Weekendje Leiden

27-07-2009 14:53 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik jullie tips en ervaringen.

Wij gaan met z'n tweetje 2 dagen/nachten naar Leiden (hotel net buiten Leiden). Dagje winkelen, eten in Leiden en nog een dagje naar een andere stad (Noordwijk?).

Weten jullie een leuk restaurantje in Leiden?

Zijn er nog speciale winkeltjes die ik niet moet overslaan?

Is Noordwijk een leuke winkeplaats of weten jullie een ander dorp/stadje in de buurt, welke de moeite waard is?

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen (en tuurlijk kan ik het ook zelf uitvinden als ik er bij, maar ben dol op voorpret...).

Jennie
Leuk restaurant: verboden toegang!
Ik vind de malle jan of de zijlpoort leuk om te eten (adressen zal je moeten googlen. Ik rij er zo heen maar heb geen flauw idee hoe de straat heet).

Qua winkelen vind ik Noordwijk persoonlijk niks. Toen ik in Leiden woonde ging ik meestal naar Amsterdam of Rotterdam om te winkelen. In de directe omgeving van Leiden is naar mijn mening vrij weinig te beleven.
Idd malle jan is leuk en lekker eten!

Ik vind shoppen in leiden niet zo maar ja ik heb er dan wel heel lang rond gelopen Noordwijk moet je van houden denk ik, ik vind er namelijk geen bal aan, maar ik ken meerdere die er minimaal 1x per maand zijn.

Als je graag wat strand/terrasjes en shoppen wil zou ik gaan voor schreveningen.
ik vind dat ze er leuke musea hebben, zeker het museum van oudheden (of en ik nu in de war en staat dat ergens anders?). Winkelen kan maar is niet echt bijzonder. Misschien dat een stadswandeling best leuk is voor een paar uurtjes.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
tegenover de ingang van het station zit sinds een paar weken het Visitors Center Leiden, loop daar even binnen voor wat info, en eventueel een tour met een stadsgids, boekje voor hofjeswandeling oid, daar ook info over evenementen (binnenkort openlucht bioscoop, optredens op de grachten e.d.)

Rondvaart bij de Leidse Rederij of schuitjevaart zijn erg leuk. Ik zou niet met Rederij Rembrand gaan, want dat zijn van die massale glazen boten, die andere zijn wat kleiner. Ja kan ook nog een kano of waterfiets huren.

bezichtigen: rapenburg, pieterskerk, hooglandsekerk, de zaterdagsmarkt. Je hebt de Leidse Loper (bordjes langs de weg) als je die volgt kom je overal langs.

Museum van Volkenkunde, Museum van Oudheden en Naturalis vind ik echte aanraders. Als je van techniek houdt is het Boerhave museum ook erg leuk. Op het rapenburg heb je ook nog de hortus botanices, een plantentuin, erg mooi met mooi weer en een leuke locatie op te lunchen.

Qua eten.. tja wat vind je leuk. Echt goed vind ik:

De doofpot

Woods

De gapende eter

(die zijn duur)

leuk en goed betaalbaar:

het Fust

de Bierbengel

Koetjes en Kalfjes (in Oegstgeest, maar goed te doen met bus)

Malle Jan is wel prima hoor, maar vind het qua kwaliteit van eten heel erg wisselend, paar keer slecht gegeten.

zijlpoort vind ik echt vreselijk, maar wel mooi terras aan het water.
Oh, ik vind Leiden juist wel erg leuk om te winkelen, vooral in de kleinere straatjes rond de Pieterskerk en rond de Hooglandsekerk, leuk curiosawinkeltjes en boekhandels enzo. En het is gewoon een schattig stadje om in rond te lopen.

Leuk terras: Op een platte schuit aan het Rapenburg bij de Irish Pub. Restaurant Verboden toegang ziet er inderdaad heel erg leuk uit (ook Rapenburg) verder niet echt ervaring met eten in Leiden. Hortus is inderdaad mooi, met in de zomer op vrijdagavond hele mooie klassieke concerten in de Oranjerie.

Oh ja, leuke lunchplek: Babbels, hoek Kaiserstraat en nog iets. Lekker rustig terras aan het water, goed eten.
Leuk als jullie tips. Zal de tentjes even opschrijven, kunnen we even langswandelen en gluren wat iets voor ons is.

Hmm Noordwijk is dus niet echt leuk. We kunnen altijd twee dagen in Leiden blijven, dagje winkelen en dagje musea/rondvaart .

Meer tips altijd welkom. O ja, ik zag dat er twee Mexicaanse restaurantjes zijn, iemand ervaring?

En ik hoorde de naam 'mijn broer', is dat een lekker eettentje?

Jennie
Bij "mijn Broer"kan je heel goed eten...maar als je echt lekker wil eten moet je naar de Branderij/Gaanderij gaan....heerlijk!!!! En daarna strompel je zo in de kroeg ernaast De uil.....
Mijn broer is van dezelfde eigenaar als malle jan, maar meer eetcafe-achtig. Wel prima eten en niet duur.

de mexicanen in Leiden vind ik zelf niet goed. Tapadero is eten echt niet lekker en Cojico is wel iets beter, maar ook niet geweldig. Dus dat zou ik niet aanraden.

Noordwijk is best leuk, maar niet echt om te winkelen, maar meer om lekker uit te waaien aan zee, met bijkomend voordeel dat de winkels op zondag open zijn. Zelf vind ik Katwijk een mooier dorp en mooiere wandelingen door de duinen hebben. (maar op zondag zijn de winkels niet open).
Aha Katwijk dus ook een prima wandel- en winkeldorpje? Ik woon zelf vlakbij zee, dus uitwaaien doe ik hier wel .

Tapadero overslaan en Cojico gewoon even langslopen en De Branderij/Gaanderij. Haha we lopen de halve stad af om die restaurantjes te checken.

Bedankt weer.

Jennie
Was jij vorig jaar niet ook in de buurt van Leiden een weekendje weg Jennie?
Hee Luni,

Dat was wel de bedoeling, maar toen zat alles vol en werd het

Gouda hihi. Ook leuk!

Leuk dat je dat nog weet!

Jennie
Ja,dat geheugen van mij Ik wist alleen niet meer of het Gouda of Alphen aan de Rijn was.

Heb je nu wel een hotel kunnen vinden?

Veel plezier in elk geval!
Hihi, nou we zijn toen ook nog een dagje naar Alphen ad Rijn geweest. Sterk geheugen joh!

Ja we zitten nu in een hotelletje net buiten Leiden (5km), dus met auto/bus of wandelen naar het centrum (afhankelijk van het weertje).

Bedankt!

Jennie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven