Weekendje vanaf Brugge

28-09-2026 09:31 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In november moet ik voor controle in Brugge zijn op een vrijdag. We dachten om er gelijk een weekend aan vast te plakken en naar een leuke bestemming te gaan. Het 1e jaar zijn we naar Gent geweest en het jaar daarop naar Lille. Nu zoek ik dus een leuke bestemming. Parijs valt af omdat we daar al vaker zijn geweest. Ik lees iets over de Opaalkust maar lees verschillende meningen, van leuk tot saai.
Wat zoeken we: we houden van wandelen, lekker eten en winkelen. Dus een combi hiervan zou erg fijn zijn. We vinden het niet erg om max 3 uurtjes te rijden vanuit Brugge. Wat is een aanrader? Oh Brugge valt ook af omdat ik hier nu zovaak ben geweest tijdens mijn controles.
zeeuws vlaanderen? Sluis, Hulst
Antwerpen?
Je zou de Vlaamse Ardennen kunnen verkennen.
Heel mooi, heuvelachtig om te wandelen.

Pairi Daiza als je van dierenparken houdt.

Doornik een bezoekje waard.

Verder moet je ns wat googlen.

Hier ga je het dus wel eerder moeten hebben van het bijeensprokkelen van verschillende dingen, niet 1 topper dus.

Maar ik denk wel dat je een aangenaam weekendprogramma kan samenstellen.

Oh, winkelen lees ik nu, dat is mss wel een issue.
Middelburg?
Pairi Daiza
Idd Vlaamse Ardennen, Oudenaarde, kleine gezellige stad met mooie winkels en een prachtige natuur er om heen met pittoreske dorpjes. Kwaremont, Muziekbos, Kluisbos,... Google eens...
Opaalkust is heel mooi om te wandelen en je kan er heerlijk eten, maar gezellig winkelen vond ik zwaar tegenvallen (behalve de markten voor etenswaren).
Vlaamse Ardennen zeker een aanrader, Namen en omgeving ook.
Op ongeveer 3 uur rijden zou ik Reims ook wel aanraden, leuke stad en omgeving, zeker als je van een glas Champagne houdt natuurlijk.
Mechelen, daar kun je leuk rondlopen, het Deilepad nemen, mooie gebouwen en kerken bekijken en winkelen op de Bruul en wat eten op het Marktplein of de IJzeren Leen. Ik vond het niet tegenvallen daar.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Brugge zelf? Samen met de kust?

Fietsen meenemen en de omgeving van De Panne?
Je kan er zowel wandel- en fietstochten meer het binnenland in maken als op het strand wandelen.

Als je van geschiedenis houdt eerder de kanten op van Ieper, Diksmuide, ... en alles gaan verkennen rond Wereldoorlog 1? Inclusief de kerkhoven.

En ikzelf vind de Opaalkust wél de moeite, maar niet persé voor 3 dagen. Tenzij je gaandeweg helemaal zou doorrijden tot Le Havre.

Of druk de gas even in en rijdt richting Ardennen. Eindeloze wandelingen mogelijk, maar ook bezoeken aan Durbuy, La Roche, Namen, Dinant, ... Een compleet verschil qua landschap ook met wat je ziet in Brugge.

Ik kan Mechelen overigens ten zeerste aanraden, maar niet persé voor 3 dagen.
Ik heb onlangs elders ergens in Reizen wat tips gegeven :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik zat te denken aan een weekend naar York (UK), maar de veerverbinding tussen Zeebrugge en Hull blijkt niet meer te bestaan voor passagiers.

Ehm.. dan een weekend rond Ieper met de historische locaties van WOI?
Durbuy
Bedankt voor alle reacties en tips. De Opaalkust lijkt mij heel mooi, maar zo te lezen alleen om te wandelen. Ik neig naar de Vlaamse Ardennen of naar Reims (wel iets verder weg).

Antwerpen zijn we al vaker geweest dus die slaan we nu over.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven