Weekendje vanaf Brugge
maandag 28 september 2026 om 09:31
In november moet ik voor controle in Brugge zijn op een vrijdag. We dachten om er gelijk een weekend aan vast te plakken en naar een leuke bestemming te gaan. Het 1e jaar zijn we naar Gent geweest en het jaar daarop naar Lille. Nu zoek ik dus een leuke bestemming. Parijs valt af omdat we daar al vaker zijn geweest. Ik lees iets over de Opaalkust maar lees verschillende meningen, van leuk tot saai.
Wat zoeken we: we houden van wandelen, lekker eten en winkelen. Dus een combi hiervan zou erg fijn zijn. We vinden het niet erg om max 3 uurtjes te rijden vanuit Brugge. Wat is een aanrader? Oh Brugge valt ook af omdat ik hier nu zovaak ben geweest tijdens mijn controles.
Wat zoeken we: we houden van wandelen, lekker eten en winkelen. Dus een combi hiervan zou erg fijn zijn. We vinden het niet erg om max 3 uurtjes te rijden vanuit Brugge. Wat is een aanrader? Oh Brugge valt ook af omdat ik hier nu zovaak ben geweest tijdens mijn controles.
maandag 28 september 2026 om 09:45
Je zou de Vlaamse Ardennen kunnen verkennen.
Heel mooi, heuvelachtig om te wandelen.
Pairi Daiza als je van dierenparken houdt.
Doornik een bezoekje waard.
Verder moet je ns wat googlen.
Hier ga je het dus wel eerder moeten hebben van het bijeensprokkelen van verschillende dingen, niet 1 topper dus.
Maar ik denk wel dat je een aangenaam weekendprogramma kan samenstellen.
Oh, winkelen lees ik nu, dat is mss wel een issue.
Heel mooi, heuvelachtig om te wandelen.
Pairi Daiza als je van dierenparken houdt.
Doornik een bezoekje waard.
Verder moet je ns wat googlen.
Hier ga je het dus wel eerder moeten hebben van het bijeensprokkelen van verschillende dingen, niet 1 topper dus.
Maar ik denk wel dat je een aangenaam weekendprogramma kan samenstellen.
Oh, winkelen lees ik nu, dat is mss wel een issue.
maandag 28 september 2026 om 13:55
maandag 28 september 2026 om 16:13
Brugge zelf? Samen met de kust?
Fietsen meenemen en de omgeving van De Panne?
Je kan er zowel wandel- en fietstochten meer het binnenland in maken als op het strand wandelen.
Als je van geschiedenis houdt eerder de kanten op van Ieper, Diksmuide, ... en alles gaan verkennen rond Wereldoorlog 1? Inclusief de kerkhoven.
En ikzelf vind de Opaalkust wél de moeite, maar niet persé voor 3 dagen. Tenzij je gaandeweg helemaal zou doorrijden tot Le Havre.
Of druk de gas even in en rijdt richting Ardennen. Eindeloze wandelingen mogelijk, maar ook bezoeken aan Durbuy, La Roche, Namen, Dinant, ... Een compleet verschil qua landschap ook met wat je ziet in Brugge.
Ik kan Mechelen overigens ten zeerste aanraden, maar niet persé voor 3 dagen.
Ik heb onlangs elders ergens in Reizen wat tips gegeven
.
Fietsen meenemen en de omgeving van De Panne?
Je kan er zowel wandel- en fietstochten meer het binnenland in maken als op het strand wandelen.
Als je van geschiedenis houdt eerder de kanten op van Ieper, Diksmuide, ... en alles gaan verkennen rond Wereldoorlog 1? Inclusief de kerkhoven.
En ikzelf vind de Opaalkust wél de moeite, maar niet persé voor 3 dagen. Tenzij je gaandeweg helemaal zou doorrijden tot Le Havre.
Of druk de gas even in en rijdt richting Ardennen. Eindeloze wandelingen mogelijk, maar ook bezoeken aan Durbuy, La Roche, Namen, Dinant, ... Een compleet verschil qua landschap ook met wat je ziet in Brugge.
Ik kan Mechelen overigens ten zeerste aanraden, maar niet persé voor 3 dagen.
Ik heb onlangs elders ergens in Reizen wat tips gegeven
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 29 september 2026 om 09:41
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in