vruchtwaterpunctie, brrr eng

29-07-2009 11:39 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

a.s. maandag heb ik een vruchtwaterpunctie in het erasmus. ik ben dan ruim 15 weken zwanger.

toen ik zwanger was van Luukje* heb ik ook een punctie gehad, maar dat was een spoed en met 32 weken. die punctie deed ongelovelijk zeer. hierdoor en wegens het risico op miskraam zie ik ontzettend op tegen de punctie van a.s. maandag... wie stelt mij gerust? (ervaringen graag!)
@belletje: ik ben ook al 37 dus dat is ook wel een reden om de vwp te doen. wij hebben zoveel ellende daar op de kinder-ic van het sophia gezien, ook met down kindjes, als we dat een kindje kunnen besparen dan doen we het. ik kan er niet tegen als ik geprikt word zonder dat ik het zie.. haha.. dus ik moet er juist wel naar kijken, anders krijg ik een schrikreactie.

@demismile, wat leuk, dezelfde dag uitgerekend! waarom loop jij in het emc? gewooon omdat je daar in de buurt woont, of ook om speciale redenen?

gister had ik echo, en toen dacht ik, tjee, hij/zij zit echt nog maar in een klein holletje, hoe doen ze dat prikken zonder hem/haar te raken??? nou ja, ze zullen wel weten wat ze doen daar in het erasmus!
Koeka:

Oh, nee, van Arc ken ik haar verschrikkelijke verhaal.

Maar ben vreemd nieuwsgierig naar de anderen die een vwp hebben gehad. Dat doe je vaak niet om de meest vlekkeloze zwangerschappen.
quote:njb schreef op 31 juli 2009 @ 10:45:

Koeka:

Oh, nee, van Arc ken ik haar verschrikkelijke verhaal.

Maar ben vreemd nieuwsgierig naar de anderen die een vwp hebben gehad. Dat doe je vaak niet om de meest vlekkeloze zwangerschappen.Leeftijd. Vanaf 36 jaar mag je kiezen voor een vvp.
lieve arc, veel succes maandag! niet te veel zorgen over maken, ik zal aan je denken.

(waarschijnlijk is de vwp nu niet zo als de vorige keer. waarschijnlijk had je toen niet zoveel vruchtwater en nu wel)
Ik heb 10 weken geleden een vwp gehad. Ik was enorm zenuwachtig, de behandeling zelf viel me heel erg mee! Heb pas naar de echo gekeken toen de naald erin zat en natuurlijk in de hand van mijn vriend geknepen. Ben de rest van de dag en de dag erop rustig thuisgebleven. Het wachten op de uitslag en de zenuwen voor de behandeling waren veel erger dan de hele vwp! Gelukkig een goede uitslag gekregen na ong. 2,5 weken wachten. Ik had een slechte uitslag van de nekplooimeting en ben 38 jr.

Succes en probeer je niet al te druk te maken....valt niet mee...
noppes
Succes morgen Arc!
Heel veel sterkte morgen! Groet, Shiva
Sterkte morgen, arc. Hopelijk valt het allemaal mee (qua prikken) en is de uitslag helemaal goed.
Arc veel succes vandaag!
Arc heel veel succes, en sterkte met de wachttijd.

Hopelijk word je snel verlost van onzekerheid.

Als ze prikken lucht uitblazen op dat moment, tevens ontspand je buik dan en voel je de prik minder.

Ik ga vanavond nog kijken hoe he je is vergaan.

Lieve groetjes Ana
Hoi Arc,

Ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag? En hoe voel je je erna? Ook 3 weken wachten op de uitslag?

Ze zijn heel ervaren in het emc. Ik ben daarzelf onder behandeling geweest omdat ik via IVF zwanger ben geraakt en heel tevreden over het ziekenhuis. Nu verder via verloskundige....

Vwp wordt meestal in emc gedaan als je in R'dam of omgeving woont, volgens mij. Ik ben ook ouder, daarom willen we vruchtwaterpunctie. Als je ouder bent dan 36 krijg je het sowieso vergoed. Ik kijk vanavond nog even hier.....

Ik ben weekendje weggeweest dus heb me niet zo druk kunnen maken om morgen (mijn eigen vwp), maar morgen op weg naar ziekenhuis zal het wel erger zijn......

Liefs Demismile
hey Arc, hoe is het gegaan vandaag? was het een beetje te doen? heb je gekeken?

Demismille, jij ook sterkte voor morgen.
Hoi Arc,

Hoop dat het allemaal goed is gegaan vandaag en dat de uitslag goed was.

Liefs Nonovrouw
hoi allemaal

de prik voelde ik helemaal niet, maar ik heb ontzettende napijn... rechtop zitten is helemaal niet lekker.

later zal ik meer schrijven!

liefs, arc
Hoi Arc,

Ik herinner me ineens dat ik dat ook had, dat ik nauwelijks rechtop kon zitten. Die napijn aan de voorkant van mijn buik duurde nog een dag of twee.

Blijf lekker in bed en probeer goed uit te rusten. Het blijven spannende weken zolang je op de uitslag moet wachten, maar de punctie zelf is nu in ieder geval achter de rug, dus die zorg kun je nu loslaten.
lieve arc, doe maar een paar dagen heeeel heeeel rustig aan dan.

wanneer krijg je de uitslag? ik blijf aan je denken!
Hoi Arc, ik hoop dat je je weer wat beter voelt. Ik ben dus vanochtend geweest en de prik is erg meegevallen. Daarna nog even rustig in wachtruimte gezeten met van die lekkere stoelen.

Ik heb verder nergens last van. Ik doe rustig aan, beetje op ligbed in de tuin zitten/liggen ;) En morgen weer werken. Ik doe wel heel voorzichtig en ga met niks sjouwen.

Sterkte met de pijn en ben benieuwd hoe het nu met je gaat!
Lieve Arc,

Ik hoop dat je nu geen last meer zult hebben van de punctie en dat de tijd tot de uitslag maar snel voorbij zal gaan.

Zet hem op meid!

Arc hoe is het nu? Ik hoop een stuk beter....
demismile, wat lekker dat jij nergens last van had.

ik heb me toch echt 2 dagen niet zo lekker gevoeld, nu gaat het wel weer gelukkig. emotioneel hakte het er ook wel in vind ik. het EMC dat me in alles aan luukje doet denken, de zenuwen voor de punctie, de angst dat de punctie in miskraam zal opwekken.. okee, het is een zelfgekozen marteling, maar daardoor niet minder erg. gelukkig liet de angelsound elke avond horen dat kleintje zn hart stevig en dapper doorklopt.

wat fijn dat iedereen hier zo meeleeft. nu nog eeuwen wachten op de uitslag, die hopenlijk goed zal zijn...

liefs, arc
Lieve Arc
Ah, je hebt je weer gemeld; ik maakte me al zorgen. Balen dat je er twee dagen last van hebt gehad maar gelukkig gaat het al wat beter. Wanneer krijg je de uitslag? Sterkte met wachten tot die tijd.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Lieve Arc,

Gelukkig heb je de punctie achter de rug! Ik vind het echt geweldig voor jullie dat je weer zwanger bent. Wanneer krijg je de uitslag van de punctie?

Liefs Marleen
Hoi Arc,

Fijn dat de prik zelf achter de rug is, kan me zo goed voorstellen dat het enorm heftig is om weer op dezelfde plek te komen.

Sorry dat ik er (een beetje naief) vanuit ging dat je meteen een uitslag zou krijgen. Wachten op uitslagen is verschrikkelijk en zenuwslopend weet ik uit eigen ervaring; heel veel sterkte daarmee!
Sterkte Arc met het wachten...dat vond ik het meest slopende...

Max

xxx
noppes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven