= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Ach meis, gezellig jij ook nog op het bankie!
Alles bijlezen is dus echt ondoenlijk.....

Pippa en Quintie, van harte gefeliciteerd met jullie baby's.!!! Heel veel geluk.

Ik heb net 'even' mijn bevallingsverhaal gepost op hyves. Het was heftig, maar ik kijk er wel positief op terug. Vandaag komt de vk en knipt ze als het goed is het knoopje van de hechting van de knip eraf. Kan ik weer zitten. Pfoe heeee.

De voeding is nu goed op gang, het kostte even wat tijd en moeite, maar dan hebbie ook wat. Het lekt er op de meest onbewaakte momenten uit, dus ik draag van die fijne charmante gevallen in mijn bh.

Verder een vraagje voor de bevallen dames. Of het nu aan mijn knip ligt of aan de gevoeligheid of weet ik veel, maar als mijn blaas erg vol raakt, red ik het soms bijna niet tot het toilet. Is dat normaal en beter nog: wordt dat beter? Ik zie me al als een oud omaatje lopen met van die tena's. Brrrrrr. Ik voel het ook pas laat als ik moet, dus dan is die blaas al zo vol.

Watever en Meis, sterkte met wachten!! Maar, geduld wordt beloond en hetis zoooooo mooi.
Ik ben trouwens ook de weg kwijt wie er de borst en wie de fles geeft. i.v.m. tips/handigheidjes etc, zouden we dat misschien ook in het schema kunnen zetten? Of ben ik de enige die dat interessant vind?

Ik heb trouwens nog een goede tip van onze kraam over flessen. De beste fles tegen krampen, spugen ed is de Dr. Brown. Te koop bij Prenatal. Met de meestgebruikte Avent schijnt babylief altijd lucht mee te zuigen aan de mondhoekjes en deze doet dat echt niet. Hij is er in een brede en smalle versie. Ik geef de borst, dus geen ervaring van mij. Maar onze kraam is super, dus ik vertrouw deze tip.
Nog steeds de laatste twee in afwachting dus! Kan me voorstellen dat jullie juli-kindjes willen, maar juli duurt niet zo lang meer....

Nerwen, fijn dat je goed op bevalling terugkijkt, zal zo eens op hyves kijken.

Ik ben sinds paar dagen aan het kolven voor laatste avondvoeding. Eenmaal heel veel kunnen kolven in tien minuten, maar nu in twintig minuten niet genoeg voor een avondvoeding. Mensen ervaring mee? Nog tips voor kolfapparaat?
Maria, wat is het probleem precies? Weet je dat? Gaat het bijvoorbeeld niet beter als je zoon in de buurt is? Dan schiet het bij mij snel toe en gaat het als een trein. Ik heb verder een kolf die je kan stellen qua vacuum en zuigsnelheid. Dat is ook ideaal, kan je daar een beetje mee 'spelen.'

Wij hebben trouwens een veelvraat! Gisteren 100cc gekolfd. Volgens die berekening zou ze rond de 80cc per keer moeten drinken. Maar gisteren had ze na de 100cc fles nog niet genoeg en heeft ze aan de borst ook nog eens flink gedronken. Lief. Maar vanavond dus maar wat meer proberen te kolven voor die fles.

Nerwen, ga straks even op Hyves lezen. Ik heb trouwens de Breastflow fles. Die zou volgens de lactatiekundige het meest geschikt zijn voor gebruik naast de borst. Dat ding heeft zelfs een soort toeschietreflex!
Zoon is tot nu toe nog elke keer in de buurt als ik kolf, dus dat is niet de oorzaak. Lijkt wel of ik minder melk heb....
En je drinkt zelf wel genoeg?

Kan het ook niet zo zijn dat jij denkt dat je te weinig hebt, maar dat het voor je zoon precies genoeg is? Vanwege het vraag-aanbod principe.

Is hij wel tevreden na het drinken? Zijn die regeldagen weer voorbij?
Watever, die controle-afspraak heb ik dus voor morgen staan...

het zal mij benieuwen wie van ons er eerder is, hebben ze bij jou nog geprobeerd te strippen of niet? Als ik morgen bij de gyn geweest ben moet ik de VK bellen over hoe nu verder, evt nog een strippoging morgen en als het dan nog niet lukt bood ze zelfs aan dat zaterdag thuis nog even te komen doen. En ik wil ook een juli-baby!!! En ik wil ook niet naar het ziekenhuis!!!

Maria, wat ik nog weet van de vorige keer is dat het kolfapparaat er altijd minder uitkrijgt dan je baby... en als je bang bent dat je echt te weinig hebt dan kun je gewoon na elke live-voeding nakolven om te stimuleren. Zo heb ik destijds een voorraadje opgebouwd voor als ik eens weg moest/wilde.

Nerwen, 1 tip: bekkenbodemspieren trainen!!! Dan komt het zeer waarschijnlijk binnen afzienbare tijd weer goed.

Ring dankje! Massage is altijd prettig, kom maar op!!

Erg he, 8 weken, dat is al zo!!!

Hoe is het gegaan met je jurk?
Praat me niet van die jurk. Ze doen er niks mee, het is 'mijn eigen schuld.' Blijkbaar mag je alleen naar het ding kijken. Anders slijt het!

Volgens mij had ik het gisteren toch ook al geschreven? Ik baal er stevig van, hoe dan ook!
quote:Nerwen schreef op 29 juli 2009 @ 12:26:

Ik heb trouwens nog een goede tip van onze kraam over flessen. De beste fles tegen krampen, spugen ed is de Dr. Brown. Te koop bij Prenatal. Thanks! Blogbaby heeft namelijk behoorlijk last van krampjes. Heeft iemand ook nog verstand van spenen? Blogbaby zuigt, denk ik, veel te hard. Die speen klapt dan naar binnen. Iemand advies?
quote:Ring1981 schreef op 29 juli 2009 @ 13:46:

Praat me niet van die jurk. Ze doen er niks mee, het is 'mijn eigen schuld.' Blijkbaar mag je alleen naar het ding kijken. Anders slijt het!

Volgens mij had ik het gisteren toch ook al geschreven? Ik baal er stevig van, hoe dan ook!O sorry dat had ik dan gemist, maar wat belachelijk zeg!!! weet nog niet wat ik had gedaan, maar daar waren ze nog niet klaar mee geweest bij mij!
Nee geen idee Blog. Ik heb alleen die Breastflow, verder geen ervaring. Dus jij bent ook in het krampjes tijdperk beland? Join the club.

Ik ben benieuwd hoe het met Jojon gaat en de Infacol. Ik heb wel het idee dat het wat doet. Met boeren gaat het beduidend beter, al is het nog steeds niet bij elke voeding dat ze boert. (Maar toch wel veel meer dan hiervoor.) De krampjes zijn sinds ik gebruik minder, Miep heeft wel meer spuitpoep. Net had ze zo'n schattig jurkje aan... Ik hoor ineens: 'pfrrrr...' En ja hoor, doorgelekt! Jurk kan weer in de was.

Meis, het moeilijke is dat die winkel een zakenrelatie is van mijn vriend. Ik kan dus niet teveel uit mijn slof schieten want het is een goede klant. Maar het slaat in ieder geval nergens op.

(Ik had overigens de moeder van de eigenaresse, de eigenaresse zelf was er niet. Nou zei mijn vriend: 'we gaan gewoon terug als die eigenaresse er weer is en dan maken we er een opmerking over.' Maar ja, ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee. Lastig.)
Even een korte zwaai en bedankje voor alle felicitaties. Het was echt erg heftig (bevallingsverhaal komt nog wel), maar jeetje.. ze maakt het allemaal toch echt weer waard. Het is een poppetje

Met mij gaat het nog niet optimaal, ik ben ingeknipt en flink ook, dus ik heb erg veel pijn. Rusten is echt niet mijn sterke kant en dan hebben we ook nog een kraam die een beetje (beetje boel) laks is.

Maar goed... we hebben het doorstaan en we zijn een happy family zo met z'n viertjes

Watever de 27e is em toch niet geworden bij jou dus?? Jammer!! Veel sterkte met wachten... en jij ook Meis! Hopelijk sluiten jullie de maand ook echt af in deze maand zelf. Zet em op!
quote:Ring1981 schreef op 29 juli 2009 @ 15:35:

Dus jij bent ook in het krampjes tijdperk beland? Join the club.

Nou en of! Heb net de Friso Comfort gekocht (op aanraden van het cb). Dat is speciaal tegen spugen en krampjes. Nu maar hopen dat het helpt. Zijn er meer die deze voeding gebruiken?
Quintie: dat klinkt idd heel heftig! Hopelijk gaat die stomme pijn snel weer weg. En wat jammer dat de kraam tegenvalt. Die kan je nu juist zo goed gebruiken. Balen hoor! Heb net al wat foto's van jullie lieve kindje bewonderd. Wat een plaatje! Lekker genieten met z'n viertjes (maar zo te lezen komt dat wel goed!).
Even snel want dochterlief moet eten.

Spenen tip van de kraam, die van avent. Die blijkt goed te zijn, te koop bij de etos enzo.

Hier alles verder goed, lastige nacht gehad dus beetje moe maar nu snel voeden.

Oh ja in schema wie wat geeft (BV of KV) vind ik wel een goed idee. Gaat dat lukken Jane?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:Ring1981 schreef op 29 juli 2009 @ 13:38:

En je drinkt zelf wel genoeg?

Kan het ook niet zo zijn dat jij denkt dat je te weinig hebt, maar dat het voor je zoon precies genoeg is? Vanwege het vraag-aanbod principe.

Is hij wel tevreden na het drinken? Zijn die regeldagen weer voorbij?Ik moet inderdaad misschien meer drinken, maar meningen zijn verdeeld of dit echt nodig is. Hij is over het algemeen wel tevreden na het drinken. Wel doet hij er sinds een paar dagen langer over (15 i.p.v. 8 minuten), en neemt hij standaard de tweede borst, wat hij eerst lang niet altijd deed. Ik ga maar 'ns wat drinken!
quote:blogbabe schreef op 29 juli 2009 @ 16:57:

[...]

Nou en of! Heb net de Friso Comfort gekocht (op aanraden van het cb). Dat is speciaal tegen spugen en krampjes. Nu maar hopen dat het helpt. Zijn er meer die deze voeding gebruiken?Ja, ik! op aanraden van ziekenhuis. Ook raden ze aan om deze voeding wel voor 24 uur klaar te maken! Dan kunnen de eiwitten zich goed verdelen... dat doe ik dus ook en is ook hartstikke handig, want je moet het water koken! Nu is het klaar en mag je het in de magnetron opwarmen!
Korte meld.

Drááák v/e nacht gehad, dus ik ben de hele dag al niet te genieten.... Laura was thuis vandaag, Jane-man gelukkig ook. We zijn vanochtend naar zo'n vreselijk overdekt speelparadijs geweest, dan hebben we dat gespeel / gejank thuis ook niet.

Ik heb vandaag veel last van de ks-wond .

Komt vast door de slechte nacht. Niet genoeg uitgerust.

Over kolven/BV: ik wil het best in het schema zetten, maar dan moet iedereen het er wel mee eens zijn. Ik bedoel dat het niet gevoelig moet liggen bij meiden bij wie het bijv. niet gelukt is en het wel graag hadden gewild.

Ik weet trouwens niet wie er allemaal BV geeft, dus dan zou ik dat nog wel even moeten weten.

Ik heb vorige week de Medela Pump in Style gekocht (dubbele electr. kolf). Ik vind 'm super !!! Ik heb óók de handkolf van Avent (mwuah) en de electr. (enkele) kolf van Avent gehad, maar die laatste vond ik waardeloos.

Ik heb trouwens sinds 2 dagen last van een melkoverschot. Ik heb -denk ik- iets te enthousiast gekolfd de afgelopen tijd. Nu loop ik dag en nacht met vreselijk zere ploftieten. Mijn hele borsten doen vreselijk pijn. Alsof ze bont en blauw geslagen zijn *auw*. Het zal zich wel weer reguleren de komende dagen (hoop ik).

Maria: ik kolf 's avonds om 21.00 uur mijn borsten 'leeg', zodat ik een voeding kan overslaan (Jane-man geeft gekolfde melk om middernacht). Ik pak dan de 1e ochtendvoeding weer. Dan heb ik ook weer ploftieten. Joost drinkt dan 1 borst. De andere kolf ik. Die 2 kolfbeurten samen zijn (meer dan) voldoende voor 1 nachtvoeding. Genoeg eten en drinken is wel degelijk van invloed op je productie. Het duurt alleen een dag of 3 voordat je resultaat merkt.

Ik ga zo Joost de laatste voeding geven, dan kolven en dan... lekker tukken !
What matters most is how you see yourself
Jane, bedankt voor de info. Ik kolf juist 's ochtends tweemaal, omdat ik dan volgens mij het meeste melk heb. 's Avonds wil zoon al zoveel drinken, dat ik vermoed dat er nog weinig te kolven valt. Slaapt Joost standaard elke nacht door?

Kolf wil ik deze week kopen, heb nog steeds die van de thuiszorg en dat wordt een beetje prijzig....

Op website van Medela staat dat hoeveelheid drinken van moeder geen invloed heeft op hoeveelheid melk. Dus ja, als het daar staat?!

En sterkte met de vermoeidheid en pijn.

Quintie, benieuwd naar je verhaal. Vervelend dat het zo heftig was.
Quint, klinkt heftig hoor! Doe maar goed rustig aan, en ben benieuwd naar je verhalen.

Jane, ik heb geen bezwaren tegen opnemen BV/KV in schema en mocht het doorgaan ik geef BV.
Ja das een goeie Jane, ik weet ook niet of het gevoelig ligt dus als iemand het niet wil, snap ik dat ook wel hoor. Oei, jouw borsten lijken me pijnlijk. Goed dat je zoveel kolft maar niet overdrijven hoor. Of zijn het ook de regeldagen geweest want daar kun je ook weer gewoon stuwing van krijgen.

Kolf: Ik heb de Medela Swing (enkele) en daar ben ik wel tevreden over. Heb ook de handkolf van Avent maar die gebruik ik alleen maar als ik bijv eens ergens heen ging en ik snel wat af moest kolven anders zouden ze ontploffen op de WC in een restaurant bijv, daar heb je natuurlijk geen stopcontact

sOchtends heb je inderdaad de meeste melk, gewoon omdat je dan rustig bent geweest. sAvonds is dit minder. Maar ik snap dat je savonds nog moet kolven om een nachtvoeding over te slaan.

Hier is er nog geen sprake van, Vannacht ook een bagger nacht. Mevrouw kwam om 01:00, 03:00 en 05:00 tevens werd Anniek nog 2x wakker waar ik ook heen moest. Pfff ben kapot.

Drinken: Ik heb geen idee of het invloed heeft maar ik heb de hele dag alleen maar dorst, dorst, dorst. Wordt gek van mezelf, hoe zou dat komen dan? Ik dacht juist dat het wel van de BV kwam, maar ja, als het geen invloed heeft, hoe kan het dan????? Echt ik geloof dat ik in totaal makkelijk een liter of 3 drink.
Ik heb de Ameda Lactaline dubbele elektrische kolf. Ik vind hem handig. Hij is verschillend instelbaar qua vacuüm en qua zuigsnelheid. Alles is te demonteren en goed schoon te maken, en melk die per ongeluk in de slangetjes komt kan simpelweg niet (ik begrijp van een ander topic dat het bij andere kolven soms wel kan) Hij is alleen niet zo hip als een Medela, maar daar gaat het niet om he? Hij is namelijk in verhouding goedkoper. Puur op het uiterlijk zou ik de Medela wel kiezen! De Lactaline is saai. Maar ja, hij voldoet!

Chica, die dorst is toch niet gek? Borstvoeding geven kost energie. Bovendien geef je melk, dus vocht wat aan jouw lichaam wordt onttrokken. Dat moet je weer aanvullen. En van inspanning krijg je ook dorst. Dus drink je meer dan normaal.

Ik snap niet zo goed dat op de website van Medela staat dat drinken geen invloed heeft op de borstvoeding. Dat was namelijk zo ongeveer het eerste waar de verloskundige/kraam/lactatiekundige over begonnen... Goed drinken, anders kan de borstvoeding teruglopen. Raar dat de adviezen zo wisselen.

Ik denk dus dat je gewoon moet drinken als je dorst hebt. Wederom gewoon je gevoel volgen, dat zal het beste zijn! Toch?
goeiemorgen!

het lijkt hier wle een kolf-topic

hier redelijke nacht gehad (ik hou de nachtvoeding er bewust nog even in, ze drinkt lang niet alle flesjes leeg, dus wil wel dat ze genoeg binnen krijgt), straks uitstapje naar aviodome, met ons allezes. eerst nog even zwemles voor middelste ..

nieuwsflits...heb nu mijn spijkerbroek weer aan!!!!! hoera!

Ohja Jane: ik geef dus FLES voeding en dat mag best in het schema. Ga nu even mijn kleine meid een fles geven en dan naar het zwembad! Fijne dag allemaal!
Pfoehee wat een nacht weer. Sara kwam om 01:30 en sliep pas weer om 03:00 (ze had de hik en krampjes en een vieze luier). En toen kwam ze weer om 05:00 en 08:00. Dit ga ik niet heel lang volhouden. Het moet vannacht anders.

Ik ga Jane haar methode volgen. Kolven om een uurtje of 21:00 dan snel naar bed, vriendlief flesje laten geven voor late avond voeding zodat ik door kan slapen tot een uurtje of 02:00. Vriend mag van mij wel op zolder gaan liggen om nog wat te slapen.

Meis en Watever waar zijn jullie???? Meestal melden jullie best vroeg toch????

He gatsie weer vergeten die zoogkompressen erin te doen en dus lekker doorgelekt :( Misschien moet ik maar helemaal stoppen met de BV ofzo. Ben het best al zat.

Iemand nog goede doorslaap tips???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven