Heeft er iemand ervaring met de app Klup?

26-09-2026 10:33 5 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,
Omdat mijn vriendenkring wat uitgedund is de laatste tijd lijkt het me leuk om nieuwe mensen te leren kennen.
Ik zag laatst iets op facebook over de app Klup die activiteiten organiseert voor 50 plussers. Maar ik woon in het noorden van het land en ik kan niet echt ontdekken of er ook activiteiten worden georganiseerd in het noorden. Heeft iemand hier ervaring met deze app?
Ik heb het eens geprobeerd. In een periode dat ik dacht dat ik na mijn pensioen minder contacten zou hebben. Ik trof er ten eerste een oude vriendin die ik jaren niet gezien had. Zij vroeg mij mee naar 50 plus dansavondjes die ik persoonlijk de hel vond. Meer vrouwen dan mannen waardoor er een heel aparte sfeer bestond: 50 plus kerels die als haantjes rondliepen en vrouwen die om hen heen draaiden.
De overige activiteiten bij Klup waren wel leuk. Bijvoorbeeld iemand stelde voor om met elkaar naar een film of museum te gaan en dan kon je je inschrijven. Ik heb dat een paar keer gedaan en en bij zulke activiteiten ging het echt om gezelligheid en niet om een date scoren.
Er was ook veel keus aan activiteiten. Ik denk dat Klup echt een goed idee is om vriendschappen te vormen of activiteiten te doen. Ik woon wel in de randstad dus ik weet niet hoe het in het noorden is.
Ik ben er na een paar maanden mee gestopt. Het viel wel mee met die eenzaamheid nu ik niet meer werk. Ik vind het gewoon leuker om dingen te doen met mensen die ik ken of alleen. Zeker een etentje of high tea met acht onbekenden vind ik gewoon zonde van het geld en naar een museum of een film ga ik eigenlijk liever alleen.
Maar ik zou het zeker eens proberen, zeker omdat er een gratis proefperiode is.
Ik heb een vriendin die via daar leuke contacten heeft, maar zij is zelf ook erg van dingen organiseren. Ik sluit wel eens aan en dat is altijd gezellig. Overigens zijn dat allemaal activiteiten voor alleen vrouwen. Zij wil geen verkapte dating feestjes en bovenbeschreven dansavondjes zouden ook helemaal niks voor mij zijn.

Zelf zit ik via via in een WhatsApp community met allemaal vrouwen uit de regio die dingen samen ondernemen. Van bioscoop tot fietstochten, musea, markten etc. Iemand oppert wat en er gaan altijd wel mensen mee. Er is geen verplichting, je mag aanhaken als je kunt en wilt. Er zijn daar ook meerdere creatieve groepen ontstaan wat ik erg leuk vind.

Facebook heeft ook veel van dit soort regiogroepen, als je zoekt op vriendinnen (woonplaats/grote stad in de buurt) kom je vast wel dingen tegen.
Hallo, ik weet niet waar je woont in het Noorden. Maar ik kom hier (in Drachten) bij muziek of dansevenementen regelmatig mensen tegen die via Klup daar zijn. Wat ze verder doen of organiseren weet ik niet, ik ben zelf nog te jong. Maar bij muziek en dansevenementen zijn ze vrij actief hier.
Realise the worth of something, before it's gone
Bedankt voor jullie reacties. Die proefperiode is misschien wel een idee om te kijken of het iets voor mij is. Ik woon in de provincie groningen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven