Waarom wasstrips?
donderdag 24 september 2026 om 02:52
Heyhoi,
Ik krijg best vaak reclames te zien over wasstrips van Mother's Earth of Cosmeau en ik vroeg mij af wat nou echt de reden is om hier naar over te stappen. Mijn 'normale' wasmiddel werkt naar mijn mening wel prima, dus wat is voor jullie de reden om over te stappen op wasstrips en wat zijn jullie ervaringen?
Ik krijg best vaak reclames te zien over wasstrips van Mother's Earth of Cosmeau en ik vroeg mij af wat nou echt de reden is om hier naar over te stappen. Mijn 'normale' wasmiddel werkt naar mijn mening wel prima, dus wat is voor jullie de reden om over te stappen op wasstrips en wat zijn jullie ervaringen?
donderdag 24 september 2026 om 15:59
donderdag 24 september 2026 om 16:01
Ze werken minder goed en zitten vol plastic. Beter niet gebruiken.
https://kro-ncrv.nl/programmas/keurings ... -wasstrips
https://kro-ncrv.nl/programmas/keurings ... -wasstrips
donderdag 24 september 2026 om 16:22
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze nou zoveel beter werken dan andere wasmiddelen. Ik gebruik zelf van die waspods. Niet omdat ze zoveel beter werken dan andere wasmiddelen, maar vooral omdat ik in mijn washok van die grote voorraadpotten heb staan.
Ik vind het satisfying om die potten helemaal te vullen met pods. Het ziet er ook gewoon gezellig uit, zo een mooie glazen pot vol met gekleurde kussentjes en geurparels voor de was.
Dus ik ben misschien niet het beste voorbeeld als het gaat om rationele redenen om voor een bepaald wasmiddel te kiezen.
Ik vind het satisfying om die potten helemaal te vullen met pods. Het ziet er ook gewoon gezellig uit, zo een mooie glazen pot vol met gekleurde kussentjes en geurparels voor de was.
Dus ik ben misschien niet het beste voorbeeld als het gaat om rationele redenen om voor een bepaald wasmiddel te kiezen.
♥
donderdag 24 september 2026 om 17:14
Ik dácht dus ook dat ze vooral milieuvriendelijker waren. En ik vond het ook handig, zo'n lichtgewicht doosje mee op reis. Zowel te gebruiken voor een handwasje (klein stukje eraf scheuren) als voor in de machines. En makkelijk op te bergen, minste kans op knoeien, gaan lekken etc. Maar toen zag ik idd in die uitzending dat ze helemaal niet per se milieuvriendelijker zijn en daar baal ik wel echt van. Zeker als het namen heeft als Mother Earth.
donderdag 24 september 2026 om 18:24
Mooi staaltje green washing, kots
Una noche loca
donderdag 24 september 2026 om 18:25
Als iets slecht is voor het milieu zijn het die waspods.Sisi schreef: ↑24-09-2026 16:22Ik kan me ook niet voorstellen dat ze nou zoveel beter werken dan andere wasmiddelen. Ik gebruik zelf van die waspods. Niet omdat ze zoveel beter werken dan andere wasmiddelen, maar vooral omdat ik in mijn washok van die grote voorraadpotten heb staan.![]()
Dus ik ben misschien niet het beste voorbeeld als het gaat om rationele redenen om voor een bepaald wasmiddel te kiezen.![]()
donderdag 24 september 2026 om 18:53
Ik gebruik al jaar&dag gewoon poeder van omo.
Beter voor je wasmachine dan vloeibaar en je doet er veel langer mee.
Heb op nieuwjaarsdag 3x bont en 2x wit bij de dekamarkt gekocht voor tien euro, en ik zal wellicht over 1,5 maand aan moeten vullen.
Ik heb gemiddeld drie wassen per week.
Ben wel gek op de lenor-korrels, maar ik was regelmatig een kookwas om de leidingen van mijn wasmachine schoon te houden.
Beter voor je wasmachine dan vloeibaar en je doet er veel langer mee.
Heb op nieuwjaarsdag 3x bont en 2x wit bij de dekamarkt gekocht voor tien euro, en ik zal wellicht over 1,5 maand aan moeten vullen.
Ik heb gemiddeld drie wassen per week.
Ben wel gek op de lenor-korrels, maar ik was regelmatig een kookwas om de leidingen van mijn wasmachine schoon te houden.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in