Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
quote:Suzeli schreef op 14 augustus 2009 @ 08:45:

Goeiemorgen dames,

Srry van mijn gedoe gister, had er ff de balen van. Van weereens patat (ik kan echt geen frietes meer zien de komende maanden, maarja tis soms moeilijk anders te regelen als alle borden en pannen in een ander huis staan. en ff naar de friettent is dan te makkelijk) Gister nog wel over gehad met mijn vriend. o.a. dat ie niet aan moet dringen om een evt 2e portie te nemen. En ik moet gewoon NEE!! zeggen natuurlijk.

Gister aardappel-anders en witlof met ham en kaas gegeten. 1x bord vol.

Als je wilt dat dit gewicht in de tabel komt te staan, moet je het op maandag of dinsdag doorgeven, ik hou niet de hele week door de tabel bij.

Verder, het is allemaal helemaal niet zo moeilijk. Je maakt het erg moeilijk. Als je pannen ergens anders zijn haal je ze op, of koop je nieuwe. Verder geef je je vriend nu de schuld, omdat hij aandringt om een tweede portie. Nogmaals, jij bent degene die de tweede portie neemt. Nu maak je jou afvallen afhankelijk van zijn inzet om jou eetgedrag in bedwang te houden, en als het dan niet lukt kan het altijd nog zijn schuld zijn (want hij heeft je niet gesteund). Je bent niet afhankelijk van hem, en je moet jezelf ook helemaal niet afhankelijk maken. Klaar.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 14 augustus 2009 @ 10:05:

Mogguh al 2 dagen wakker met knallende koppijn :(koppijn sucks
quote:Iejoor schreef op 14 augustus 2009 @ 07:46:

Ik herken het volledig lola.. Ik heb ook nooit zin om te koken... Dus alleen, tja dan wordt het idd al snel een ei of een soepje ofzo... Zit net te bedenken dat ik nog een portie chili con carne in de vriezer heb liggen maar of ik daar nu echt trek in heb....

Even een onsmakelijke vraag... ik heb de laatste tijd veel last van een moeilijke stoegang.. Eet genoeg vezels, fruit maar het wil maar niet goed komen.. Toen ik net begon met verantwoord eten ging ik echt iedere dag en kwam het er moeiteloos uit.. Nu ben ik soort van verstopt en moet er echt veel moeite doen om het eruit te krijgen en dan vaak met mini hoopjes..... Waar kan dit nu aan liggen? Eet altijd bruin brood, volkoren rijst of macaroni, ontbijtgranen met extra vezels dus weet echt niet zo goed hoe het komt... En van die paar keer slecht eten met avondeten kan het niet per definitie liggen. Niet dat het dan zo lang aanhoud zeg maar... (nu zo'n maand ofzo...) Iemand ideeen?beweeg je voldoende Iejoor, dat kan je stoelgang namelijk ook helpen..
-
Zucht.... zo komen de pagina's wel vol
quote:Quirijn schreef op 14 augustus 2009 @ 10:50:

[...]

Als je wilt dat dit gewicht in de tabel komt te staan, moet je het op maandag of dinsdag doorgeven, ik hou niet de hele week door de tabel bij.

Verder, het is allemaal helemaal niet zo moeilijk. Je maakt het erg moeilijk. Als je pannen ergens anders zijn haal je ze op, of koop je nieuwe. Verder geef je je vriend nu de schuld, omdat hij aandringt om een tweede portie. Nogmaals, jij bent degene die de tweede portie neemt. Nu maak je jou afvallen afhankelijk van zijn inzet om jou eetgedrag in bedwang te houden, en als het dan niet lukt kan het altijd nog zijn schuld zijn (want hij heeft je niet gesteund). Je bent niet afhankelijk van hem, en je moet jezelf ook helemaal niet afhankelijk maken. Klaar.

Ja Juf

* denkt voortaan aan Q tijdens het eten *

tnx had ik ff nodig.

M'n gewicht zal ik maandag nog wel posten.

Ik heb het trouwens tegenover heb ook nog even geoit op gezond eten enzo met als pijnlijk voorbeeld zijn eigen gewicht. Als hij niet regelmatig en gezond eet valt ie veel af. (a lá 3 kilo in een week) En dat zijn vooral spieren op een of andere manier. Ook niet gezond dus. Dus hij moet wel mee doen met gezond eten anders weegt hij dadelijk wat ik wil wegen en v.v. (70 en 80)

Ik heb ook mijn nieuwe mailtje online begeleiding binnen. De thema's van deze week dieët zijn:

- Lekker bewegen

- Het bijhouden van een eetdagboek

- Klachten bij het afvallen

Ga in het kader van punt 2 ook maar een weekmenu opstellen. Bijhouden doe ik al op caloriechecker.nl en in mijn tas zit een schrijfblokje om het bij te houden als er geen compu in de buurt is. Ik hoop dat ik het dit weekend volhoud.

Vanaaf BBQ en visite. Morgen uitje, uiteten en een verjaardag (ik rij terug dus ik mag gelukkig niet drinken) Zondag maar ff een balansdag houden oid. Ik wil iig gekruide biefreepjes met krieltjes en gemengde roerbakgroenten uit de wok maken.

Klachten zijn er ook wel. Ik heb het koud, koppijn, duizelig en mijn schouders zitten muurvast. Maar dat laatste komt door medicatie en antistress. Tegen de duizeligheid heb ik gelukkig zoethoutthee.

Succes allemaal dit weekend
quote:Quirijn schreef op 14 augustus 2009 @ 10:52:

[...]

beweeg je voldoende Iejoor, dat kan je stoelgang namelijk ook helpen..

Hmmm, denk dat je daar wel eens de spijker op zijn kop slaat.. Beweeg echt te minimaal... Of eigenlijk gewoon helemaal niet.. Verder dan het lopen op de werkvloer en thuis in huis doe ik niet... Dus tja... Wil het wel oppakken hoor maar lukt me altijd moeilijk en IK moet het natuurlijk gewoon doen.. Dus ga eens een plan van aanpak bedenken.. Heb al wel een rooster binnen van de sportschool met hun groepslessen en heb een wii fit en active sports challange die wel leuk zijn alleen ontbreekt me de motivatie om dat ook daadwerkelijk te gaan gebruiken.. Dus moet mezelf daar maar eens grondig op gaan aanspreken.. kan natuurlijk ook een reden zijn dat ik zo sukkel de laatste tijd... Te weinig beweging.. Hmmmmmm....

*overpeinst haar doelstellingen en bewegingsmotivatie*
Hallo daar! (wat wordt er veel geschreven hier, leuk hoor)

Op die manier. Tja de tand zie je niet als ik lach ofzo dus vandaar dat ik daar nog niet over heb nagedacht.

Ik zal het wel bespreken met mijn tandarts. Vervelend dat de meeste van jullie ook zo veel problemen hebben met jullie gebit.

Ik heb nog steeds enorm veel pijn. Ik zou vanavond naar de stad gaan met een vriendin en pizza eten, maar ik weet niet zeker of ik dat door laat gaan.

Ik weet dat pizza niet echt de beste keuze is, maar we hebben elkaar al best een tijdje niet gezien en "vroeger" toen we nog minder geld hadden dan nu gingen we soms pizza eten in 1 restaurant. Erg gezellig daar en goedkoop. Om oude tijden te herleven wilde we dat nog eens gaan doen vandaar de keuze.

Maar anders neem ik lasagna ofzo want dat ik veel zachter om te eten dan een pizza. Heb vandaag nog niks op. Alle vloeibare producten hier zijn op dus ga zo ff naar de winkels.

HPL,

Wat rot dat je zoveel hoofdpijn hebt. Als ik ermee wakker wordt blijft het meestal de hele dag. Hopelijk is dat voor jou anders.

Suzeli,

Haha gaat lekker bij jou he de dubbele post. Ga vanavond voor de gezonde opties bij de bbq en probeer overdag ook de gezonde vullende keuzes te maken. Ga jezelf niet overdag minimaliseren want dan heb je des te meer trek vanavond en voor je het weet zit je aan de stokbrood met kruidenboter.

En geniet er wel van he!

Iejoor,

Heb net zoals Q ook alleen de vraag of je voldoende beweegt. Verder heb ik eerder last van het tegenovergestelde dus kan ik je niet veel helpen, helaas.

Moordwijf,

Lekker hoor winkelen. Veel plezier!

Allen,

Succes!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Welke sportschool zit je Iejoor? Sommige (achmea o.a.) hebben speciale groepen voor conditieopbouw en/of afvallen.Bij achmea heb je Slim healthy, maar da's wel duur. Voordeel is dan dat je wel goede begeleiding heb en met z'n alle tegelijk begint (zelfde schuitje).

Je kan natuurlijk ook aan die ene buurvrouw met hond vragen of je die een halfuurtje per dag uit mag laten. (ik wandel nu ook een halfuur/uur per dag met de 'nieuwe' hond, 9jr, pas overgenomen van m'n schoonouders)

Zo'n WII geloof ik niet echt in, tis mij te vrijblijvend en het gemis van een begeleider en daardoor kans op blessures staat me niet aan.

Misschien is een fysoifit wat voor je? (geen idee waar je woont, maar het zal niet uniek zijn hiero)http://www.arcusfysiotherapie.nl/

Kan zelfs zijn dat je het vergoed krijgt.
-
-
Bewegen schiet er hier ook wel bij in hoor. Ik loop veel (dat wel) maar echt sporten komt er nog niet van. Ik zumba thuis. Leuk van die hysterisch lachende kinderen erbij omdat mamma probeert de DVD bij te houden. En de hometrainer staat in de huiskamer tegenwoordig. Tot mijn schaamte heb ik na vijf minuten fietsen pauze en beademing nodig onderhand. Ik merk dat ik voor zwemmen of sportschool een megadrempel heb. Iemand tips om daaroverheen te stappen? (En wat doe je aan naar de sportschool en waar koop je dat in mijn maat?)
HCP, het maakt niet uit dat je na vijf minuten een pauze nodig hebt, volgende week kun je namelijk zes minuten en over een maand misschien wel tien.. alles is winst. (toen ik begon met hardlopen kon ik het nog geen minuut, nee echt, nog geen minuut.. nu heb ik drie medailles aan de kast hangen van diverse loopjes en loop ik met gemak een uur.. gewoon rustig opbouwen dus, en iedere minuut die je langer kan als een enorme vooruitgang zien)

Naar de sportschool doe je sportkleding aan (broek en shirt, je hoeft echt niet in een gympakje ), ik weet eigenlijk niet waar je grote mate sportkleding kan kopen, iemand anders?

Ik snap de vrees voor het zwembad wel, ik ga zelf niet graag omdat ik een hekel heb aan het nat-uit-het-bad-komen-en-het-is-warm-in-de-kleedkamer-afdrogen-en-aan-moeten-kleden-ritueel.
En nu ga ik naar de stad fietsen! (al dat geklets over bewegen maakt dat ik er helemaal zin in heb!)
HCP Ik sport zelf altijd in een jogging broek en een polo.

He tis dat ik in het SSC sport anders had je gewoon met mij mee kunnen gaan.
Moordwijf, dat is jammer ja. Of we moeten even een relatie kweken... LOL De kinderen gaan wel (weer) zwemmen bij de SSC. Kijken of ze nu wel diploma's kunnen halen. (Ze zijn niet bepaald waterratten helaas.)
Welke sporten doen jullie het liefst?

Wij hebben veel gewandeld en willen dat weer gaan doen. Mijn Lief wil naar Nijmegen komend jaar. Ik heb hem gezegd dat ik tot afstanden van 20 km wel wil meelopen (meer moet ik ff over denken ivm knieën)

Verder wil ik zwemmen (zwembad is nog steeds dicht)

Ik heb nog een sport maar daar krijg ik geen conditie van. Kost me wel 2 avonden in de week.

Bij perrysport hebben ze online best betaalbare broeken enzo Ook in grote maten. Een goede sport-BH en sportschoenen zijn ook wel essencieel

Mijn lief gaat een grote salade maken voor bij de BBQ Nu al zin in.
Perry heeft niets in mijn maat helaas...
quote:HotCherryPoptart schreef op 14 augustus 2009 @ 14:53:

Perry heeft niets in mijn maat helaas...

Hoi Dames, daar ben ik weer. Vandaag een dagje "vrij" ivm de BBQ morgen. Hele ochtend bezig geweest met boodschappen halen en voor bereiden, zo nog even flink poetsen in huis en dan morgen de laatste dingetjes.

HCP, ik heb mijn kleding besteld via Wehkamp vorig jaar (maat 48/50), maar dan moet je vooral voor de broeken wel geluk hebben dat ze er zijn (weinig keuze). Verder zou je misschien ook Ulla Popken kunnen proberen, daar kun je evt ook via de website bestellen.

Zelf heb ik met sporten altijd een hemdje aan (hoewel daar nog wel eens vreemd naar gekeken wordt), maar dat is vooral omdat ik het heel snel heel warm heb en vreselijk ga zweten. Belangrijkste is dat je je er zelf prettig bij voelt.

Vind het naar de sportschool niet zo heel vervelend (hoewel ik alweer een tijd niet ben geweest ;-( ) maar de drempel voor het zwemmen is bij mij ook heel groot, vooral als ik alleen moet. Ging een tijdje samen met iemand en toen viel het wel mee, maar nu zij niet meer mee gaat ben ik eigenlijk ook afgehaakt.

Woont er eigenlijk iemand van jullie in Hoofddorp/omgeving?

Nou dames, ik ga aan het poetsen. Zal pas weer zondag zijn dat ik me meld.....

Alvast een fijn weekend allemaal!
HCP, ik heb mijn sportbroek (mt 48/50) bij de plus miss etam gehaald. Hadden ze ook bijpassende shirtjes en vestje bij maar dat heb ik er niet bijgenomen... Verder draag ik dan meestal een t-shirt erbij, lekker ruim dat dan weer wel...

Chicku, ik heb dat ook van dat zwemmen. Als ik alleen moet schiet het er snel bij in. Maar ik vind het wel leuk om te doen.. En voel me er ook enorm goed bij. Alleen jammer dat het zomervakantie is want dan sluiten ze al om 6 uur.. En is er in de avond geen banenzwemmen meer... En om voor 6-en een uurtje gezwommen te hebben red ik niet met mijn werk helaas... Dus ligt het nu even stil. Wil het na mijn vakantie wel oppakken. En hoop dan dat ik de motivatie kan behouden...

Suzeli, ik doe eigenlijk vrij weinig aan beweging. Maar heb met mezelf afgesproken vanaf as maandag weer iedere keer tussen de middag een half uurtje te gaan wandelen. Zit nu weer op een lokatie waar ik dat kan want op een fabriek met veiligheidsschoenen is niet ideaal... En wandelen is ook echt wel mijn ding eigenlijk. Doe het dan ook te weinig en moet het weer eens gaan oppakken. Normaal gesproken liep ik nu altijd mee met de heuvelland4daagse in Limburg heb ik jaren gedaan. Vorig jaar niet ivm verblijf in Sicilie en dit jaar niet omdat ik gewoon 0 aan conditie heb en ook de vakantie dagen niet ervoor heb trouwens... Dus doel voor volgend jaar dan maar weer. Meelopen... En dus moet ik weer gaan trainen en mijn best gaan doen. Moet echt een keer van mijn luie reet afkomen wat dat betreft... Zit de hele dag alleen maar... bah bah.... Overigens is de wii EA active challenge echt wel heel erg intensief hoor en er zit een begeleider bij die precies uitlegt wat je moet doen ook met introductiefilmpjes vooraf enzo...

Zo mijn weekend is nu officieel weer begonnen. Vanavond gezellig terrasje pakken met vriendin samen en verder niet veel van bijzonders... Heel het weekend niets gepland staan. Dat is wel overheerlijk... Is vaak wel zo in het weekend bij ons gelukkig dus kunnen we op het laatste moment nog beslissen wat we gaan doen...

O ja, de vakantie wordt waarschijnlijk 2 weken naar Tsjechie... Hebben een hotel gevonden voor 190 euro met zijn 2-en voor 12 nachten inclusief ontbijt... Weten alleen niet of de site nu wel zo betrouwbaar is om via dat te boeken... hotels.cz.... Iemand bekend hiermee? Dus wil nu eerst het hotel zelf even aanschrijven of ik het daar voor dezelfde prijs kan boeken... Via hotel.cz krijg je namelijk 80% korting op hun actuele tarief... Dus tja... Anders kost het wel een heel stuk meer......
Ik ben 2 jaar terug in Tsjechie geweest. Wij vonden het prachtig daar, en super aardige mensen.

190 euro klinkt wel heel goedkoop, dus of het koosjer is? Geen idee. Misschien even aanmelden op het Tsjechie forum, dat had ik toen gedaan en ik heb er heel veel tips gehad.

Ik zal eens kijken of ik de link nog kan vinden voor je.
http://www.tsjechie.net/

Gevonden!
Hey hey,

ik ben vandaag terug verhuisd dus ga weer zelf koken en zoen.

Helaas gisteren te horen gekregen dat ik wel moet bestralen.

Dus ik heb maandag de kennismaking en ik denk dat ik dan vanaf volgende week elke dag naar het ziekenhuis moet, dus het beweging in de vorm van extra sporten zal er wel niet in zitten.

Ik was trouwens wel van plan om naar de meeting te gaan, maar het ligt dus een beetje aan mijn 'bestralingsschema'.

Ik heb voor de sportschool een wijder vallende sportbroek waar een soort rokje overheen zit. Vind ik heel fijn..

Allemaal een prettig weekend en pas op de wijntjes he!

Ik kan trouwens ook echt niet hardlopen, maar het nu die 'start to run' lessen op m'n mp3 en daar wilde ik eigenlijk mee aan de slag.
Luonto woon je nu weer in A. dan? Waar je ook werkt?

Tsjechie is mooi, leuk en goedkoop Iejoor! Goede keuze! Hotels.cz lijkt mij betrouwbaar. Misschien kun je internet nog even afspeuren naar negatieve ervaringen? Dobry den! (Vijf jaar geleden gingen wij met gezin naar Praag en platteland in omgeving. En toen hadden we, volgens mij de héle heenweg zo'n taalcd'tje opstaan. Ik weet nóg hoe ik moet vragen waar de winkel is :-D )

Net lekker gegeten. Gebakken aardappeltjes, veg. Griekse rondo en sperziebonen. Was lekker! Straks nog yoghurt met fruit. Nu even uitbuiken. Erg prettig. Mijn "hongerdagen" zijn weer voorbij. Ik zit weer gewoon vol na een maaltijd.
Yeps terug in A. maar nog even niet aan het werk. Hoop na maandag meer te horen over het bestralen en hoop dan met m'n werk wat afspraken te kunnen maken om terug te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven