt hij tegen je liegt. Nu, in het verleden en in de toekomst. Aan jou om te bepalen of jij dat prima vindt. Of je dat op vindt wegen tegen dat gevoel dat je je op handen gedragen voelt.
maandag 21 september 2026 om 14:29
Naast de opmerkingen hierboven waar ik het mee eens ben nog dit, vaak zit er een flinke dosis conflict vermijding achter. Niet praten als je iets vind/ voelt maar je erom heen proberen te sneaken. Mocht dat hier ook een factor zijn dan zou dat voor mij een extra rode vlag zijn. Naast de al duidelijken
maandag 21 september 2026 om 14:30
Goeie vraag. Ik ben inmiddels echt wel heel gek op hem. Ik vroeg me af of ik me niet gewoon aanstelde aangezien ik er wel heel zeker van ben dat hij behalve die appjes verder niet is vreemd gegaan. Ik vind het heel moeilijk. Ik zag mezelf wel oud worden met hem.ShaunTheSheep schreef: ↑21-09-2026 14:02En als je wel logica kan maken van zijn gelieg en je hebt voor jezelf vastgesteld dat die vlag inderdaad knalrood is.... wat ga je ermee doen dan?
maandag 21 september 2026 om 15:16
Je kan nog steeds oud met hem worden hoor. Gewoon ermee leven dat hij niet eerlijk is.Evadewit1974 schreef: ↑21-09-2026 14:30Goeie vraag. Ik ben inmiddels echt wel heel gek op hem. Ik vroeg me af of ik me niet gewoon aanstelde aangezien ik er wel heel zeker van ben dat hij behalve die appjes verder niet is vreemd gegaan. Ik vind het heel moeilijk. Ik zag mezelf wel oud worden met hem.
maandag 21 september 2026 om 15:32
En weet je, dat is best heel begrijpelijk. Ik moet er ook niet aan denken dat ik mijn lief nu op zaken zou betrappen die voor mij een dealbreaker zouden kunnen zijn en ik zou hem waarschijnlijk ook nog wel de kans geven zich eruit te kletsen, hopende dat ik daar een haakje in vind waar ik me aan vast kan houden.Evadewit1974 schreef: ↑21-09-2026 14:30Goeie vraag. Ik ben inmiddels echt wel heel gek op hem. Ik vroeg me af of ik me niet gewoon aanstelde aangezien ik er wel heel zeker van ben dat hij behalve die appjes verder niet is vreemd gegaan. Ik vind het heel moeilijk. Ik zag mezelf wel oud worden met hem.
Maar ik weet ook dat mijn vertrouwen in hem een enorme deuk zou oplopen, ik zou hem controleren, als een havik in de gaten houden en elke vrijdag met samengeknepen billen naar zijn woonplaats rijden want stel dat ik iets tegenkom in zijn huis waar ik niet blij van word. Die onrust zou ik afzetten tegen het goede gevoel dat ik heb als we samen zijn. Want de woorden die hij je volgens je OP dagelijks toedoet, die mag hij waarmaken. Als jij de leukste en de liefste bent, als hij zoveel van jou houdt dan zal hij bij de volgende oprisping van haar of welke vrouw dan ook mogen antwoorden met: "ik zit in een hele fijne relatie en verbreek hierbij elk contact met jou". En niks minder.
maandag 21 september 2026 om 15:50
Knap je niet af op hoe ontzettend kinderachtig hij dit allemaal aanpakt?
Een man van 50 en hij liegt en draait alsof hij 15 is.
Deze man wil heel graag nog gewild zijn. En blijkbaar is jouw validatie niet genoeg, want hij gaat bij oude scharrels leuren 'vind je me nog een geile beer?'
Zo treurig.
Het zou een rode muur voor je moeten zijn.
Een man van 50 en hij liegt en draait alsof hij 15 is.
Deze man wil heel graag nog gewild zijn. En blijkbaar is jouw validatie niet genoeg, want hij gaat bij oude scharrels leuren 'vind je me nog een geile beer?'
Zo treurig.
Het zou een rode muur voor je moeten zijn.
maandag 21 september 2026 om 15:52
Ik vind hem ook rood, TO.
Jullie begin samen is blijkbaar al gebaseerd op leugens. Hij is er in twee jaar tijd niet vanuit zichzelf over begonnen, maar heeft het (halve) verhaal pas verteld toen hij betrapt werd. Mijn achterdocht: wat is er nog meer niet verteld?
Ik heb overigens inmiddels een bovengemiddeld hevige allergie ontwikkeld voor partners die me voorliegen, dus voor mij zou het een reden zijn om per direct op te stappen.
Jullie begin samen is blijkbaar al gebaseerd op leugens. Hij is er in twee jaar tijd niet vanuit zichzelf over begonnen, maar heeft het (halve) verhaal pas verteld toen hij betrapt werd. Mijn achterdocht: wat is er nog meer niet verteld?
Ik heb overigens inmiddels een bovengemiddeld hevige allergie ontwikkeld voor partners die me voorliegen, dus voor mij zou het een reden zijn om per direct op te stappen.
maandag 21 september 2026 om 16:24
Mja..even een ander perspectief. Zelf ben ik ook heel ruimdenkend en kan ik me nooit zo goed indenken dat je over zulke onzinnigheden zou liegen. Toch heb ik een tijdje een relatie gehad met een man die dat ook deed. Tegenstrijdigheden over zijn liefdesleven van voor mijn tijd vertellen....Het was dus allemaal voor mijn tijd dus het dèèd er niet toe, maar Ik denk dat hij echt dacht dat hij gezichtsverlies zou lijden als hij de waarheid zou vertellen.
Andere situatie dan TO maar ik bedoel maar te zeggen: je weet niet wat voor achtergrond iemand heeft en met welke ideeën en schaamtegevoelens hij is opgegroeid. Dat appje van een halfjaar geleden is niet sjiek, maar hij is er verder niet op in gegaan en heeft ook niet echt met haar afgesproken. Ik zeg niet dat het NIET bedenkelijk is, maar ik zelf zou er een goede relatie niet om verbreken. Dat gezegd hebbende, met bovenstaande man is het wel uitgegaan omdat ik vond dat hij sowieso wel wat teveel manipulatieve trekjes had naar mijn smaak.
Andere situatie dan TO maar ik bedoel maar te zeggen: je weet niet wat voor achtergrond iemand heeft en met welke ideeën en schaamtegevoelens hij is opgegroeid. Dat appje van een halfjaar geleden is niet sjiek, maar hij is er verder niet op in gegaan en heeft ook niet echt met haar afgesproken. Ik zeg niet dat het NIET bedenkelijk is, maar ik zelf zou er een goede relatie niet om verbreken. Dat gezegd hebbende, met bovenstaande man is het wel uitgegaan omdat ik vond dat hij sowieso wel wat teveel manipulatieve trekjes had naar mijn smaak.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in