Eiceldonor gezocht voor IVF

28-07-2009 21:46 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Ik ben Chantal (25) en ben, samen met mijn vriend Bob (27), op zoek naar een lieve vrouw die haar eicellen wil doneren. Ik heb al eigenlijk van kleins af aan een kinderwens, maar omdat ik in '95 Leukemie heb gehad (en daarbij de nodige behandelingen) is mijn eicelvoorraad vernietigd Onlangs zijn mijn vriend en ik op bezoek geweest bij een Gyneacoloog in het Erasmus MC. Nu kunnen we pas weer terug komen als we een donor hebben. Hij zei dat we het in onze omgeving moesten zoeken (familie, vrienden), maar er is niemand die ons kan helpen.

Dus ben jij die lieve engel, of heb je vragen/interesse? Laat het me weten.

Liefs van Chantal
Dat ze liever geen donoren hebben boven de 36 kan ik mij wel voorstellen, de vruchtbaarheid neemt dan inderdaad af. Maar onder de 30 dat snap ik dan weer niet, juist onder de 30 ben je het vruchtbaarst.

Ik heb dit topic al verschillende malen gelezen, en ik zou best een eicel willen afstaan. Maar hoe zit het dan daarna? Heb ooit gehoord als je eenmaal eicellen hebt afgestaan dat je daarna zelf dan niet meer zwanger kunt worden, klopt dat?
quote:maxem schreef op 28 juli 2009 @ 22:12:

Misschien op stilverlangen. Daar heb ik zelf ook voor info gezocht.Thnx, ik ga er eens een kijkje nemen
quote:Lovers1980 schreef op 30 juli 2009 @ 00:08:

Dat ze liever geen donoren hebben boven de 36 kan ik mij wel voorstellen, de vruchtbaarheid neemt dan inderdaad af. Maar onder de 30 dat snap ik dan weer niet, juist onder de 30 ben je het vruchtbaarst.

Ik heb dit topic al verschillende malen gelezen, en ik zou best een eicel willen afstaan. Maar hoe zit het dan daarna? Heb ooit gehoord als je eenmaal eicellen hebt afgestaan dat je daarna zelf dan niet meer zwanger kunt worden, klopt dat?Nou, qua leeftijdsgrens: onder de 30 liever niet, is omdat ze liever hebben dat de vrouw al kinderen heeft gebaard. En al je eicellen wilt afstaan, moet je daar echt heel goed over nadenken. Ik kan niet alles zeggen, omdat een gynaecoloog het gewoon beter weet. Maar over het onvruchtbaar worden kan ik zeggen: ja, er bestaat een kleine kans van 1 op de zoveel dat de donor onvruchtbaar word. Maar dat is volgens mij echt 1 op de 1000 ofzo (als ik het goed begrepen heb van de arts)
quote:elninjoo schreef op 28 juli 2009 @ 22:16:

[...]

precies ja!

Misschien moet TO er ook gelijk even bij vermelden wat 't schuift als iemand zich daarvoor wil opofferen. Lijkt me niet geheel onbelangrijk (en nee, ik heb geen interesse want ik zou niet willen dat er 'n nakomeling van mij gecreëerd wordt ook al hoef ik 'm niet zelf te baren )Nou, ik zal je heel eerlijk zeggen dat de donor er niets voor mag vragen. De acceptator mag er wel wat voor geven (bv de reiskosten ed)
Het is een gevoelskwestie.

Je moet er helemaal achterstaan met partner.

Ja en je hebt er ongemakken van tijdens de punctie maar dit zal niet opwegen tegen het geluk wat je een ander kan geven.
quote:chance schreef op 28 juli 2009 @ 22:20:

Chantal heel veel succes! Ik hoop dat jullie snel iemand vinden die kan helpen jullie wens waar te maken!

Ik zal voor je duimen. Is het zo dat je helemaal geen kans hebt op een met je eigen eicellen? Wat naar! (ben zelf ondanks een "kanker" verleden zwanger van mijn 2e kindje).Thnx. Wij hopen ook niet zo heel erg lang te hoeven wachten op een lieve donor. Ik heb een jaar lang chemo gehad en als laatste 2 bestralingen en een zware chemo. Door de bestralingen was alles stopgezet en zijn er wat dingen vernietigd, zo ook mijn eicelvoorraad. Heel veel succes met de zwangerschap!
quote:sharry schreef op 28 juli 2009 @ 22:31:

Veel succes gewenst!

Hoop dat jullie wens snel in vervulling kan gaan.Dankje Sharry
Je bent nu wel helemaal schoon. Zo zeg je dat toch? Sorry als ik het verkeerd zeg.

Je hebt nu geen verhoogde kans op kanker i.v.m. zwangerschap. Niets staat je verder meer in de weg.
quote:misspoez schreef op 28 juli 2009 @ 22:32:

Ninjoo, doei!

Chantal, wat zijn de voorwaarden?De voorwaarden van de donor? Niet verkeerd bedoeld, maar als je het wilt weten zou ik even googlen. Ik kan er wel wat over zeggen, maar voor ik fouten maak...snap je? Je kan wat dingen lezen op Freya, maar via google zoeken naar eiceldonatie.
quote:Visotsky schreef op 28 juli 2009 @ 22:35:

Er was een tijd geleden een topic waarop iemand hier vertelde dat ze eiceldonor voor 2 kinderen van een vriendin is geweest. Vond het een bijzonder verhaal. Ik heb het proberen op te snorren, maar kan het niet vinden (weet ook niet meer wie het was). Misschien weet iemand anders het.

((Ik wil overigens niet zeggen dat de betreffende forummer ook voor jou donor zou kunnen/willen zijn hoor, maar misschien heb je iets aan haar ervaringen.))Ok, dat kan...iig bedankt...
quote:Visotsky schreef op 28 juli 2009 @ 22:35:

Er was een tijd geleden een topic waarop iemand hier vertelde dat ze eiceldonor voor 2 kinderen van een vriendin is geweest. Vond het een bijzonder verhaal. Ik heb het proberen op te snorren, maar kan het niet vinden (weet ook niet meer wie het was). Misschien weet iemand anders het.

((Ik wil overigens niet zeggen dat de betreffende forummer ook voor jou donor zou kunnen/willen zijn hoor, maar misschien heb je iets aan haar ervaringen.))Ok, dat kan...iig bedankt...
quote:_barbie_ schreef op 28 juli 2009 @ 23:15:

Typisch die reacties op Elninjoo Volgensmij zei ze dit x ook niets naars ofzo? Ik kijk zelf ook altijd bij de actieve topics en klik aan wat IK interesant vind om te lezen.

Ontopic: TO wens je succes, heb je al het buitenland geprobeerd? Volgensmij gaat dat veel sneller!Ach ja, ik vind die reacties op elninjo ook niet leuk...maar bedankt voor je succes wens. Ik weet dat het in het buitenland sneller kan gaan, maar daar hebben ze niet zulke strenge regels als hier in Nederland. Mijn vriend en ik willen het gewoon hier doen, maar iig thnx
quote:misschicken schreef op 29 juli 2009 @ 11:01:

Ik zit net eens te kijken wat de leeftijdsrichtlijnen zijn voor een donor, en dat is nogal beperkt...

Ze hebben liever geen donoren onder de 30, en boven de 36 ook niet. Ik keek om eens te kijken wat het allemaal inhoud enzo, maar ik hoef niet eens verder te kijken, mijn 41 jarige eieren zijn over datum...Onze gynaecoloog zei dat ze liever iemand hebben die niet ouder is dan 40. Maar toen kwam het zo te spraken of mijn moeder eventueel niet wilde helpen. Nou, mijn moeder word 50...zei ik. De gyn: dat geeft niet, als jouw moeder nog menstrueerd kan ze je mss nog helpen. Maar aangezien mijn ma al een paar jaar met de overgang bezig is konden we haar niet mee nemen voor een eventuele controle...
Maar iemand van 50 heeft de kans van 1 op 5 op kindje met down. Of doen ze dan embryo selectie?

En meestal zijn die eicellen niet de beste kwaliteit.
En dan wordt je moeder en genetisch zus tegelijk.
quote:maxem schreef op 30 juli 2009 @ 10:12:

Maar iemand van 50 heeft de kans van 1 op 5 op kindje met down. Of doen ze dan embryo selectie?

En meestal zijn die eicellen niet de beste kwaliteit.Ik heb geen idee hoe dat zit, maar mijn moeder help ons niet. Ze zou het wel willen hoor, maar het kan niet.
quote:maxem schreef op 30 juli 2009 @ 10:12:

En dan wordt je moeder en genetisch zus tegelijk.Ja, als het zo bekeken word wel.
Ja ik ben 29 en heb zelf al drie kinderen gebaard, dus dat is het probleem niet. Alleen mijn zus heeft op haar 14e een harttransplantatie gehad en doordat ze zware medicijnen slikt weten ze niet of zij nog eicellen heeft en een kind mag baren. En ze willen heel graag kinderen maar mijn zwager wil liever niet adopteren. Dus ik heb aangeboden als het zo ver is om hun draagmoeder te worden. Vandaar mijn vraag of je dan nog zelf zwanger kunt worden.
quote:Lovers1980 schreef op 30 juli 2009 @ 12:18:

Ja ik ben 29 en heb zelf al drie kinderen gebaard, dus dat is het probleem niet. Alleen mijn zus heeft op haar 14e een harttransplantatie gehad en doordat ze zware medicijnen slikt weten ze niet of zij nog eicellen heeft en een kind mag baren. En ze willen heel graag kinderen maar mijn zwager wil liever niet adopteren. Dus ik heb aangeboden als het zo ver is om hun draagmoeder te worden. Vandaar mijn vraag of je dan nog zelf zwanger kunt worden.Aha, ok dan. Maar draagmoeder is heel anders dan eiceldonor. Als je draagmoeder word, baar jij het kind. En als je eiceldonor word, worden er bij jou, na een hormoonbehandeling, eicellen weg geprikt en in een potje gedaan met het zaad van je zwager. Als er dan een embrio ontstaat word het geplaatst bij je zus.
nou dat is het hem juist, zij mag zelf waarschijnlijk geen kind dragen omdat ze zware medicijnen slikt voor het donorhart. Dus het is de bedoeling dat ik hun kind baar, en als zij geen eicellen meer heeft dan wordt er een eicel van mij met het zaad van mijn zwager bevrucht
vandaar mijn vraag als ik eiceldonor word of ik dan daarna nog wel mijn zus kan helpen.
quote:Lovers1980 schreef op 30 juli 2009 @ 13:49:

vandaar mijn vraag als ik eiceldonor word of ik dan daarna nog wel mijn zus kan helpen.Ik snap em al. Sorry, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of je daarna wel of niet vruchtbaar blijft. Aangezien het per persoon verschilt.
Chantal, het is wel handig als je kan aangeven wat je verwacht van een donor en wat de behandeling ongeveer inhoudt. Ik wil je misschien wel helpen mar het is jouw ding en het is niet zo dat ik dan zelf moet gaan googlen, vin dik dan.
HOi hoi

Heb je een mail adres?

x
quote:misspoez schreef op 04 augustus 2009 @ 10:34:

Chantal, het is wel handig als je kan aangeven wat je verwacht van een donor en wat de behandeling ongeveer inhoudt. Ik wil je misschien wel helpen mar het is jouw ding en het is niet zo dat ik dan zelf moet gaan googlen, vin dik dan.Wat wij verwachten van een donor is: dat ze bereid is heen en weer te reizen naar het Erasmus MC Rotterdam, dat ze zeker weet dat de eventuele kinderwens vervuld is, dat ze blank is. Ook mag de donor er niets voor vragen en wat het allerbelangrijkste is, is dat ze er voor de volle 100% achter staat dat ze echt iemand wil helpen, met de eventuele kleine risico's. De kleine risico's kunnen zijn dat er een klein nabloedinkje is of dat de donor onvruchtbaar word. Wat de behandeling betreft: de donor krijgt gesprekken, zowel met als zonder de acceptatoren, zodra de behandeling start krijgt de donor een hormonenkuur, daarna worden er eicellen weggegepikt en dan is het in princiepe voor de donor klaar. Onze gyneacoloog heeft gezegd dat, zodra we iemand hebben die er over nadenkt onze donor te willen zijn, we diegene mee moeten nemen op afspraak, zodat hij er veel meer en veel duidelijker over kan informeren naar de donor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven