= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Lekker ontbeten, MissBR?

Inderdaad erg rustig hier... En beetje grauw weer, maar wel droog hier.

Ik hoop dat vandaag eindelijk de hulp weer komt om schoon te maken (ze is altijd een beetje vaag over wanneer ze komt, maar maakt wel goed schoon). Ook lekker verwend he? Ze is al 5 weken op vakantie, dus sinds de geboorte van zoon niet meer geweest, terwijl je het dan juist nodig hebt met al die kraamvisite. Grrrrrrrr...

Fijne dag allemaal!
Nog wat kunnen vinden MissBR? Ik ken die buien, ik heb ze regelmatig....

En Maria, is de schoonmaakster op komen dagen. Lijkt me lastig als je niet weet wanneer ze nou komt.

Chica, zaten we toch op de goede lijn. Goed dat je even gebeld hebt.

Ben zo benieuwd hoe het met Watever is!! Ik hoop dat ze snel naar huis mag!

Jojon, het is hun geraden, dat ze je man serieus nemen. De klachten zijn niet gering. Hopelijk is de uitslag snel binnen en valt het allemaal mee.

Thijs is zoooooo druk. Werd gister een beetje iebel van hem. Maar vanmorgen op de creche bleek dat alle kindjes zo druk zijn. Schijnt aan het weer te liggen zij de leidster.

Ga zo even lunchen bij een vriendinnetje en verder niks bijzonders. Hier is het ook grauw en nat weer.
Goh Maria, hebben we dezelfde hulp in huis? Die van mij is ook 5 weken op vakantie geweest naar haar 'moederland' (daarvoor was ze 2 weken ziek) en ze komt a.s. zaterdag weer. Hééééérlijk !!!
What matters most is how you see yourself
Wat een rust hier!

Bij ons regent het nu flink helaas. Dame ligt in bed, ik ga haar misschien zo maar volgen. Zij had een prima nacht, van 23 uur tot 6.30, helaas kon ik zelf niet zo goed slapen.
nee, niks kunnen vinden. niet leuk. krijg steeds meer honger, maar nergens zin in. jongste zoon is ook vreselijk. alleen maar aan het jengelen, wil niks. ik word gek van m. ligt er nu weer in, maar zo kom ik nergens dus. zucht...

nou ja, i wel goed voor de lijn zullen we maar denken..
MissBR: kun je niet een lekkere tostie maken ofzo? Beetje brood en wat kaas of met bijv. banaan heb je vast wel in huis. Of een lekker soepje opwarmen? Of een blikje knakworstjes opentrekken? Ik noem maar wat hoor, maar dat zijn wel dingen die bij ons altijd in de voorraadkast staan .

Net met dochter bij de huisarts geweest. Heb verwijzing voor de kinderarts gekregen. Kan 7 september terecht. Duurt nog wel lang, hoop toch wel dat die hoest dan al een eind over is. Maar huisarts was het wel met me eens dat er maar eens verder naar gekeken moest worden, omdat dit al het zoveelste is met haar longen/luchtwegen in anderhalf jaar. (Wyfke: hij dacht ook aan kinkhoest evt.)

Hij vroeg ook nog hoe het met mij was met al die zieken thuis en de drukte met de baby erbij. Zat ik toch bijna te janken daar.... Ik moest het maar aanzien en anders een keertje alleen terugkomen bij hem als ik daar behoefte aan had. We zien wel, voorlopig geen tijd voor.
Jojon, heb jij ook al een telefoontje gehad van het museum? Jammer he dat het niet kan doorgaan. Die gratis kaartjes heb ik niet gedaan, ik heb een MJK. Ach ja, dan moeten we maar wat anders verzinnen.

Ik hoop dat je bij de kinderarts tot een goede diagnose/behandeling kan komen.

MissBR, je moet wel eten hoor (zei ze heel moederlijk, haha).

Ik heb mijn draagdoek vandaag binnen gekregen. Miep vindt het heerlijk. Ik zal wel even een foto op Hyves zetten... (Het ziet er nog niet heel strak uit maar het begin is er. Nu veel oefenen!)
jojon, lief dat je meedenkt

heb niet eens meer kaas in huis, had namelijk ook wle zin in tostie ofzo.. moet dus zo even boodschappen gaan doen, maar dat wilde ik eigenlijk niet doen met lege maag (is funest he)

jaja, ring: ik moet wel eten ja.. maar het staat me gewoon allemaal tegen. lijk wle zwanger

Jojon, vervelend dat je zo lang moet wachten tot je terecht kan. hoo maar dta ze dan wel snel iets vinden. Kan me voorstellen dat je ineens bijna zat te huilen, maar ja: wat kan zo'n huisarts nou helemaal voor je doen? je man en dochter moeten beter worden, dat is het enige dat echt helpt natuurlijk. hoop dat dat snel gebeurd!

ben benieuwd naar je draagdoekervaringen RIng.. heb zelf een buikdrager (babybjonrn), veel gebruikt bij jongste zoon. maar dat kan pas vanaf week of 6 en voorlopig doet hummel het ook prima in de wagen of box ofzo. dus nog niet nodig ook...zo'n doek lijkt me altijd een heleboel gedoe, maar als je goed oefent wordt het vat wel makkelijker!
MissBR, je hebt vast nog wel beschuit met muisjes

Jee Jojon, dat duurt echt lang nog. Vreemd hoor, dat ze zo'n kleine kontkruimel zo lang ermee door laten lopen. Ik zou volgende week gewoon weer aan de bel trekken.

Ik zit ook altijd te huilen of bijna te huilen bij de dokter. Volgens mij denkt ie dat ik heel labiel ben ofzo. Maar jij heb alle reden om een traantje te laten
quote:Jane 1973 schreef op 12 augustus 2009 @ 12:29:

Goh Maria, hebben we dezelfde hulp in huis? Die van mij is ook 5 weken op vakantie geweest naar haar 'moederland' (daarvoor was ze 2 weken ziek) en ze komt a.s. zaterdag weer. Hééééérlijk !!!Die van mij is inderdaad ook naar haar moederland toe. Helaas is ze niet geweest vanochtend. Kan maar zo dat ze morgen opeens op de stoep staat, terwijl woensdag eigenlijk de dag is. Dat was zes weken geleden ook zo. Kwam niet helemaal goed uit, want ik zat boven midden in mijn weeën. Gelukkig was vriend toen nét thuisgekomen en kon hij haar beneden aanspreken. Komt hij terug, zegt ie: "Ik heb gevraagd of ze beneden begint met schoonmaken" Hahaha.
Leuk Ring van je doek. Welke heb je? Je leert het snel hoor dat knopen en hier vind Saar het heerlijk.

Vannochtend weer bij de zwnagerschapsgym dames geweest. Waren maar met zn tweeen want de rest was net bevallen of bezig haha.

Hier ook regen en nat en vies. heb trouwens gister een nieuwe MC gekocht. Ik kwam er achter dat degene die ik nu geleend heb 6 jaar oud is. Dat vind ik net even te oud (plastic moeheid bestaat blijkbaar echt) en ik wil eigenlijk niet besparen op veiligheid.

Jojon: Fijn dat je een verwijzing hebt maar was er geen kinderarts die iets eerder kon? Ik heb toen ook een keer mijn verzekering ingeschakeld om te bemiddelen bij wachtlijsten. Dat hebben ze wel erg goed gedaan. Dus is dat misschien ook een optie?

Randy: Ja gelukkig zaten we op de goede weg

MissBR: haha die eet gewoontes van jou zijn niet zo goed, maar heel begrijpelijk. Ik heb nu zon snack moment. Heb trek ik wat zoets.

Sara heeft trouwens vandaag veel last van darmkrampjes. Raar dat dat per dag zo kan verschillen. Iemand nog goede tips??? De infacol gebruik ik nog steeds en volgens mij scheelt dat wel.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:MissBR schreef op 12 augustus 2009 @ 13:31:

ben benieuwd naar je draagdoekervaringen RIng.. heb zelf een buikdrager (babybjonrn), veel gebruikt bij jongste zoon. maar dat kan pas vanaf week of 6 en voorlopig doet hummel het ook prima in de wagen of box ofzo. dus nog niet nodig ook...zo'n doek lijkt me altijd een heleboel gedoe, maar als je goed oefent wordt het vat wel makkelijker!He, dat vroeg ik me net af vanaf wanneer je die babybjorn kunt gebruiken, want die heb ik van een vriendin gekregen. Onze hummel wordt morgen zes weken, dus het zou al zo'n beetje kunnen nu.
Jojon, niet zo gek dat je in tranen was bij de huisarts. Jij krijgt wel heel veel te verduren, ik vind het nog knap hoe je het zo redt! Met twee kleine kindjes valt al niet mee, en dan ook nog een zieke en een zieke man. Petje af hoor!

Vanochtend voor het eerst tussen twee voedingen door even in mijn eentje de stad in geweest. Helaas wel slecht weer, dus overdekte winkelcentrum niet uit geweest, maar toch lekker. Toen ik thuis kwam, meteen weer met de tieten bloot

Wel lekkere belegde broodjes meegenomen voor de lunch. Miss BR ook al wat gegeten?
Chica, het is een Néobulle Manon Grise. Met allerlei kleuren, echt heel vrolijk. Het knopen vereist inderdaad even wat oefening. Maar zelfs voor een eerste keer vond ik het vrij snel gaan. En het is zo lekker dat je hem zo kan aantrekken zodat ze heerlijk tegen m'n borst aan kan liggen. En je hebt je handen vrij, is ook wel makkelijk soms.

Ik heb een aantal ervaringsdeskundigen om me heen, die mij van allerlei tips kunnen voorzien. Echt fijn.

Wat vervelend van Sara haar darmkrampjes. Ik laat Miep veel aan de borst drinken als ze last heeft, dat geeft haar troost. (In jouw geval kan je misschien ook een speentje geven, als je het liever niet wilt.) Onder de douche vindt ze dan ook heel fijn, en dan lekker de stralen over haar buik laten lopen. Verder draag ik haar dan vaak op mijn hand met haar buik, met het hoofdje in de elleboog. Een kruikje wil ook nog wel eens helpen. En misschien is de draagdoek wel een optie? Dan is ze lekker bij je en voelt ze je warmte. Wie weet helpt dat wel heel goed.

Ik ben trouwens weer gestopt met de Infacol. Na die eerste week waarin flink geboerd werd, werd het eigenlijk weer net zo als voor de Infacol. Op proef ben ik toen gestopt, en eigenlijk gaat het gewoon ook prima zonder. Zeker met die antibiotica leek het me ook niet echt prettig, al die drankjes, druppels en oogdruppels die ze toen elke keer al moest, en dan ook nog de Infacol erbij! Het werd een beetje teveel van het goede.

Nu is ze klaar met de antibioticakuur en de oogdruppels, maar ik ga het even op z'n beloop laten. Ze heeft niet meer zoveel last van krampjes. Zo'n twee keer per dag gemiddeld een 'aanval' van een kwartier. Is goed te doen. Boeren gaat nog steeds slecht, maar ze spuugt minder. En het schijnt erbij te horen, zei het CB.
Vraagje: Blogbaby heeft haar billetjes een beetje kapot. Ik smeer er maar sudocrème op. Iemand nog andere tips?
Ik smeer ook elke verschoningsbeurt Sudocrème. En ik gebruik Pampers Newborn luiers en die Pampers Sensitive doekjes. Daar zit namelijk geen parfum in (Zwitsal ruikt wel lekker, maar is niet altijd even aardig voor tere babybillen.) Daarnaast verschoon ik Miep gelijk als ze gepoept heeft. Ze heeft wel eens wat schrale plekjes gehad (nu tijdens de antibioticakuur bijvoorbeeld) maar het verdwijnt ook steeds weer heel snel.

Verder weet ik het niet. Het is nog een beetje te vroeg om zonder luiertje te laten luchten! Toch..?
Als ze erg veel last heeft inderdaad met blote billen in de box of wagen (wel iets eronder natuurlijk....). En ik heb veel betere ervaring met Bepanthen dan met sudocreme. Zoon had van de week blaren op zijn billen van een vieze luier (kiezen die doorkomen denk ik) en 1 keer Bepanthen smeren zorgt ervoor dat alles bijna weg is.
Blog, geen idee eigenlijk. Wij smeren ongeveer tweemaal per dag billencrème van Zwitsal erop. Maar misschien is af en toe luchten een optie? Het scheelt dat ze geen piemeltje heeft en dus niet de halve kamer kan onder plassen
quote:padababa schreef op 12 augustus 2009 @ 15:56:

Als ze erg veel last heeft inderdaad met blote billen in de box of wagen (wel iets eronder natuurlijk....). En ik heb veel betere ervaring met Bepanthen dan met sudocreme. Zoon had van de week blaren op zijn billen van een vieze luier (kiezen die doorkomen denk ik) en 1 keer Bepanthen smeren zorgt ervoor dat alles bijna weg is.Haha, ik las even te snel en dacht "kiezen die doorkomen?!". Maar het gaat natuurlijk over de grote jongen!
Doen jullie trouwens baby al spijkerbroekje aan? Mij lijkt dat zo ruw, maar heb twee broekjes maat 56 gekregen en zo zonde om ze niet aan te doen!
He Blog hier ook hele kapotte billen. Ik doe eigenlijk alles wat Ring beschrijft hierboven maar toch... Ik ben nu begonnen met de Weleda billencreme. Heb ik goede dingen over gehoord. Ook is er nog de Zarqa billenspray. Dat is een spray die je er op sprayt zodat je de billen niet eens hoeft aan te raken. Laatste nog nooit gebruikt maar ook goede dingen over gehoord.

Verder even aan de lucht laten drogen (luier eronder) en maizena. Laatste heb ik ook nooit gedaan maar als het echt heel erg wordt kun je dat er licht opsmeren. Dit neemt al het vocht op nl zodat het droog wordt.

Mooie doek Ring. Ik doe haar ook regelmatig in de doek bij krampjes en dat vind ze heerlijk. Moet af en toe nog een beetje oefenen. Ik vind vaak dat haar hoofdje in de komma houding te laag ligt. Hij ligt dan om mijn borst zeg maar waardoor ze een beetje rare kronkel krijgt. Snap je wat ik bedoel? Ik moet haar geloof ik meer rechtop in de doek zetten.

Verder heb ik een Beco Butterfly . Super draagzak, waar ze in kan vanaf de geboorte. Duur ding, maar het is de moeite waard. Ik kreeg nl van de babybjorn pijn in mijn rug (helaas) dus had het dragen een beetje opgegeven. Maar de Butterfly heeft van die rugzak hengsels en zitten echt goed en fijn. Vriend loopt hier ook mee dus super lekker.

Tevens wil ik graag een Hoppediz Das Leichte als doek, maar die moet nog even een maandje wachten (financieel) Ik leen nu een doek van draagdoek.nl van een vriendin, maar vind deze wat warm en hij is van tricot wat meeveert. Dat vind ik niet altijd even praktisch nl.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
jaha! ik heb wat gegeten. heb lekkere hamkaas croissantjes gehaald bij de appie toen ik net boodschappen ben gaan doen. ook nog even naar ikea geweest en ledikantje gekocht voor hummel. (ze slaapt nu nog in wiegje of bij mij in bed) was idioot druk daar trouwens, wat doen iedereen daar?

plastic-moeheid? bestaat dat? ik heb nog mc van eerste kind, dus al bijna 8 jaar oud. is nooit iets mee gebeurd, dus vond dat het nog wel kon.. om nou voor die laatste nog even een mc te kopen.. nou ja, we zien wel.

ok, ga nu even de was doen en dan kopje thee maken. met en koekje (wie zei er ook alweer iets over mijn gezonde eetgewoontes??)
n oh ja, ik gebruik al 4 kinderen lang de billencreme van weleda. werkt erg goed hier, beetje smeren en vrijwel meteen resultaat...
psst.....zoon slaapt hier al bijna vier uur. Nou ja, af en toe half wakker en iets klein beetje huilerig, maar hij vraagt nog niet om voeding. Das uniek voor overdag. Hopelijk belooft dat niet wat voor vanavond, want dan is vriend met hem alleen omdat ik lekker met vriendinnetjes ga eten in de stad. Afgelopen vier avonden flink clustergevoed, dus de flesjes met gekolfde melk staan klaar in de koelkast!
Trouwens mooie draagzakken. Ik heb er zelf niet zoveel mee, hoewel ik er wel drie in de kast heb liggen (gekregen van vriendinnen en zus). Dus ik denk dat ik die nog wel ga uittesten, maar nu nog even geen behoefte en noodzaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven