Gezondheid alle pijlers

de pil

15-08-2009 11:09 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik slik nu al zo'n 2 tot 3 jaar de pil.

heb deze gekregen van de dokter voor menstruatieproblemen.

met de pil, was mijn probleem nog niet verholpen en besloot de dokter dat ik hem gerust 3 maanden mag doorslikken en dan een stopweek houd. dat doe ik nu dus ook altijd, en het bevalt me prima!

nu heb ik een vraagje,

kan het nu kwaad als ik voor 1x een strip langer slik dan die 3 maanden van normaal.

graag normale reacties a.u.b.

groetjes.
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar 3 maanden de pil doorslikken lijkt me niet zo gezond. Dan word je dus maar zo'n vier keer per jaar ongesteld?!

Wat zijn precies je problemen dan?

Daarbij vind ik het uberhaupt al ongezond om de pil te slikken met al die hormonen. Daar zitten ook risico's aan natuurlijk
Het doorslikken van de pil is niet ongezond. De meeste artsen die ik ken zeggen ook dat als je de pil slikt je hem net zo goed door kan slikken omdat je dan helemaal niet meer ongesteld hoeft te worden (dit is namelijk niet nodig als je aan de pil bent). Bovendien heb je minder hormoonschommelingen.
De pil slikken en de menstruatie die daaruit voort komt dat is op zich al een kunstmatig proces, bij doorslikken blijft het kunstmatig. Alleen wel kans op tussentijdse bloedingen
Het doorslikken van de pil kun je onbeperkt doen, alleen kun je af en toe 'n doorbraakbloeding krijgen. Voor de 1 is dat al na 3 maanden, voor de ander misschien pas na 6. Zelf laat ik mijn ongesteldheid ongeveer 4 keer per jaar komen. Je kunt dus gewoon uitproberen hoe lang jij het kan volhouden zonder dat je 'n doorbraakbloeding krijgt. Als je het wil doen omdat je binnenkort op vakantie gaat, zou ik echter voor de zekerheid die ongesteldheid inplannen vóór je vertrekt, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.
quote:Helse_Heidi schreef op 15 augustus 2009 @ 11:13:

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar 3 maanden de pil doorslikken lijkt me niet zo gezond. Dan word je dus maar zo'n vier keer per jaar ongesteld?!

Wat zijn precies je problemen dan?

Daarbij vind ik het uberhaupt al ongezond om de pil te slikken met al die hormonen. Daar zitten ook risico's aan natuurlijkDe pil zorgt voor 'n betere balans in je lichaam dan je eigen hormonen die de boel verstieren en je een hoop pijn en ellende bezorgen.
ik heb erg last van overmatige menstruatie.

dat is me zo tot last dat ik om het uur al naar de wc kan om me te verschonen. en geloof me, dat wil je niet om de 3 weken hebben!
Hoi Elninjoo,

Het is daarnaast natuurlijk ook algemeen bekend dat de pil ook nadelen kan hebben.

Ik ben blij dat ik die rommel niet meer in mijn lichaam krijg. En een grotere kans op trombose wat toch erg gevaarlijk kan zijn daar denken maar weinig vrouwen over na.
ik ga het gewoon maar proberen dan en maar hopen dat er geen doorbraakbloeding komt. ik zit inderdaad met mijn vakantie en heb deze ook goed gepland. vandaar de vraag!

bedankt voor de reacties.

en allemaal een fijne vakantie verder.

groetjes!
quote:Helse_Heidi schreef op 15 augustus 2009 @ 11:40:

Hoi Elninjoo,

Het is daarnaast natuurlijk ook algemeen bekend dat de pil ook nadelen kan hebben.

Ik ben blij dat ik die rommel niet meer in mijn lichaam krijg. En een grotere kans op trombose wat toch erg gevaarlijk kan zijn daar denken maar weinig vrouwen over na.Pas als mijn baarmoeder verwijderd wordt stop ik met de pil. Als ik zonder pil zou moeten leven en dan om de paar weken die vreselijke pijnen moet trotseren dan zou ik liefst een acute trombose krijgen waar ik in blijf. Kortom: ik HAAAAAAAAAT die vuile vieze gore kutongesteldheid!!! (en ja, ik heb er op dit moment dus duidelijk ook last van!)
Ik heb op het randje gelegen met een trombose, een maand spuiten in mijn buik, bloedverdunners 1 jaar, een steunkous in de zomer. Niet eens zelfstandig naar de wc kunnen. Ik zou het je niet willen aanraden.

Puur alleen maar door het gebruik van de pil.
Hahahaha Elninjoo

Ik word er juist niet goed van, van hormonen en neem de menstruatie voor lief (heb daar niet zoveel last van). Maar de pil doorslikken kan geen kwaad, hoor. Je wordt niet eens echt ongesteld omdat het baarmoederslijmvlieszootje niet echt opbouwt voor een eventuele innesteling van een bevruchte eicel. Als je de pil slikt komt er geen eicel vrij, dus dan is die opbouw ook niet nodig.

Ik slikte de pil altijd door en kreeg af en toe een tussentijdse bloeding. Achteraf bezien weet ik niet of dat nu door de pil kwam of al voortekenen waren van een 'defect' aan mijn baarmoeder

Kans op trombose is heel lichtjes aanwezig (verhoogde kans dan) en in combinatie met een normaal bloedbeeld, genoeg beweging en gezonde levensstijl is dat gewoon eigenlijk helemaal niet aan de orde.
Kans op trombose is heel lichtjes aanwezig (verhoogde kans dan) en in combinatie met een normaal bloedbeeld, genoeg beweging en gezonde levensstijl is dat gewoon eigenlijk helemaal niet aan de orde.

Dat is niet geheel juist. De kans is misschien niet groot op trombose, maar ik kreeg trombose op mijn 20ste, nooit gerookt, sportte gewoon, niemand in de familie met trombose. Na onderzoek in het ziekenhuis bleek het aan de pil te liggen.
Hallo meiden,

@ Helse Heidi, naar dat je trombose hebt gehad, waar had je het zitten dan? en welke pil slikte je en hoelang? Ik heb weleens gehoord dat het eerste jaar dat je de pil slikt er de meeste kans is op trombose. Verder is het gewoon zo dat je je zo beroerd kan voelen tijdens de menstruatie en dat dan zo'n 2 weken per maand dat je eigenlijk niet anders kan dan die pil slikken om alleen al maar normaal te kunnen functioneren.

Groetjes fleur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven