Fruithapje suiker kruidvat

08-08-2009 22:06 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat kinderen tot een jaar geen suiker mochtte i.v.m. hun darmpjes.

Nou zag ik dat in de fruithapjes van 6 maanden van het kruidvat suiker zit.

Ik baal er wel van want ik las het thuis en zit nu met 6 potjes.

Maar mijn vraag.

Als baby's tot een jaar geen suiker mogen dan mag het toch niet verkocht worden verwerkt in fruithap?

Voortaan eerst etiket lezen en dan kopen.

Dit is mijn 3e kindje is het advies weer eens veranderd? De 1e 2 mochten geen suiker.
Precies de reden waarom ik nooit kruidvat potjes heb gekocht. In de potjes van Friso zit geen suiker. In olvarit volgens mij ook niet, maar dat weet ik niet zeker.
The time is now
bedoelen ze niet gewoon fruitsuikers? Fruit bevat toch immers altijd (behoorlijk veel) suikers, daarom ook niet meer dan 2 stuks fruit per dag.
Whatever, I do what I want
Kinderen jonger dan één jaar kunnen ernstig ziek worden van honing, omdat er sporen van de Clostridium bacterie in aanwezig kunnen zijn, die botulisme kunnen veroorzaken. Dit is een ernstig ziektebeeld, dat kan leiden tot spierzwakte en verlammingen. Baby’s tot een jaar hebben nog onvoldoende weerstand tegen deze schadelijke bacteriën, omdat hun darmflora nog niet optimaal ontwikkeld is. Overigens is het niet aan te raden om een kind te veel aan een zoete smaak te wennen. Dus: geen honing, maar liever ook geen suiker toevoegen.

Bron; www.gezondvgz.nl

Liever geen suiker omdat je je kindje zo min mogelijk aan zoete smaken moet laten wennen i.v.m. tandjes.
Potjes kun je gewoon terugbrengen. :-)

Er zijn veel meer producten speciaal voor kinderen die VOL zitten met suiker. Danoontje bijvoorbeeld. Vond het belachelijk dat er zo een grote hoeveelheid zit in een product voor kleintjes. Vandaar dat ze het zo lekker vinden...
Prak gewoon een banaan en mix met sinaasappelsap. Gerapste appel erdoor en een gecrushte liga.

Ook heel lekker voor mama's .

Dat was natuurlijk je vraag niet, maar daar weet ik ook geen antwoord op.
Britannia, wat denk je dat een liga zoet maakt?
Bron over kinderen:

Geef je baby in het eerste jaar zo weinig mogelijk suiker. Deze bevatten veel vetopbouwende koolhydraten en verdrukking in de darmen veroorzaken; Dit kwam ik tegen met googlen.

Het is dan toch raar dat het toch verwerkt word in potjes. En er zit geen appel of sinasappel in maar appelsap en sinasappelsap.

Banda: Normaal heb ik idd olvarit en AH. Maar Kruidvat was voor mij nieuw. Bij de andere 2 hadden ze het nog niet. Dus dacht even proberen.

Crini: Ze bedoelen geen fruitsuikers. Dat is logisch in fruit.
Brittania: Dat ga ik idd ook weer doen. Maar om mee te nemen blijf ik wel potjes gebruiken.

Liga lust hij trouwens ook niet. Alleen fruithap en borstvoeding.

Maar ik snap niet dat je aan fruithapjes suiker toevoegt. Suiker is al zoet. En kinderen lusten het zonder suiker ook wel.
Maar Maxem, wat is er nou lastig meenemen aan een banaan? Of een kiwi?
Hij is pas 7 maanden en geeft over bij stukjes. Is nogaal een moeilijke eter.

Anders had je helemaal gelijk hoor. Maar nu moet ik dan ook heel mijn blender en alles meenemen.

Op vakantie heeft de kleine alleen maar potjes gehad.
Aha, een kotser . Tja dat deed die van mij niet dus geen ervaring mee. Misschien zijn de biologische potjes van Zonnatura of Biobim iets voor je?
Yep de 3e kotser. Maar de andere 2 zijn ook groot geworden. Tis alleen lastig het eerste jaar a 1.5 jaar. Daarna aten ze redelijk.

Dochter lustte zelfs tot 4 jaar geen patat en pas sindskort pannenkoeken. Het is niet alleen groente.

Zoon lustte meer. Maar ging ook niet makkelijk.

En nu eet zoon ook weer niks anders als fruit en b.v.

Vandaar dat ik kijk of er wel voldoende voedingsstoffen in de potjes zit. Hetgeen dat hij binnen krijgt wil ik wel dat het geen troep is.

Maar nu zeiden op consultatiebureau dat in principe borstvoeding genoeg voedingsstoffen bevat tot de kleine een jaar is. Het verandert echt elke keer.
quote:maxem schreef op 08 augustus 2009 @ 22:06:

Ik dacht dat kinderen tot een jaar geen suiker mochtte i.v.m. hun darmpjes.

Nou zag ik dat in de fruithapjes van 6 maanden van het kruidvat suiker zit.

Ik baal er wel van want ik las het thuis en zit nu met 6 potjes.

Maar mijn vraag.

Als baby's tot een jaar geen suiker mogen dan mag het toch niet verkocht worden verwerkt in fruithap?

Voortaan eerst etiket lezen en dan kopen.

Dit is mijn 3e kindje is het advies weer eens veranderd? De 1e 2 mochten geen suiker.Met 'het mag niet' doelt men op het advies van de WHO, niet dat het echt niet mag.
Oké het is dus meer een advies.

Wel raar je gaat ervan uit dat het verantwoord en goed is voor je kind.

Doen ze er appelsap en ipv appel en sinasappelsap ipv sinasappel en suiker.

Eigenlijk een potje troep en het mag ook nog.
Snap sowieso niet goed waarom mensen die fruitpotjes kopen...
Dat schreef ik al.

Hij geeft over als er stukjes in zitten. En ik ga als ik ergens naartoe ga geen blender meenemen.
Maxem, fabrikanten interesseert het helaas geen hol of het verantwoord en goed is voor je kind. Als het maar verkoopt, de meeste ouders lezen toch de etiketjes niet.

In de meeste babyproducten zit gewoon een bak suiker. Ik herinner me de Nijntje babybiscuits: de fabrikant zegt: ja er zit wel suiker in maar dat is nodig om de koekjes lekker te maken.

Alsof het dan minder suiker is.
quote:maxem schreef op 09 augustus 2009 @ 00:02:

Dat schreef ik al.

Hij geeft over als er stukjes in zitten. En ik ga als ik ergens naartoe ga geen blender meenemen.Ik gooide altijd eens in de zoveel tijd een heleboel fruit in de blender, wat ik vervolgens invroor in kleine bakjes. 's ochtends vroeg een bakje uit de vriezer halen als je weet dat je weggaat, en je hebt altijd vers fruit bij je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven