Eindelijk naar New York!! Tips??!

05-08-2009 08:16 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn verjaardag heb ik van mijn vriendje 6 dagen New York gekregen. We gaan er in December heen. We vliegen vanaf Brussel.

Heeft iemand nog Tips of andere leuke ervaringen. Ik ben zeer benieuwd waar ik echt moet gaan shoppen en wat leuk is om te doen in New York.

Ik hoor het graag! Alles is welkom.
Wat veel reacties gekregen zeg!

Als ik het lees krijg ik er nu al zin in!

Ben zo benieuwd..

Wil ook echt Uggs gaan kopen in NY.

En natuurlijk die Century 21.

Lijkt me ook top!

Welke winkels zijn nog meer erg leuk?

En heb je er ook veel winkelcentrums.

Waar kan je trouwens een metrokaart kopen?

Voor de hele week...
Ik heb mijn metrokaart bij de reis meegeboekt, bij het reisbureau dus. Maar je kunt ze daar op de metrostations ook gewoon uit een automaat halen volgens mij!
Ik zit toevallig op dit moment in New York

Heb natuurlijk nog lang niet alles gezien wat ik wil zien (en dat gaat ook niet lukken, er is hier zooo veel), maar ik kan je wel een paar tips geven.

- Moma, erg leuk en verschillend allemaal, voor ieder wel wat. Winkel die erbij zit is ook helemaal geweldig, wel prijzig. Met een moma ticket kun je ook gratis naar ps.1 art.

- Museum of the city of New York, interessante dingen allemaal, er zijn dit jaar ook allemaal dingen omdat NY 400 jaar bestaat.

- Staten Island Ferry, gratis en een mooi beeld over Manhattan en het vrijheidsbeeld. Ook Staten Island zelf is erg leuk, momentje rust in de drukte. Je hebt er ook een hele mooie Chinese tuin bij Snug Harbor.

- World trade centre memorial, ground zero zelf is saai, memorial centre is erg interessant en aangrijpend.

- Toys 'R Us Times Square, alleen al heen omdat ze een reuzenrad! in de winkel hebben.

- Empire state building, ontzettend toeristisch maar erg mooi. Als je gaat, zorg dan dat je voor het donker wordt boven bent, het donker zien worden is ontzettend mooi! (en hou rekening met lange wachttijden)

- Strand, een soort de Slechte maar dan 100x beter, ontzettend veel boeken en onderwerpen.

Verder weet ik niet echt leuke winkels, ben zelf geen groot shop fan. Macy's ben ik wel geweest maar vond het zelf niet heel leuk. Kan me wel voor stellen dat andere mensen het wel geweldig vinden, je vindt er ontzettend veel kleding, assecoires, geurtjes etc. Soort KaDeWe maar dan met voornamelijk kleding, assecoires en make-up en zo.

Metrokaart kun je uit de automaat halen bij de metrostations, kost 27 dollar voor een hele week, en dan kun je onbeperkt met alle metro's en stadsbussen. Vraag dan direct even bij zo'n hokje om 'the map', is kaart van alle metrolijnen, erg handig want dan kun je van te voren kijken hoe je moet reizen.

Winkelcentra heb je niet echt, vind NY zelf al bijna een groot winkel centrum ;)

Vond het zelf handig om wat contant geld op zak te hebben als ik iets op een kraampje op straat wilde kopen, dan hoef je niet meteen je hele portemonnee tevoorschijn te halen, ook ivm met eventuele zakkenrollers.

Mocht ik komende week nog iets heel leuks doen zal ik 't hier nog wel laten weten
Wat veel informatie zeg Dingie. Thanks!

Weet je toevallig hoe het zit met pinnen in NY?

Kan dat gemakkelijk? Heb namelijk geen creditcard.

Hoeveel dagen ben je in NY? En denk je dat dat genoeg is?
Ik ga in oktober voor de 3e x! Heerlijk.

Pinnen kan zo'n beetje overal. Gewoon zoals in NL bij pinautomaten bij banken in de muur en in zowat elke winkel staat wel een atm waar je geld op kan nemen. Een creditcard zou ik wel aanraden, is gewoon superhandig daar. Pinnen in de winkels om af te rekenen kan niet overal.

Verder zou ik op top of the rock gaan ipv het empire state. Geen wachtrij, goedkoper en prachtig uitzicht. Als je met de boot naar het vrijheidsbeeld en Ellis Island gaat zorg dan dat je er om 8 uur staat zodat je met de eerste of tweede boot mee kan. Kom je later, sta je gegarandeerd in een hele lange rij. Verder natuurlijk een paar bezoekjes aan Starbucks, maar die kom je in elke straat wel tegen.

Ik vond het ook erg leuk om naar de film te gaan. Er zitten 2 bioscopen op W42nd street. Megagroot en zo anders dan in NL, dat is al een beleving op zich. En natuurlijk VEEL shoppen, neem een extra tas mee voor de terugreis! Metrokaart haal je gewoon uit de automaat op t metrostation, heel makkelijk.

Welk hotel zit je? Ohja in december echt warme kleren meenemen, het kan er echt heel erg koud zijn dan!
maarre, leuk! New York! vooral als je er van houdt om omver gelopen te worden, agressief behandeld, uitgesnauwd. Echt genieten dan hoor! je kon geen betere bestemming uitzoeken wat dat betreft! geniet ervan!

Vond ik nogal meevallen. In bepaalde delen van Nederland is men veel onbeschofter dan in New York.
Wowww ik droom zo van NYC....Maar dan om er langere tijd te verblijven...Ik lees hier allemaal zo'n leuke tips! Keep them coming... enne, sellie, tip: print al deze tips af! Zou ik ook doen... Ik blijf dit topic iig volgen.

Welk hotel ga je trouwens?
Ik ben er een kleine 3 weken en dat is lang niet genoeg om alles te doen wat ik wil doen, denk dat ik me hier makkelijk 2 maanden zou kunnen vermaken met alles wat er allemaal is.

Pinnen in NY kan makkelijk, er zijn vrij veel ATM's. Wel zou ik op letten waar je pint, er komen heel vaak nog pinkosten bij op, soms wel 3 dollar, vind ik zelf een beetje zonde. Bij de Chase (bank) kun je gratis pinnen en bij de McDonalds en Duane Reade (drogist) voor 99 cent per transactie. Heb zelf geen creditcard en heb t ook niet gemist. Ligt er een beetje aan wat je wil doen, stel dat je een auto wil huren of online vooraf tickets wil kopen voor iets heb je 'm wel nodig.

Ook nog misschien een handige tip: zoek uit of een NY citypass wat voor je is, kun je veel toeristische trekpleisters mee bezoeken en vaak (delen van) de rij overslaan. Kijk alleen wel goed of het echt goedkoper is, voor mij was het namelijk goedkoper om alle dingen die ik wilde los te doen, maar ik ben dan ook nog student, bij veel dingen krijg je dan korting.

Ook zijn sommige dingen op bepaalde momenten gratis entree of pay what you wish, kun je ook leuke dingen bezoeken voor niet al te veel geld. (let wel op, hoe 'groter' de bezienswaardigheid, hoe groter de rij ;) )

Waar in NY verblijven jullie ergens?
De Amerikanen zijn inderdaad of overdreven aardig of ontzettend onbeschoft. Ik stond bij een Duane Reed af te rekenen, dat mens zei geen woord... Niet aub, dankje, het is dan zoveel dollar. En op de luchthaven was ik ook aan het afrekenen, stond er een collega naast de cassiere. Zegt ze zo: ohhh I HATE my job! Ik dacht echt :-S

Maar New York is wel echt superleuk!!!! Dat is de enige bestemming tot nu toe waar ik zeker nog wel eens terug wil. Probeer maar zoveel mogelijk te bekijken haha.
Ben net sinds vanmorgen terug uit Amerika.

Vondt New York hardstikke leuk.

Had een hotel op Time square en die was hardstikke goed.

Winkels volop daar en was net uitverkoop.

Hardstikke druk en massa toerisme dat wel.

Op loop afstand waren central park en Rockefeller.

Voor de rest een tourbus genomen voor 3 dagen.

Met nachttour naar Brooklyn(absolute aanrader}.

Kom je overal.

Vondt zelf Macy helemaal tegek.Vergeet niet je kaart voor 10%

korting te halen.

Aan het eind voordat je rechts af slaat naar central park zat een uggs winkel en heb voor 245 (euro) twee paar ugss gehaald.

Nieuwe modellen had er in Nederland nog niet een paar voor gehad.(Winkel zit aan de linkerkant als je door loopt naar Cenral park vanaf Broadway)

Heel veilig daar het wemelt van de politie.

Alleen het eten vondt ik in New York behoorlijk duur vergeleken

met de rest van Amerika.

Appelbee is een leuk maar heel druk restaurant om te eten.

Ga zeker nog een keertje terug.

Vondt de New yorkerkers zelf ook hardstikke behulpzaam en vriendelijk.

Veel plezier.
Misschien een tip.

Bij een atm kost het per pin transactie inderdaad

ongeveer tussen 1,47 en 3 dollar.

Je kan ook maar 200 dollar per keer pinnen.

Als je de visa neemt is dat het eerste jaar gratis

en ik heb er geld opgestort.

De meeste hotels bieden gratis wireless internet

en zo kun je goed in de gaten houden op je laptop

wat je aan het doen bent.

Mijn hotel had trouwens ook een gratis safe die je

met je creditcard kon sluiten en openen.
Zelf heb ik in

Nederland online al kaartjes voor de Rockefeller gekocht.Kon meteen doorlopen en was niet super druk daar.

Was ook nog iets voordeliger dan daar aan de kassa.
quote:dingie schreef op 07 augustus 2009 @ 06:49:

Ik zit toevallig op dit moment in New York

Heb natuurlijk nog lang niet alles gezien wat ik wil zien (en dat gaat ook niet lukken, er is hier zooo veel), maar ik kan je wel een paar tips geven.

- Moma, erg leuk en verschillend allemaal, voor ieder wel wat. Winkel die erbij zit is ook helemaal geweldig, wel prijzig. Met een moma ticket kun je ook gratis naar ps.1 art.

- Museum of the city of New York, interessante dingen allemaal, er zijn dit jaar ook allemaal dingen omdat NY 400 jaar bestaat.

- Staten Island Ferry, gratis en een mooi beeld over Manhattan en het vrijheidsbeeld. Ook Staten Island zelf is erg leuk, momentje rust in de drukte. Je hebt er ook een hele mooie Chinese tuin bij Snug Harbor.

- World trade centre memorial, ground zero zelf is saai, memorial centre is erg interessant en aangrijpend.

- Toys 'R Us Times Square, alleen al heen omdat ze een reuzenrad! in de winkel hebben.

- Empire state building, ontzettend toeristisch maar erg mooi. Als je gaat, zorg dan dat je voor het donker wordt boven bent, het donker zien worden is ontzettend mooi! (en hou rekening met lange wachttijden)

- Strand, een soort de Slechte maar dan 100x beter, ontzettend veel boeken en onderwerpen.

Verder weet ik niet echt leuke winkels, ben zelf geen groot shop fan. Macy's ben ik wel geweest maar vond het zelf niet heel leuk. Kan me wel voor stellen dat andere mensen het wel geweldig vinden, je vindt er ontzettend veel kleding, assecoires, geurtjes etc. Soort KaDeWe maar dan met voornamelijk kleding, assecoires en make-up en zo.

Metrokaart kun je uit de automaat halen bij de metrostations, kost 27 dollar voor een hele week, en dan kun je onbeperkt met alle metro's en stadsbussen. Vraag dan direct even bij zo'n hokje om 'the map', is kaart van alle metrolijnen, erg handig want dan kun je van te voren kijken hoe je moet reizen.

Winkelcentra heb je niet echt, vind NY zelf al bijna een groot winkel centrum ;)

Vond het zelf handig om wat contant geld op zak te hebben als ik iets op een kraampje op straat wilde kopen, dan hoef je niet meteen je hele portemonnee tevoorschijn te halen, ook ivm met eventuele zakkenrollers.

Mocht ik komende week nog iets heel leuks doen zal ik 't hier nog wel laten weten Dan zou ik naar The Cloisters gaan. Heel bijzonder museumonderdeel van het Metropolitan. Gebouwd uit 5 middeleeuwse kloosters. Je waant je gewoon in Frankrijk. En dat in Manhattan!
Ground Zero vondt ik dus wel weer heel indrukwekkend.

De straten langs het Central park hebben ook nog veel museums.

Vinyl nog veel plezier van de week.
Ik vlieg morgen terug

Zit nu op Key West, rijd morgen terug naar Miami en dan naar huis!
Ik vind het marriot hotel op times square ook een aanrader. Op de bovenste etage is een bar die heel langzaam ronddraait en je een prachtig uitzicht hebt over NY. (chryslerbuilding ed heel goed te zien!)

Ik weet niet of je er tijdens de kerstdagen zit, maar in december(ik weet niet vanaf wanneer) hebben ze een ijsbaan bij rockefeller centre en een gigantische kerstboom. Leuk om te zien. Gezellige sfeer ook!

Ook kan ik je aanraden om naar een voorstelling te gaan op broadway. Er zijn altijd wel aanbiedingen en speciale verkooppunten waar je met korting kaartjes kunt kopen. Je moet er wel op tijd bij zijn! Ik ben ook een aantal keer naar madison square garden geweest naar wedstrijden, new york rangers en the knicks. Ik wilde dit gewoon een keer meemaken, was ook super!

O ja en deze heb ik nog niet voorbij zien komen, central station! Ook een must see. Heel mooi station, maar in central station zit ook de beroemde oyster bar! Ook de moeite waard om een kijkje te nemen.

Wat ook nog leuk is, er is zoveel leuk in NY!, en dan stop ik echt is het ganseford hotel. Beneden zit restaurant ono, heerlijk eten, maar wat vooral leuk is daar is dat er op de bovenste verdieping een bar is met zwembad!

Tja en shoppen kan je volop natuurlijk. Ik vind de warenhuizen echt heerlijk daar! En victoria secret natuurlijk! Macy's, bloomingdales. Zucht..ik heb zin om naar New York te gaan! O ja, wat ook leuk is in de warenhuizen dat het heel normaal is dat ze je opmaken! Dat vind ik ook altijd leuk, maar ik weet niet of je vriend geduldig is haha
Ik ben bezig om een hotel te zoeken voor 24 september in New York. Het Marriotthotel DownTown in het financial district is niet zo duur (207 dlr per nacht). Iemand enig idee of dat een beetje leuk is voor s'avonds? Of is het anders op loopafstand naar een leuk gebied?
@ Lapin, financial district is 's avonds niet heel veel te beleven.

Dan zou ik eerder midtown gaan zitten. Hoewel je natuurlijk tot laat ook overal met de metro heen kan. Milford Plaza vind ik een aanrader. W45 street als ik me niet vergis. En via hotels.com kan je voor die prijs die jij noemt echt wel wat vinden in Midtown!!
Bedankt Leo, daar was ik al bang voor. Het zag er alleen zo mooi uit, met kamers die uitkeken over het water en het Vrijheidsbeeld.

Ik heb Milford Plaza even bekeken. Ziet er goed uit voor een redelijke prijs.
Hoi Allemaal,

Bedankt voor je vele reacties.

Ik zit in het Empire Hotel.

in de buurt van Central Park als ik me niet vergis.

Verder zit ik er van 19 december tot 25 december.

Dus echt voor de Kerstperiode.

Ben echt zeer benieuwd. Denk dat ik toch maar een creditcard aan ga schaffen.

En Century 21 daar heb ik ook al heel veel over gehoord.

Lijkt me super gaaf!

Wij vliegen vanaf Brussel. Iemand daar ervaring mee?
up
ik up dit topic even omdat ik over een paar weken naar NY ga. Nog meer aanraders? Bijvoorbeeld leuke restaurantjes met vegetarisch en/of niet al te vet eten?

En nog tips voor het uitgaansleven?
Ik ga volgende week naar New York en zit er ook met Thanksgiving Day: alle winkels en musea zijn dan dicht, iemand tips voor een leuke wandeling of activiteit?
Het eerste wat bij me opkomt is wandelen in Central Park of over de Brooklyn Bridge. Maar dat had je zelf vast ook al bedacht.
Paar vragen (ben ook een lang weekend New York aan het plannen). Iemand hoteltips (minimaal 3 maar bij voorkeur 4 sterren) in het centrum. En ik las iets over een helicoptervlucht. Dat lijkt me geweldig. Waar boek je die het beste? Vast dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven