Hoe dring ik tot haar door?

08-08-2009 15:56 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, graag jullie advies over het volgende. Ik weet dat wij mannen soms vrouwen niet begrijpen, en dat is misschien maar goed ook. Maar van onderstaande snap ik nog minder.

Ik heb ruim drie jaar met veel plezier bij een bedrijf gewerkt, waar ik al erg snel een hele leuke collega leerde kennen waar het vanaf begin af aan erg goed mee klikte. Er was vrijwel onmiddelijk sprake van een hele sterke aantrekkingskracht tussen ons. Ik had alleen in die tijd nog een vriendin, dus voor mij was het puur vriendschappelijk. Maar ik hoorde al snel van collega's dat zij wel degelijk gevoelens voor mij bleek te hebben...

Zij heeft alleen in het verleden het één en ander mee gemaakt waardoor zij mensen niet meer te dichtbij laat komen. Dan sluit ze zich af en draait haar gedrag 180 graden. Een stukje zelfbescherming zeg maar.

Uiteindelijk is mijn relatie gestrand (inmiddels ruim een jaar terug) en hadden we steeds leuker en vaker contact, ook buiten werktijd belden en smsten we regelmatig. Ik heb haar toen ook een keer voorgesteld om wat te gaan drinken samen en ze zei dat ze dat erg leuk vond. Helaas is dat door omstandigheden toen niet doorgegaan, en hebben we gezegd dat we dat later nog eens zouden overdoen. Maar toen ik van anderen hoorde dat ze mij wel erg leuk vond, en ik het daarna weer een keer voorstelde wees ze het af..

Afgelopen donderdag was mijn laatste werkdag op het werk, en bij mijn afscheid werd ik compleet door haar genegeerd en wilde ze ook als enige niet met me op de foto. Ook het afscheid nemen ging even tussen neus en lippen door, heel vluchtig. Geen bedankje, geen succes of wat dan ook...Ik had de dagen daarvoor al gemerkt dat ze me zoveel mogelijk aan het ontlopen was.

Bij mijn afscheid heb ik haar een brief gegeven waarin ik heb geschreven dat ik met haar een erg leuke tijd heb gehad en dat we wat mij betreft zeker contact houden en dat we die afspraak om wat te gaan drinken binnenkort eens moesten gaan inlossen, omdat ik dat zelf leuk vond. Maar ook omdat ik wist dat zij dat leuk vond.

Voor de duidelijkheid, ik ben er in de loop van de tijd achter gekomen dat ik ook gevoelens voor haar heb. En ik weet ook dat ze dat voor mij heeft, alleen dat ik voor haar idee waarschijnlijk te dichtbij ben gekomen waardoor ze opeens zo doet.

Nu kreeg ik gister een sms van haar waarvan ze me bedankte voor de brief, de leuke tijd samen en ook voor het feit dat ik er altijd voor haar was. Ze eindigde echter met de opmerking: dat ik niets met je af wil spreken heeft niets met jou te maken, maar met jezelf...

Wat mij betreft gewoon een bevestiging van mijn vermoeden dat ze me inderdaad leuk vind, maar dat ze bang is om het te dichrbij te laten komen.

Zie ik dit goed? En zo ja, hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Moet ik het laten zitten, moet ik actie ondernemen? Ik weet zeker als ik haar confronteer met de vraag of zij mij leuk vindt, ze alles zal ontkennen, helemaal dichtslaat en ik de glazen voor mezelf ingooi...
Een prille relatie moet in het begin vooral léuk zijn , vind ik .

Dit is nog niets en het is nu al moeilijk gedoe .

Heb je dat er voor over ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je haar echt leuk vind zou ik het wel een kans geven. Als je bereid bent om heeeel langzaam, stapje voor stapje toenadering te zoeken dan denk ik dat het best zo zou kunnen zijn dat jullie uiteindelijk samen kunnen komen.

Misschien zou je iets kunnen sms-en als: ik zou dat graag met jou overwinnen...of iets in die trant, dit klinkt misschien wat zwaar. Maar dat ze in ieder geval voelt dat jij ondanks haar muur voor haar wilt gaan.
Als zij aangeeft geen verder contact te willen denk ik dat je dat gewoon moet respecteren. Ook mensen die dingen te verwerken hebben voor ze verder kunnen/willen kunnen om mensen geven, zij maakt de bewuste keuze (moet je in ieder geval van uitgaan) om nu toch voor zich zelf te kiezen.

Eigenlijk vind ik elke poging die je nu gaat ondernemen met de intentie haar bij te laten draaien respectloos
Waarom niet gewoon haar wens respecteren? Waarom moet je per se tot haar doordringen?

En die overtuiging dat zij jou ook op die manier leuk vind, komt dat enkel van 'wat anderen jou vertellen' over haar gevoelens tov jou?

Als ik zou aangeven niet te willen afspreken en men gaat dan toch - op welke manier dan ook- proberen mij over te halen zou ik zeer pissig worden en zou je het totaal verknald hebben bij mij. Maar dat ben ik, hè.
Known to cause insanity in laboratory mice
Niet doen. Ze geeft duidelijk aan wat ze wil en zal zichzelf wel t beste kennen. Verwerk je gevoelens en ga door met leven.
Ik denk dat je het wel goed ziet en dat je daarom haar wens ook moet respecteren.

Niet alleen voor haar, maar ook voor jezelf

Als iemand niet klaar is voor een relatie/fling/ONS ga jij haar echt niet op andere gedachte kunnen brengen hoor.

Dat is iets wat uit haarzelf moet komen.

Ze heeft je nummer, ze weet dat je er voor haar bent en hoe jij tegenover de vriendschap staat.

Dat je graag contact wil houden en zo.

als ze genoeg moed heeft verzameld zal ze je echt zelf wel bellen.

Als je zelf gaat proberen loop je een hele grote kans dat ze zich inderdaad helemaal afsluit.

Dus ik zou het afsluiten en verder gaan met je leven, hoe lastig je dat nu ook lijkt

Trekken aan een dood paard (en dat bedoel ik echt figuurlijk hoor) vergt nog veel meer energie dan er nu een punt achter zetten voor jezelf.

Dat is namelijk een strijd die je op voorhand als verloren kan beschouwen.

Succes!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hmmm, tja. Op mij komt ze over alsof ze eigenlijk wel wil maar om bepaalde redenen niet durft. Als ik dat zou zijn dan zou ik daar toch graag vanaf komen. En als er dan een geduldige lieve man op mijn pad zou komen die ik kan ( gaan) vertrouwen dan zou ik dat - zeker achteraf- heel blij mee zijn.

Het negeren enzo is een manier om hem niet te dichtbij te laten komen, maar wie weet schreeuwt haar hart wel om hem, maar durft ze gewoon niet. Misschien ben ik wel een hele erge romanticus

Dit is in elk geval vanuit mijzelf bekeken.

Maar je hoeft haar ook niet bij te laten draaien. Je kunt gewoon casual het contact een beetje onderhouden door af en toe smsjes te sturen hoe het met haar gaat en verder niet te snel willen aansturen op afspreken ofzo. Mocht ze echt structureel en duidelijk je af blijven wijzen dan moet je het natuurlijk laten rusten.

Bij dit soort verhalen ben ik altijd benieuwd hoe het verder verloopt. Kom je het dan hier melden?
MP, hij negeert haar toch ook niet?

Hij respecteert alleen haar wens om geen contact meer te onderhouden.

Zij weet dat hij dat wel wil, dus ze hoeft de telefoon maar te pakken en het contact is er weer.
Misschien even handig om te weten: ik heb haar (nog) niet laten dat ik ook gevoelens voor haar heb...De eerste keer dat ik haar meevroeg vermelde ik er dan ook gelijk bij dat het puur vriendschappelijk was (wat op dat moment ook echt zo was).

Ze heeft in ieder geval niet laten weten echt een punt achter ons contact te zetten, maar dat iets afspreken er niet in zit.

Ik weet niet of het handig is om toch zelf voorzichtig te laten doorschemeren dat ik haar toch ook wel leuk vind, dat er dan misschien een opening is...
Ik snap niet zo goed waarom je haar een brief schrijft, in plaats van haar te bellen of persoonlijk te spreken. Durfde je dat niet? Kan me voorstellen dat dat bij haar ook een beetje vreemd overkomt en dat ze nu waarschijnlijk denkt dat jij het alleen bij vriendschap wilt houden. Wellicht wil ze dus uit zelfbescherming niet met je afspreken.
anoniem_88483 wijzigde dit bericht op 08-08-2009 17:50
Reden: Te vroeg geklikt
% gewijzigd
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:Pepper schreef op 08 augustus 2009 @ 17:47:

Misschien even handig om te weten: ik heb haar (nog) niet laten dat ik ook gevoelens voor haar heb...De eerste keer dat ik haar meevroeg vermelde ik er dan ook gelijk bij dat het puur vriendschappelijk was (wat op dat moment ook echt zo was).

Ze heeft in ieder geval niet laten weten echt een punt achter ons contact te zetten, maar dat iets afspreken er niet in zit.

Ik weet niet of het handig is om toch zelf voorzichtig te laten doorschemeren dat ik haar toch ook wel leuk vind, dat er dan misschien een opening is...

Huh???

dat moet je even uitleggen, ze wil niet afspreken maar wel contact houden?

Ze wil dus eeuwig smssen of zo?

Is niet raar bedoeld hoor maar dat snap ik echt niet, met vrienden spreek je toch ook af?

enne,....niet laten doorschemeren dat je haar leuk vind, loopt ze in dit stadium alleen maar harder voor weg.

Als ze wel contact wil blijven houden kan je wel haar vertrouwen winnen, al betwijfel ik of dat lukt per mail/sms
Maar ik vraag me af of dat ook wel echt haar wens is. Ik roep ook (te) vaak iets terwijl ik iets heel anders wil. Ik dacht dat dat vrouw eigen was

Pepper, als het haar voorzichtig verteld stel je jezelf ook kwetsbaar op en dat kan haar helpen om vertrouwen in je te krijgen.
Ze is heel erg duidelijk, en dat zul je moeten respecteren. Het zou natuurlijk kunnen dat ze in de loop van de tijd er anders over gaat denken. Lijkt mij dat de enige actie die jij kunt ondernemen, is laten weten dat je haar een bijzondere vrouw (of iets van die strekking) vindt en haar alle tijd en ruimte geeft.

Daarna geen contact meer opnemen en verder gaan met je leven. Wie weet komt het op een dag 'goed', wie weet niet.
quote:MissPeace schreef op 08 augustus 2009 @ 17:56:

Maar ik vraag me af of dat ook wel echt haar wens is. Ik roep ook (te) vaak iets terwijl ik iets heel anders wil. Ik dacht dat dat vrouw eigen was

Pepper, als het haar voorzichtig verteld stel je jezelf ook kwetsbaar op en dat kan haar helpen om vertrouwen in je te krijgen.

Tsja, dan gooi je mijns inziens dus gewoon je eigen glazen in.

Gewoon zeggen wat je bedoeld maakt het leven een stuk eenvoudiger.

Bovendien vind ik nog steeds dat je wensen moet respecteren

Dus als het haar wens is niet meer af te spreken zal TO dat moeten respecteren.

Want stel dat ze wel zegt wat ze bedoeld, dan zal elke vorm van toenadering als vervelend worden ervaren (terecht overigens) en als hij het laat rusten en zij na verloop van tijd komt vragen waarom hij geen contact meer opneemt kan TO in alle eerlijkheid zeggen

"ik respecteerde alleen jouw wens"

Lijkt mij dat je dan niet mis kan schieten toch?
Iets anders zeggen dan dat je eigenlijk wilt, is gewoon niet zo handig.

Ben het eens met Gigaluilak. ga er niet vanuit dat een vrouw die nee zegt eigenlijk stiekem toch ja bedoelt, want dat is behoorlijk respectloos. Zij heeft op dit moment geen behoefte aan contact, ze doet van alles om je te ontlopen. Hoe meer jij gaat "jagen" , hoe harder ze zal vluchten. Laat het initiatief aan haar en neem uit jezelf geen contact meer op.
Misschien is zij nog wel in de veronderstelling dat jij haar leuk vindt, maar meer ook niet. Misschien wil zij zichzelf daarom niet laten kwetsen en houdt daarom de boot af.

Wat heb jij te verliezen? Helemaal niets toch?

Dus ik zou haar een sms sturen waarin je haar vertelt dat je haar hartstikke leuk vind en stel voor wanneer en waar je iets gaat drinken. Niet te gauw opgeven.

Misschien denkt ze wel: voor mij nooit meer een man, omdat ze beschadigt is in he tleven en durft ze zich niet meer te geven. Als het zou klikken tussen jullie, is ze toch blij dat jij hebt doorgezet.

Ze lijkt zo druk bezig je te ontlopen dat ze mogelijk wel iets voor je voelt! Maar dat laatste weet je natuurlijk nooit, en ben ook de eerste om te zeggen dat je haar gevoelens moet respecteren, maar toch kan je het proberen....

Succes
anoniem_70179 wijzigde dit bericht op 08-08-2009 18:54
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Of je hebt een aangifte wegens stalking aan je broek. De vrouw in kwestie geeft duidelijk an dat ze geen contact wil. TO wil daar maar al te graag uit lezen dat ze m stiekem toch wel wil, mar het zou net zo goed unnen dat ze m gwoon een griezelige engerd vindt, maar te beleefd is om dat te zeggen. "Het ligt niet aan jou, mar aan mezelf" is toch een beleefde versie van "Ik moet je niet, maar ik kan niet precies aangeven wat er met je mis is, of ik zou je daarmee alleen nodeloos kwetsen, dus zeg ik dat het gewoon aan mij ligt". Vrouwen zijn soms rare wezens, maar iemand die zo duidelijke in alles probeert je te negeren heeft echt wel door dat je haar leuk vind en er gewoon geen trek in.
Misschien ligt het ook wel aan háár, en is ze daar gewoon eerlijk in. Ik heb ook een periode gehad dat ik het benauwd kreeg van elke leuke man die in mijn buurt kwam. En als die leuke man bleef aandringen voelde ik me totaal in het nauw gedreven. Dus: Laten weten dat je haar leuk vindt en dan afstand. Kun je je geen buil en vallen, en weet zij hoe jij over haar denkt. Verandert misschien niks aan de situatie, maar meer kun je echt niet doen.
TO, wat vind je zelf van alle reacties die worden gegeven?
Ik zou nog een smsje sturen met zoiets als: Jammer dat je niet af wilt spreken, ik vind ons contact altijd erg leuk! Ik hoor het daarom graag als je van gedachten verandert :-) Liefs/Groetjes, ....

Verder zou ik niet aandringen, als ze hier niet op reageert kun je het beter laten rusten volgens mij.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
quote:gigaluilak schreef op 08 augustus 2009 @ 16:18:

Als zij aangeeft geen verder contact te willen denk ik dat je dat gewoon moet respecteren. Ook mensen die dingen te verwerken hebben voor ze verder kunnen/willen kunnen om mensen geven, zij maakt de bewuste keuze (moet je in ieder geval van uitgaan) om nu toch voor zich zelf te kiezen.

Eigenlijk vind ik elke poging die je nu gaat ondernemen met de intentie haar bij te laten draaien respectloos

Hier ben ik het helemaal mee eens. Maar ook met de reactie van BGB, dat een prille relatie vooral leuk moet zijn.

Dit is niets en veel gedoe. Ik zou daarvoor bedanken.
Dames, allereerst bedankt voor jullie reacties. Zowel positief als negatief.

Wat misschien wel handig is om te vermelden, is dat in de tijd tussen dat het uitging tussen mij en mijn ex en ik voor het eerst hoorde dat zij gevoelens voor me had, het een aantal keren is gebeurd dat ik van haar kant een aantal uitnodigingen voor een 'leuke avond/nacht' heb gehad. Waar ik toen vriendelijk voor bedankt heb, omdat toen er in mijn hoofd nog geen plek was voor een andere vrouw.

Vervolgens zijn we in de tussentijd wel erg naar elkaar toe gegroeid, hebben erg veel over persoonlijke dingen gesproken. Ook belde ze mij regelmatig op om even haar hart te luchten of gewoon even te praten. Wat ik hiermee wil aangeven is dat het contact dus wel degelijk van twee kanten kwam. Sterker nog, twee dagen voor mijn afscheid hebben we 's avonds nog uitgebreid aan de telefoon gezeten...

Ik realiseerde mijzelf pas de laatste week op het werk dat ik wel degelijk gevoelens voor haar had en het echt heel jammer zou vinden als ik niet meer zou spreken.

En wat betreft die brief...zoals ik al eerder zei merkte ik de hele week al dat ze er moeite mee had dat ik weg zou gaan. Momenten dat we samen waren probeerde ze zoveel mogelijk te ontwijken. Er was gewoon geen mogelijkheid om haar bepaalde dingen duidelijk te maken, vandaar die brief. Ook op het afscheid zelf waren er altijd mensen mee, en ook omdat wij privé zoveel van elkaar weten vond ik het wel zo netjes om dat tussen ons te houden. En het er niet over te hebben als de helft van het bedrijf er bij staat.
Kan het niet gewoon zo zijn dat zij zich geen houding wist te geven m.b.t. jouw vertrek? Dat ze bang was dat ze emotioneel zou reageren of zo, juist OMDAT ze je WEL nog steeds leuk vindt??
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Als zij van jou niet weet dat je nu wel geinteresseerd in haar bent, kan het zo zijn dat ze uit zelfbescherming nu niet met je af wil spreken. Het is 1 ding om elkaar als collega's te zien, maar buiten het werk om, geeft dat de sfeer een hele andere lading natuurlijk....
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven