Roddelen?!?

03-08-2009 17:54 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoort roddelen er nou echt bij?

Is er niet aan te ontkomen?

Onbekenden alla...

Maar vrienden/vriendinnen etc die toch over je praten negatief/postief whatever tegen mensen die jij niet eens kent?

Hoort dat er echt bij?

roddelen hoort het erbij?

Totaal aantal stemmen: 62

nee (31%)
ja (37%)
waar maak je je druk om? (27%)
anders namelijk.... (5%)
roddelen is voor mij puur en alleen negatieve dingen over iemand zeggen om iemand in een kwaad daglicht te zetten, wegens allerlei soorten redenen (jaloezie, omdat je boos bent op diegene, omdat je je ontzettend stoort aan diegene?)

en verder heb je nog gewoon praten over iemand... dan zit je meer in een interactief gesprek over bijvoorbeeld een wederzijdse vriendin. je vraagt je af waarom dit of dat en doe dat doe je met een open vizier en zonder oordeel

over vriendinnen roddel ik heeeel soms. ik voel bij mezelf ook heel goed aan of ik aan het praten ben of aan het roddelen.

over collega's roddel ik vaak. en dat vind ik heerlijk om te doen. erg fout, maar wel fijn!

en vaak komen mensen naar mij toe met roddels. en ik heb wel geleerd om die roddels dan voor me te houden of te bespreken met een vriendin die die andere mensen helemaal niet kent.

en wat dat betreft zouden meer mensen wel kunnen leren om hun roddels voor zich te houden... want juist het doorpraten ervan zorgt vaak voor de problemen.

niet iedereen wil of heeft het lef om dingen recht in iemands gezicht te zeggen maar wil het wel bij iemand ventileren.

ik keur het niet goed, maar het gebeurt wel...
pssssst, wisten jullie al dat ML volgende maand naar Spanje gaat verhuizen?! Gek wijf die ML, die heeft het hoog in haar hoofd, wat is er nu weer mis met NL? TRUT
ik zeg ook niets tegen iemand wat ik niet tegen degene zeg, durf te zeggen whatever...

Ik vind het wel apart om te merken dat er dan toch echt forummers bij andere forummers verhaal gaan halen over een forummer... zeg./vraag whatver het dan gewoon tegen/aan mij...

van achter mn beeldscherm kan ik toch echt niet bijten... en als het niet belangrijk genoeg is om er tegen mij over te beginnen... doe dat dan ook niet tegen een ander... valt me dan vooral tegen om te merken dat een forummer die je kent, in zulke dingen blijkbaar meegaat en er niks tegen jou over zegt, terwijl jij diegene als vriendin beschouwt, maar dat zegt misschien meer over mij dan over de ander, sommige mensen vertrouw ik te snel.
quote:Sensy12 schreef op 03 augustus 2009 @ 18:18:

"Psssssst...wisten jullie dat Vli3nder zwanger is van de buurman van de nicht van de zus van de beste vriendin van haar haar ex-vriend d'r broer?""Ja dat zegt ze wel, maar ze weet het niet zeker, kan ook van de slager van haar buurvrouws achternichtje dr zwagers overbuurvrouws kleinzoon zijn"
quote:Sensy12 schreef op 03 augustus 2009 @ 17:58:

Roddelen is iemand in een kwaad daglicht stellen. Karaktermoord zoals dat heet. Ik doe daar liever niet aan mee omdat ik de gevolgen daarvan heb ondervonden. De vraag is wat jij onder roddelen verstaat. Zo besprak een vriendin al mijn sores met haar kapper waar ik ook kwam...die wist mij allerlei dingen over mezelf te vertellen en stelde nog heel brutaal vragen om meer te weten te komen. Woest dat ik was op die vriendin! Maar goed, zij is dus geen vriendin meer.

Er zijn situaties waar je in je eentje niet uitkomt en met een ander bespreekt om helderheid te krijgen in je gedachten en gevoelens maar dat hoeft niet ten koste te gaan van de persoon met wie je een probleem hebt. Dan spreek je puur vanuit je eigen belevingswereld en wat je ervaart m.b.t. die persoon.

Roddelen vind ik van het niveau: NO LIFE

Met deze post ben ik het eens.

Ook ik heb iets soortgelijks met een vriendin meegemaakt. Zij vertelde intieme informatie over mij aan andere vrienden van haar. En presteerde het dan ook nog, om etentjes met mij en die vrienden te organiseren, onder het mom van: "ze zijn zo benieuwd naar jou, want ze weten al zoveel over je". Ik was er eerst nog niet achter dat het om intieme info ging, dus meerdere malen met deze mensen om tafel gezeten.

Dit vind ik dus absoluut roddelen.

Ik vind het geen roddelen als je positieve dingen zegt over je vrienden.

Ook wat Sensy in het tweede deel van haar post beschrijft, vind ik geen roddelen. Je zou dit soort gesprekken ook zonder namen kunnen doen, zodat het niet bekend is over wie het precies gaat. Dit ter bescherming van de privacy, als je elkaar tegen mocht komen op verjaardagen ofzo.

En opmerkingen als: die of die is zwanger, of is daarheen op vakantie geweest, etc., vind ik geen roddelen.
quote:courageux schreef op 03 augustus 2009 @ 18:20:

Ik vind het wel apart om te merken dat er dan toch echt forummers bij andere forummers verhaal gaan halen over een forummer... zeg./vraag whatver het dan gewoon tegen/aan mij...

Daar heb je helemaal gelijk in!
Ik ben weleens zo boos geweest op iemand, dat diegene best blij mag zijn dat ik bij een aantal persoon eerst stoom heb afgeblazen en toen pas afgekoeld en al met haar sprak. Toen had het ook zeker nut.
Ik ben overigens niet heilig, en heb ook weleens geroddeld hoor.

Maar niet in zo'n mate als die vriendin van mij.

En als ik roddel, is het vrijwel altijd over mensen waar ik geen vriendschapsband mee heb. En dan nog vertel ik geen intieme privé-informatie.
Als iemand mij echt iets toevertrouwd dan zal ik dat niet doorvertellen, ook niet als ik ruzie heb met diegene. Vind dat niet kunnen.
dus als ik het goed begrijp, wil je altijd alles weten wat anderen over jou zeggen en als iemand dat niet doet, is het geen echte vriend of vriendin?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zal het onthouden min
Is goed Cour
quote:mylenevalerie schreef op 03 augustus 2009 @ 18:06:

[...]

Roddel jij wel eens? Hoe zie jij dat? Ik vond het laatst wel "heftig" dat je prive dingen van meetings (ok niet overdrijven, hoe je die forummers irl vond) wel erg ver gaan om dat met "vreemden" te delen.

Je schrijft wel, "zeg het dan aan mij", maar ik heb ook op het topic gelezen van de mega meeting dat er ook iemand schreef, als cour komt dan heb ik er geen zin in, ja ik zit niet te wachten op geroddel op het forum (woorden in die strekking).

Dus in mijn ogen roddel je ook. Maar op mijn berichtje reageer je niet dus ik quote hem nog even.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wat is nou het nut hiervan? Dat er mensen over je praten?
Dat bericht in dat topic, die persoon ken ik niet, en dat was enkel gebaseerd op 1 bericht in een topic. En dat stond open, niks achter iemands rug om, het was een mening.

En als er werkelijk veel mensen niet willen komen omdat ik zo verschrikkelijk ben, dan trek ik me met alle liefde terug van de meet.
Nou, ik kan me wel voorstellen dat het onprettig is als je er achter komt dat er achter je rug om al een tijdje een roddelcampagne aan de gang is. En zeker als mensen speciaal iemand uitkiezen die jou ook irl kent, om over je te klagen.

Maar hey, niet iedereen heeft de ballen om het tegen jou zelf te zeggen Cour. Over wie zegt dat echt wat?
Jij komt gewoon Cour.
Ik denk dat het erbij hoort, of je nu wilt of niet...

Ook ik maak me er soms schuldig aan, soms vind ik het heerlijk.

Heb ook wel eens een forummeeting gehad, 1 van de forummers is inmiddels een goede vriendin. Wij gingen swamen echt wel even wat andere forummers bespreken......Heerlijk, roseetje erbij en lullen maar. 'die is op het forum echt een tyfushoer maar irl best aardig' of 'god, zij is zo blij met zichzelf, zo zelfverzekerd, maar irl, echt niet, '

Ja, daar maak ik me schuldig aan.

Bij echte vrienden zeg ik een hoop. Als ik boos ben, geirriteerd ben, me zorgen maak etc. Daar kan ik het ook met een andere vriend of vriendin over hebben, maar ook als ik eens pissig ben op iemand.

Ik ben geen heilig boontj
DTEEZ!
quote:Pilous schreef op 03 augustus 2009 @ 18:31:

Wat is nou het nut hiervan? Dat er mensen over je praten? nee Pilous.... ik vroeg het me echt af... en ja ik vond het nogal opmerkelijk om dat te horen te krijgen en niet bepaald leuk.
Ik mis hier iets in het verhaal. Zie ik het nou zo goed. Cour is bevriend met forummer X. Op een meeting ontmoet Cour forummer Y. Forummer Y roddels met forummer X over Cour.

Is dit wat er gebeurd is?

*vat er niks van*
quote:courageux schreef op 03 augustus 2009 @ 18:35:

Dat bericht in dat topic, die persoon ken ik niet, en dat was enkel gebaseerd op 1 bericht in een topic. En dat stond open, niks achter iemands rug om, het was een mening.

En als er werkelijk veel mensen niet willen komen omdat ik zo verschrikkelijk ben, dan trek ik me met alle liefde terug van de meet.Die 3 personen waar je over schreef op je topic, die heb je gemeet dus dan heb je ze iig 1x ontmoet. Jij gaf openlijk je mening over ze. Wat je goed recht is. Alleen wel kwetsend voor die forummers. Roddelen is toch ook alleen naar als er negatief over je gepraat wordt of niet? Als mensen alleen maar met je weglopen lijkt het me ook niet zo vervelend als ze over je praten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:courageux schreef op 03 augustus 2009 @ 18:35:

En als er werkelijk veel mensen niet willen komen omdat ik zo verschrikkelijk ben, dan trek ik me met alle liefde terug van de meet.

dit meen je toch zeker niet?? Is dit echt zo? Nou die berichten heb ik nooit gekregen. Belachelijk vind ik dit van die forummers, laat ze zelf lekker thuis blijven.. kom op zeg!

En dat durf ik ook tegen die forummers te zeggen..
DTEEZ!
Tuurlijk word er gekletst. Nou en? Zal over mij ook wel gekletst worden. Lig ik daar wakker van? Nee. Zal mij een worst wezen.

Snap niet zo goed waarom er een heel topic over geopend moet worden.

Dus niet wakker van liggen Cour. Ze kunnen beter over je lullen dan van je vreten. Echte vrienden doen dat niet. Als ze dat wel doen, zijn het geen vrienden
quote:Zwieber schreef op 03 augustus 2009 @ 18:37:

Ik mis hier iets in het verhaal. Zie ik het nou zo goed. Cour is bevriend met forummer X. Op een meeting ontmoet Cour forummer Y. Forummer Y roddels met forummer X over Cour.

Is dit wat er gebeurd is?

*vat er niks van*

neej... cour ontmoet forummer X... forummers A, B, C, D etc weten dat en gaan over cour bij forummer X klagen, verhaal halen etc....
quote:Djoels schreef op 03 augustus 2009 @ 18:36:

Ik denk dat het erbij hoort, of je nu wilt of niet...

Ook ik maak me er soms schuldig aan, soms vind ik het heerlijk.

Heb ook wel eens een forummeeting gehad, 1 van de forummers is inmiddels een goede vriendin. Wij gingen swamen echt wel even wat andere forummers bespreken......Heerlijk, roseetje erbij en lullen maar. 'die is op het forum echt een tyfushoer maar irl best aardig' of 'god, zij is zo blij met zichzelf, zo zelfverzekerd, maar irl, echt niet, '

Ja, daar maak ik me schuldig aan.

Bij echte vrienden zeg ik een hoop. Als ik boos ben, geirriteerd ben, me zorgen maak etc. Daar kan ik het ook met een andere vriend of vriendin over hebben, maar ook als ik eens pissig ben op iemand.

Ik ben geen heilig boontj

Maar Djoels, zeker bij een forum vind ik dit een redelijk normale reactie. Immers, juist hier heb je een bepaald beeld van iemand en ik begrijp ook best dat je nabespreekt met iemand of dat beeld klopt of niet enzo. Is niet echt roddelen, mijns inziens.

Overigens vraag ik altijd overal netjes aan mensen of wat ze me vertellen het roddelcircuit in mag. Heel handig hoor, zo krijg je nooit scheve gezichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven