Waar hebben jullie je gordijnen laten maken?

30-07-2009 18:38 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende details voor het nietuwe huize Nijnstra: de gordijnen.

Ik neig zelf naar de Hema; en dan de velourse versie, donkerrood. We hebben een oud huis met hoge plafonds, dus dat staat haske mooi volgens mij.

Is de Hema een goed idee? Ik keek ook al bij Ikea, maar daar werk ik niet gelijk enthousiast van.

Wat is jouw ervaring in de gordijnenwereld?

Bedankt dames (m/v)!
Gordijnen in vorige huis bij de Hema laten maken. Nu hier in dit huis voor beneden bij een echte gordijnwinkel(hoe noem je zoiets )en voor op de slaapkamers bij de Kwantum en ben over alle 3 tevreden.
@Nijntje: bij IKEA hebben ze wel erg euke stofjes maar ze hebben geen maak-service meer helaas. in ieder gevalin filiaal Utrecht niet meer. Als je daar iets leuks ziet zul je het dus eerst zelf van de rol moeten knippen (het blijft IKEA he...) en dan achter de naaimachine moeten kruipen.
hier ook hema en ben er nog steeds erg blij mee. Goeie kwaliteit, goeie service en goeie prijs.
Tante Klaas, over mijn lijk dat ik achter een machine kruip. Ja, in een museum. Maar anders...

Ik ga Kwantumj, Leen Bakker en Praxis nog even checken op heur kleuren en stoffen. Ik neeg toch erg naar die velourse cherry dingen van de Hema, en als je eenmaal iets in je kop hebt...

En dan nog iets... We hebben verwarming voor het raam, van die hoehetenze.... cv-dingen. Je weet wel. Hoe doe je dat met gordijnen? We willen ze wel tot op de grond laten vallen, maar dan blijft alle warmte tussen gordijn en raam hangen.

Of je moet korte gordijnen tot de vensterbank doen, maar dan is bij ons het middelste gedeelte weer te kort, want daar komen de openslaande deuren tot de grond.

Help.
Hier ook Hema, voor de slaapkamers. Ze hebben met enige regelmaat een aanbieding van 20% korting, dus even geduld hebben scheelt weer.

Staat de radiator niet ver genoeg om gordijn tussen radiator en raam te doen? Zo niet, dan zou ik gewoon tot op de grond doen. Als je de verwarming aan hebt en de gordijnen dicht kun je ze altijd nog erop leggen. Wij hebben 't zelfde maar eigenlijk nooit de overgordijnen dicht dus da's snel opgelost

Binnenkort 'moeten' we aan de nieuwe gordijnen in de woonkamer en man wil dan ook velours, zal eens bij de Hema gaan kijken naar de cherry variant
Mijn ex-schoonloeder was een uitstekend coupeuse

Ik ben al 2 keer verhuisd maar ik geniet nog steeds van die mooie gordijnen.
Een jaar of vijf geleden (denk ik?) heb ik de velourse gordijnen van de Hema gekocht, in het groen. Mooi, maar ze zijn inmiddels wel verkleurd. Nooit gewassen, dus daar ligt het niet aan. En we hebben ze nu in de slaapkamer, dat is niet zo'n succes, omdat ze licht niet goed tegenhouden. Maar dat hoeft niet erg te zijn als ze in de woonkamer hangen hè?
Dhelia, misschien kunnen we dan kwantumkorting krijgen, als jij ook cherrie kiest. *lampje*

Hm, ik heb de ideale oplossing voor de gordijnen en de verwarming nog niet gehoord....

Bij MAnnetje op zijn kamertje staan de verwarmingen een eind naar voren, das ook een oplossing. Dan hangen de gordijnen er idd achter.

Maar van die halfkort gordijnen vind ik in elk geval geen pan.
Ann Liv, verkleurd, ach ja. dat kan natuurlijk gebeuren. Gelukkig valt jou niks te verwijten, ivm dat je ze nooit gewassen hebt.
Heb mijn gordijnen laten maken bij de hema, en ik ben er zeer tevreden mee. Ook een goede prijs kwaliteit! Ben zo'n 300¤ kwijt geweest en heb ontzettend grote ramen achter (schuifpui)
quote:Nijntje schreef op 30 juli 2009 @ 21:05:

Tante Klaas, over mijn lijk dat ik achter een machine kruip. Ja, in een museum. Maar anders...

Ha, dat dacht ik tot voor kort ook, maar ik ga het binnenkort toch proberen op een oude 3e hands naaimachine. Niet al te ambitieus: ik begin met kussenhoesjes.

ik ben namelijk gek op mooie/leuke stofjes en ik wil nu wel eens leren er ook iets mee te doen.

Wie weet kom ik ooit nog aan gordijnen toe
quote:tante Klaas schreef op 30 juli 2009 @ 23:09:

[...]

Ha, dat dacht ik tot voor kort ook, maar ik ga het binnenkort toch proberen op een oude 3e hands naaimachine. Niet al te ambitieus: ik begin met kussenhoesjes.

ik ben namelijk gek op mooie/leuke stofjes en ik wil nu wel eens leren er ook iets mee te doen.

Wie weet kom ik ooit nog aan gordijnen toeGordijnen vind ik ook veel te ambitieus, maar ben ook met kussenhoesjes aan de slag. Heb laatst zelfs een ovaal kattenkussen gemaakt met opstaande rand. Welja. En na een paar spuitjes catnipspray heeft de ene kat het zelfs geadopteerd als hangplek, yeah!
Hier zowel Hema als Leen Bakker. Blij met beide.
Kwantum ! ..

Heb daar al een paar keer gordijnen laten maken en ook vriendinnen er naartoe gestuurd. Iedereen tevreden !
Maar dan nu nog een keer mijn probleem van de radiatoren.

Hoe hebben jullie dat? Radiator onder het raam en gordijnen tot aan de vensterbank? Of toch tot op de grond. Maar dan stook je weer voor de kat ze viool....

Lastig probleem...
Ohhhhhh, en ik wil niet elke keer een ander topic openen, maar ik ZIE nu toch prachtig behang in de VT Wonen van Augustus! Helemaal achterin, in de voorblik op het septembernummer.

Ohhh wat mooi.... Vooral die badkamer, of is het een wc, met dat lichtblauwe bloemetjesbehang. Prá-chtig!

Maargoed, dat kan ik denk ik niet aan PP verkopen.
Ik heb radiatoren onder mijn raam. Ik heb het gordijn tot net iets boven mijn radiator. Het valt dan dus over mijn vensterbank (logisch) maar boven m'n radiator.

Ik heb m'n verwarming niet zo vaak aan, dus ik heb er eigenlijk geen last van. En ik vind het zo wel prettig anders krijg je van die linten licht onder je gordijn als hij op je vensterbank komt.

Mijn Gordijnen zijn van de HEMA en ik ben er erg enthousiast over!
Aha Eefje, jij hebt het dus ook slim opgelost.

Zit ik net naar die prachtige behangetjes te kijken, komt er een mailtje binnen van PP met een tip over .... leuke behangetjes.
Zo gek, ik heb bedacht dat ik behang wil, zie ik inene overal behang!

Misschien ook omdat ik net 3 woontijdschriften heb gekocht en doorgebladerd.....

Maar oh wat zitten er mooie dingen bij. Ik heb ineens allemaal spannende ideeen.
Wahahaha nijntje ik ben ook in de inrichtfase van mijn nieuwe huis. Herken al je vragen!
quote:Sim69 schreef op 31 juli 2009 @ 00:54:

Hier zowel Hema als Leen Bakker. Blij met beide.

Nu toch minder blij met Leen. De eerste bestelling hadden ze fout gemaakt, wel gratis hersteld, maar het is wel gedoe. Maar ok, daarna was het wel ok, en was ik blij.

Maar nu pakte ik zojuist de tweede bestelling uit, bleek ook die fout te zijn genaaid. Ik heb het nu dus even gehad met Leen.
Bij de hema!

Goede zervice en prijs kwaliteit verhouding!
ik ben tevreden over de hema-kwaliteit, maar niet over de levering. Misschien mijn eigen schuld dat we twee weken voor kerst bestelden (eerder konden we het huis niet in), maar we hebben 8 weken op de woonkamer gordijnen gewacht (verwachting was max 6 weken) en 12 (!!!) op de slaapkamer (verwachting was ook hier 6) omdat de voering van die gordijnen niet leverbaar was. Vervelendste was ook dat ze van te voren wel bekend waren met het feit dat de voering niet tot nauwelijks leverbaar was, maar dat we daar niet over waren geinformeerd. Anders had ik de gordijnen ergens anders besteld!

Laatst een lap vitrage bij Kwantum gekocht en daar heeft mijn moeder de vitrage van gemaakt. Ideaal! Helaas is het allemaal een duur grapje voor een huurhuis en kunnen we de gordijnen waarschijnlijk niet eens meenemen ivm lengte/breedte (ramen zijn allemaal 3.00m breed en 2.20m hoog)
Ha Nijn! Heerlijk een nieuw huis inrichten!

Ik heb dat ook, met die gordijnen en de verwarming. En tja, ik doe dus vaak maar 1 gordijn dicht, of ik prop er 1 achterdoor.

Niet echt een goede tip denk ik?
De (reeds aanwezige) gordijnen in mijn huis lijken bij de Hema gemaakt te zijn (door de vorige bewoner). Recentelijk heb ik in hetzelfde stof gordijnen nog bijbesteld bij de Hema.

De gordijnen die al in mijn huis hingen zien er prima uit. De gordijnen die ik besteld heb, kan ik je over een paar weken zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven