Beige bank (leer) wel of niet doen?

03-08-2009 18:07 33 berichten
Nu heb ik een beige/zandkleurige bank van stof. Deze is door de jaren heen toch viezer geworden dan ik dacht. Nu denk ik erover om een beige bank te nemen van leer. Maar ik vind leer eigenlijk helemaal niet mooi en fijn. Maar de praktische voordelen zijn wel weer erg prettig. Zeker met een hond in huis.

Wat zouden jullie doen?

Ik bedoel een beetje deze kleur:

http://www.wehkamp.nl/won ... eliot/C10_R06_RZ4_512606/
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit model bank, in lichtbruin leer (soort licht leverkleur) en dan met die zilveren poten eronder. Het leer blijft vrij dik/soepel, dus geen rare kreukels hier (tot nu toe).

ik vind dat echt geen ouwelullenbank hoor (moet even opkomen voor mezelf ) Anyway, ik ben er heel blij mee want ik poets alle vlekken eraf en we hebben eindelijk een bank waar de katten niet in willen krabben.

Stressed is just desserts spelled backwards
dat is best een neutrale omgeving, wel een wat donkere vloer.

Je zou va alles kunnen nemen. Donkergrijs is vrij neutraal en als je een bank op pootjes hebt oogt het wat lichter.

Ook lichter grijs//zandkleur zoals maar dat heb je nu al

Wil je wat meer kleur, dan kan dat ook. Een oranjegeel is niet iedereen zijn kleur, maar ik vind het wel mooi. En een patroon, van strepen tot bloemetjes kan ook heel goed, zwart-wit is het makkelijkst te combineren.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Bedankt voor het plaatsen van de plaatjes.

Ik vind die bank die jij laat zien Male ook mooi.

Volgens mij heb ik de bank die jij hebt zien staan bij Vilasofa. Het lijkt op leer, maar het voelt een beetje als suede toch?

Waar heb jij hem vandaan?
quote:singalala schreef op 03 augustus 2009 @ 23:59:

dat is best een neutrale omgeving, wel een wat donkere vloer.

Je zou va alles kunnen nemen. Donkergrijs is vrij neutraal en als je een bank op pootjes hebt oogt het wat lichter. [afbeelding]

Ook lichter grijs//zandkleur zoals [afbeelding] maar dat heb je nu al

We zijn vana nog naar Ikea gereden om deze bank te bekijken en testen. Maar deze komt qua zitcomfort niet in de buurt van wat we zoeken. Hij is niet erg stevig. En mijn lief heeft rugklachten, dus het moet stevig zijn!

Maar alle interieurtips zijn welkom. Ik vind het soms zo lastig om de juiste combi's te vinden. Vind je de vloer echt te donker trouwens?

Wil je wat meer kleur, dan kan dat ook. Een oranjegeel is niet iedereen zijn kleur, maar ik vind het wel mooi. En een patroon, van strepen tot bloemetjes kan ook heel goed, zwart-wit is het makkelijkst te combineren.
De vloer is niet té donker hoor, maar wel dominanter dan een lichtere vloer waarschijnlijk. maar ik weet niet wat voor licht er is, wat voor andere meubels ed.

Als al je andere meubels donker antiek zijn, dan zou ik kiezen voor een lichte bank. Is dat echter lichter, dan kun je vanalles kiezen.

Een hele mooie kleur azuurblauw/donker turquois zou ook bv heel mooi kunnen zijn, maar dat moet je wel liggen

Oh en wist je dat je bij veel woonwinkels ook gratis een adviseur langs kunt laten komen of advies krijgen obv foto's, zeker als je er een bank koopt.

Wat is je budget trouwens?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Dit is een deel van een bank van trendhopper. Het is een kleur waarop je niet veel vuil zal zien, toch redelijk licht van kleur is en goed past bij je groene muur. Als je voor een bank zonder hoezen gaat, zou ik je zo'n soort bekleding aanraden.

Tja, wij hebben twee katten en een hond, en om die reden een leren bankstel. Niet beige, dat dan weer niet

Gewoon zwart, van Ikea.

Ik vind leer ook niet ideaal: inderdaad 'koud', en ik vind het een stuk minder lekker zitten dan onze oude stoffen bank. Maar ik kies voor het praktische aspect! Want onze oude bank was inderdaad van beige stof... en dat nóóit weer zolang we de dieren nog hebben (ondanks wasbare hoezen, pfff ik heb echt geen zin om dat elke week te doen).

Die stofsoort die singalala hierboven laat zien vind ik wel heel mooi trouwens!
quote:singalala schreef op 04 augustus 2009 @ 00:18:

Dit is een deel van een bank van trendhopper. Het is een kleur waarop je niet veel vuil zal zien, toch redelijk licht van kleur is en goed past bij je groene muur. Als je voor een bank zonder hoezen gaat, zou ik je zo'n soort bekleding aanraden.

[afbeelding]

Haha dit is bijna een kopie van de bank die ik nu heb. Dus dat vind ik inderdaad mooi.

Qua budget zit ik te denken aan tussen de 1000 en 1500 voor een bank. Het liefst wil ik een 2,5 zits en 2 fauteuils.

De meubels heb ik nog niet, wel iets gezien, maar dat zou inderdaad donnker worden.

Dit vind ik qua kleur erg mooi:

http://www.wooncenter.com ... g/popup_image.php?pID=692

Maar dat geheel zou dan inderdaad te donker worden. De vloer is ook nog niet definitief, dus die kan nog lichter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven