Het Bezemtopic
woensdag 5 augustus 2009 om 21:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)

donderdag 6 augustus 2009 om 09:46
- administratie opruimen
- wassen, drogen, opruimen (veul)
- poetsen
- studeerkamer leeg zien te krijgen
- muren schuren en schilderen
- spullen naar berging
- spullen naar berging schoonbroer
- spullen naar vuilnisstort
- bedje voor baby regelen opa en oma kijken op de rommelmarkt
- naar postkantoor
- veel weggooien
- hotels/huisjes boeken voor vakantie we hebben een aanvraag, nu afwachten of ze nog plek hebben
- even langs reisbureau
- droger laten maken de monteur komt maandag
- gordijnen kopen voor voormalige studeerkamer
- haar verven
- pincode creditcard zoeken
- vissenkom verschonen
- kledingkast uitruimen en vooral wat weggooien
- naar dierenarts voor (duur ) voer voor Poes P.
- kleding herstellen en knopen aannaaien etc.
- wassen, drogen, opruimen (veul)
- poetsen
- studeerkamer leeg zien te krijgen
- muren schuren en schilderen
- spullen naar berging
- spullen naar berging schoonbroer
- spullen naar vuilnisstort
- bedje voor baby regelen opa en oma kijken op de rommelmarkt
- naar postkantoor
- veel weggooien
- hotels/huisjes boeken voor vakantie we hebben een aanvraag, nu afwachten of ze nog plek hebben
- even langs reisbureau
- droger laten maken de monteur komt maandag
- gordijnen kopen voor voormalige studeerkamer
- haar verven
- pincode creditcard zoeken
- vissenkom verschonen
- kledingkast uitruimen en vooral wat weggooien
- naar dierenarts voor (duur ) voer voor Poes P.
- kleding herstellen en knopen aannaaien etc.

donderdag 6 augustus 2009 om 09:49
En nog een hele goede morgen allemaal!
Mijn lijstje is al een heel eind af, alles wat er nog op staat hangt samen met het studeerkamertje.
Daar moeten we toch echt aan beginnen, maar met dit weer lukt dat niet. Nu kan even helemaal niets, behalve op de bank zitten puffen
Nu wachten op James, die is met spoed naar de tandarts (waarom gebeuren dit soort dingen altijd in de vakantie?), en dan vanmiddag misschien even naar een museum en daarna naar het strand.
Even kijken hoe ik me straks voel, ik heb echt hele grote moeite met de warmte...
Mijn lijstje is al een heel eind af, alles wat er nog op staat hangt samen met het studeerkamertje.
Daar moeten we toch echt aan beginnen, maar met dit weer lukt dat niet. Nu kan even helemaal niets, behalve op de bank zitten puffen
Nu wachten op James, die is met spoed naar de tandarts (waarom gebeuren dit soort dingen altijd in de vakantie?), en dan vanmiddag misschien even naar een museum en daarna naar het strand.
Even kijken hoe ik me straks voel, ik heb echt hele grote moeite met de warmte...
donderdag 6 augustus 2009 om 09:56
MissMoneypenney, jij bent echt stoer met zo'n enorme lijst EN al zoveel afgestreept. Als ik zo'n lijst heb schiet ik meteen compleet in de stress wat meestal tot gevolg heeft dat ik dan maar helemaal niks doe.. geen heel handig systeem trouwens
Maar.. zet em op met de rest van de lijst en daarna.. lekker vakantievieren!
Maar.. zet em op met de rest van de lijst en daarna.. lekker vakantievieren!
donderdag 6 augustus 2009 om 10:10
donderdag 6 augustus 2009 om 10:17
HPL, stort je hart uit!! (want nu maak je me alleen maar gruwelijk nieuwsgierig naar het verhaal..... )
Coebergh en Mamz, hoe herkenden jullie elkaar IRL?? Daar ben ik dan ook wel weer heel nieuwsgierig naar!
Vandaag maar eens uitgeslapen tot 9 uur. Ik had het nodig en het was lekker, maar tegelijk baal ik er nu van dat het al kwart over tien is...
Door het nieuwe topic heb ik nu even geen zin om mijn oude lijstje voor deze week te gaan zoeken, maar ik moet vooral even de laatste loodjes afmaken.
- de logeerkamer is ontzettend opgeruimd (al staan er nog steeds 3 onuitgepakte dozen), maar er moeten wel wat laatste dingetjes weg; afval weg, vloer dweilen, dat soort dingen
- mijn fotoboek wordt op dit moment via internet verstuurd (duurt heeeeel lang)
vandaag dus nog:
- boodschapjes doen
- afwas en keuken opruimen
- recept voor taart opzoeken die morgen gebakken moet worden (dan wordt neefjelief 1!)
- administratie (ik schrijf 'm er optimistisch bij, maar denk niet dat het er nog van gaat komen vandaag)
- viool spelen (heb ik gisteren niet gedaan)
Nou. Aan de slag maar dan. Ik vind het leuk dat er vanavond een logeé komt, maar ik heb 'm al zeker 4 jaar niet gezien dus vind t ook wel spannend!
gegroet!
Coebergh en Mamz, hoe herkenden jullie elkaar IRL?? Daar ben ik dan ook wel weer heel nieuwsgierig naar!
Vandaag maar eens uitgeslapen tot 9 uur. Ik had het nodig en het was lekker, maar tegelijk baal ik er nu van dat het al kwart over tien is...
Door het nieuwe topic heb ik nu even geen zin om mijn oude lijstje voor deze week te gaan zoeken, maar ik moet vooral even de laatste loodjes afmaken.
- de logeerkamer is ontzettend opgeruimd (al staan er nog steeds 3 onuitgepakte dozen), maar er moeten wel wat laatste dingetjes weg; afval weg, vloer dweilen, dat soort dingen
- mijn fotoboek wordt op dit moment via internet verstuurd (duurt heeeeel lang)
vandaag dus nog:
- boodschapjes doen
- afwas en keuken opruimen
- recept voor taart opzoeken die morgen gebakken moet worden (dan wordt neefjelief 1!)
- administratie (ik schrijf 'm er optimistisch bij, maar denk niet dat het er nog van gaat komen vandaag)
- viool spelen (heb ik gisteren niet gedaan)
Nou. Aan de slag maar dan. Ik vind het leuk dat er vanavond een logeé komt, maar ik heb 'm al zeker 4 jaar niet gezien dus vind t ook wel spannend!
gegroet!
donderdag 6 augustus 2009 om 10:22
donderdag 6 augustus 2009 om 10:27
Jonna, klopt. Dat ene verhaal heb ik prima weten te handelen, heb hem alle gras voor z'n voeten weggemaaid en hij kon niet anders dan het met me eens zijn.
Ik gooi het wel ff op de BH, meeen wat ben ik pissed zeg. Lang geleden dat iemand me zó kon opnaaien.
Ik gooi het wel ff op de BH, meeen wat ben ik pissed zeg. Lang geleden dat iemand me zó kon opnaaien.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
donderdag 6 augustus 2009 om 10:46
Ik ben terror zindelijk aan het maken, maar het wilde niet zo vlotten.
In een brainwave laat ik hem nu na een plas op de wc een blij gezichtje tekenen op de wc-tegels ( met whiteboardmarker, dus dat veeg je er zo weer af
) en verdomd het jong wil nu steeds plassen ik hoop wel dat het duidelijk is dat hij alleen op de wc muur gezichtjes mag tekenen. ( daar dacht ik natuurlijk pas te laat weer aan )
En langleve luierbroekjes. Ik werd gek van de plas-wassen ( 3 of 4 broeken van Terror perdag ) Tot ik me in een andere brainwave ineens bedacht dat er luierbroekjes bestaan. Ze waren in de aanbieding bij Etos, dus gelijk 4 pakken ingeslagen.
(ben wel moe van al die brainwaves trouwens )
In een brainwave laat ik hem nu na een plas op de wc een blij gezichtje tekenen op de wc-tegels ( met whiteboardmarker, dus dat veeg je er zo weer af

En langleve luierbroekjes. Ik werd gek van de plas-wassen ( 3 of 4 broeken van Terror perdag ) Tot ik me in een andere brainwave ineens bedacht dat er luierbroekjes bestaan. Ze waren in de aanbieding bij Etos, dus gelijk 4 pakken ingeslagen.
(ben wel moe van al die brainwaves trouwens )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
donderdag 6 augustus 2009 om 10:47
Zo, koffie en even wat telefoontjes gepleegd en bijgelezen.
Wat leuk Mamz en Coebergh! Was het een geplande meet of kwamen jullie elkaar bij toeval tegen?
Ik heb dat wel eens als ik hier in de stad loop. Ik weet dat er meerdere forummers in mijn stad wonen en denk dan wel eens: 'wat als?'
Pip, ik ga naar de BH.
TammeTuk, je vriendin is inmiddels te logeren? Toch lekker he als je iets heel lang voor je uit hebt geschoven en dan zo goed als netjes en klaar is!
MissM, wat vervelend voor James! En inderdaad....waarom gebeurt zoiets altijd als je vakantie hebt?
Ben nog steeds onder de indruk van je lijstje!
GL, lekker vakantie!! BBQ ze vanavond! Wij hebben zaterdag een BBQ, maar de weermannen voorspellen regen.
Rainz, hoe is het met jou?
Fus, leuke vooruitzichten!
Itsme, de vermoeidheid een beetje over? Zal ook niet lekker zijn trouwens met dit weer werken. Ik kan me herinneren dat het vaak in instellingen zo warm is op dit soort dagen. Sterkte!
Boro, wat een lieve Tut!
Hoort iemand wel eens iets van Allis? Ik denk vaak aan haar.
En Rozigst is toch ook terug van vakantie?
Mijn lijstje:
* douchen
* tutten
* op de koffie bij een ex-collega
* gesprek met een dame van de opleiding
* niets, want te warm
Geniet!
Wat leuk Mamz en Coebergh! Was het een geplande meet of kwamen jullie elkaar bij toeval tegen?
Ik heb dat wel eens als ik hier in de stad loop. Ik weet dat er meerdere forummers in mijn stad wonen en denk dan wel eens: 'wat als?'
Pip, ik ga naar de BH.
TammeTuk, je vriendin is inmiddels te logeren? Toch lekker he als je iets heel lang voor je uit hebt geschoven en dan zo goed als netjes en klaar is!
MissM, wat vervelend voor James! En inderdaad....waarom gebeurt zoiets altijd als je vakantie hebt?
Ben nog steeds onder de indruk van je lijstje!
GL, lekker vakantie!! BBQ ze vanavond! Wij hebben zaterdag een BBQ, maar de weermannen voorspellen regen.
Rainz, hoe is het met jou?
Fus, leuke vooruitzichten!
Itsme, de vermoeidheid een beetje over? Zal ook niet lekker zijn trouwens met dit weer werken. Ik kan me herinneren dat het vaak in instellingen zo warm is op dit soort dagen. Sterkte!
Boro, wat een lieve Tut!
Hoort iemand wel eens iets van Allis? Ik denk vaak aan haar.
En Rozigst is toch ook terug van vakantie?
Mijn lijstje:
* douchen
* tutten
* op de koffie bij een ex-collega
* gesprek met een dame van de opleiding
* niets, want te warm
Geniet!

donderdag 6 augustus 2009 om 11:08
Oei HPL, wat klink jij boos! Geen goed begin van de dag om nu al zo kwaad te zijn op iemand. Hoop dat het zich snel oplost.
Heb zojuist zomaar heel onverwacht nog een taak van mijn neverendig lijst afgehandeld. Ben bezig om een familie-weekendje te organiseren, we hebben maar een heel kleine familie (totaal 7 mensen) en zien elkaar eigenlijk nooit. Vorig jaar voor het eerst een weekendje gedaan met zn allen en dat was echt een succes. Nu net de definitieve datum geprikt dus dat kan ik alvast weer schrappen!!
Goh ik word er helemaal blij van.. zou ik ooit net zo'n fanatiekeling worden als sommige van jullie??
Heb zojuist zomaar heel onverwacht nog een taak van mijn neverendig lijst afgehandeld. Ben bezig om een familie-weekendje te organiseren, we hebben maar een heel kleine familie (totaal 7 mensen) en zien elkaar eigenlijk nooit. Vorig jaar voor het eerst een weekendje gedaan met zn allen en dat was echt een succes. Nu net de definitieve datum geprikt dus dat kan ik alvast weer schrappen!!
Goh ik word er helemaal blij van.. zou ik ooit net zo'n fanatiekeling worden als sommige van jullie??
donderdag 6 augustus 2009 om 11:22
wat een kloothommel HPL
Jonna, het is met deze dagen redelijk warm, maar we hebben een hele grote tuin met parasol dus we brengen het grootste gedeelte van de dag daar door. In het huis is het gewoon niet uit te houden met deze dagen.
Ik ben nog steeds moe maar dat komt door de stress van de afgelopen dagen. Maar na morgen heb ik vrij (dat mag ook wel want dan heb ik er 8 dagen opzitten). Na het weekend ben ik vast helemaal uitgerust.
Jonna, het is met deze dagen redelijk warm, maar we hebben een hele grote tuin met parasol dus we brengen het grootste gedeelte van de dag daar door. In het huis is het gewoon niet uit te houden met deze dagen.
Ik ben nog steeds moe maar dat komt door de stress van de afgelopen dagen. Maar na morgen heb ik vrij (dat mag ook wel want dan heb ik er 8 dagen opzitten). Na het weekend ben ik vast helemaal uitgerust.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
donderdag 6 augustus 2009 om 11:39
Itsme, alleen daarom ben ik blij dat ik niet meer in de zorg werk, 8 dagen achter elkaar! Sterkte met de laatste twee dagen!
Gelfling, leuk zo'n weekend organiseren! Heb je al een idee waar?
Ik ben niet zo'n fanatiekeling hoor, tenminste niet wat het bezemen betreft, ik vind al gauw goed. En het gaat er niet om of je wel of niet fanatiek bent, het feit alleen al dat je tevreden op je dag terug kunt kijken, als je je lijstje afgestreept ziet, vind ik al heel plezierig!
Pip, boosheid al een beetje gezakt?
Gelfling, leuk zo'n weekend organiseren! Heb je al een idee waar?
Ik ben niet zo'n fanatiekeling hoor, tenminste niet wat het bezemen betreft, ik vind al gauw goed. En het gaat er niet om of je wel of niet fanatiek bent, het feit alleen al dat je tevreden op je dag terug kunt kijken, als je je lijstje afgestreept ziet, vind ik al heel plezierig!
Pip, boosheid al een beetje gezakt?
donderdag 6 augustus 2009 om 12:07
Jahoe!! De logeerkamer is klaar!
Alleen nog even dweilen, maar dat doe ik straks gelijk met het hele huis. Ik lijk wel gek, het wordt hier steeds warmer... Misschien een extra motivatie om een beetje op te schieten??
Boro, geweldig, die gezichtjes tekenen! Mijn broer beloofde zijn dochtertje een ijsje voor iedere keer dat ze op de wc plaste... Tot zij precies wist hoeveel ijsjes ze tegoed had, hahaha: Papa, nu krijg ik nog 4 ijsjes he?
Ander plan was nodig...
Goldie, heb je een beetje zin in die BBQ? Ik vind zoiets altijd heel leuk om voor te bereiden, maar niet als ik het pas een dag vantevoren hoor...
Alleen nog even dweilen, maar dat doe ik straks gelijk met het hele huis. Ik lijk wel gek, het wordt hier steeds warmer... Misschien een extra motivatie om een beetje op te schieten??
Boro, geweldig, die gezichtjes tekenen! Mijn broer beloofde zijn dochtertje een ijsje voor iedere keer dat ze op de wc plaste... Tot zij precies wist hoeveel ijsjes ze tegoed had, hahaha: Papa, nu krijg ik nog 4 ijsjes he?
Ander plan was nodig...
Goldie, heb je een beetje zin in die BBQ? Ik vind zoiets altijd heel leuk om voor te bereiden, maar niet als ik het pas een dag vantevoren hoor...
donderdag 6 augustus 2009 om 12:59
Jonna het is door alle meldingen op het forum terug geschroefd naar 15 posts posten (ehh) per pagina. Dat is helaas niet te veranderen. Het wordt steeds gekker op het forum.Jeetje zeg alweer 3 pagina's vol, moest gewoon bijlezen eerst.
Ga straks even Pips BH lezen. Of nee Het was om die opmerking van Pips BH.
Bor wat een goed idee om Terror om de tegeltjes te laten tekenen. Ik hoop voor jou dat het snel lukt. En dat je dan met 2 pakken luierbroekjes blijft zitten.
Wat een lieve schat is Tut toch.
Fus spaaaaaaaaannend.
Tammetuk goed van je dat je de logeerkamer al klaar hebt. Moet natuurlijk wel als je een loge krijgt. Ik had een vriendin 32 jaar niet gezien. Het was mijn stapmaatje vroeger en we waren elkaar uit het oog verloren. Tot ik haar via schoolbank opeens terug vond en we meteen hebben afgesproken. En het klikte weer meteen. Zoooo leuk.
Leuk Gelfling een familieweekend organiseren.
Moet nog veel doen maar het is te warm (Is dat een goeie smoes?)
'k Heb al een gedeelte van ons achterstraatje schoongemaakt en opgeruimd. Maar nu staat de zon er vol dus ben ermee gestopt.
Verder:
Was buitenhangen
Wassen.
Ramen zemen. Vanavond doe ik dat. Er komen hier zondag zo'n 10.000 mensen langs het huis kuieren vanwege een jaarlijks dorpsfeest. (Zoebparade )
Verder zwem ik vanmiddag alleen maar om af te koelen.
Ga nu eerst even naar de BH.
Ga straks even Pips BH lezen. Of nee Het was om die opmerking van Pips BH.
Bor wat een goed idee om Terror om de tegeltjes te laten tekenen. Ik hoop voor jou dat het snel lukt. En dat je dan met 2 pakken luierbroekjes blijft zitten.
Wat een lieve schat is Tut toch.
Fus spaaaaaaaaannend.
Tammetuk goed van je dat je de logeerkamer al klaar hebt. Moet natuurlijk wel als je een loge krijgt. Ik had een vriendin 32 jaar niet gezien. Het was mijn stapmaatje vroeger en we waren elkaar uit het oog verloren. Tot ik haar via schoolbank opeens terug vond en we meteen hebben afgesproken. En het klikte weer meteen. Zoooo leuk.
Leuk Gelfling een familieweekend organiseren.
Moet nog veel doen maar het is te warm (Is dat een goeie smoes?)
'k Heb al een gedeelte van ons achterstraatje schoongemaakt en opgeruimd. Maar nu staat de zon er vol dus ben ermee gestopt.
Verder:
Was buitenhangen
Wassen.
Ramen zemen. Vanavond doe ik dat. Er komen hier zondag zo'n 10.000 mensen langs het huis kuieren vanwege een jaarlijks dorpsfeest. (Zoebparade )
Verder zwem ik vanmiddag alleen maar om af te koelen.
Ga nu eerst even naar de BH.
donderdag 6 augustus 2009 om 13:13
Jonna is inderdaad leuk. Moet wel zeggen dat we het (in overleg met de rest) wel heel simpel houden dit keer. Vorig jaar hebben we een nachtje in een hotel geslapen, dit jaar hebben we het dorp waar mijn vader en oma wonen als basis. Mijn oom en tante en vriend en ik blijven dan bij mijn vader slapen. Waarschijnlijk gaan we in nabij gelegen stad lekker toeristisch doen, rondvaartboot ofzo en ergens lekker lunchen. Eten doen we dan ergens in het dorp, dat is wel fijn omdat iedereen dan een lekker wijntje kan drinken bij het eten. De volgende dag gaan we in de omgeving wat plekken bezoeken die oma graag nog eens zou willen zien, het streekmuseum bijvoorbeeld
Het heeft allemaal een heel hoog kneuterigheids-gehalte maar stiekem is dat af en toe best leuk. Uiteindelijk gaat het er vooral om dat wel elkaar toch in ieder geval 1x per jaar zien en spreken.
En een fanatieke bezemer zal ik denk ik nooit worden maar inderdaad.. dat hoeft ook niet! Een tevreden gevoel zou al heel erg fijn zijn maar door mijn standaard patroon van kop in t zand of op de vlucht slaan heb ik dat tevreden gevoel niet echt vaak. Daarom is zo’n bezemtopic wel heel fijn EN inspirerend!!
Het heeft allemaal een heel hoog kneuterigheids-gehalte maar stiekem is dat af en toe best leuk. Uiteindelijk gaat het er vooral om dat wel elkaar toch in ieder geval 1x per jaar zien en spreken.
En een fanatieke bezemer zal ik denk ik nooit worden maar inderdaad.. dat hoeft ook niet! Een tevreden gevoel zou al heel erg fijn zijn maar door mijn standaard patroon van kop in t zand of op de vlucht slaan heb ik dat tevreden gevoel niet echt vaak. Daarom is zo’n bezemtopic wel heel fijn EN inspirerend!!
donderdag 6 augustus 2009 om 13:52
Boodschappen zijn in tha house!
Tammetuk, ik stond niet meteen te juichen nee... Maar het is een leuke groep mannen die komt, dat maakt een boel goed.
En ik moet zeggen dat manlief tot nu toe goed heeft meegeholpen. (En terecht, het zijn ZIJN collega's!)
Jonna, volgens mijn kun je daar niks aan doen hoor, aan die berichten per pagina. (Had toch te maken met de traagheid van het forum?)
To do:
Pastasalade maken.
Salade maken.
Mijn beroemde Komkommersalade maken
Fruitsalade maken
Tafel een beetje klaarzetten.
Hmm, wel veel salades he?
Er is ook nog vlees/vis en stokbrood hoor.
Nu skip ik even naar de BH
Tammetuk, ik stond niet meteen te juichen nee... Maar het is een leuke groep mannen die komt, dat maakt een boel goed.
En ik moet zeggen dat manlief tot nu toe goed heeft meegeholpen. (En terecht, het zijn ZIJN collega's!)
Jonna, volgens mijn kun je daar niks aan doen hoor, aan die berichten per pagina. (Had toch te maken met de traagheid van het forum?)
To do:
Pastasalade maken.
Salade maken.
Mijn beroemde Komkommersalade maken
Fruitsalade maken
Tafel een beetje klaarzetten.
Hmm, wel veel salades he?
Er is ook nog vlees/vis en stokbrood hoor.
Nu skip ik even naar de BH

donderdag 6 augustus 2009 om 13:52
Jonna..ik wist natuurlijk via BH een beetje hoe Mamz eruit zou zien.En ik had hier gelezen dat ze ook naar GM zou gaan.Toen ik daar dus iemand zag lopen die wel erg veel op foto leek heb ik het gewoon gevraagd.Ik was ook alleen met kinderen dus Mamz heeft gezellig haar handdoekje bij die van ons gelegd.Zoons hebben diepe kuilen gemaakt voor de dino's en zo hadden we wat mij betreft iig een erg leuke middag.Mijn vriend kwam ook nog even dus die heeft ze ook gelijk gezien.
Er komt niks uit mijn handjes vandaag...veel te warm!
Als ukkie zo wakker is gaan we maar weer naar GM..even afkoelen.
Vanavond nog wel visite...dus MOET nog stofzuigen.
Er komt niks uit mijn handjes vandaag...veel te warm!
Als ukkie zo wakker is gaan we maar weer naar GM..even afkoelen.
Vanavond nog wel visite...dus MOET nog stofzuigen.