Gezondheid alle pijlers

geschokt

11-08-2009 21:05 600 berichten
Ik heb een andere nick aangemaakt, wil anoniem blijven.

Ik verkeer in shock, ondanks dat er niet in die richting gedacht werd is er bij een bloedtest bij mijn man "ter uisluiting" toch een HIV test gedaan.

Positief.

Hij kan dit alleen opgelopen hebben tijdens onze relatie. Is dus ook vreemd geweest (heeft het naar eigen zeggen altijd veilig gedaan.)

Ik wacht nog op mijn uitslag. Maar die zal ongetwijfeld ook positief zijn, wij hebben het de laatste 15 jaar niet meer veilig gedaan. Als ik positief ben moeten de kinderen getest.

Dit is een nachtmerrie, altijd monogaam en trouw, en dan word ik genaaid op alle fronten!!!! Ik ben ontzettend kwaad op hem hij kan sowiso vertrekken, maar ik zit nu nog tussen hoop en vrees voor de toekomst.

Hoop dat ik de dans ontspring maar ik ben bang.
Heb net weer eea bijgelezen. Mijn man gaat de hiv-counseling in, begeleiding vanuit de poli met daar ook gesprekken met maatschappelijk werk en evt psycholoog, de hele rimram.

Ik laat me sowieso over 3 maanden weer testen en wil ook de kinderen laten testen. De arts zei dat dat niet acuut hoeft, mss idd over 3 maanden, morgen volgt nog een gesprek wat het vervolg voor ons zal zijn.

Ik ben nog steeds kwaad op hem, het is hoogverraad op alle fronten. Toch scheelt het enorm dat ik en de kinderen niet besmet zijn, hierdoor kan ik op een of andere manier ook beter met zijn situatie, zoals die nu is, omgaan.

Hij heeft alle ongelijk aan zijn kant, alle schuld. Maar ook de grootst denkbare straf.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikkelijk goed nieuws, gefeliciteerd!
Ja de straf die hij heeft is hoog EN levenslang

probeer er uit te komen op jou manier

Vergeef je hem , prima

Kan je het niet dan is het ook goed

Ik wens je veel kracht en wijsheid!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Wat een opluchting moet je het voor je zijn! Gefeliciteerd!

En heel veel sterkte de komende periode, ik wens je veel kracht en wijsheid toe.
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
wouw... wat een heer;ijk nieuws om de dag mee af te sluiten.

Kippenvel!! eerlijk waar.. heel de dag eraan gedacht

Hoop dat je hetzelfde resultaat hebt over 3 maand als je deze test weer zou doen!

Heel veel liefs en kracht voor de komende tijd en hopelijk vind je je rust in ieder besluit dat je zult nemen!

Wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd!

Heel veel sterkte voor de toekomst, want er zullen nog moeilijke tijden aankomen voor je.

Wat zal er een enorme last van je schouders gevallen zijn!
Misschien mosterd (heb niet meer het hele topic doorgelezen) maar ik hoop van harte dat ie, wanneer ie meer is 'vreemd'gegaan ook die andere vrouwen / stellen informeert... Wat een ellende zeg. Maar in ieder geval ontzettend fijn dat jij (en dus waarschijnlijk ook de kindjes) negatief zijn...
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Goed nieuws , gelukkig !!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Wat kan het leven toch dubbel zijn;

Proficiat met de goede uitslag, je hebt je leven weer terug, maar met een flinke hap eruit. Blijf alsjeblieft niet uit medelijden bij hem. Kies voor jezelf, of dat nu met hem of zonder hem is.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Heb vandaag veel aan je gedacht.

En dan lees je dit bericht!!

Wat een goed nieuws! Superfijn!

Heel veel kracht en wijsheid voor de komende tijd.

En voor straks,slaap lekker! Je slaapt vast beter dan vannacht!
Yoeeeeehie!!!!

Ik had een etentje en werd de hele tijd afgeleid door dit topic in gedachten. Wat een fantastisch nieuws!!!

Het allerbelangrijkste heb je, je gezondheid en die van je kinderen. Nu volgt nog een moeilijke weg, hoe nu verder je toekomst vormgeven na dit alles. Maar wel: JE TOEKOMST! Die er gewoon IS. Meid wat zul je bekaf zijn en in een draaimolen van emoties zitten. En o, o, oh.... wat ben ik ontzettend blij en opgelucht voor jou en je kinderen.

Dikke smakkerd!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Net alle pagina's doorgeworsteld, en ik kan me je opluchting zó goed voorstellen. Wat een fantastisch nieuws!
TO, ik ben zo blij om dit te horen. was vanavond aan het werk en kon heel de avond alleen maar aan dit topic denken.

wat een vreselijke dag, maar wat een super einde!

goed dat je man hulp krijgt, maar denk ook aan jezelf. dit hele gedoe kan uiteindelijke zo'n enorme impact op je hebben dat zelf hulp inschakelen misschien ook wel goed kan zijn....
Via een ander forumlid werd ik op dit topic geattendeerd...

Heb met verbazing en vol ongeloof achter elkaar door gelezen, maar wat een ontzettende opluchting moet het voor je zijn dat jouw uitslag negatief is.

En wat goed van je dat je kinderen ook laat testen. Dat kan volgens mij geen kwaad.

Ik wil je ook veel wijsheid wensen in deze hele moeilijk tijd.

Sterkte!!
Geen tijd nu gehad om terug te lezen maar aan de laatste reacties zie ik dat ik je mag feliciteren met de uitslag. Dubbel omdat er met je partner niets te feliciteren is. Ik hoop op uitslag dat je kids ook niets hebben.

Ja verder sluit ik me aan bij alle duizenden andere vragen. Hoe ben je erachter gekomen, hoe lang speelt dit, ja hij zei het veilig te hebben gedaan maar de test bewijst anders. Met wie is hij vreemd gegaan en hoe en wat. n

Ja ik zou er klaar mee zijn. Het leven is van jou en meneer heeft toch heel bewust jouw leven en die van jullie kinderen in de waagschaal gezet. En laat hem niet aankomen met een gescheurd condoom, dan had hij toen moeten testen en met zijn billen bloot, of is het zo gegaan?

Maakt niet meer uit, het leven is nooit meer zo onbezonnen als vroeger. Je vertrouwen, je gevoel voor iemand, de zekerheid, de gezondheid van jullie en de kids. Ik voel me nu te moe om er verder over te schrijven maar het is te grof voor woorden wat je is overkomen.

Dus kan je alleen net als laatst nog een dikke te geven.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 12 augustus 2009 @ 22:49:

Ja verder sluit ik me aan bij alle duizenden andere vragen. Hoe ben je erachter gekomen, hoe lang speelt dit, ja hij zei het veilig te hebben gedaan maar de test bewijst anders. Met wie is hij vreemd gegaan en hoe en wat. nStaat allemaal ergens in de pagina's :-). Even worstelen dan maar :-)
quote:desenchante schreef op 12 augustus 2009 @ 22:04:

Heb net weer eea bijgelezen. Mijn man gaat de hiv-counseling in, begeleiding vanuit de poli met daar ook gesprekken met maatschappelijk werk en evt psycholoog, de hele rimram.

Ik laat me sowieso over 3 maanden weer testen en wil ook de kinderen laten testen. De arts zei dat dat niet acuut hoeft, mss idd over 3 maanden, morgen volgt nog een gesprek wat het vervolg voor ons zal zijn.

Ik ben nog steeds kwaad op hem, het is hoogverraad op alle fronten. Toch scheelt het enorm dat ik en de kinderen niet besmet zijn, hierdoor kan ik op een of andere manier ook beter met zijn situatie, zoals die nu is, omgaan.

Hij heeft alle ongelijk aan zijn kant, alle schuld. Maar ook de grootst denkbare straf.Dat jij en, naar alle waarschijnlijkheid, de kinderen gezond zijn is geweldig. Ja, voor hem wordt het zeer zwaar. Geen reden om verder te gaan met hem als je dat niet wil natuurlijk, maar inderdaad...zijn straf heeft ie. Daar valt niks meer aan toe te voegen...

Fijn dat je de kinderen laat testen, zekerheid voor alles
Heel verstandig om je over 3 maanden weer te laten testen, ik dacht er vanavond nog aan.

En de kans dat er met je kids iets mis is (of in ieder geval dt ze hiv+ zijn ;) ) is idd klein, maar beter het zekere voor het onzekere nemen.

En je man, tja, stomme vent en hij heeft ook nog pech gehad ook (als hij het door een heteroseksueel contact heeft opgelopen). Ik denk dat je je kinderen een slecht voorbeeld geeft door bij hem te blijven. Pappa kan alles flikken want mamma blijft toch wel tegen hem aan hangen is niet wat ik mijn dochters zou willen leren en zoons moeten niet het idee krijgen dat vrouwen alles van ze pikken, als ze maar doen wat ze thuis hebben geleerd. Het lijkt me voor je kinderen het beste om een nieuw leven te beginnen. En let's face it, een notoire vreemdganger die hiv besmet is heeft weinig meer te verliezen in sommige opzichten (veilig vrijen)....

Ik snap dat het makkelijk en veilig is om te blijven, maar dit is geen veilige situatie voor jou en geen leerzame omgeving voor je kinderen.

Ik zou snel maken dat ik weg kwam!
quote:Nessuna schreef op 12 augustus 2009 @ 23:18:

En je man, tja, stomme vent en hij heeft ook nog pech gehad ook (als hij het door een heteroseksueel contact heeft opgelopen).Je zegt een aantal dingen die kloppen, wat betreft een voorbeeld voor je kinderen zijn, maar deze zin snap ik niet helemaal...

Als ie heteroseksueel vreemdgegaan is dan is het pech, maar anders niet...?! Hoezo? Als ie met een man is vreemdgegaan dan is het terecht of zo? Ik merk dat deze opmerking mij niet zo lekker zit op de een of andere manier....
Nee Min, ze zal wel bedoelen dat het makkelijker is om HIV op te lopen door homo seks te hebben. En statistisch gezien klopt dat ook.

Dus met hetero seks moet je dus meer pech hebben om het virus op te lopen, snappie?
Ja, dat vind ik echt.
Ah oke...ik vond het er zo raar staan...
wat ben ik blij voor jou en je kinderen! Pff ik heb echt de hele dag aan jullie moeten denken en ben dan ook super blij dat je gezond bent.

Na dit goede nieuws komt de volgende vraag..hoe nu verder met je man?
quote:ChantalJS schreef op 13 augustus 2009 @ 00:28:

wat ben ik blij voor jou en je kinderen! Pff ik heb echt de hele dag aan jullie moeten denken en ben dan ook super blij dat je gezond bent.

Na dit goede nieuws komt de volgende vraag..hoe nu verder met je man?Dat is echt emotie 2. Emotie 1 was de uitslag afwachten. Ik kan natuurlijk niet voor TO praten. Maar zij zal nu wel degelijk overpeinzen dat haar man haar - en de kinderen - niet alleen bedrogen en belogen heeft, maar erger, ook nog een mogelijk gezondheidsrisico heeft toegebracht. Dat zijn twee feiten, 1. de leugens, en 2. het risico. Ergens schreef Lindy al, en ik zei het ook al, je verwacht niet als je al tig jaar bij elkaar bent, dat je nog veilig moet vrijen. Wel misschien beschermd omdat je geen kinderen (meer) wilt, maar niet dat je het ook veilig moet doen omdat de ander het buiten de deur zoekt. Is het vreemdgaan al een punt van discussie, of voor discussie, het feit dat hier een ernstig gezondheidsrisico was, is maakt het nog eens drie keer zo erg.

Wij kunnen hier TO niet in raden, behalve aangeven wat 'wij' denken wat wij zouden doen in dti geval. TO moet echt voor zichzelf besluiten of ze hem dit nog kan vergeven, en of er nog genoeg basis is om door te gaan.

Persoonlijk zou ik dat verdomde moeilijk vinden.
Desenchante, ik las vanmorgen de eerste pagina's en moest toen van huis. Een paar keer vandaag schoot je verhaal weer in mijn gedachte: "Oh nee, he?", "Wat als...", "Het zal toch niet waar zijn...?"

Ik zie nu dat voor jou fysiek de schade voorlopig meevalt. Gelukkig zeg, wat een opluchting...

Verder zou ik niet graag in je schoenen staan, zoveel onzekerheid.

Ik wens je veel sterkte, moed en liefs,

xZoete
Gelukkig, wat ben ik blij deze uitslag te lezen!

Dit was stap 1, nu kun je stapje voor stapje verder gaan met de invulling van je leven en hoe je om zal gaan met je man.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe!

X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven