Werk & Studie alle pijlers

Lerarenbeurs - studieverlof

30-07-2009 11:14 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wie heeft er ervaring met de Lerarenbeurs van de IB-groep? Ik ontvang deze voor het komende studiejaar en ik krijg ook studieverlof. Hoe is dat bij jou geregeld (dagen, uren)?

Groetjes
Hoi Corien25,

Ik kan je niet helpen maar ik krijg dit jaar ook de lerarenbeurs. De hoeveelheid verlofuren hangt van je wtf af. Volgens mij kan je die uren in overleg met je leidinggevende inzetten. Welke opleiding ga je doen?
Hoi Corien,

ik krijg de lerarenbeurs, maar geen studieverlof (studie is niet heel werkgerelateerd). Dus alleen de tegemoedkoming collegegeld en reiskosten.
Ik vind het jammer dat je niet meer reageert, Corien25. Je stelt een vraag, wij reageren, dan is het wel zo netjes om een reactie te geven. Open dan geen topic.
Hoi Corien,

Voor het geval dat je het wel leest: ik heb zelf geen lerarenbeurs maar een collega wel. Zij werkt fulltime en dankzij de lerarenbeurs hoeft zij 3 lesuren per week minder te werken...
Bedankt voor de reacties, vanwege vakantie niet kunnen reageren!

Ik ga bij het Seminarium voor orthopedagogiek in Houthem de RT- opleiding volgen (deeltijd). Ik ga volgende week het studieverlof regelen, jammer genoeg blijft het onduidelijk hoe en wat.

Mocht iemand nog info hebben, graag!
Ik heb op de site van het ministerie ocenw gelezen dat het studieverlof max. 20 dagen is. Dat zal dan overeenkomen met de 160 uren verlof die je krijgt bij een full-time baan. Een kennis heeft eerder met de IB-groep contact opgenomen en daar gaven ze ook 20 dagen aan.

Mocht iemand nog aanvullingen hebben, graag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven