Fruithapje suiker kruidvat
zaterdag 8 augustus 2009 om 22:06
Ik dacht dat kinderen tot een jaar geen suiker mochtte i.v.m. hun darmpjes.
Nou zag ik dat in de fruithapjes van 6 maanden van het kruidvat suiker zit.
Ik baal er wel van want ik las het thuis en zit nu met 6 potjes.
Maar mijn vraag.
Als baby's tot een jaar geen suiker mogen dan mag het toch niet verkocht worden verwerkt in fruithap?
Voortaan eerst etiket lezen en dan kopen.
Dit is mijn 3e kindje is het advies weer eens veranderd? De 1e 2 mochten geen suiker.
Maar mijn vraag.
Als baby's tot een jaar geen suiker mogen dan mag het toch niet verkocht worden verwerkt in fruithap?
Dit is mijn 3e kindje is het advies weer eens veranderd? De 1e 2 mochten geen suiker.
zaterdag 8 augustus 2009 om 22:12
Kinderen jonger dan één jaar kunnen ernstig ziek worden van honing, omdat er sporen van de Clostridium bacterie in aanwezig kunnen zijn, die botulisme kunnen veroorzaken. Dit is een ernstig ziektebeeld, dat kan leiden tot spierzwakte en verlammingen. Baby’s tot een jaar hebben nog onvoldoende weerstand tegen deze schadelijke bacteriën, omdat hun darmflora nog niet optimaal ontwikkeld is. Overigens is het niet aan te raden om een kind te veel aan een zoete smaak te wennen. Dus: geen honing, maar liever ook geen suiker toevoegen.
Bron; www.gezondvgz.nl
Liever geen suiker omdat je je kindje zo min mogelijk aan zoete smaken moet laten wennen i.v.m. tandjes.
Bron; www.gezondvgz.nl
Liever geen suiker omdat je je kindje zo min mogelijk aan zoete smaken moet laten wennen i.v.m. tandjes.
zaterdag 8 augustus 2009 om 22:22
zaterdag 8 augustus 2009 om 22:25
Bron over kinderen:
Geef je baby in het eerste jaar zo weinig mogelijk suiker. Deze bevatten veel vetopbouwende koolhydraten en verdrukking in de darmen veroorzaken; Dit kwam ik tegen met googlen.
Het is dan toch raar dat het toch verwerkt word in potjes. En er zit geen appel of sinasappel in maar appelsap en sinasappelsap.
Banda: Normaal heb ik idd olvarit en AH. Maar Kruidvat was voor mij nieuw. Bij de andere 2 hadden ze het nog niet. Dus dacht even proberen.
Crini: Ze bedoelen geen fruitsuikers. Dat is logisch in fruit.
Geef je baby in het eerste jaar zo weinig mogelijk suiker. Deze bevatten veel vetopbouwende koolhydraten en verdrukking in de darmen veroorzaken; Dit kwam ik tegen met googlen.
Het is dan toch raar dat het toch verwerkt word in potjes. En er zit geen appel of sinasappel in maar appelsap en sinasappelsap.
Banda: Normaal heb ik idd olvarit en AH. Maar Kruidvat was voor mij nieuw. Bij de andere 2 hadden ze het nog niet. Dus dacht even proberen.
Crini: Ze bedoelen geen fruitsuikers. Dat is logisch in fruit.
zaterdag 8 augustus 2009 om 22:28
zaterdag 8 augustus 2009 om 23:01
Yep de 3e kotser. Maar de andere 2 zijn ook groot geworden. Tis alleen lastig het eerste jaar a 1.5 jaar. Daarna aten ze redelijk.
Dochter lustte zelfs tot 4 jaar geen patat en pas sindskort pannenkoeken. Het is niet alleen groente.
Zoon lustte meer. Maar ging ook niet makkelijk.
En nu eet zoon ook weer niks anders als fruit en b.v.
Vandaar dat ik kijk of er wel voldoende voedingsstoffen in de potjes zit. Hetgeen dat hij binnen krijgt wil ik wel dat het geen troep is.
Maar nu zeiden op consultatiebureau dat in principe borstvoeding genoeg voedingsstoffen bevat tot de kleine een jaar is. Het verandert echt elke keer.
Dochter lustte zelfs tot 4 jaar geen patat en pas sindskort pannenkoeken. Het is niet alleen groente.
Zoon lustte meer. Maar ging ook niet makkelijk.
En nu eet zoon ook weer niks anders als fruit en b.v.
Vandaar dat ik kijk of er wel voldoende voedingsstoffen in de potjes zit. Hetgeen dat hij binnen krijgt wil ik wel dat het geen troep is.
Maar nu zeiden op consultatiebureau dat in principe borstvoeding genoeg voedingsstoffen bevat tot de kleine een jaar is. Het verandert echt elke keer.

zaterdag 8 augustus 2009 om 23:03
quote:maxem schreef op 08 augustus 2009 @ 22:06:
Maar mijn vraag.
Dit is mijn 3e kindje is het advies weer eens veranderd? De 1e 2 mochten geen suiker.Met 'het mag niet' doelt men op het advies van de WHO, niet dat het echt niet mag.
Maar mijn vraag.
Dit is mijn 3e kindje is het advies weer eens veranderd? De 1e 2 mochten geen suiker.Met 'het mag niet' doelt men op het advies van de WHO, niet dat het echt niet mag.
zondag 9 augustus 2009 om 00:35
Maxem, fabrikanten interesseert het helaas geen hol of het verantwoord en goed is voor je kind. Als het maar verkoopt, de meeste ouders lezen toch de etiketjes niet.
In de meeste babyproducten zit gewoon een bak suiker. Ik herinner me de Nijntje babybiscuits: de fabrikant zegt: ja er zit wel suiker in maar dat is nodig om de koekjes lekker te maken.
Alsof het dan minder suiker is.
In de meeste babyproducten zit gewoon een bak suiker. Ik herinner me de Nijntje babybiscuits: de fabrikant zegt: ja er zit wel suiker in maar dat is nodig om de koekjes lekker te maken.
Alsof het dan minder suiker is.
zondag 9 augustus 2009 om 09:40
quote:maxem schreef op 09 augustus 2009 @ 00:02:
Dat schreef ik al.
Hij geeft over als er stukjes in zitten. En ik ga als ik ergens naartoe ga geen blender meenemen.Ik gooide altijd eens in de zoveel tijd een heleboel fruit in de blender, wat ik vervolgens invroor in kleine bakjes. 's ochtends vroeg een bakje uit de vriezer halen als je weet dat je weggaat, en je hebt altijd vers fruit bij je.
Dat schreef ik al.
Hij geeft over als er stukjes in zitten. En ik ga als ik ergens naartoe ga geen blender meenemen.Ik gooide altijd eens in de zoveel tijd een heleboel fruit in de blender, wat ik vervolgens invroor in kleine bakjes. 's ochtends vroeg een bakje uit de vriezer halen als je weet dat je weggaat, en je hebt altijd vers fruit bij je.