cadeautjes

01-08-2009 13:36 23 berichten
Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen dus dan maar hier. Mijn nichtje viert vanmiddag haar verjaardag en heeft ons als gezin uitgenodigd (woon nog bij mijn ouders) nu komt me moeder net naar me toe met de vraag of ik zelf al een cadeautje heb geregeld. De rest van ons gezin heeft al een cadeautje met elkaar maar me moeder vond het wel zo leuk dat ik zelf wat gaf. Normaal gesproken geven we altijd gezamelijk een cadeautje maar blijkbaar dit keer niet.Ik vind dit erg raar. Heb dat ook tegen me moeder gezegd dat ik het raar vind dat we met zijn allen heen gaan maar ik apart een cadeautje geef. Het geeft mij het gevoel dat ik er niet bij hoor. Me broer geeft ook geen apart cadeau en als ik mijn verjaardag vier dan krijg ik ook per gezin een cadeautje en niet per gezinslid.

Ben ik raar dat ik hier moeilijk over doe of zijn er mensen die dit altijd zo doen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom leek je moeder het zo'n goed idee dat jij zelf wat gaf ? Ga je veel met je nicht om , buiten de verjaardagen om enzo ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nee dat niet. Zien elkaar alleen op feest- en verjaardagen. En soms spreek ik haar via hyves. Als we elkaar regelmatig spraken en we veel met elkaar om zouden gaan dan kan ik me moeder nog begrijpen maar nu dus niet. Heb me moeder wel gevraagd waarom maar het enige antwoord dat ze dan geeft is: ik dacht dat is wel leuk.
Werk jij al en je broer nog niet ?
Broer en ik studeren allebei nog. Heb nu wel een goedbetaald vakantiebaantje zodat ik straks me collegegeld kan betalen en mijn broertje verdiend goed bij zijn bijbaantje. Het gaat mij er ook niet zozeer om het geld, maar meer het gevoel wat krijg van niet bij het gezin horen.
Heb je dat ook tegen je moeder gezegd , dat het - voor jou - net lijkt alsof je er zo niet bijhoort als jij je eigen kado moet kopen ?
Waarom vraag je het niet gewoon?
Als het gezin vaak wel een gezamenlijk cadeau geeft, maar nu niet, heb je dan misschien iets negatiefs gezegd over de cadeauplannen, als geven jullie weeer een boekenbon? .
Betaal je ook mee aan het cadeau wat je ouder en broer geven? Of is het zo dat je ouders het kado kopen en dan geven namens jullie allemaal?
Ik heb me moeder aangegeven welk gevoel haar idee mij geeft. Maar me moeder vind dat ik dat niet zo moet zien en dat ik het meteen in het negatieve trek. Dat is in mijn ogen niet wat ik doe het is gewoon mijn gevoel; het kwetst me en ik voel me buitengesloten. Ik heb ook niks over het cadeau gezegd; we geven een gevulde envelop. Normaal gesproken is dit de "procedure" . We gaan als gezin heen, ouders financieren het cadeautje (eigenlijk standaard is dat een envelop als de jarige geen wensen heeft) en in de envelop zit een kaartje met alle namen van het gezin. Nu is het de bedoeling dat ik hieraan niet meedoe maar zelf iets geven. Dus we gaan als gezin heen, envelop, kaartje namens vader, moeder, broer en dan kom ik met mijn eigen cadeautje.
Ik wil trouwens best geld in die envelop doen maar dat vind me moeder niet nodig; want dat is niet leuk
'k vind het ook wel een beetje vreemd hoor.

Dan doe je het toch niet. Je gaat gewoon mee zonder eigen kadootje, en hopelijk zet je moeder wel je naam op de kaart.

Doei zeg.
Oeefo, het is makkelijker als je antwoor dgeeft op onze vragen.

Werk jij al en je broer nog niet?

Heb je ergens ruzie over gehad ofzo?

Het is wel vreemd dat ze dit opeens doet.
het is MIJN broer of MIJN moeder
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
En een zin begin je altijd met een hoofdletter en eindig je altijd met een punt singalala.
@ shining

Nee broertje en ik studeren allebei nog. Hebben wel allebei een bijbaantje.

Ik heb ook geen ruzie gehad met mijn moeder en ook geen meningsverschil (behalve dit dan)

Heb zelf al allerlei verklaringen proberen te vinden en heb het ook met mijn broertje besproken en hij snapt het ook niet en vindt het ook raar.
Dat is inderdaad heel vreemd.

Snap er ook niks van.

Je moeder kan wel zeggen dat jij het in het negatieve trekt, maar dat is natuurlijk wel makkelijk gezegd.

Ik zou met mijn moeder gaan praten en de reden willen weten. En me dan niet met een vaag antwoord laten afschepen.
Ik zou ook vragen aan jouw moeder waarom jij wel een cadeau moet kopen en de rest niet.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Staat ook raar voor je broer als jij wel nog een apart cadeautje geeft en hij niet. Vreemde actie hoor...
Nou, zeg maar tegen je moeder dat het halve viva-forum het raar vindt en dat jij het dus helemaal niet in het negatieve trekt

Hoe oud zijn jij en je broer? Misschien vind je moeder dat je nou wel oud genoeg bent om eens zelf iets te kopen?

Ook raar dat je niets erbij mag doen in de envelop zeg
Vooral vreemd dat je moeder dit nu pas kenbaar maakt want vanmiddag is de verjaardag toch al???
Hoe is t afgelopen, Oeefo?
Heb me moeder aangegeven welk gevoel ik van haar opmerking kreeg. DIt escaleerde bijna omdat me pa zich ermee begon te bemoeien. Uiteindelijk ben ik met me broer weg gegaan om de boel te laten rusten en toen ik thuis kwam was er niks meer aan de hand althans we zijn 's avonds als gezin heen gegaan en hebben als gezin een cadeautje gegeven en verder is er met geen woord meer over gesproken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven