kapster worden op latere leeftijd
zaterdag 15 augustus 2009 om 13:06
Ik geef je weinig kans eigenlijk. Het is volgens mij een beroep dat bekend staat om de jonge meiden en de wat oudere dames komen er dan niet tussen. Je zult moeten concurreren met meiden van 16, die overigens een stuk goedkoper zijn!
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
zaterdag 15 augustus 2009 om 13:32
Hoezo zou ze weinig kans maken? Waar een wil is, is een weg. Ik vraag me overigens wel af of het überhaupt verstandig is om een dergelijke opleiding zonder stage te willen doen, omdat je dan juist praktisch bezig bent. Ik weet het niet zeker maar volgens mij zijn er ook kapperopleidingen in de BBL-variant, dus vier dagen per week werken (en salaris ontvangen) en één dag per week naar school. Als je lef genoeg hebt om op deze leeftijd nog aan een nieuwe opleiding te beginnen, dan heb je zeker ook lef genoeg om jezelf te promoten bij een kapper en er een salarisvergoeding mee te treffen. Waarom knoop je geen gesprek aan met je eigen kapper? Hij/zij heeft vast wel tips over hoe je het kunt aanpakken. Of zoek op internet, misschien zijn er wel meer mensen die in jouw schuitje zitten. Succes, ik vind het super stoer!
zaterdag 15 augustus 2009 om 14:01
Mijn overbuurvrouw is afgelopen jaar begonnen. Zij doet de avondcursus basis knippen, om straks gewoon in de keuken te knippen en zo een zakcentje bij te verdienen zonder dat ze in de knoop komt met de schooltijden van haar (3) kinderen.
Voor zover ik weet is dat zonder stage, maar wel met modellen mee naar school nemen. Je hebt, hoe dan ook, proefkonijnen nodig
Voor zover ik weet is dat zonder stage, maar wel met modellen mee naar school nemen. Je hebt, hoe dan ook, proefkonijnen nodig
zondag 16 augustus 2009 om 11:39
Ik kan je geen antwoorden geven op je vragen, maar het lijkt mij dat als je naar een kapsalon gaat en vraagt of je daar stage kunt lopen je heus wel ergens aan de bak komt.
Ik vind het goed dat je iets gaat doen dat je leuk vindt. Je kunt zeker nog een jaar of 25 werken en dan is het belangrijk dat je iets doet dat je leuk vindt.
Ik vind het goed dat je iets gaat doen dat je leuk vindt. Je kunt zeker nog een jaar of 25 werken en dan is het belangrijk dat je iets doet dat je leuk vindt.
Cum non tum age
maandag 17 augustus 2009 om 19:58
In Rotterdam, den Haag en Amsterdam zit de kappersakademie ( http://www.kappersakademie.nl/ ) daar hebben ze ook volwassenenopleidingen..daar kunnen ze je vast meer vertellen over de eisen m.b.t. praktijkuren/stage.
Succes in ieder geval, je bent nooit te oud om iets te doen dat je echt leuk vindt!
Succes in ieder geval, je bent nooit te oud om iets te doen dat je echt leuk vindt!