Beige bank (leer) wel of niet doen?

03-08-2009 18:07 33 berichten
Nu heb ik een beige/zandkleurige bank van stof. Deze is door de jaren heen toch viezer geworden dan ik dacht. Nu denk ik erover om een beige bank te nemen van leer. Maar ik vind leer eigenlijk helemaal niet mooi en fijn. Maar de praktische voordelen zijn wel weer erg prettig. Zeker met een hond in huis.

Wat zouden jullie doen?

Ik bedoel een beetje deze kleur:

http://www.wehkamp.nl/won ... eliot/C10_R06_RZ4_512606/
Alle reacties Link kopieren
Mooie bank!Met een hond maakt het niet uit of je een beige of donkere bank hebt,leer kun je schoonmaken en op een donkere bank zie je de haren weer beter....
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Beige stof vind ik mooi. Beige leer daarentegen lelijk. Ik zou het dus niet doen.

Een leren bank vind ik trouwens ook zo koud aanvoelen in de winter.
Ik heb zoiets!

Bevalt erg goed met katten en kind! Makkelijk schoon te maken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Het ligt er aan wat voor kleur je hond heeft

Ik vind de foto die je laat zien geen mooie bank, de bekleding zit er slordig omheen. Ook vind ik de kleur in leer erg lelijk.

Ik dacht dat laatste punt wel te kunnen ontkrachten door goed te googlen naar banken in die kleur leer die wel mooi zijn..... maar echt, ik kan ze niet vinden. In stof is het echter een ander verhaal. Misschien is een bank met wasbare hoezen een idee of een boucle stof?

Maar dan nog: het is jouw bank en dus geldt jouw mening.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik vind 'm afgrijselijk lelijk.

Neem dan een andere kleur. Dan is ie leuker. Maar de kleur...

Als je 80 bent, oke. Maar nee ik vind die bank heel erg lelijk.
Wij hebben beigeachtige eettafelstoelen van leer. Het wordt toch groezelig na een tijd, dus moet je in de weer met leerschoonmaak middelen.

Nu zou ik ze niet meer kopen. Ik vind de kleur niet mooi. De bank op de foto die je laat zien vind ik zelf niet mooi. Ook lijkt hij niet echt goed bespannen (of hoe dat ook mag heten). Voor bijna 1000 euro kun je bij meubelwinkels mooiere banken krijgen. Wij lopen er nu al een aantal af voor een nieuwe antraciet kleurige bank en ik heb mooie dingen voorbij zien komen voor de prijs die er bij dat postorderbedrijf wordt gevraagd. Zeker in deze tijd krijg je behoorlijk wat van de prijs af.
quote:shining schreef op 03 augustus 2009 @ 18:19:

Ik vind 'm afgrijselijk lelijk.

Neem dan een andere kleur. Dan is ie leuker. Maar de kleur...

Als je 80 bent, oke. Maar nee ik vind die bank heel erg lelijk.

Was precies wat ik dacht, worden die banken verkocht aan mensen onder de 75?

Ik zou mooi voor een stoffen bank met wasbare hoezen gaan als je per se beige wilt. Als je per se leer wilt, dan zou ik voor een knalkleur gaan. Maar ja, jij moet het leuk vinden natuurlijk.
Hmm, ik moet mezelf even verdedigen. Mijn leren bank is meer lichtbruin-achtig ipv creme op de foto. Combineert erg mooi met blauw en wit, wat ik in huis heb en een hele donkere vloer.

maar ik vind het niet groezelig worden en ik heb de bank nu 3 jaar.

Dat het koud is in de winter vind ik niet waar. Je hebt er toch ook kussentjes en dergelijke in liggen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Eens met Shining. Vind beige in welke hoedanigheid dan ook (trui, broek, shirt, lange regenjas, bank) lelijk. Misschien dat het voor een hond nog wel gaat (die kan er ten slotte ook niets aan doen) maar ik zou er inderdaad mee wachten tot ik in de 80 ben.
De enige beige bank die ik tegen gekomen ben die enigzins te pruimen is is deze:

Plaatje uit de VS en ziet er duur uit. Waarschijnlijk is het detail van het vierkantjes-stiksel het feit wat deze bank wel redelijk maakt. Misschien is het dus, als je echt perse deze kleur bank wilt, slim om te zoiek naar een bank met dit soort details. als jij dit tenminste ook leuk vindt.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Haha die opmerking over de beige hond. Mijn labrador is blond en past eigenlijk ook niet in het interieur!

Ik vind het eigenlijk ook lelijk. Maar een donkere leren bank vind ik nog lelijker. Het is inderdaad of oma-achtig of woonwagenkampachtig (sorry kon er geen ander woord voor vinden)

Ik zou alleen voor leer kiezen omdat het praktisch is.

Een bank met wasbare bekleding is inderdaad wel een idee.
@singalala, vind jij dat echt een mooie bank? vind m echt gigalelijk, vooral die vierkantjes...

Ik heb ook veel huisdieren en heb een bank me,t afneembare hoes (klippan 4 persoons) maar ik vind de Ektorp echt superlekker zitten.

Leer gaat snel 'oud' zien door de kreukels die erin komen...slijtage kreukels ofzo...zou ik dus echt niet voor kiezen.

Zou sowieso nooit meer een bank kopen die geen afneembare hoezen heeft (niet alleen voor de kussens maar de hele bank) en met vervangbare hoezen...ook leuk als je eens een andere sfeer in je huis wilt hebben...mijn tip: Ikea:)
quote:Jaffa schreef op 03 augustus 2009 @ 18:25:

Eens met Shining. Vind beige in welke hoedanigheid dan ook (trui, broek, shirt, lange regenjas, bank) lelijk. Misschien dat het voor een hond nog wel gaat (die kan er ten slotte ook niets aan doen) maar ik zou er inderdaad mee wachten tot ik in de 80 ben.
quote:gelukkigmeisje schreef op 03 augustus 2009 @ 18:39:

@singalala, vind jij dat echt een mooie bank? vind m echt gigalelijk, vooral die vierkantjes...

Echt mooi vind ik hem niet, maar vergeleken met talloze andere beige banken die ik vond via google vond ik dit nog wel de beste.

Dit vergeleken met verschrikkingen zoals :

Ik vind eigenlijk alle plaatjes van beige banken die in dit topic voorbij zijn gekomen lelijk.

Brrrrr....
Heb je trouwens alleen bij Ikea banken met afrtisbare bekleding?
Ik zou gewoon een mooie stoffen bank kiezen, en deze laten behandelen met een antivlekkenspul. Dat biedt elke meubelzaak waar de bank op bestelling wordt gemaakt aan, en dat houdt je bank jarenlang mooi.

Vlekken kun je er zelf met een vochtig doekje afvegen, en als dat niet lukt, heb je garantie en komt er iemand langs om de vlek weg te halen.

Het kostte mij 45 euro per zitplaats (heb een 4-zitter, dus dat was 180 euro), maar ik ben er zo blij mee. Van het weekend nog gemorste chocolademelk weggeveegd, ook al eens een viltstiftkunstwerk van mijn neefje verwijderd, en je ziet er echt niks meer van.
Vind die bank wat je laat zien heel lelijk. Maar als jij hem mooi vindt! En met een hond moet dat kunnen; leer is toch goed schoon te maken, tenzij hij met zijn nagels aan gaat.
@delphicat

wij hebben ooit een bank met antivlekkenspel gekocht...een gele...(mijn vader had m uitgekozen)

nou dat antivlekkenspul deed echt weinig....vlekken kwamen er echt wel in...en vaalheid....
@gelukkigmeisje: ik heb 5 jaar volledige garantie tegen vlekken (behalve van verf en nagellak), dus als ik voor die tijd een vlek heb, kan ik gewoon aankloppen en wordt het geregeld.

Vaalheid heeft te maken met de "slijtfactor" van de stof. Daar is een woord voor, maar dat ben ik nu even vergeten. In elk geval heb ik een stof uitgezocht met een heel hoge slijtfactor, dus daar krijg ik ook geen last van. En als toch, dan geldt daar ook garantie.

Uiteindelijk geldt in veel gevallen toch dat goedkoop duurkoop is.
Ik spray stoffen meubels zoals banken regelmatig in met waterproof spray.

En je hebt bij allerlei winkels met verwisselbare hoezen, trendhopper, profijt meubel enz, ze hebben er allemaal wel een of meer in het assortiment.
Schoonmaken gaat goed met een stoomreiniger!
Wat voor bank zouden jullie nemen bij de volgende vloer, roomwitte muren en een gekleurde muur?

Sorry kan geen plaatjes plakken:

Deze vloer:

http://www.mflor.eu/nl/images/authenticplank/81016.jpg

een muurtje in deze kleur (iets lichter)

http://www.wonenwonen.nl/ ... len/oud_7/259_Flexa_1.jpg
quote:suikervrij schreef op 03 augustus 2009 @ 23:32:

Wat voor bank zouden jullie nemen bij de volgende vloer, roomwitte muren en een gekleurde muur?

Sorry kan geen plaatjes plakken:

Deze vloer:

http://www.mflor.eu/nl/images/authenticplank/81016.jpg

een muurtje in deze kleur (iets lichter)

http://www.wonenwonen.nl/ ... len/oud_7/259_Flexa_1.jpg

Voor de luie mensen , deze plaatjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven