Werk & Studie alle pijlers

belasting en loonheffingskorting

06-08-2009 18:12 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal..

ik heb voor de vakantie 2 bijbaantje. Waar ik het meeste verdien heb ik natuurlijk het loonheffingskorting geactiveerd. Maar vandaag heb ik mijn geld gekregen bij het 2e bijbaantje. In die tijd heb 56,5 uur gewerkt ( 4 weken ) en mijn salaris is 98.98. Dat is 1,75 per uur!!!! dat is meer dan 70%!!! Kan dit wel?? groetjes paaseitje
t lijkt mij niet goed. Kun je me vertellen wat je bruto per uur verdiend en of je onder een cao valt, dan kan ik eens voor je rekenen.
ik werk bij een bakker en daar verdien ik 5,22 en ik valt onder cao winkelhulp dank je wel voor de moeite
t wordt wel morgenochtend hoor, dan kan ik op mn werk ff wat proberen.
Ik weet wel dat als je bijvoorbeeld geen kopie van je paspoort of identiteitsbewijs hebt ingeleverd, dat er heel veel geld ingehouden wordt.

Staat er op je loonstrookje ergens ingehouden loonheffing? Heb ook ergens stage gelopen naast mijn betaalde bijbaan, en daarvoor kreeg ik ook geld. Alleen wel echt veel minder, maar dat geld kon ik later terugvragen aan de belastingdienst.

In ieder geval, veel succes. Mocht je er echt niet uitkomen, kun je als je lid bent van de vakbond daar ook contact mee opnemen.
Helemaal precies kan ik het niet berekenen. Maar rekening houdend met pensioen en sociaal fonds kom ik toch op zo'n 150 euro uit. Ik wil je strook wel bekijken, maar dan moeten we een manier zien te vinden om zo anoniem mogelijk (kan me voorstellen dat je een vreemde niet zomaar je strook toevertrouwd) toch wat meer gegevens uit te wisselen.
Je berekening is voor mij erg onduidelijk, maar als ik het goed begrijp heb je netto 98.98 euro over gemaakt gekregen?

Ik vermoed dat dit betekent dat je gewoon nog niet alle uren die je hebt gewerkt uitbetaald hebt gekregen. Dus dat ze van die 56,5 uur, misschien alleen de helft hebben overgemaakt oid en dat de andere helft dus nog zou moeten volgen. Op de salarisstrook zou je dit moeten kunnen zien.
@Nummerzoveel: daar zou je ook weleens gelijk in kunnen hebben. Als de lonen per maand betaald worden, en een gedeelte van de uren is in een andere periode gemaakt, klopt dat. Dit geldt natuurlijk evenzogoed als de lonen per 4 weken betaald worden, dan kan een aantal uren net in een andere periode vallen.
Je mag maar bij 1 werkgever de loonheffingskorting toepassen.

Bij de andere werkgever heb je dus die korting niet dus hou je bijna niks over.
@Lizzy

TO gaf al aan dat ze de loonheffing maar bij 1 werkgever had laten toepassen. En dan nog is 70% aan inhoudingen natuurlijk niet reeel. In het hoogste tarief betaal je max 52% (en dan verdien je echt vele malen meer dan 1,75 netto per uur).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven