* LGZW deel III *

28-06-2009 21:26 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan kunnen we hier weer verder... Op naar de geboortegolf

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!

Vorige topic
Oh Mard wat een toestand bij jou thuis met Mardman. Maar hij heeft geen last van spanningen he, dat ie door z'n rug is gegaan is puur toeval ws. Ik vind altijd dat de categorie binnenvetter bizar vaak door zijn rug gaat. Bengman kon overigens op de ochtend van de 1e echo niet lopen van de rugpijn - spanningen.

Ondersteek is een po Chiek. Dan kun je op bed piesen en poepen. Maar er schijnt ook prima een placenta in te passen.
En volgens mij zijn die kratjes wel stevig hoor, de druk wordt verdeeld over 4 kratten. Ik zou het met ons bed wel aandurven en Bengman en ik samen wegen al 200 kilo
Heb zojuist mijn motor op MP te koop gezet
Een po?!?!

Mijn god, een pas bevallen vrouw is echt niet charmant he?

Denk maar aan wat je allemaal kunt kopen van het geld dat je motor oplevert! Je hebt er veel plezier van gehad, en straks ga je veel plezier hebben van bengbaby
Heb er eigenlijk te weinig op gereden als ik heel eerlijk ben. Vorig jaar ook al bijna niet en dit jaar helemaal niet. Het is gewoon zonde om het ding te laten staan want nu ga ik helemaal niet meer rijden. Ga geen oppas regelen om samen met Bengman met de motor weg te gaan.

Geld van de motor gaat ws. naar nieuwe kozijnen. Degelijke besteding he. Zwanger zijn maakt me nog degelijker dan ik al was !
quote:chica1978 schreef op 05 augustus 2009 @ 15:34:

Mijn god, een pas bevallen vrouw is echt niet charmant he?

Het nieuws komt wel wat laat daar in Chiekdorp, hè?

Bengie, dat is het einde van een tijdperk hè.. Wel dapper dat je het gelijk doet hoor, kan me ook voorstellen dat je m uit nostalgie nog een tijdje laat staan, om niet toe te willen geven dat je leven straks onherroepelijk verandert. Maar wat Chiek zegt: denk aan alle leuke dingen die je met dat geld kan doen! En dan niet: keuken, deuren vervangen, etc, maar: mooie positiejurkjes, bergen babykleertjes, paarse tassen, leren jasjes, nieuwe laarzen...
Ja, maar Beng; nieuwe kozijnen??

Vind toch niet dat je dat moet doen hoor. Nou moet je al afscheid nemen van je motor en dat is best zielig, dus vind dat je daar gewoon heel veel babyspulletjes van mag kopen als troost. Of tenminste de helft van het geld. Ben je tenminste een beetje degelijk.
Eens met Caatje. Jij had toch ook een niet-erg-dringende reden voor het vervangen van de kozijnen? In elk geval dat ik toen dacht: laat ze maar niet bij ons thuis komen kijken. (Wat ik ook denk als Chiek over haar schoonmaakgewoontes praat, maarja, die is hier al geweest voordat ik dat wist ).
Ooh ik had trouwens nog een MP pakket binnen. Voor 40 euro had ik 2 rokken, 6 broeken, een colbert + pantalon, allemaal shirtjes, tuniekjes, vestjes, topjes en buikbanden. En het mooie is, op 2 dingen na ook nog behoorlijk mijn smaak en het past ook allemaal.

Kan ik NA de bevalling leuke kleren kopen van het geld wat ik nu heb uitgespaard. En natuurlijk shoppen voor de baby straks.

En die motor kan ik wel vrede mee hebben hoor, maar het is meer de angst dat ik nu nooit meer zal rijden.... Kan niet met Bengman zijn motor overweg nl.
quote:elev schreef op 05 augustus 2009 @ 15:41:

[...]Het nieuws komt wel wat laat daar in Chiekdorp, hè? ..

Ik gruwel van verhalen als "ik ging pas na 5 dagen weer douchen" of " ik kwam pas na een week weer in de woonkamer" , maar zal er toch echt ook aan moeten geloven straks. Weet nog toen ik mijn enkel brak jaren geleden, het afhankelijk zijn van anderen is écht niks voor mij. Dat wordt nog de grootste opgave vermoed ik. En mensen zeggen dat 4 dagen je haar niet wassen je dan echt niet boeit, kan ik gewoon oprecht niet geloven... we zullen zien!

Wordt het trouwens niet ook tijd voor een buikfoto van jou elev???
Nou de baby is de dringende reden van het vervangen van de kozijnen. Het is enkel glas en de kozijnen zijn niet top. Bengbaby komt in februari en dan is het best koud natuurlijk. En met dat enkele glas staat serieus in no time de schimmel in de gootjes onder het glas. Heel vies en onfris en niet zo goed voor longen enzo. Onze eigen slaapkamer staat het raam altijd wagenwijd open maar da's voor een pasgeboren wurm wat te koud...

Maar aan de andere kant, vroegah sliepen kinderen ook in koude slaapkamers.
Jaaaaaaa een buikfoto van elev! Ik zal Bengman ook vragen om nog eens een foto te maken. Misschien dat jullie een buikje kunnen bespeuren.
P.S. In het kader van: ik maak me heulemaal geen zorgen en ben gewoon hartstikke zwanger heb ik vanmiddag een heel lief babymutsje gekocht en rubber laarsjes (ja echt, één van de eerste dingen die hij straks nodig heeft ze waren zooo schattig), én een positieblouse. Eén van die 'vreselijke geruite dingen', want ik vind die dus wel leuk. Die paarse van h&m.

Oh ja, en ik was vanmorgen zó hormonaal dat de hele straat het kon ruiken, denk ik. Voor wie daar geen last van heeft gehad, dat gaat ongeveer zo: man kwam beneden (had hem laten uitslapen en elevmeis zelf naar kdv gebracht). Hij zette koffie en gaf me een kus. Ik riep dat hij net een oekraïner was met die veel te lange baard en knoflooklucht en zei dat ik me niet liet kussen door oekraïners. Hij keek naar me, ik zei dat hij niet dichterbij mocht komen dan anderhalve meter. Man vroeg of ik lekker geslapen had. Ik riep dat hij wel even mocht zeggen dat het lief was dat ik hem had laten uitslapen. Hij zei: dat was lief. Ik gaf geen antwoord. Man wilde aan de andere kant van de kamer met ontbijt gaan zitten, en ik schreeuwde dat hij wel bij mij moest komen zitten (terwijl ik weigerde van de laptop op te kijken). Man begon te lachen, ik grijnsde een beetje door mijn boze blik heen. Man vroeg wat ik vandaag allemaal van plan was, ik riep dat allebei mijn fietsen een lekke band hebben en allebei de fietsenmakers hier met vakantie zijn (is echt zo). Hij probeerde me te aaien, ik maaide met mijn arm en riep dat hij moest douchen. Hij lachte me uit. Enzovoorts, enzoverder. Ik ben echt niet aardig.
Hallo!!

Daar ben ik weer! Vanuit mijn eigen bedje thuis en de laptop op schoot. Ons knappe ventje naast me, in het ledikantje.

Even een korte update:

Ontsluiting ging heeeeel erg langzaam de eerste 12 uur was ik van 1cm naar 2 cm ontsluiting gegaan. Toen, de hele nacht (6 uur) over van 2cm naar 3cm....En tegen die tijd lag ik echt al bijna te krijsen. Ik vond het zo'n hel!!

Met drie cm dus naar het ziekenhuis gegaan, dat was dinsdagochtend om 06.00 (toen jullie je een uur later ongeveer allemaal hier afvroegen of Luusbaby er nou al zou zijn).

Eenmaal in het ziekenhuis zijn de vliezen door de VK gebroken, in de hoop dat het sneller zou gaan met de ontsluiting. Nah, ik kreeg wel sneller weeën en pijnlijker, maar ik kon ze niet opvangen (thuis had ik 9 uur in bad gelegen zowat, want dat was de beste manier om ze op te vangen). Dus na een half uur in het ziekenhuis gilde ik al om pijnstilling. Dan maar zonder mijn eigen VK. Hoppa pijnstilling kwam erin en toen heb ik me even hééérlijk gevoeld! Wat een lekker spul! Kreeg remifentanyl pomp die ik zelf kon bedienen.

Maar later zwakte de weeën er weer vanaf... maar ik vond het prima want het was eindelijk wat rustiger. Ik had enorm lang durende weeën, zo'n 2 minuten en dat was gewoon echt pittig.

Uhm en toen kreeg ik weeënopwekkers rond 10.00 uur erbij, plus de pijnstilling ging ook meteen omhoog omdat ik me echt als een mietje gedroeg. Ik zat toen op 5cm.

Daarna kreeg ik dus hele snel achter elkaar komende weeën, weer gillend van de pijn, kon niet meer puffen (kon ik al de hele tijd niet, lukte me gewoon niet, deels ook van de paniek). Van 10 uur tot 12 uur, was ik van 5cm naar 10cm gegaan...om 12 uur kreeg ik dus persdrang (dat is echt heel gek). Ik móest meeduwen, kon het niet onderdrukken, dus ik deed dat ook al een beetje lichtjes bij twee weeën. Dus ik gilde naar lief: MOET POEPUHHH!! ROEP IEMAND NUUUUU!

Toen kwamen er vijf man aangerend en ze gingen eerst toucheren. Ik dacht als ik nu op slechts 8cm zit (want het toch niet op met die ontsluiting) dan wordt ik echt gek en dan wordt dit mijn dood... Maar ik was nog nooit in mijn hele leven zó blij toen ze zei dat ik 10cm had!!! Mocht persen! Wauw!!

Dus de eerste twee weeën had ik het nog niet door precies...

ff posten, moet voeden
Sorry voor dat lange saaie verhaal dat hoef je niet te lezen hoor.

Oooh ja, enkel glas had je. Maar 16-18 graden is de beste temperatuur voor een babykamer hoor, dat red je toch wel? Ik zou me verder maar niet te druk maken om de babyproof-heid van je huis. Jezus werd geboren in een stal, en die heeft de 33 ook gehaald.

Neeee, het is nog láng geen tijd voor een buikfoto (moet jij zeggen, miss met-30-weken-de-eerste-buikfoto!). Al wat er te zien is, is vet en meer vet. En of mijn haren gewassen waren maakte me écht wel uit hoor, Chiek! Ik kwam wel soms pas 's middags aan douchen toe, maar deed het echt wel elke dag. En een po heb ik ook nooit nodig gehad (mijn placenta bleef dan ook in het zkhs achter). Ik mocht wel de eerste paar dagen niet te vaak naar beneden van de kraamhulp, omdat traplopen niet zo bevorderlijk was voor de genezing van mijn knip denk ik.
Hee, Luuske! Crisis, heftig zeg. Volgens mij zijn weeën bij iedereen ook zo anders. En dan uuuuren en uuuuuren voor 1 centimeter, jezus! Blij dat je pijnstilling gevraagd hebt, heb je toch even pauze gehad. En die persweeën zijn een oerkracht hè?

Wat een gek idee om te lezen dat je even Luusbaby moet voeden. Hij is er gewoon!! Post je snel een foto op de groep (pretty pretty please???)!
Wat ben je toch heerlijk hormonaal elev!! Moet er stiekem een beetje om lachen.

Luus, wat leuk dat je online bent!!! En lekker thuis in bed. Wauw. Je bevalling klinkt als een beproeving. Wat heb jij het zwaar gehad meis.
Is jezus maar 33 geworden? Das ook niet oud zeg! Maar ja, hij stierf ook niet bepaald een natuurlijk dood zoals we weten

Luus, haai! Lukt het inmiddels met voeden, of krijgt hij een flesje?

Van wat je nu schrijft klinkt het als een hele pittige bevalling zeg, poeh! Wees maar ontzettend trots op jezelf, je hebt het hartstikke goed gedaan, echt!

En wat zalig ook dat je weer lekker thuis bent! Is er nu dan ook al kraamhulp?

Elev, je klinkt inderdaad niet bepaals als een zonnetje in je omschijving van afgelopen ochtend , maar man wist waar hij aan begon toch? Moet ie ook niet gaan zeuren nu
Maar elev, nu wi ik toch even pleiten voor mezelf

Jullie hebben me wel meerdere keren gezien voor ik die foto op de groep zette, óók met buik!
Jaaa, hoor eens, chiek, dan moeten we maar snel een nieuw kraambezoek plannen (zou huize duft al klaar zijn voor ons?), dan mag jij ook live zien dat er op mijn buik alleen nog maar spek zit.

En er om lachen mag natuurlijk, dat deed man ook en doe ik achteraf ook. Het is echt niet te geloven, ik wéét dat ik strontvervelend doe en onredelijk ben, op het theatrale af, maar kan het op dat moment niet veranderen. En man vindt het vooral grappig geloof ik. Alhoewel hij vanmorgen ook zei dat hij gehoord had dat het soms de hele zwangerschap blijft, en dat hij daar niet op hoopte.

Jezus was 33 ja, we wensen Bengbaby natuurlijk wel drie keer zo lang toe (zeg maar tegen 'm dat-ie uit de buurt van mannen met jurken en baarden moet blijven, vooral als ze kussen aan elkaar uitdelen).

Wat een gezelligheid hier. Chiek die nog de stille hoop had dat ze er charmant uit zou zien na de bevalling (wake up! ), Elev die erg grappig is als sjachrijn (ja sorry hoor, moest wel om je verhaal lachen) en Jezus die geen natuurlijke dood is gestorven en Bengmini die we voor een zelfde lot moeten behoeden.

Nog even voor Chiek. De verpleegkundige wilde me na een paar uur op bed wassen, maar ik wilde alleen maar slapen. Ze heeft het toch gewoon gedaan. Eind van de middag ben ik met alle snoeren die nog aan me zaten onder de douche gegaan en vond het heerlijk! Oja, ik zag ook pas na een week mijn woonkamer weer

Luus, welkom thuis (in het echt en virtueel). Dat klinkt inderdaad goed dat je nu alweer moet voeden! Gewoon je eigenste kindje naast je, is het niet raar? Maar ook zo normaal eigenlijk. Klinkt als een heel heftige bevalling en ik ben heel blij voor je dat ze tegenwoordig dus niet meer zo moeilijk doen over pijnstilling. Heb je toch even op adem kunnen komen. En ja die persdrang, zo maf dat je dat écht niet kunt tegen houden (al moeten sommige vrouwen dat nog wel), wat een krachten in je lichaam hè? Kun je zelf alweer een beetje op je benen staan of ben je erg wiebelig?
Ik zal het Bengbaby leren hoor, niet in de buurt komen van mannen met jurken en baarden zal 1 van de 1e opvoedlessen zijn.

En jaaaaa, ik vind het ook tijd voor kraamvisite. Duftbaby live zien en jullie ook natuurlijk. Hoewel het voor Laal, Luus en Mard nu nog niet haalbaar is om erbij te zijn.
Zo, heb net een afspraak gemaakt bij de manueel therapeut. Morgen wordt mijn rug en nek gekraakt. Hopelijk brengt het wat verlichting want ik ben de pijn in mijn rug en nek zoooooooooo zat. En de hoofdpijn ook, en de misselijkheid die er uit voortkomt ook.

Alle registers worden opengetrokken hier, niet meer werken, acupunctuur, manueel therapeut/fysiotherapeut. Er zal toch een keer verbetering moeten komen!
Oef, Luus, wát een beproeving. Is het het waard? (*verwacht hier een volmondig JA! als Luusbaby gegeten heeft*)
Wat is het stil in huis! Heb tot een half uurtje geleden in het park gelegen, maar ben nu dus weer terug, maar vind het zo raar dat mijn Sproetekindje er niet is.

Was net bij de fysio en mijn bekken is gelukkig nog niet opgegeven! Vanaf volgende week ga ik onder haar begeleiding met krachttraining beginnen om op die manier de banden en spieren rond mijn bekken te versterken. Ik zit nl een beetje in een vicieuze cirkel met pijn die steeds erger wordt en Sproetekind die steeds zwaarder wordt waardoor ik maar steeds niet kan herstellen.

Beng wat zonde van je motor, maar weg laten roesten is ook geen optie. Je kunt vast nog wel eens bij Bengman achterop toch voor een ritje? Ik heb vorig jaar een complete duikuitrusting aangeschaft, maar vrees dat ik daar voorlopig ook geen gebruik van ga maken (al was het maar omdat 11 kilo lood om m'n heupen way too much is).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven