anders na vakantie

08-08-2009 15:26 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat ik hier zou schriven, maar ik moet het even kwijt. Mijn vriend en ik zijn net drie weken op vakantie geweest en al een paar dagen voor de vakantie werd onze relatie anders, of nou ja, eigenlijk zijn gedrag. Voorheen was hij heel lief, knuffelig en wilde hij heel graag kinderen met me. Vanaf een kleine week voor de vakantie nam hij op een bepaalde manier afstand en deed hij heel kortaf. Op de vakantie zelf zei hij dat hij toch nog even wilde wachten met kinderen (terwijl hij juist degene was die mijn twijfels weghaalde toen we ervoor gingen) en hij irriteerde zich de hele dag aan me. Van hoe ik liep tot hoe ik dronk, at, praatte, lachte en ga zo maar door. Overal zei hij wat van. Ik heb echt een klote vakantie gehad....

Vandaag zijn we thuis gekomen en hij is nu gelukkig ff weg en ik kan alleen maar huilen en ik snap niet wat er gebeurd is. Hij beweer dat hij zich altijd irriteert aan degene met wie hij op vakantie is en dat het aan hem ligt, maar mijn zelfvertrouwen is toch wel lichtelijk gedaald, helemaal toen hij zei dat hij toch nog wel even wilde wachten met kinderen. (daarvoor wilde hij niets liever dan kinderen met me)

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt? Ik weet echt niet mer hoe ik tegen hem moet doen en het liefst zet ik nu zijn spulen uit huis en zoekt ie het maar uit.
Was dit jullie eerste vakantie samen?
nee, tweede. De andere keer waren we een week weg.
Ja, ik geloof dat dit je verdrietig maakt, zeker omdat je geen idee hebt waar die gedragsverandering komt. Zijn uitleg over zijn gedrag klopt ook niet want al voordat jullie vertrokken, werd zijn gedrag anders.

Hoe lang hebben jullie al een relatie en is dit de eerste keer dat je samen op vakantie gaan? Als je al vaker samen weggeweest bent, weet je ook of hij zich tijdens vakanties altijd zo gedraagt.

Dat gevoel niet te weten hoe je te gedragen, is vreselijk, ik ken het wel. Je zoekt dan ook steeds bij jezelf of jij niet iets fout doet. Je kent jezelf en weet dan ook hoe jouw gedrag naar hem toe is en als je eerlijk bent, weet je ook wat jouw aandeel is. En als je in alle eerlijkheid weet dat er jou niks te verwijten valt, laat je dan ook niks 'aanpraten' want dat doe je zelf. Hij zegt zelf dat de fout bij hem ligt dus laat dat dan ook voor jou zo zijn. Blijf doen zoals je bent.

Maar iets klopt er echt niet, denk ik. Ik weet niet wat voor type hij is, zou je kunnen denken dat ie vreemd gaat? Want eerlijk gezegd vind ik dit wel symptomen die die richting uitwijzen.

Ga er over praten, over wat het bij jou doet, over je onzekerheid en het niet meer weet. Probeer in elk geval uit hem te krijgen wat er is en stop pas op het moment dat jij je weer beter voelt en zijn argumenten kunt accepteren.

Succes!
Jeetje, als ik jou was zou ik ook wel in de war zijn.

Om meteen zijn spullen uit huis te gooien lijkt me iets te snel, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je aangeeft hoe jij je voelt. Hij kan wel zeggen dat hij altijd zo is op vakantie (lijkt mij wat vreemd), maar jij hebt het gevoel dat er iets anders aan de hand is. Spreek dat uit, en geef aan dat het voor jou zo niet prettig is om op vakantie te gaan, maar dat je je op deze manier ook niet fijn voelt binnen de relatie.

Ik kan me zo voorstellen dat er bij hem iets speelt waar hij is óf nog niet bewust van is, óf hij kan/durft het niet bespreekbaar te maken.
Zou het kunnen dat hij verliefd is op iemand anders? Hij is 'even weg'. Waar is hij heen?

Vraag het hem eens, en neem geen genoegen met een vaag antwoord.

(Ik herken dit gedrag van toen het mij overkwam. Alleen wilde mijn ex mij eerst nog even zwanger maken, om vervolgens met zijn 20-jaar jongere liefje 'vadertje en moedertje' te gaan spelen. Goddank is het zover niet gekomen, omdat hij door de mand viel)
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
Je hebt voor je op vakantie ging toch wel gevraagd wat er met hem aan de hand was ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou nou om nu meteen maar te opperen dat er iemand anders in het spel was lijkt mij een beetje overdreven. Er is wel iets aan de hand, en dat moet TO gewoon opengooien lijkt mij.
Hoelang zijn jullie samen? Wonen jullie ook samen? Gedraagt hij zich thuis ook zo?

3 weken op vakantie met elkaar is natuurlijk wel lang. Dan kunnen er irritaties ontstaan. Maar als dit aan de lopende hand het geval is, en zelfs al voor jullie vakantie begon, dan lijkt me dat geen goed teken.

Dan moet je dus constant op je tenen lopen om ervoor te zorgen dat hij zich nergens aan irriteert. Lijkt me niet zo fijn.

Ik zou eens een goed gesprek met hem aangaan wat er nu eigenlijk aan de hand is. De verklaring van: komt door de vakantie en ligt niet aan jouw, zou ik niet accepteren.

Hier is echt wel meer aan de hand. Hij wil voor de vakantie dolgraag kinderen met je, en tijdens de vakantie trekt hij dit terug? Ik zou zelf denken dat zijn gevoel voor je minder geworden is. Anders twijfel je niet over kinderen, en zeik je niet iemand constant af.

Succes ermee!
Dat was ook mijn eerste vraag Wohman,

Wonen jullie samen?

Misschien is hij wel helemaal niet gewend om zo lang met iemand op zijn lip te zitten.

Dat hij nu gelijk een ander heeft vind ik persoonlijk een beetje ver gaan, hij zal wel geschrokken zijn van het hele 1 op 1 gebeuren

Tenminste das wat ik er nu uit kan opmaken

Ook zijn spullen zou ik niet direct het huis uit gooien, al kan ik me voorstellen dat je dat nu wel even zo voelt.

Het is natuurlijk ook helemaal niet wat je je van een vakantie voorstelt.

Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Oei, wat een rot situatie... Ik krijg echt het gevoel dat hij jou niet waardeert voor wie je bent. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Stress, persoonlijkheid, vreemdgaan, verliefd op iemand anders? Er is er 1 die het weet...

Gooi de zaak open, laat hem verantwoording afleggen voor jouw klotevakantie!! Hopelijk is het iets waar jullie samen iets aan kunnen doen...

sterkte!

FM
Nou nou nou...laat hem verantwoording afleggen...

Das weer gelijk zo met een vingertje wijzend...

TO had ook in de laatste week van de vakantie al een gesprek aan kunnen gaan toch?

Als iemand zich een paar dagen aan mij zit te irriteren ga ik ook uitzoeken waar dat vandaan komt...toch?

Er is iets gebeurd in zijn koppie, das duidelijk maar wat daar kan TO (en wij) alleen maar naar gissen

Ga nou eerst eens met hem praten en horen wat er nou misging ineens
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
ik heb ook met hem gepraat, al heel vaak zelfs. We hadden een ruzie gehad over het huishouden (we wonen nu 4 maanden samen) en daarna is er bij hem iets veranderd; hij is van zijn roze wolk afgevallen. Hij irriteert zich aan me, vindt dingen van mij niet meer leuk. Maar ja, in een relatie vind je toch niet altijd alles leuk aan elkaar? Ik merk dat ik zelf ook wel boos ben. Hij heeft toch wel redelijk mijn vakantie verknald met het gelet op de meest onzinnige dingen.

We hebben er gister en vandaag over gepraat maar ik weet me niet echt een houding tegeven tegenover hem, heel raar.
Maar wat zegt hij dan precies over wat er volgens hem aan de hand is?
Hij zegt dat hij niet meer verliefd is zoals eerst, hij zich aan mij irriteert en dat hij het bijvoorbeeld niet leuk vindt dat ik wel ens negatief ben of onaardig over andere mensen (wat volgens mij best mee valt, maar goed)

Ik dnek dat hij mij heel erg heeft geidealiseerd en dat hij er nu achter komt dat ik ook niet perfect ben. Hier heeft hij denk ik hele veel moeite mee.
Als het gekomen is vanaf het samenwonen, dan kan ik me daar iets bij voorstellen. Je ziet dan natuurlijk veel meer dingen van elkaar dan wanneer je niet samenwoont. Dingen die je nog niet wist, en die je misschien niet zo leuk vindt van de ander.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij daardoor maar jullie vakantie moet verknallen. Hij had er vooraf met jouw over moeten praten wat hem dwars zat. Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat het moeilijk wordt om samen verder te gaan.

Hij vindt schijnbaar wel heel veel dingen niet leuk aan je. Want hij irriteert zich constant aan je. En jij weet daardoor niet meer hoe je je nog moet gedragen in zijn bijzijn zonder hem te irriteren. Iemand moet je nemen zoals je bent, en als hij dat niet kan, fo jij moet je helemaal gaan aanpassen aan hem, dan lijkt me dat weinig kans van slagen hebben...
Maar na hoeveel tijd zijn jullie gaan samenwonen dan? Kenden jullie elkaar eigenlijk nog niet zo goed?
quote:spidergirl1 schreef op 09 augustus 2009 @ 10:40:

ik heb ook met hem gepraat, al heel vaak zelfs. We hadden een ruzie gehad over het huishouden (we wonen nu 4 maanden samen) en daarna is er bij hem iets veranderd; hij is van zijn roze wolk afgevallen. Hij irriteert zich aan me, vindt dingen van mij niet meer leuk. Maar ja, in een relatie vind je toch niet altijd alles leuk aan elkaar? Ik merk dat ik zelf ook wel boos ben. Hij heeft toch wel redelijk mijn vakantie verknald met het gelet op de meest onzinnige dingen.

We hebben er gister en vandaag over gepraat maar ik weet me niet echt een houding tegeven tegenover hem, heel raar.

Autsj, het samenwonen valt hem tegen dus. Hij is van zijn roze wolk afgevallen. En dan moest hij ook nog een week samen weg zonder anderen om af en toe naartoe te vluchten?

Hoe lang kennen jullie elkaar, en hoe lang zijn jullie nu samen?

Het lijkt me verstandig om te praten hierover. Heeft het te maken met gevoel dat veranderd nu hij je zoveel ziet? Zitten jullie misschien teveel bij elkaar? Is het nú al sleur geworden?

Laat hem vertellen wat hem zo irriteert en hoe hij dat wil gaan oplossen. En op welke manier hij denkt dat jullie hier samen uitkomen, wil hij hier samen uitkomen?
Hij heeft moeite met zichzelf. Jij bent dus wel eens negatief of onaardig tegenover een ander.....is hij zijn eigen hufterige gedrag tijdens jullie vakantie vergeten? Een levensgrote spiegel zou deze gast niet misstaan.

Meteen de relatie beeindigen lijkt me een beetje overdreven maar vraag jezelf wel af of dit het type relatie is wat je wilt. Als hij zijn eigen klote-gedrag niet onder ogen wil of kan zien dan kun jij op je tenen blijven lopen wat je wilt, praten wat je witl, ruzie maken wat je wilt, het zal niet veranderen.

En als hij nu al de van de roze wolk afgeflikkerd is dan is het misschien een goed idee om even (ook fysiek) afstand van elkaar te nemen. Ik zelf kan er niet tegen als iemand zijn/haar eigen frustraties op mij loopte botvieren. Het is vernederend en je loopt steeds met het gevoel dat je nog geen stuiver waard ben. Echt, neem even afstand om te bekijken wat hier aan de hand is voor jezelf. Laat hem maar even in "nuchtere" toestand ook nadenken of dit de relatie is die hij wel. Die vent klinkt niet alsof hij respect voor je heeft en met die houding is een relatie geen lang leven beschoren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven