Waarom wasstrips?

24-09-2026 02:52 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heyhoi,

Ik krijg best vaak reclames te zien over wasstrips van Mother's Earth of Cosmeau en ik vroeg mij af wat nou echt de reden is om hier naar over te stappen. Mijn 'normale' wasmiddel werkt naar mijn mening wel prima, dus wat is voor jullie de reden om over te stappen op wasstrips en wat zijn jullie ervaringen?
Wat ik zo kan bedenken is dat het geen onnodige verspilling van water is, want strips zijn droog. Ze worden wel nat in de wasmachine.
En daardoor is er veel minder verpakkingsmateriaal nodig.
Allemaal wat beter voor het milieu.

Zeggen ze hier ook niks over in die reclames?
Ze werken minder goed en zitten vol plastic. Beter niet gebruiken.

https://kro-ncrv.nl/programmas/keurings ... -wasstrips
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze nou zoveel beter werken dan andere wasmiddelen. Ik gebruik zelf van die waspods. Niet omdat ze zoveel beter werken dan andere wasmiddelen, maar vooral omdat ik in mijn washok van die grote voorraadpotten heb staan. :-$

Ik vind het satisfying om die potten helemaal te vullen met pods. Het ziet er ook gewoon gezellig uit, zo een mooie glazen pot vol met gekleurde kussentjes en geurparels voor de was.

Dus ik ben misschien niet het beste voorbeeld als het gaat om rationele redenen om voor een bepaald wasmiddel te kiezen. :hihi:
Ik dácht dus ook dat ze vooral milieuvriendelijker waren. En ik vond het ook handig, zo'n lichtgewicht doosje mee op reis. Zowel te gebruiken voor een handwasje (klein stukje eraf scheuren) als voor in de machines. En makkelijk op te bergen, minste kans op knoeien, gaan lekken etc. Maar toen zag ik idd in die uitzending dat ze helemaal niet per se milieuvriendelijker zijn en daar baal ik wel echt van. Zeker als het namen heeft als Mother Earth.
Heb je je hiervoor speciaal aangemeld Maaike?
En wat een slechte reclames eigenlijk als ze je niet vertellen wat de voordelen zijn.
Of kom je hier spammen?
Als dat net zo goed oplost als de wasblaadjes die ik ooit eens gekocht had om op reis een handwasje te doen, dan werkt het voor geen meter. Het loste helemaal niet goed op en het bleef aan mijn vingers plakken.
cognac schreef:
24-09-2026 17:14
Ik dácht dus ook dat ze vooral milieuvriendelijker waren. Maar toen zag ik idd in die uitzending dat ze helemaal niet per se milieuvriendelijker zijn en daar baal ik wel echt van. Zeker als het namen heeft als Mother Earth.
Mooi staaltje green washing, kots
Una noche loca
Sisi schreef:
24-09-2026 16:22
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze nou zoveel beter werken dan andere wasmiddelen. Ik gebruik zelf van die waspods. Niet omdat ze zoveel beter werken dan andere wasmiddelen, maar vooral omdat ik in mijn washok van die grote voorraadpotten heb staan. :-$

Ik vind het satisfying om die potten helemaal te vullen met pods. Het ziet er ook gewoon gezellig uit, zo een mooie glazen pot vol met gekleurde kussentjes en geurparels voor de was.

Dus ik ben misschien niet het beste voorbeeld als het gaat om rationele redenen om voor een bepaald wasmiddel te kiezen. :hihi:
Als iets slecht is voor het milieu zijn het die waspods.
Ik gebruik al jaar&dag gewoon poeder van omo.

Beter voor je wasmachine dan vloeibaar en je doet er veel langer mee.

Heb op nieuwjaarsdag 3x bont en 2x wit bij de dekamarkt gekocht voor tien euro, en ik zal wellicht over 1,5 maand aan moeten vullen.

Ik heb gemiddeld drie wassen per week.

Ben wel gek op de lenor-korrels, maar ik was regelmatig een kookwas om de leidingen van mijn wasmachine schoon te houden.
Misschien raar, maar ik was ook regelmatig met alleen water.
Ik heb een tijd geleden wasstrips gekocht om te proberen maar ik vond het niks. Gebruik dus nog steeds waspoeder omdat dat beter is voor je machine en ik heb ook het idee dat de witte was mooier wit blijft.
BMWoman schreef:
24-09-2026 18:53
Ik gebruik al jaar&dag gewoon poeder van omo.

Beter voor je wasmachine dan vloeibaar en je doet er veel langer mee.

Heb op nieuwjaarsdag 3x bont en 2x wit bij de dekamarkt gekocht voor tien euro, en ik zal wellicht over 1,5 maand aan moeten vullen.

Ik heb gemiddeld drie wassen per week.

Ben wel gek op de lenor-korrels, maar ik was regelmatig een kookwas om de leidingen van mijn wasmachine schoon te houden.
Hier ook poeder, al jaren. Ik heb een pak Dash staan voor 100 wasbeurten en daar doe ik al bijna 4 jaar mee 🤣 gemiddeld ook 3 wasbeurten per week, wel alleen voor de gekleurde was. De bodem komt nu in zicht. Voor wit heb ik ook een pak staan met 65 wasbeurten, maar die staat er nog langer. Heb niet zo veel wit. Alleen voor zwart gebruik ik vloeibaar, want dat is er niet in poeder helaas. We hebben een waterontharder, dus ik heb hooguit een eetlepel poeder per wasbeurt nodig.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven